ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ντοκιμαντέρ και εικονική πραγματικότητα παρουσιάστηκαν στο Agora του 25ου ΦΝΘ

Η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο MOMus - Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. είχε τίτλο «Ένας θαυμαστός νέος εικονικός κόσμος»

 09/03/2023 23:20

Ντοκιμαντέρ και εικονική πραγματικότητα παρουσιάστηκαν στο Agora του 25ου ΦΝΘ

Οι ανεξάντλητες δυνατότητες ενός κινηματογραφικού μέσου όπως το VR (σ.σ. Virtual Reality) και οι ευκαιρίες εφαρμογών που προκύπτουν από την τάχιστη τεχνολογική εξέλιξη, συζητήθηκαν στο πλαίσιο των Agora Talks της "Αγοράς" του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο MOMus - Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. είχε τίτλο «Ένας θαυμαστός νέος εικονικός κόσμος» και συμμετείχαν δημιουργοί ταινιών VR, AR, XR και Immersive, επαγγελματίες του ντοκιμαντέρ, παραγωγοί, εκπρόσωποι ξένων Φεστιβάλ και εταιρειών πωλήσεων, καθώς και ακαδημαϊκοί.

Για μία περίοδο έκρηξης στην τεχνολογία τους τελευταίους 18 μήνες, που συνεπάγεται την καλύτερη εποχή του VR, καθώς υπάρχουν εργαλεία όχι μόνο για την εικόνα, αλλά και τον ήχο, έκανε λόγο ο επικεφαλής του NEXT στο Marché Du Film του Φεστιβάλ των Καννών Sten-Kristian Saluveer, ο οποίος ασχολείται τα τελευταία 25 χρόνια με στρατηγικές καινοτομίας. «Η τεχνολογία αυτή είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο κόσμο του σινεμά και του "immersive world". Με τα μέσα που διαθέτει ο καθένας που έχει τις δεξιότητες, μπορεί να δημιουργήσει VR ταινίες από το σπίτι του. Οι πλατφόρμες συνεχώς αυξάνουν το κοινό τους, οπότε το μόνο που χρειαζόμαστε είναι να εκπαιδεύσουμε τους δημιουργούς, ώστε να φτιάχνουν καλύτερες ιστορίες», είπε χαρακτηριστικά. Σημείωσε ακόμη ότι υπάρχουν πολλά προγράμματα που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για τους σκηνοθέτες με σκοπό να περάσουν στο κόσμο του VR, πολλές ευκαιρίες και πολλές δυνατότητες για τους νέους κινηματογραφιστές.

Ως ένα trend που συνεχώς αναπτύσσεται, χαρακτήρισε το VR ο Maxime Montagne, που εργάζεται τα τελευταία έξι χρόνια ως sales agent στη Wide. «Προωθούμε και πουλάμε περισσότερο VR υλικό τα τελευταία χρόνια. Όλο και περισσότεροι δημιουργοί το προτιμούν, διότι υπάρχει μια επανάσταση σε αυτόν τον τομέα και πλέον οι σκηνοθέτες έχουν εξοικειωθεί με αυτό», είπε καταθέτοντας την εμπειρία του. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι ακριβώς επειδή διαφέρει από το παραδοσιακό σινεμά, θα πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία με το storytelling και τη διαδραστικότητα.

Να πειραματίζονται και να ψάχνουν νέους τρόπους στο storytelling, κάλεσε τους συναδέλφους της η σκηνοθέτιδα και visual artist Γιολάντα Μαρκοπούλου, που εκμεταλλεύτηκε -όπως είπε, μία αντίστοιχη ευκαιρία που της δόθηκε. «Ενδιαφερόμουν μόνο για τις ταινίες και δεν είχα σκεφτεί το VR. Όταν δημιουργήσαμε μια θεατρική παραγωγή για το Πλανητάριο και τη μετατρέψαμε σε VR, κάτι που δεν είχαμε επιχειρήσει ξανά, ήταν αρκετό για να αλλάξουμε την ιστορία», σημείωσε. Τόνισε ακόμη ότι το κοινό, ακόμη κι αν δεν είναι ακόμη εκπαιδευμένο για αυτού του είδους τα πρότζεκτ, είναι πολύ ενθουσιασμένο όταν έρχεται να δει κάτι διαφορετικό. «Το μυστικό είναι ότι έχεις πολλά εργαλεία να χρησιμοποιήσεις. Η τεχνολογία είναι εκεί οπότε ας το εκμεταλλευτούμε με σκοπό να προσελκύσουμε ένα μεγαλύτερο κοινό», ανέφερε.

Τέλος, ο συντονιστής της συζήτησης Δημήτρης Χαρίτος, αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, τόνισε ότι «ένα θαυμαστό νέο σύμπαν σχηματίζεται και εμείς είμαστε οι εικονικοί του κάτοικοι». Υπογράμμισε ότι οι δημιουργοί που θέλουν να φτιάξουν VR ταινίες πρέπει να ξεκινήσουν από την αρχή. «Πρόκειται για πιο ελεύθερες και λιγότερο δομημένες δουλειές, οι οποίες δεν περιορίζουν το συναίσθημα. Αφήνουν το κοινό να πάει όπου θέλει χωρίς ο δημιουργός να το καθοδηγεί σε ένα συγκεκριμένο μονοπάτι», δήλωσε.

Οι ανεξάντλητες δυνατότητες ενός κινηματογραφικού μέσου όπως το VR (σ.σ. Virtual Reality) και οι ευκαιρίες εφαρμογών που προκύπτουν από την τάχιστη τεχνολογική εξέλιξη, συζητήθηκαν στο πλαίσιο των Agora Talks της "Αγοράς" του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο MOMus - Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. είχε τίτλο «Ένας θαυμαστός νέος εικονικός κόσμος» και συμμετείχαν δημιουργοί ταινιών VR, AR, XR και Immersive, επαγγελματίες του ντοκιμαντέρ, παραγωγοί, εκπρόσωποι ξένων Φεστιβάλ και εταιρειών πωλήσεων, καθώς και ακαδημαϊκοί.

Για μία περίοδο έκρηξης στην τεχνολογία τους τελευταίους 18 μήνες, που συνεπάγεται την καλύτερη εποχή του VR, καθώς υπάρχουν εργαλεία όχι μόνο για την εικόνα, αλλά και τον ήχο, έκανε λόγο ο επικεφαλής του NEXT στο Marché Du Film του Φεστιβάλ των Καννών Sten-Kristian Saluveer, ο οποίος ασχολείται τα τελευταία 25 χρόνια με στρατηγικές καινοτομίας. «Η τεχνολογία αυτή είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο κόσμο του σινεμά και του "immersive world". Με τα μέσα που διαθέτει ο καθένας που έχει τις δεξιότητες, μπορεί να δημιουργήσει VR ταινίες από το σπίτι του. Οι πλατφόρμες συνεχώς αυξάνουν το κοινό τους, οπότε το μόνο που χρειαζόμαστε είναι να εκπαιδεύσουμε τους δημιουργούς, ώστε να φτιάχνουν καλύτερες ιστορίες», είπε χαρακτηριστικά. Σημείωσε ακόμη ότι υπάρχουν πολλά προγράμματα που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για τους σκηνοθέτες με σκοπό να περάσουν στο κόσμο του VR, πολλές ευκαιρίες και πολλές δυνατότητες για τους νέους κινηματογραφιστές.

Ως ένα trend που συνεχώς αναπτύσσεται, χαρακτήρισε το VR ο Maxime Montagne, που εργάζεται τα τελευταία έξι χρόνια ως sales agent στη Wide. «Προωθούμε και πουλάμε περισσότερο VR υλικό τα τελευταία χρόνια. Όλο και περισσότεροι δημιουργοί το προτιμούν, διότι υπάρχει μια επανάσταση σε αυτόν τον τομέα και πλέον οι σκηνοθέτες έχουν εξοικειωθεί με αυτό», είπε καταθέτοντας την εμπειρία του. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι ακριβώς επειδή διαφέρει από το παραδοσιακό σινεμά, θα πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία με το storytelling και τη διαδραστικότητα.

Να πειραματίζονται και να ψάχνουν νέους τρόπους στο storytelling, κάλεσε τους συναδέλφους της η σκηνοθέτιδα και visual artist Γιολάντα Μαρκοπούλου, που εκμεταλλεύτηκε -όπως είπε, μία αντίστοιχη ευκαιρία που της δόθηκε. «Ενδιαφερόμουν μόνο για τις ταινίες και δεν είχα σκεφτεί το VR. Όταν δημιουργήσαμε μια θεατρική παραγωγή για το Πλανητάριο και τη μετατρέψαμε σε VR, κάτι που δεν είχαμε επιχειρήσει ξανά, ήταν αρκετό για να αλλάξουμε την ιστορία», σημείωσε. Τόνισε ακόμη ότι το κοινό, ακόμη κι αν δεν είναι ακόμη εκπαιδευμένο για αυτού του είδους τα πρότζεκτ, είναι πολύ ενθουσιασμένο όταν έρχεται να δει κάτι διαφορετικό. «Το μυστικό είναι ότι έχεις πολλά εργαλεία να χρησιμοποιήσεις. Η τεχνολογία είναι εκεί οπότε ας το εκμεταλλευτούμε με σκοπό να προσελκύσουμε ένα μεγαλύτερο κοινό», ανέφερε.

Τέλος, ο συντονιστής της συζήτησης Δημήτρης Χαρίτος, αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, τόνισε ότι «ένα θαυμαστό νέο σύμπαν σχηματίζεται και εμείς είμαστε οι εικονικοί του κάτοικοι». Υπογράμμισε ότι οι δημιουργοί που θέλουν να φτιάξουν VR ταινίες πρέπει να ξεκινήσουν από την αρχή. «Πρόκειται για πιο ελεύθερες και λιγότερο δομημένες δουλειές, οι οποίες δεν περιορίζουν το συναίσθημα. Αφήνουν το κοινό να πάει όπου θέλει χωρίς ο δημιουργός να το καθοδηγεί σε ένα συγκεκριμένο μονοπάτι», δήλωσε.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία