Νέες λεωφορειακές γραμμές και αναδιάρθρωση του υφιστάμενου δικτύου στη Θεσσαλονίκη
12/09/2024 18:00
12/09/2024 18:00
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ Α.Ε.) ως Αρχή Μεταφορών, μελετά συνολικά την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών και της συνολικής παροχής της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.
Η εισαγωγή του Μετρό ως νέου Μέσου Μαζικής Μεταφοράς θα αποτελέσει καταλυτική παρέμβαση που αναβαθμίζει την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και αποσυμφορίζει το αστικό δίκτυο από τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα «επιβάλλοντας» τον ορθολογικό σχεδιασμό ενός νέου δικτύου μετακινήσεων με αστικά λεωφορεία ώστε να λειτουργούν συμπληρωματικά, αλληλοτροφοδοτικά αλλά ακόμη και μεμονωμένα για τις περιοχές που δεν θα καλύπτει η βασική γραμμή του Μετρό.
Ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης συμπυκνώνεται σε συγκεκριμένη λογική που περιλαμβάνει την αξιολόγηση του υφιστάμενου δικτύου λεωφορειακών γραμμών, την ενδελεχή εξέταση και την ενσωμάτωση προτάσεων Δήμων, Φορέων, Συλλογικοτήτων αλλά και πολιτών που έχουν κατατεθεί στο πλαίσιο της διαβούλευσης που έλαβε χώρα το προηγούμενο διάστημα με πρωτοβουλία του ΟΣΕΘ.
Οι βασικές παράμετροι του σχεδιασμού αφορούν στη δημιουργία νέων, «κάθετων» προς το παραλιακό μέτωπο λεωφορειακών συνδέσεων, στη διατήρηση συμπληρωματικών με το ΜΕΤΡΟ λεωφορειακών γραμμών κορμού και στην κατάργηση τμημάτων γραμμών που συμπίπτουν με τη χάραξη της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ. Παράλληλα στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται και η αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά.
Οι γραμμές θα εξυπηρετούνται από λεωφορεία του ΟΑΣΘ για την μετακίνηση στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης ενώ τις λεγόμενες περιαστικές γραμμές αναλαμβάνουν για λίγο ακόμη να εξυπηρετήσουν το ΚΤΕΛ και σε δεύτερο χρόνο ο ανάδοχος που θα προκύψει από τον εν εξελίξει διεθνή διαγωνισμό που εκπονεί ο ΟΣΕΘ για ανάθεση του υπόψη συγκοινωνιακού έργου.
Με την υλοποίηση του ορθολογικού σχεδιασμού επιτυγχάνεται η ελάφρυνση της κυκλοφορίας σε λεωφόρους και βασικές οδούς της πόλης και η μετεπιβίβαση των επιβατών από το ένα μέσο στο άλλο χωρίς ταλαιπωρία.
Η οριστικοποίηση των προτάσεων και των σεναρίων για τη μετάβαση στο νέο δίκτυο και την εφαρμογή του νέου «συγκοινωνιακού χάρτη» σχεδιάζεται να προβληθεί γενικότερα προς τους πολίτες για ενημέρωση.
Για το σκοπό αυτόν προγραμματίζονται πέραν της όποιας κεντρικής εκδήλωσης, ενημερωτικές ημερίδες κατά τόπους σε δήμους για την ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών ώστε ο επιβάτης να μπορέσει να αποκτήσει πλήρη εικόνα πριν την εφαρμογή του.
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ Α.Ε.) ως Αρχή Μεταφορών, μελετά συνολικά την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών και της συνολικής παροχής της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.
Η εισαγωγή του Μετρό ως νέου Μέσου Μαζικής Μεταφοράς θα αποτελέσει καταλυτική παρέμβαση που αναβαθμίζει την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και αποσυμφορίζει το αστικό δίκτυο από τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα «επιβάλλοντας» τον ορθολογικό σχεδιασμό ενός νέου δικτύου μετακινήσεων με αστικά λεωφορεία ώστε να λειτουργούν συμπληρωματικά, αλληλοτροφοδοτικά αλλά ακόμη και μεμονωμένα για τις περιοχές που δεν θα καλύπτει η βασική γραμμή του Μετρό.
Ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης συμπυκνώνεται σε συγκεκριμένη λογική που περιλαμβάνει την αξιολόγηση του υφιστάμενου δικτύου λεωφορειακών γραμμών, την ενδελεχή εξέταση και την ενσωμάτωση προτάσεων Δήμων, Φορέων, Συλλογικοτήτων αλλά και πολιτών που έχουν κατατεθεί στο πλαίσιο της διαβούλευσης που έλαβε χώρα το προηγούμενο διάστημα με πρωτοβουλία του ΟΣΕΘ.
Οι βασικές παράμετροι του σχεδιασμού αφορούν στη δημιουργία νέων, «κάθετων» προς το παραλιακό μέτωπο λεωφορειακών συνδέσεων, στη διατήρηση συμπληρωματικών με το ΜΕΤΡΟ λεωφορειακών γραμμών κορμού και στην κατάργηση τμημάτων γραμμών που συμπίπτουν με τη χάραξη της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ. Παράλληλα στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται και η αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά.
Οι γραμμές θα εξυπηρετούνται από λεωφορεία του ΟΑΣΘ για την μετακίνηση στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης ενώ τις λεγόμενες περιαστικές γραμμές αναλαμβάνουν για λίγο ακόμη να εξυπηρετήσουν το ΚΤΕΛ και σε δεύτερο χρόνο ο ανάδοχος που θα προκύψει από τον εν εξελίξει διεθνή διαγωνισμό που εκπονεί ο ΟΣΕΘ για ανάθεση του υπόψη συγκοινωνιακού έργου.
Με την υλοποίηση του ορθολογικού σχεδιασμού επιτυγχάνεται η ελάφρυνση της κυκλοφορίας σε λεωφόρους και βασικές οδούς της πόλης και η μετεπιβίβαση των επιβατών από το ένα μέσο στο άλλο χωρίς ταλαιπωρία.
Η οριστικοποίηση των προτάσεων και των σεναρίων για τη μετάβαση στο νέο δίκτυο και την εφαρμογή του νέου «συγκοινωνιακού χάρτη» σχεδιάζεται να προβληθεί γενικότερα προς τους πολίτες για ενημέρωση.
Για το σκοπό αυτόν προγραμματίζονται πέραν της όποιας κεντρικής εκδήλωσης, ενημερωτικές ημερίδες κατά τόπους σε δήμους για την ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών ώστε ο επιβάτης να μπορέσει να αποκτήσει πλήρη εικόνα πριν την εφαρμογή του.
ΣΧΟΛΙΑ