ΠΑΙΔΕΙΑ

Νομός Θεσσαλονίκης: Αναζητούν χώρους και προκάτ, για να στεγάσουν τα νήπια

Στον αέρα η εφαρμογή της υποχρεωτικής φοίτησης στο νηπιαγωγείο ελλείψει αιθουσών

 24/09/2019 10:00

Νομός Θεσσαλονίκης: Αναζητούν χώρους και προκάτ, για να στεγάσουν τα νήπια

Έλενα Αποστολίδου

Γερασμένα κτίρια, κακοσυντηρημένα σχολεία, διδακτήρια σε κοντέινερ, έλλειψη αιθουσών και δημιουργία πολυμελών τμημάτων είναι η εικόνα που επικρατεί σε πολλά σχολεία του νομού της Θεσσαλονίκης, την ώρα που δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι Παιδείας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το οξυμένο πρόβλημα της σχολικής στέγης, που θέτει σε αβεβαιότητα την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης και η αρμόδια αντιδημαρχία Παιδείας βρίσκονται σε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να βρεθούν οι 70 σχολικές αίθουσες που απαιτούνται, προκειμένου να λειτουργήσει η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. 

Το πρόβλημα της σχολικής στέγης στην περιοχή είναι οξυμένο, γεγονός που δεν αφήνει περιθώρια για αισιοδοξία. Όπως τονίζει στη «ΜτΚ» η αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης Δήμητρα Ακριτίδου «είναι επιτακτική ανάγκη η εξεύρεση περίπου 70 αιθουσών, προκειμένου να λειτουργήσει σε τρίτη φάση το πρόγραμμα της διετούς προσχολικής εκπαίδευσης, γιατί δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή πουθενά κάτι που να μας λέει ότι μπορούμε να το κάνουμε. Τις επόμενες ημέρες έχουμε προγραμματίσει ευρεία σύσκεψη με φορείς του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να θέσουμε τα δεδομένα, δηλαδή τι οικόπεδα έχουμε, σε ποιες μεγάλες αυλές σχολείων μπορούμε να βάλουμε μεγάλα κοντέινερ, ώστε να μπορέσουμε να πάρουμε όσο το δυνατόν περισσότερα παιδάκια στα προνήπια». Τον επόμενο μήνα θα υπάρξει ξεκάθαρη εικόνα για το θέμα, σύμφωνα με την κ. Ακριτίδου. 

Η ίδια, μετρώντας μόλις λίγες ημέρες ως επικεφαλής στην αντιδημαρχία Παιδείας στο δήμο Θεσσαλονίκης, δίνει τη δική της απάντηση στο ερώτημα για το εάν υπάρχει επαρκής χρόνος για να βρεθούν οι απαιτούμενοι σχολικοί χώροι, δείχνοντας προς την προηγούμενη διοίκηση και λέγοντας χαρακτηριστικά «πως εγώ ξέρω ότι μέχρι τώρα δεν έχει γίνει προσπάθεια εξεύρεσης λύσης. Εδώ και περίπου 10 μέρες που ανέλαβε η νέα διοίκηση του δήμου έχει ξεκινήσει αυτός ο αγώνας δρόμου να δούμε τι μπορεί να γίνει, τέλος Οκτωβρίου θα είμαστε πιο συγκεκριμένοι».

Αναφορικά με την εικόνα των σχολείων στο δήμο Θεσσαλονίκης, σκιαγραφώντας το σκηνικό που η ίδια αντικρίζει στις αυτοψίες που καθημερινά πραγματοποιεί, τονίζει πως «γίνονται κάποιες προσπάθειες βελτίωσης των συνθηκών για κάποια σχολεία. Βέβαια, είναι αλήθεια ότι η οικονομική κρίση είχε και έχει πολλές συνέπειες στα σχολικά διδακτήρια. Αρκετά είναι σε καλή κατάσταση, άλλα είναι γερασμένα κτιριακά και άλλα είναι κακοσυντηρημένα ή καθόλου συντηρημένα. Από όπου περνώ υπάρχουν ανάγκες και αυτό είναι απολύτως λογικό, υπάρχει ανάγκη να ενισχυθεί η χρηματοδότηση» τονίζει.

Σχολεία «τσαμπιά» στον Εύοσμο

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στο δήμο Κορδελιού - Εύοσμου, όπου το πρόβλημα της σχολικής στέγης καθιστά αδύνατη την ομαλή υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. Όπως εξηγεί ο νέος αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Σωτήρης Νικολαΐδης, στο δεύτερο μεγαλύτερο δήμο της Βόρειας Ελλάδας δεν έχουν χτιστεί σχολεία τα τελευταία 13 χρόνια. 

«Υπάρχουν κάποια οικόπεδα που μπορούν να αξιοποιηθούν, αλλά οι ρυθμοί είναι πολύ αργοί. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 18.500 μαθητές και κάθε χρόνο αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο ο πληθυσμός στο δήμο μας». Όπως λέει ο ίδιος, «η κατάσταση είναι τραγική. Φέτος μας λείπουν δυο αίθουσες και του χρόνου, που θα είναι υποχρεωτική η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, θα είναι περισσότερες. Ήδη ορισμένα νηπιαγωγεία στεγάζονται σε κτίρια που μπορούν να χαρακτηριστούν ακατάλληλα, γιατί κάποια είναι 45ετίας, άλλα έγιναν μετά το σεισμό του 1978 στη Θεσσαλονίκη και έχουν παραμείνει από τότε. Προσπαθούμε να έχουμε την τεχνική υπηρεσία με το μέρος μας, αλλά υπάρχει σοβαρό πρόβλημα υποστελέχωσης. Έχουμε την πολεοδομία με το μέρος μας, αλλά δεν έχει άτομα, με ένα πρόβλημα κινητικότητας μετακινήθηκαν οι υπάλληλοι και δεν υπάρχουν άτομα να κάνουν τις διαδικασίες», εξηγεί ο κ. Νικολαΐδης.

30 μαθητές ανά τάξη

Το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δήμος Κορδελιού - Εύοσμου, κάτι που φέτος ανάγκασε την αρμόδια διεύθυνση να προχωρήσει στην εφαρμογή το μέτρου της αύξησης κατά 10% του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. 

«Όλα τα σχολεία είναι σαν ‘τσαμπιά’. Έχουμε 25 δημοτικά σχολεία στον Εύοσμο και 13 στο Κορδελιό, περίπου 47 νηπιαγωγεία και στις δυο περιοχές, 13 γυμνάσια και άλλα τόσα λύκεια, μιλάμε για 450 - 500 μαθητές ανά σχολικό συγκρότημα. Δημιουργούνται υπερ-τμήματα και να φανταστείτε ότι στην περιοχή του Κορδελιού αναγκαστήκαμε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς να αναπτύξουμε κατά 10% τα τμήματα και από 27 μαθητές να αυξάνονται σε 30 ανά τάξη, γιατί δεν υπάρχουν αίθουσες, γεγονός που ως εκπαιδευτικός το θεωρώ απαράδεκτο, αλλά είναι μια λύση ανάγκης» εξηγεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.

Ανεκπλήρωτες υποσχέσεις

Στην περιοχή της Πυλαίας το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι μεγάλο, με την αρμόδια δημοτική αρχή να προχωράει -παρά τη θέλησή της- στην υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, μετά και την απόρριψη του αιτήματος για παράταση του μέτρου για το επόμενο σχολικό έτος και παρότι οι υποσχέσεις για τοποθετήσεις επτά προκατασκευασμένων σχολείων σε περιοχή που είχε υποδείξει ο δήμος δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. 

«Είχαμε σοβαρό πρόβλημα σχολικής στέγης και θέλαμε να πάρουμε παράταση έναν χρόνο, για να έχουμε κάτι σωστό για τα παιδιά μας, δυστυχώς όμως το αίτημά μας δεν έγινε δεκτό. Αυτό δημιούργησε πολλά προβλήματα και σε εμάς προσωπικά, έπρεπε να πάρουμε πολιτικές αποφάσεις όπως η μετατροπή ενός παιδικού σταθμού σε νηπιαγωγείο. Είδαμε τον αριθμό των παιδιών που περιμέναμε στην προσχολική εκπαίδευση και προχωρήσαμε ανάλογα. Χρειάστηκε να γίνουν εργασίες μετατροπής του κτιρίου. Όλα αυτά γιατί είχαμε την υπόσχεση ότι θα μας κάνουν επτά προκάτ κτίρια, για τα οποία εμείς βρήκαμε τα οικόπεδα, τα υποδείξαμε, πήραμε την υπόσχεση ότι θα γίνουν και μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμία ενημέρωση. Μας είπαν ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο θα μας τα έχουν τοποθετήσει, αλλά τίποτα δεν έγινε, γεγονός που μας ανάγκασε -και ας μην ψηφίσαμε το μέτρο αυτό για το δήμο μας- να εξοπλίσουμε μόνοι μας τα σχολεία, φυσικά με τη βοήθεια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και του ίδιου του δημάρχου», δηλώνει η Ελένη Γιαννούδη, αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Πυλαίας - Χορτιάτη. 

Η ίδια, έχοντας το χαρτοφυλάκιο της αντιδημαρχίας Παιδείας και την προηγούμενη περίοδο, αναφέρεται και στο άνοιγμα των σχολείων, λέγοντας ότι δεν υπήρξαν προβλήματα καθώς «ξεκινήσαμε συντηρήσεις σε όλη την περίοδο που ήταν κλειστά και τα σχολεία άνοιξαν σε εξαιρετική κατάσταση».

Την ίδια ώρα, στην αναζήτηση εκπαιδευτικού προσωπικού βρίσκονται πολλά σχολεία στην περιοχή της Θέρμης, τα οποία μετρούν αντίστροφα για την αναπλήρωση εκπαιδευτικών, που ωστόσο δεν δημιουργούν προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όπως εξηγεί ο Στυλιανός Αποστόλου, αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Θέρμης, «ήμασταν έτοιμοι για τη σχολική χρονιά, γιατί όλο το καλοκαίρι ασχοληθήκαμε με τις υποδομές, ιδιαίτερα προβλήματα δεν παρουσιάζονται παρά μόνο ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Δηλαδή λείπουν συγκεκριμένα κάποιες ειδικότητες απ’ όλα τα σχολεία, γίνονται καθημερινά τοποθετήσεις και έχουμε μία ανοχή μέχρι τέλος του μήνα, πιστεύουμε ότι θα συνεχιστεί ομαλά. Όσο για τη δίχρονη προσχολική αγωγή φαίνεται να εξελίσσεται ομαλά στο δήμο μας».

Αποφάσεις χωρίς προγραμματισμό

Το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι εκτεταμένο και στο δήμο Καλαμαριάς, με το νέο δήμαρχο Γιάννη Δαρδαμανέλη να εκφράζει στη «ΜτΚ» τον έντονο προβληματισμό του ως προς την εφαρμογή της διετούς προσχολικής φοίτησης που «αναγκάζονται», όπως λέει, οι δήμοι να προχωρήσουν χωρίς να έχει προηγηθεί ο κατάλληλος προγραμματισμός. 

«Το πρόβλημα της σχολικής στέγης στο δήμο Καλαμαριάς με βάση τον προγραμματισμό μας θα είναι στα νήπια και πρέπει να λύσουμε το θέμα της διετούς προσχολικής φοίτησης, που είναι επιταγή του υπουργείου, που ήρθε χωρίς σοβαρό προγραμματισμό και χωρίς αρχικό έλεγχο, για το αν θα μπορέσουν οι υπάρχουσες υποδομές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις. Σίγουρα η μετακίνηση προς τα νηπιαγωγεία θα αποφορτίσει τους παιδικούς σταθμούς, δεν θα έχουμε εκεί προβλήματα, αλλά θα δημιουργηθούν στα νηπιαγωγεία, δηλαδή θα χρειαστεί να χτίσουμε σχολεία και οι διαβεβαιώσεις διά στόματος του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας είναι ότι θα έχουμε τη συνδρομή του υπουργείου Παιδείας σε ό,τι χρειαστούμε, για να δημιουργήσουμε καινούργιες αίθουσες και καινούργια νηπιαγωγεία. Εγώ θα ήθελα να μην πάμε σε λύσεις προκάτ αιθουσών, που προτείνονται και για εμάς αποτελούν την έσχατη λύση. Μιλάμε για αύξηση του 50% του δυναμικού μαθητών στα νηπιαγωγεία, χωρίς να υπάρχει προγραμματισμός» δηλώνει ο κ. Δαρδαμανέλης.

Ο ίδιος, λίγες μόνο ημέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ήρθε αντιμέτωπος με το πρόβλημα της σχολικής στέγης, καθώς χρειάστηκε να βρεθεί λύση για τους 55 μαθητές του 6ου λυκείου Καλαμαριάς, όπου δεν υπήρχαν αίθουσες στο σχολείο τους για να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. 

Η λύση που τελικά υιοθετήθηκε είναι ανάλογη με εκείνη που αποφασίστηκε για τους μαθητές του 3ου γυμνασίου και 3ου λυκείου Καλαμαριάς, όπου τα γραφεία των εκπαιδευτικών μετατράπηκαν σε αίθουσες διδασκαλίας. «Αναλάβαμε την 1η Σεπτεμβρίου, οπότε δεν μπορέσαμε να δώσουμε δραστικές και ριζικές λύσεις, αυτές που δώσαμε είναι πρόσκαιρες και μόνο για φέτος. Το επόμενο διάστημα προχωράμε σε έναν οριστικό προγραμματισμό για τα επόμενα 5 χρόνια, ούτως ώστε να μη βρισκόμαστε στη φάση που ήμασταν στην έναρξη της σχολικής χρονιάς» δηλώνει ο κ. Δαρδαμανέλης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 22 Σεπτεμβρίου 2019

Γερασμένα κτίρια, κακοσυντηρημένα σχολεία, διδακτήρια σε κοντέινερ, έλλειψη αιθουσών και δημιουργία πολυμελών τμημάτων είναι η εικόνα που επικρατεί σε πολλά σχολεία του νομού της Θεσσαλονίκης, την ώρα που δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι Παιδείας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το οξυμένο πρόβλημα της σχολικής στέγης, που θέτει σε αβεβαιότητα την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης και η αρμόδια αντιδημαρχία Παιδείας βρίσκονται σε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να βρεθούν οι 70 σχολικές αίθουσες που απαιτούνται, προκειμένου να λειτουργήσει η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. 

Το πρόβλημα της σχολικής στέγης στην περιοχή είναι οξυμένο, γεγονός που δεν αφήνει περιθώρια για αισιοδοξία. Όπως τονίζει στη «ΜτΚ» η αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης Δήμητρα Ακριτίδου «είναι επιτακτική ανάγκη η εξεύρεση περίπου 70 αιθουσών, προκειμένου να λειτουργήσει σε τρίτη φάση το πρόγραμμα της διετούς προσχολικής εκπαίδευσης, γιατί δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή πουθενά κάτι που να μας λέει ότι μπορούμε να το κάνουμε. Τις επόμενες ημέρες έχουμε προγραμματίσει ευρεία σύσκεψη με φορείς του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να θέσουμε τα δεδομένα, δηλαδή τι οικόπεδα έχουμε, σε ποιες μεγάλες αυλές σχολείων μπορούμε να βάλουμε μεγάλα κοντέινερ, ώστε να μπορέσουμε να πάρουμε όσο το δυνατόν περισσότερα παιδάκια στα προνήπια». Τον επόμενο μήνα θα υπάρξει ξεκάθαρη εικόνα για το θέμα, σύμφωνα με την κ. Ακριτίδου. 

Η ίδια, μετρώντας μόλις λίγες ημέρες ως επικεφαλής στην αντιδημαρχία Παιδείας στο δήμο Θεσσαλονίκης, δίνει τη δική της απάντηση στο ερώτημα για το εάν υπάρχει επαρκής χρόνος για να βρεθούν οι απαιτούμενοι σχολικοί χώροι, δείχνοντας προς την προηγούμενη διοίκηση και λέγοντας χαρακτηριστικά «πως εγώ ξέρω ότι μέχρι τώρα δεν έχει γίνει προσπάθεια εξεύρεσης λύσης. Εδώ και περίπου 10 μέρες που ανέλαβε η νέα διοίκηση του δήμου έχει ξεκινήσει αυτός ο αγώνας δρόμου να δούμε τι μπορεί να γίνει, τέλος Οκτωβρίου θα είμαστε πιο συγκεκριμένοι».

Αναφορικά με την εικόνα των σχολείων στο δήμο Θεσσαλονίκης, σκιαγραφώντας το σκηνικό που η ίδια αντικρίζει στις αυτοψίες που καθημερινά πραγματοποιεί, τονίζει πως «γίνονται κάποιες προσπάθειες βελτίωσης των συνθηκών για κάποια σχολεία. Βέβαια, είναι αλήθεια ότι η οικονομική κρίση είχε και έχει πολλές συνέπειες στα σχολικά διδακτήρια. Αρκετά είναι σε καλή κατάσταση, άλλα είναι γερασμένα κτιριακά και άλλα είναι κακοσυντηρημένα ή καθόλου συντηρημένα. Από όπου περνώ υπάρχουν ανάγκες και αυτό είναι απολύτως λογικό, υπάρχει ανάγκη να ενισχυθεί η χρηματοδότηση» τονίζει.

Σχολεία «τσαμπιά» στον Εύοσμο

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στο δήμο Κορδελιού - Εύοσμου, όπου το πρόβλημα της σχολικής στέγης καθιστά αδύνατη την ομαλή υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. Όπως εξηγεί ο νέος αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Σωτήρης Νικολαΐδης, στο δεύτερο μεγαλύτερο δήμο της Βόρειας Ελλάδας δεν έχουν χτιστεί σχολεία τα τελευταία 13 χρόνια. 

«Υπάρχουν κάποια οικόπεδα που μπορούν να αξιοποιηθούν, αλλά οι ρυθμοί είναι πολύ αργοί. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 18.500 μαθητές και κάθε χρόνο αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο ο πληθυσμός στο δήμο μας». Όπως λέει ο ίδιος, «η κατάσταση είναι τραγική. Φέτος μας λείπουν δυο αίθουσες και του χρόνου, που θα είναι υποχρεωτική η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, θα είναι περισσότερες. Ήδη ορισμένα νηπιαγωγεία στεγάζονται σε κτίρια που μπορούν να χαρακτηριστούν ακατάλληλα, γιατί κάποια είναι 45ετίας, άλλα έγιναν μετά το σεισμό του 1978 στη Θεσσαλονίκη και έχουν παραμείνει από τότε. Προσπαθούμε να έχουμε την τεχνική υπηρεσία με το μέρος μας, αλλά υπάρχει σοβαρό πρόβλημα υποστελέχωσης. Έχουμε την πολεοδομία με το μέρος μας, αλλά δεν έχει άτομα, με ένα πρόβλημα κινητικότητας μετακινήθηκαν οι υπάλληλοι και δεν υπάρχουν άτομα να κάνουν τις διαδικασίες», εξηγεί ο κ. Νικολαΐδης.

30 μαθητές ανά τάξη

Το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δήμος Κορδελιού - Εύοσμου, κάτι που φέτος ανάγκασε την αρμόδια διεύθυνση να προχωρήσει στην εφαρμογή το μέτρου της αύξησης κατά 10% του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. 

«Όλα τα σχολεία είναι σαν ‘τσαμπιά’. Έχουμε 25 δημοτικά σχολεία στον Εύοσμο και 13 στο Κορδελιό, περίπου 47 νηπιαγωγεία και στις δυο περιοχές, 13 γυμνάσια και άλλα τόσα λύκεια, μιλάμε για 450 - 500 μαθητές ανά σχολικό συγκρότημα. Δημιουργούνται υπερ-τμήματα και να φανταστείτε ότι στην περιοχή του Κορδελιού αναγκαστήκαμε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς να αναπτύξουμε κατά 10% τα τμήματα και από 27 μαθητές να αυξάνονται σε 30 ανά τάξη, γιατί δεν υπάρχουν αίθουσες, γεγονός που ως εκπαιδευτικός το θεωρώ απαράδεκτο, αλλά είναι μια λύση ανάγκης» εξηγεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.

Ανεκπλήρωτες υποσχέσεις

Στην περιοχή της Πυλαίας το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι μεγάλο, με την αρμόδια δημοτική αρχή να προχωράει -παρά τη θέλησή της- στην υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, μετά και την απόρριψη του αιτήματος για παράταση του μέτρου για το επόμενο σχολικό έτος και παρότι οι υποσχέσεις για τοποθετήσεις επτά προκατασκευασμένων σχολείων σε περιοχή που είχε υποδείξει ο δήμος δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. 

«Είχαμε σοβαρό πρόβλημα σχολικής στέγης και θέλαμε να πάρουμε παράταση έναν χρόνο, για να έχουμε κάτι σωστό για τα παιδιά μας, δυστυχώς όμως το αίτημά μας δεν έγινε δεκτό. Αυτό δημιούργησε πολλά προβλήματα και σε εμάς προσωπικά, έπρεπε να πάρουμε πολιτικές αποφάσεις όπως η μετατροπή ενός παιδικού σταθμού σε νηπιαγωγείο. Είδαμε τον αριθμό των παιδιών που περιμέναμε στην προσχολική εκπαίδευση και προχωρήσαμε ανάλογα. Χρειάστηκε να γίνουν εργασίες μετατροπής του κτιρίου. Όλα αυτά γιατί είχαμε την υπόσχεση ότι θα μας κάνουν επτά προκάτ κτίρια, για τα οποία εμείς βρήκαμε τα οικόπεδα, τα υποδείξαμε, πήραμε την υπόσχεση ότι θα γίνουν και μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμία ενημέρωση. Μας είπαν ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο θα μας τα έχουν τοποθετήσει, αλλά τίποτα δεν έγινε, γεγονός που μας ανάγκασε -και ας μην ψηφίσαμε το μέτρο αυτό για το δήμο μας- να εξοπλίσουμε μόνοι μας τα σχολεία, φυσικά με τη βοήθεια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και του ίδιου του δημάρχου», δηλώνει η Ελένη Γιαννούδη, αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Πυλαίας - Χορτιάτη. 

Η ίδια, έχοντας το χαρτοφυλάκιο της αντιδημαρχίας Παιδείας και την προηγούμενη περίοδο, αναφέρεται και στο άνοιγμα των σχολείων, λέγοντας ότι δεν υπήρξαν προβλήματα καθώς «ξεκινήσαμε συντηρήσεις σε όλη την περίοδο που ήταν κλειστά και τα σχολεία άνοιξαν σε εξαιρετική κατάσταση».

Την ίδια ώρα, στην αναζήτηση εκπαιδευτικού προσωπικού βρίσκονται πολλά σχολεία στην περιοχή της Θέρμης, τα οποία μετρούν αντίστροφα για την αναπλήρωση εκπαιδευτικών, που ωστόσο δεν δημιουργούν προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όπως εξηγεί ο Στυλιανός Αποστόλου, αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Θέρμης, «ήμασταν έτοιμοι για τη σχολική χρονιά, γιατί όλο το καλοκαίρι ασχοληθήκαμε με τις υποδομές, ιδιαίτερα προβλήματα δεν παρουσιάζονται παρά μόνο ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Δηλαδή λείπουν συγκεκριμένα κάποιες ειδικότητες απ’ όλα τα σχολεία, γίνονται καθημερινά τοποθετήσεις και έχουμε μία ανοχή μέχρι τέλος του μήνα, πιστεύουμε ότι θα συνεχιστεί ομαλά. Όσο για τη δίχρονη προσχολική αγωγή φαίνεται να εξελίσσεται ομαλά στο δήμο μας».

Αποφάσεις χωρίς προγραμματισμό

Το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι εκτεταμένο και στο δήμο Καλαμαριάς, με το νέο δήμαρχο Γιάννη Δαρδαμανέλη να εκφράζει στη «ΜτΚ» τον έντονο προβληματισμό του ως προς την εφαρμογή της διετούς προσχολικής φοίτησης που «αναγκάζονται», όπως λέει, οι δήμοι να προχωρήσουν χωρίς να έχει προηγηθεί ο κατάλληλος προγραμματισμός. 

«Το πρόβλημα της σχολικής στέγης στο δήμο Καλαμαριάς με βάση τον προγραμματισμό μας θα είναι στα νήπια και πρέπει να λύσουμε το θέμα της διετούς προσχολικής φοίτησης, που είναι επιταγή του υπουργείου, που ήρθε χωρίς σοβαρό προγραμματισμό και χωρίς αρχικό έλεγχο, για το αν θα μπορέσουν οι υπάρχουσες υποδομές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις. Σίγουρα η μετακίνηση προς τα νηπιαγωγεία θα αποφορτίσει τους παιδικούς σταθμούς, δεν θα έχουμε εκεί προβλήματα, αλλά θα δημιουργηθούν στα νηπιαγωγεία, δηλαδή θα χρειαστεί να χτίσουμε σχολεία και οι διαβεβαιώσεις διά στόματος του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας είναι ότι θα έχουμε τη συνδρομή του υπουργείου Παιδείας σε ό,τι χρειαστούμε, για να δημιουργήσουμε καινούργιες αίθουσες και καινούργια νηπιαγωγεία. Εγώ θα ήθελα να μην πάμε σε λύσεις προκάτ αιθουσών, που προτείνονται και για εμάς αποτελούν την έσχατη λύση. Μιλάμε για αύξηση του 50% του δυναμικού μαθητών στα νηπιαγωγεία, χωρίς να υπάρχει προγραμματισμός» δηλώνει ο κ. Δαρδαμανέλης.

Ο ίδιος, λίγες μόνο ημέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ήρθε αντιμέτωπος με το πρόβλημα της σχολικής στέγης, καθώς χρειάστηκε να βρεθεί λύση για τους 55 μαθητές του 6ου λυκείου Καλαμαριάς, όπου δεν υπήρχαν αίθουσες στο σχολείο τους για να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. 

Η λύση που τελικά υιοθετήθηκε είναι ανάλογη με εκείνη που αποφασίστηκε για τους μαθητές του 3ου γυμνασίου και 3ου λυκείου Καλαμαριάς, όπου τα γραφεία των εκπαιδευτικών μετατράπηκαν σε αίθουσες διδασκαλίας. «Αναλάβαμε την 1η Σεπτεμβρίου, οπότε δεν μπορέσαμε να δώσουμε δραστικές και ριζικές λύσεις, αυτές που δώσαμε είναι πρόσκαιρες και μόνο για φέτος. Το επόμενο διάστημα προχωράμε σε έναν οριστικό προγραμματισμό για τα επόμενα 5 χρόνια, ούτως ώστε να μη βρισκόμαστε στη φάση που ήμασταν στην έναρξη της σχολικής χρονιάς» δηλώνει ο κ. Δαρδαμανέλης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 22 Σεπτεμβρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία