ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Να βάλει «πλάτη» η κυβέρνηση αναμένει η διοίκηση του Κ. Ζέρβα (βίντεο)

Σε ειδική συνέντευξη Τύπου ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Μ. Κούπκας, διαμήνυσε πως τα έσοδα μειώθηκαν κατά 70% και προιδοποίησε ότι μπορεί «να αντιμετωπίσουμε ζητήματα»

 07/05/2020 11:53

Να βάλει «πλάτη» η κυβέρνηση αναμένει η διοίκηση του Κ. Ζέρβα (βίντεο)

Δημήτρης Λαζόπουλος

Μειωμένα κατά 70% εμφανίζονται τα έσοδα του δήμου Θεσσαλονίκης τον μήνα Απρίλιο εξαιτίας του απαγορευτικού που επιβλήθηκε εν μέσω της πανδημίας του νέου κορονοϊού, ενημέρωσε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Μιχάλης Κούπκας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχωρήθηκε σήμερα, Πέμπτη, στο δημαρχιακό μέγαρο Θεσσαλονίκης, με θέμα «Ψηφιακή Διακυβέρνηση στην Υπηρεσία του Πολίτη και Δέσμη Μέτρων Οικονομικής ελάφρυνσης».

Μάλιστα «εάν η κυβέρνηση δεν βάλει πλάτη, ενδεχομένως να αντιμετωπίσουμε ζητήματα», προειδοποίησε ο κ. Κούπκας και συμπλήρωσε πως «περιμένουμε μία γενναία χρηματοδότηση».

Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών δήλωσε πως δεν μπορεί να εξειδικεύσει το είδος των ζητημάτων που μπορεί να ανακύψουν από τα μειωμένα έσοδα, αλλά ξεκαθάρισε ότι η μισθοδοσία των δημοτικών υπαλλήλων δεν κινδυνεύει.

zervas-synenteuksi-koronoios-metra2.jpg

Επίσης, μέσω της αναμόρφωσης του προϋπολογισμού και με την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου επιτρέπεται η μεταφορά κονδυλίων από τον ένα κωδικό στον άλλον, κάτι το οποίο έχει ήδη γίνει στην τελευταία τηλεδιάσκεψη του δημοτικού συμβουλίου και θα ξαναγίνει αν χρειαστεί, σημείωσε ο κ. Κούπκας.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας υπενθύμισε από την πλευρά του πως «η μόνη έκτακτη επιδότηση που δόθηκε στο δήμο μας όλο αυτό το διάστημα ήταν 100.000 ευρώ και 15.000 για τα αδέσποτα. Δεν ανήκουμε στους γκρινιάρηδες, αλλά περιμένουμε αντίστοιχη βοήθεια που έχει δεσμευθεί το υπουργείο Εσωτερικών. Η κυβέρνηση καλά κάνει και εμπιστεύεται τους δήμους, αλλά προφανώς θα πρέπει να υπάρχει κάποια εξισορρόπηση» για να προσθέσει πως «χρησιμοποιούμε κάθε δυνατό "μαξιλαράκι" το οποίο έχει δημιουργηθεί από την καλή διαχείριση των οικονομικών».

zervas-synenteuksi-koronoios-metra.jpg

Σε ό,τι αφορά τα μέτρα που ελήφθησαν για τις πληγείσες επιχειρήσεις, ο κ. Κούπκας ανέφερε ότι αποφασίστηκε απαλλαγή των επιχειρήσεων που έκλεισαν υποχρεωτικά από τα δημοτικά τέλη στο 100% για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, ενώ μειωμένα κατά 40% είναι τα μισθώματα που καταβάλλουν στον δήμο όσες επιχειρήσεις νοικιάζουν δημοτικά κτήρια. Επιπλέον οι κλειστές επιχειρήσεις απαλλάσσονται από τα τέλη που αφορούν στη χρήση δημόσιου χώρου με την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, ενώ δόθηκε παράταση στην εξόφληση των βεβαιωμένων οφειλών.

Ο κορονοϊός «έτρεξε» την ψηφιοποίηση

Ο Γιώργος Αβαρλής, αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αναφέρθηκε στην απλοποίηση γραφειοκρατικών διαδικασιών οι οποίες έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία με αφορμή και τον κορονοϊό, ενώ έκανε ειδική μνεία στην Ηλεκτρονική Ταυτότητα Οφειλής, μία υπηρεσία η οποία θα συνδράμει στο ξεκαθάρισμα των οφειλών προς τον δήμο και θα δώσει μία σαφή εικόνα για το ποιες οφειλές δύνανται να εισπραχθούν και ποιες όχι, εφόσον ανάγονται στο μακρύ παρελθόν.

Όπως εξήγησε ο κ. Αβαρλής, η αποπληρωμή θα γίνεται με την «ταυτότητα οφειλής», καθώς ο κάθε δημότης θα έχει τη δυνατότητα να πληρώνει τις οφειλές του στον δήμο από όπου και αν βρίσκεται.

«Έγινε το μεγάλο ξεκίνημα για τη δημιουργία ενός δήμου πιο ψηφιακού με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών», δήλωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος και συμπλήρωσε πως βασικός στόχος είναι σε 1,5 χρόνο από σήμερα ο δήμος Θεσσαλονίκης να έχει μία πλήρη ταυτότητα του πολίτη σε ό,τι αφορά τα οικονομικά ζητήματα, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το κράτος.

Μιλώντας τεχνικά, ο κ. Αβαρλής σημείωσε πως η πληρωμή θα καταβάλλεται 24 ώρες το 24ωρο όλη την εβδομάδα, μέσω e-banking, σε όλες τις συνεργαζόμενες τράπεζες και τα ΕΛΤΑ χρησιμοποιώντας τον Μοναδικό Αριθμό Οφειλής, ο οποίος θα αποδίδεται αυτομάτως σε όλες τις βεβαιωμένες οφειλές από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το λογισμικό του δήμου θα ανανεώνεται καθημερινά, προκειμένου οι οφειλές να σβήνονται απευθείας από το σύστημα, μετά την πληρωμή.

Οι πολίτες μπορούν να εντοπίσουν επιπλέον οδηγίες και πληροφορίες στην ιστοσελίδα του δήμου Θεσσαλονίκης.

Ο Κ. Ζέρβας διαμήνυσε από την πλευρά του ότι «η πανδημία του κορωνοϊού ήταν καταλύτης εκσυγχρονισμού των διαδικασιών αλλά υπενθύμισε πως όλες αυτές οι διαδικασίες είχαν ξεκινήσει και είχαν προγραμματιστεί καιρό πριν από τη διοίκηση».

Πέραν της ταυτότητας ηλεκτρονικής πληρωμής που ανακοινώθηκε, παρουσιάστηκε σειρά άλλων πρωτοβουλιών, συνέχισε ο δήμαρχος και τις συνόψισε ως εξής:

  1. Δυνατότητα έκδοσης βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ μέσω αποστολής emai
  2. Ενίσχυση της εφαρμογής «Βελτιώνω την πόλη»
  3. Δημοπράτηση της αναβάθμισης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Δήμου Θεσσαλονίκης
  4. Δημοσίευση του διαγωνισμού για την δημιουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εξυπηρέτησης του Πολίτη

Σε ό,τι αφορά στα μέτρα οικονομικής ελάφρυνσης ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δήλωσε ότι «ο δήμος Θεσσαλονίκης δαπάνησε εκτάκτως για θέματα αντιμετώπισης του κορονοϊού περισσότερα από 600.000 ευρώ και η υστέρηση εσόδων αγγίζει τα δύο εκατομμύρια ευρώ».

Από την πλευρά της η Τράπεζα Πειραιώς διευκρινίσε: «η Τράπεζα Πειραιώς ως «Τράπεζα Οργανισμού» συντόνισε και ολοκλήρωσε για το Δήμο Θεσσαλονίκης την υπηρεσία Ηλεκτρονικών Πληρωμών και Εισπράξεων με το σύνολο του τραπεζικού συστήματος, σε συνεργασία με τη ΔΙΑΣ Α.Ε. (DIAS DCT) ώστε οι πολίτες να πληρώνουν τις οφειλές τους μέσα από τα διαθέσιμα κανάλια των ελληνικών τραπεζών.

Με την ένταξη του Δήμου Θεσσαλονίκης στην υπηρεσία DIAS DCT, δημιουργήθηκε η ειδική πληρωμή «Δήμος Θεσσαλονίκης» σε όλες τις ελληνικές τράπεζες που συμμετέχουν στο σύστημα, ώστε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη για τους πολίτες. «Η Τράπεζα Πειραιώς, ως Τράπεζα διαχείρισης και εκκαθάρισης των συναλλαγών ανέλαβε εξ ολοκλήρου την υποστήριξη και τον συντονισμό των απαιτούμενων διαδικασιών για αυτήν την ένταξη, ώστε να εισπράττονται δομημένα και εύκολα οι απαιτήσεις του Δήμου» σημειώνει η κ. Μαρία Μαυροματάκη, επικεφαλής Δικτύου Βορείου Ελλάδος της Τράπεζας Πειραιώς. Όπως εξηγεί η ίδια, «ο Δήμος Θεσσαλονίκης, πλέον, θα παρέχει στους δημότες του (και μη) την πλατφόρμα για να εξοφλούν ηλεκτρονικά τις οφειλές τους προς το Δήμο (ΤΑΠ, κλήσεις, τέλος τραπεζοκαθισμάτων κ.ο.κ), χρησιμοποιώντας μόνο τον κωδικό πληρωμής και το ποσό πληρωμής, μέσω των διαθέσιμων καναλιών πληρωμής της Τράπεζας επιλογής τους, ενώ παράλληλα ο Δήμος θα ενημερώνεται για την επιτυχή εξόφληση της κάθε εντολής πληρωμής, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία που την καθορίζουν».

Τι θα συμβεί με τα τεχνικά έργα

Ερωτηθείς εάν ελλοχεύει κίνδυνος απένταξης τεχνικών έργων από το πρόγραμμα του δήμου, ο κ. Ζέρβας διαβεβαίωσε πως «θα φροντίσουμε το τεχνικό μας πρόγραμμα να ολοκληρωθεί στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό».

Ειδικότερα στόχος είναι «όλοι οι διαγωνισμοί που αφορούν συγκεκριμένους κωδικούς να ολοκληρωθούν για να μπορέσουμε να τους τρέξουμε. Είναι σημαντικό από τη μία οι υπηρεσίες που προσφέρονται στον δημότη και από την άλλη να δοθούν λεφτά στην αγορά».

Μειωμένα κατά 70% εμφανίζονται τα έσοδα του δήμου Θεσσαλονίκης τον μήνα Απρίλιο εξαιτίας του απαγορευτικού που επιβλήθηκε εν μέσω της πανδημίας του νέου κορονοϊού, ενημέρωσε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Μιχάλης Κούπκας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχωρήθηκε σήμερα, Πέμπτη, στο δημαρχιακό μέγαρο Θεσσαλονίκης, με θέμα «Ψηφιακή Διακυβέρνηση στην Υπηρεσία του Πολίτη και Δέσμη Μέτρων Οικονομικής ελάφρυνσης».

Μάλιστα «εάν η κυβέρνηση δεν βάλει πλάτη, ενδεχομένως να αντιμετωπίσουμε ζητήματα», προειδοποίησε ο κ. Κούπκας και συμπλήρωσε πως «περιμένουμε μία γενναία χρηματοδότηση».

Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών δήλωσε πως δεν μπορεί να εξειδικεύσει το είδος των ζητημάτων που μπορεί να ανακύψουν από τα μειωμένα έσοδα, αλλά ξεκαθάρισε ότι η μισθοδοσία των δημοτικών υπαλλήλων δεν κινδυνεύει.

zervas-synenteuksi-koronoios-metra2.jpg

Επίσης, μέσω της αναμόρφωσης του προϋπολογισμού και με την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου επιτρέπεται η μεταφορά κονδυλίων από τον ένα κωδικό στον άλλον, κάτι το οποίο έχει ήδη γίνει στην τελευταία τηλεδιάσκεψη του δημοτικού συμβουλίου και θα ξαναγίνει αν χρειαστεί, σημείωσε ο κ. Κούπκας.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας υπενθύμισε από την πλευρά του πως «η μόνη έκτακτη επιδότηση που δόθηκε στο δήμο μας όλο αυτό το διάστημα ήταν 100.000 ευρώ και 15.000 για τα αδέσποτα. Δεν ανήκουμε στους γκρινιάρηδες, αλλά περιμένουμε αντίστοιχη βοήθεια που έχει δεσμευθεί το υπουργείο Εσωτερικών. Η κυβέρνηση καλά κάνει και εμπιστεύεται τους δήμους, αλλά προφανώς θα πρέπει να υπάρχει κάποια εξισορρόπηση» για να προσθέσει πως «χρησιμοποιούμε κάθε δυνατό "μαξιλαράκι" το οποίο έχει δημιουργηθεί από την καλή διαχείριση των οικονομικών».

zervas-synenteuksi-koronoios-metra.jpg

Σε ό,τι αφορά τα μέτρα που ελήφθησαν για τις πληγείσες επιχειρήσεις, ο κ. Κούπκας ανέφερε ότι αποφασίστηκε απαλλαγή των επιχειρήσεων που έκλεισαν υποχρεωτικά από τα δημοτικά τέλη στο 100% για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, ενώ μειωμένα κατά 40% είναι τα μισθώματα που καταβάλλουν στον δήμο όσες επιχειρήσεις νοικιάζουν δημοτικά κτήρια. Επιπλέον οι κλειστές επιχειρήσεις απαλλάσσονται από τα τέλη που αφορούν στη χρήση δημόσιου χώρου με την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, ενώ δόθηκε παράταση στην εξόφληση των βεβαιωμένων οφειλών.

Ο κορονοϊός «έτρεξε» την ψηφιοποίηση

Ο Γιώργος Αβαρλής, αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αναφέρθηκε στην απλοποίηση γραφειοκρατικών διαδικασιών οι οποίες έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία με αφορμή και τον κορονοϊό, ενώ έκανε ειδική μνεία στην Ηλεκτρονική Ταυτότητα Οφειλής, μία υπηρεσία η οποία θα συνδράμει στο ξεκαθάρισμα των οφειλών προς τον δήμο και θα δώσει μία σαφή εικόνα για το ποιες οφειλές δύνανται να εισπραχθούν και ποιες όχι, εφόσον ανάγονται στο μακρύ παρελθόν.

Όπως εξήγησε ο κ. Αβαρλής, η αποπληρωμή θα γίνεται με την «ταυτότητα οφειλής», καθώς ο κάθε δημότης θα έχει τη δυνατότητα να πληρώνει τις οφειλές του στον δήμο από όπου και αν βρίσκεται.

«Έγινε το μεγάλο ξεκίνημα για τη δημιουργία ενός δήμου πιο ψηφιακού με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών», δήλωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος και συμπλήρωσε πως βασικός στόχος είναι σε 1,5 χρόνο από σήμερα ο δήμος Θεσσαλονίκης να έχει μία πλήρη ταυτότητα του πολίτη σε ό,τι αφορά τα οικονομικά ζητήματα, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το κράτος.

Μιλώντας τεχνικά, ο κ. Αβαρλής σημείωσε πως η πληρωμή θα καταβάλλεται 24 ώρες το 24ωρο όλη την εβδομάδα, μέσω e-banking, σε όλες τις συνεργαζόμενες τράπεζες και τα ΕΛΤΑ χρησιμοποιώντας τον Μοναδικό Αριθμό Οφειλής, ο οποίος θα αποδίδεται αυτομάτως σε όλες τις βεβαιωμένες οφειλές από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το λογισμικό του δήμου θα ανανεώνεται καθημερινά, προκειμένου οι οφειλές να σβήνονται απευθείας από το σύστημα, μετά την πληρωμή.

Οι πολίτες μπορούν να εντοπίσουν επιπλέον οδηγίες και πληροφορίες στην ιστοσελίδα του δήμου Θεσσαλονίκης.

Ο Κ. Ζέρβας διαμήνυσε από την πλευρά του ότι «η πανδημία του κορωνοϊού ήταν καταλύτης εκσυγχρονισμού των διαδικασιών αλλά υπενθύμισε πως όλες αυτές οι διαδικασίες είχαν ξεκινήσει και είχαν προγραμματιστεί καιρό πριν από τη διοίκηση».

Πέραν της ταυτότητας ηλεκτρονικής πληρωμής που ανακοινώθηκε, παρουσιάστηκε σειρά άλλων πρωτοβουλιών, συνέχισε ο δήμαρχος και τις συνόψισε ως εξής:

  1. Δυνατότητα έκδοσης βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ μέσω αποστολής emai
  2. Ενίσχυση της εφαρμογής «Βελτιώνω την πόλη»
  3. Δημοπράτηση της αναβάθμισης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Δήμου Θεσσαλονίκης
  4. Δημοσίευση του διαγωνισμού για την δημιουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εξυπηρέτησης του Πολίτη

Σε ό,τι αφορά στα μέτρα οικονομικής ελάφρυνσης ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δήλωσε ότι «ο δήμος Θεσσαλονίκης δαπάνησε εκτάκτως για θέματα αντιμετώπισης του κορονοϊού περισσότερα από 600.000 ευρώ και η υστέρηση εσόδων αγγίζει τα δύο εκατομμύρια ευρώ».

Από την πλευρά της η Τράπεζα Πειραιώς διευκρινίσε: «η Τράπεζα Πειραιώς ως «Τράπεζα Οργανισμού» συντόνισε και ολοκλήρωσε για το Δήμο Θεσσαλονίκης την υπηρεσία Ηλεκτρονικών Πληρωμών και Εισπράξεων με το σύνολο του τραπεζικού συστήματος, σε συνεργασία με τη ΔΙΑΣ Α.Ε. (DIAS DCT) ώστε οι πολίτες να πληρώνουν τις οφειλές τους μέσα από τα διαθέσιμα κανάλια των ελληνικών τραπεζών.

Με την ένταξη του Δήμου Θεσσαλονίκης στην υπηρεσία DIAS DCT, δημιουργήθηκε η ειδική πληρωμή «Δήμος Θεσσαλονίκης» σε όλες τις ελληνικές τράπεζες που συμμετέχουν στο σύστημα, ώστε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη για τους πολίτες. «Η Τράπεζα Πειραιώς, ως Τράπεζα διαχείρισης και εκκαθάρισης των συναλλαγών ανέλαβε εξ ολοκλήρου την υποστήριξη και τον συντονισμό των απαιτούμενων διαδικασιών για αυτήν την ένταξη, ώστε να εισπράττονται δομημένα και εύκολα οι απαιτήσεις του Δήμου» σημειώνει η κ. Μαρία Μαυροματάκη, επικεφαλής Δικτύου Βορείου Ελλάδος της Τράπεζας Πειραιώς. Όπως εξηγεί η ίδια, «ο Δήμος Θεσσαλονίκης, πλέον, θα παρέχει στους δημότες του (και μη) την πλατφόρμα για να εξοφλούν ηλεκτρονικά τις οφειλές τους προς το Δήμο (ΤΑΠ, κλήσεις, τέλος τραπεζοκαθισμάτων κ.ο.κ), χρησιμοποιώντας μόνο τον κωδικό πληρωμής και το ποσό πληρωμής, μέσω των διαθέσιμων καναλιών πληρωμής της Τράπεζας επιλογής τους, ενώ παράλληλα ο Δήμος θα ενημερώνεται για την επιτυχή εξόφληση της κάθε εντολής πληρωμής, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία που την καθορίζουν».

Τι θα συμβεί με τα τεχνικά έργα

Ερωτηθείς εάν ελλοχεύει κίνδυνος απένταξης τεχνικών έργων από το πρόγραμμα του δήμου, ο κ. Ζέρβας διαβεβαίωσε πως «θα φροντίσουμε το τεχνικό μας πρόγραμμα να ολοκληρωθεί στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό».

Ειδικότερα στόχος είναι «όλοι οι διαγωνισμοί που αφορούν συγκεκριμένους κωδικούς να ολοκληρωθούν για να μπορέσουμε να τους τρέξουμε. Είναι σημαντικό από τη μία οι υπηρεσίες που προσφέρονται στον δημότη και από την άλλη να δοθούν λεφτά στην αγορά».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία