ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Αρχές του 2024 τα έργα για τη νέα γέφυρα Ελλάδας - Τουρκία στους Κήπους του Έβρου

Το συνολικό μήκος της οδού είναι 1250,13 μέτρα εκ των οποίων τα 760 περίπου βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους και τα 490 επί τουρκικού

 08/12/2023 07:00

Αρχές του 2024 τα έργα για τη νέα  γέφυρα Ελλάδας - Τουρκία στους Κήπους του Έβρου
Γραφιστική αποτύπωση από τη γέφυρα Egis

Του Αλκίνοου Βλαχόπουλου

H κατασκευή νέας γέφυρα που θα ενώσει Ελλάδα και Τουρκία στον Έβρο, ήταν στην ατζέντα της συνάντησης Μητσοτάκη - Ερντογάν για την οποία μάλιστα υπεγράφη και συμφωνία μεταξύ της Εγνατίας Οδού που έχει την ευθύνη από την ελληνική πλευρά και της Γενικής Διεύθυνσης Αυτοκινητοδρόμων της Τουρκίας.

Με τη συμφωνία που υπέγραψαν χτες οι δύο πλευρές αναγνωρίζουν την πρόοδο των εργασιών στην κατασκευή δεύτερης διασυνοριακής γέφυρας στην περιοχή Κήποι - Ύψαλα, την οποία εποπτεύει η Εγνατία Οδός Α.Ε., και ανακοινώνουν την επόμενη συνάντηση τεχνικών επιτροπών και εμπειρογνωμόνων.

Η κατασκευή της νέας γέφυρας αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2024.

Τη μελέτη εκπονούν οι εταιρείες Μαυράκης και Egis για λογαριασμό της «Εγνατία Οδός» ΑΕ που είναι η εποπτεύουσα αρχή του έργου.

Το συνολικό μήκος της οδού είναι 1250,13 μέτρα εκ των οποίων τα 760 περίπου βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους και τα 490 επί τουρκικού.

Η χάραξη του οδικού τμήματος στο ελληνικό έδαφος μέχρι την γέφυρα αγγίζει τα 409,15 μέτρα και περιλαμβάνει τρία ανοίγματα με μήκος 180 μ. το κεντρικό και από 110 μ. τα εκατέρωθεν. Το τμήμα του έργου που αδειοδοτείται στο πλαίσιο της μελέτης είναι αυτό που βρίσκεται επί Ελληνικού εδάφους και αφορά 760 περίπου μ. της οδού, εκ των οποίων τα 350,33 μ. βρίσκονται επί της γέφυρας και τα 409,15 αφορούν την χάραξη του οδικού τμήματος στο Ελληνικό έδαφος μέχρι την γέφυρα.

Η νέα γέφυρα θα είναι καλωδιωτή "extradose". Θα έχει δύο 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, καθώς εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας και Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο IV (Βερολίνο-Σόφια-Θεσσαλονίκη), τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας μέσω της Εγνατίας Οδού με τον Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ και τις βαλκανικές χώρες, με άμεσα οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα.

Το έργο, στοχεύει στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στην ήδη υπάρχουσα γέφυρα του Έβρου καθώς και στην διευκόλυνση των μεταφορών στον διασυνοριακό άξονα Ανατολής-Δύσης.

Η «Γέφυρα Φιλίας» όπως θα ονομαστεί, θα συμβάλλει καθοριστικά, όπως εκτιμούν παράγοντες στον Έβρο, στην Περιφερειακή ανάπτυξη και την εθνική οικονομία μέσω της μείωσης του απαιτούμενου χρόνου μεταφοράς προσώπων και αγαθών ενώ θα προωθήσει τους στόχους της εθνικής, κοινοτικής περιβαλλοντικής πολιτικής και αειφόρου ανάπτυξης.

Του Αλκίνοου Βλαχόπουλου

H κατασκευή νέας γέφυρα που θα ενώσει Ελλάδα και Τουρκία στον Έβρο, ήταν στην ατζέντα της συνάντησης Μητσοτάκη - Ερντογάν για την οποία μάλιστα υπεγράφη και συμφωνία μεταξύ της Εγνατίας Οδού που έχει την ευθύνη από την ελληνική πλευρά και της Γενικής Διεύθυνσης Αυτοκινητοδρόμων της Τουρκίας.

Με τη συμφωνία που υπέγραψαν χτες οι δύο πλευρές αναγνωρίζουν την πρόοδο των εργασιών στην κατασκευή δεύτερης διασυνοριακής γέφυρας στην περιοχή Κήποι - Ύψαλα, την οποία εποπτεύει η Εγνατία Οδός Α.Ε., και ανακοινώνουν την επόμενη συνάντηση τεχνικών επιτροπών και εμπειρογνωμόνων.

Η κατασκευή της νέας γέφυρας αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2024.

Τη μελέτη εκπονούν οι εταιρείες Μαυράκης και Egis για λογαριασμό της «Εγνατία Οδός» ΑΕ που είναι η εποπτεύουσα αρχή του έργου.

Το συνολικό μήκος της οδού είναι 1250,13 μέτρα εκ των οποίων τα 760 περίπου βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους και τα 490 επί τουρκικού.

Η χάραξη του οδικού τμήματος στο ελληνικό έδαφος μέχρι την γέφυρα αγγίζει τα 409,15 μέτρα και περιλαμβάνει τρία ανοίγματα με μήκος 180 μ. το κεντρικό και από 110 μ. τα εκατέρωθεν. Το τμήμα του έργου που αδειοδοτείται στο πλαίσιο της μελέτης είναι αυτό που βρίσκεται επί Ελληνικού εδάφους και αφορά 760 περίπου μ. της οδού, εκ των οποίων τα 350,33 μ. βρίσκονται επί της γέφυρας και τα 409,15 αφορούν την χάραξη του οδικού τμήματος στο Ελληνικό έδαφος μέχρι την γέφυρα.

Η νέα γέφυρα θα είναι καλωδιωτή "extradose". Θα έχει δύο 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, καθώς εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας και Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο IV (Βερολίνο-Σόφια-Θεσσαλονίκη), τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας μέσω της Εγνατίας Οδού με τον Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ και τις βαλκανικές χώρες, με άμεσα οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα.

Το έργο, στοχεύει στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στην ήδη υπάρχουσα γέφυρα του Έβρου καθώς και στην διευκόλυνση των μεταφορών στον διασυνοριακό άξονα Ανατολής-Δύσης.

Η «Γέφυρα Φιλίας» όπως θα ονομαστεί, θα συμβάλλει καθοριστικά, όπως εκτιμούν παράγοντες στον Έβρο, στην Περιφερειακή ανάπτυξη και την εθνική οικονομία μέσω της μείωσης του απαιτούμενου χρόνου μεταφοράς προσώπων και αγαθών ενώ θα προωθήσει τους στόχους της εθνικής, κοινοτικής περιβαλλοντικής πολιτικής και αειφόρου ανάπτυξης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία