Ο Αγγελούδης καλεί ΔΕΘ για το σχέδιο ανάπλασης, η σύγχυση με την οδό Λαμπράκη και η απολογία της Χαλκιά στην Αποκεντρωμένη. Γράφει ο Σαλονικιός
24/09/2024 07:00
24/09/2024 07:00
Από όλες τις ανακοινώσεις που είχαν γίνει τις προηγούμενες εβδομάδες, από τον πρωθυπουργό, υπουργούς, το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και τη διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO είχε δημιουργηθεί η εντύπωση ότι το σχέδιο ανάπλασης του εκθεσιακού χώρου είχε κλειδώσει οριστικά.
Ότι δηλαδή είχε επέλθει οριστική, επικυρωμένη συμφωνία όσον αφορά την ενσωμάτωση των δέκα σημείων τα οποία είχε θέσει ως προϋπόθεση ο δήμος Θεσσαλονίκης προκειμένου να συναινέσει. Χθες, πάντως, άκουσα τον δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη στο δημοτικό συμβούλιο να ζητά από τον πρόεδρο του Σώματος Σπύρο Βούγια να στείλει επιστολή στη διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO προκειμένου να αποσταλεί στο δήμο το τελικό σχέδιο ώστε να διαπιστωθεί εάν έχουν ενσωματωθεί σε αυτό οι απαιτήσεις που έθεσε η δημοτική αρχή.
“Να το έχουμε στα χέρια μας, να το εμβαδομετρήσουμε ώστε να δούμε εάν η απαίτησή μας για πάρκο ενιαίας έκτασης εκατό στρεμμάτων έχει αποτυπωθεί στο σχέδιο”, εξήγησε ο Αγγελούδης.
Αμέσως μετά θα συγκαλέσει, όπως είπε, ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου προκειμένου να ληφθεί η τελική απόφαση του δήμου επί του σχεδίου ανάπλασης. Σε αυτήν θα κληθεί να συμμετάσχει ασφαλώς και ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO Τάσος Τζήκας ο οποίος θα κάνει, φαντάζομαι και την παρουσίαση του σχεδίου.
Η θέση αυτή του δημάρχου δημιούργησε την εντύπωση ότι υπάρχουν ίσως κάποιες εκκρεμότητες που δεν έχουν διευθετηθεί. Αργότερα, όταν τον ρωτήσαμε εάν υπάρχει κάποιο ζήτημα απάντησε πως δεν υπονόησε κάτι τέτοιο όμως, είπε, θα πρέπει να έχουμε το τελικό σχέδιο, να το δούμε και να αποφασίσουμε. Πληροφορούμαι, πάντως, ότι η ΔΕΘ-HELEXPO έχει ήδη αποστείλει, ατύπως, το σχέδιο με τις σχετικές εμβαδομετρήσεις. Φυσικά, εφόσον της ζητηθεί να το στείλει και επισήμως, θα το κάνει. Άρα το όλο ζήτημα ίσως λήξει και μέσα στον επόμενο μήνα.
Πριν από μερικές ημέρες ο Σύλλογος Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Τούμπας (ΣΕΒΕΤ) εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εγκαλούσε τον δήμο Θεσσαλονίκης πρωτίστως και την τροχαία δευτερευόντως ότι το τελευταίο διάστημα ασκούν αυστηρούς ελέγχους στην περιοχή και συγκεκριμένα στην οδό Λαμπράκη και κόβουν αβέρτα κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα.
Αναφέρουν ότι όλο αυτό έγινε “κατόπιν εντολής της δημοτικής αρχής” και σημειώνουν πως “για τους επαγγελματίες και εμπόρους όμως της Λαμπράκη δημιουργείται πρόβλημα με τους πελάτες τους που δεν μπορούν να έρθουν στα καταστήματα από άλλες περιοχές της πόλης”.
Χαρακτηρίζουν “αχρείαστο έργο” το flyover και ζητούν από τον δήμο δύο πράγματα: πρώτον, “άμεση εξασφάλιση θέσεων πάρκινγκ με ευθύνη του δήμου” και συγχρόνως “η δημοτική αστυνομία αντί να κόβει πρόστιμα, να συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς”. Δεύτερον, “μείωση δημοτικών τελών στις μικρές επιχειρήσεις γιατί και με τα μέτρα διαχείρισης του fly over πλήττονται δυσανάλογα, χάνοντας πελάτες”.
Τώρα, το τι γίνεται στη Λαμπράκη είναι λίγο πολύ γνωστό. Το διπλοπαρκάρισμα πάει σύννεφο. Πολλές φορές, δε, για αρκετές ώρες, όσες διαρκεί το αραλίκι στα διάφορα καφέ ή σνακ μπαρ της περιοχής. Αυτή η συνήθεια καθιστά τη Λαμπράκη, απ' όπου διέρχονται και αστικά λεωφορεία, αδιάβατη τις ώρες αιχμής. Βεβαίως και οι επαγγελματίες έχουν τα δίκια τους, γιατί κι αυτοί θα πρέπει να δουλέψουν. Όμως η διπλοστάθμευση δεν είναι η λύση.
Το παράδοξο μ' αυτόν το δρόμο, που ελάχιστοι το γνωρίζουν, είναι ότι ένα μέρος του, που συμβαίνει να είναι και αυτό όπου λειτουργούν τα περισσότερα καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας, ανήκει σε δύο δήμους. Συγκεκριμένα, η πάνω πλευρά της Λαμπράκη ανήκει στο δήμο Θεσσαλονίκης και η κάτω στο δήμο Πυλαίας Χορτιάτη. Αυτό καθιστά την εξεύρεση λύσης ακόμη πιο δύσκολη. Πάντως, όπως πληροφορούμαι, ο δήμος Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει άμεσα πρωτοβουλία να καλέσει σε συζήτηση τους εκπροσώπους των επαγγελματιών για να δουν τι μπορεί να γίνει με τη Λαμπράκη, ώστε και να μην υπάρχει το σημερινό χάος με τις διπλοσταθμεύσεις, και τα μαγαζιά να δουλέψουν. Κομμάτι δύσκολο το βλέπω, αλλά ας περιμένουμε.
Όσο, δε, για τις κλήσεις, ρώτησα και έμαθα ότι κλήσεις μοίρασε η τροχαία. Μάλιστα, οι τροχονόμοι πήγαν στην περιοχή έπειτα από απαίτηση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ο οποίος έτυχε να περνά από τη Λαμπράκη και διαπίστωσε το μπάχαλο που επικρατεί. Γκαντεμιά...
Την τελευταία ημέρα της προθεσμίας που της είχε δοθεί, βάσει νόμου, προκειμένου να απολογηθεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης, απέστειλε το απολογητικό της υπόμνημα η δήμαρχος Κασσάνδρας Αναστασία Χαλκιά, ενώ δικό της υπόμνημα υπέβαλε και η αντιδήμαρχος Γερακίνα Μπενίσκη στην οποία η δήμαρχος είχε μεταβιβάσει τη σχετική αρμοδιότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το περιβάλλον της η δήμαρχος στο υπόμνημά της ισχυρίζεται ό,τι πάνω κάτω είχε πει και στον πταισματοδίκη Πολυγύρου την περασμένη εβδομάδα, μέσω και πάλι υπομνήματος. Δηλαδή ότι η ίδια δεν είχε καμία ευθύνη για το δυστύχημα στο λούνα παρκ που στοίχισε τη ζωή στον 19χρονο, ότι δεν ενημερώθηκε όπως έπρεπε από την αστυνομία την οποία κατηγόρησε πως δεν έκανε καλά τη δουλειά της διότι θα έπρεπε να προχωρήσει στη σύλληψη του ιδιοκτήτη του λούνα παρκ με τη διαδικασία του αυτοφώρου, όταν διαπίστωσε ότι η επιχείρηση δεν διέθετε άδεια λειτουργίας.
Πλέον, η υπόθεση περνά στην αρμοδιότητα του πενταμελούς πειθαρχικού συμβουλίου προς το οποίο ο γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης, Γιάννης Σάββας μεταβίβασε, ως όφειλε, το σχετικό φάκελο. Σημειώνεται ότι στο πειθαρχικό συμβούλιο συμμετέχουν τρεις εφέτες δικαστές, ένας εκπρόσωπος της Αποκεντρωμένης και ένας της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το συμβούλιο έχει την αρμοδιότητα να ζητήσει και τα υπόλοιπα στοιχεία (εκθέσεις της ΕΛ.ΑΣ., πραγματογνωμοσύνες κ.ο.κ.) γύρω από αυτήν την υπόθεση ώστε να καταλήξει στην τελική ετυμηγορία του ως προς το πειθαρχικό, πάντα, κομμάτι. Το ποινικό το τρέχει η δικαιοσύνη.
Από όλες τις ανακοινώσεις που είχαν γίνει τις προηγούμενες εβδομάδες, από τον πρωθυπουργό, υπουργούς, το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και τη διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO είχε δημιουργηθεί η εντύπωση ότι το σχέδιο ανάπλασης του εκθεσιακού χώρου είχε κλειδώσει οριστικά.
Ότι δηλαδή είχε επέλθει οριστική, επικυρωμένη συμφωνία όσον αφορά την ενσωμάτωση των δέκα σημείων τα οποία είχε θέσει ως προϋπόθεση ο δήμος Θεσσαλονίκης προκειμένου να συναινέσει. Χθες, πάντως, άκουσα τον δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη στο δημοτικό συμβούλιο να ζητά από τον πρόεδρο του Σώματος Σπύρο Βούγια να στείλει επιστολή στη διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO προκειμένου να αποσταλεί στο δήμο το τελικό σχέδιο ώστε να διαπιστωθεί εάν έχουν ενσωματωθεί σε αυτό οι απαιτήσεις που έθεσε η δημοτική αρχή.
“Να το έχουμε στα χέρια μας, να το εμβαδομετρήσουμε ώστε να δούμε εάν η απαίτησή μας για πάρκο ενιαίας έκτασης εκατό στρεμμάτων έχει αποτυπωθεί στο σχέδιο”, εξήγησε ο Αγγελούδης.
Αμέσως μετά θα συγκαλέσει, όπως είπε, ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου προκειμένου να ληφθεί η τελική απόφαση του δήμου επί του σχεδίου ανάπλασης. Σε αυτήν θα κληθεί να συμμετάσχει ασφαλώς και ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO Τάσος Τζήκας ο οποίος θα κάνει, φαντάζομαι και την παρουσίαση του σχεδίου.
Η θέση αυτή του δημάρχου δημιούργησε την εντύπωση ότι υπάρχουν ίσως κάποιες εκκρεμότητες που δεν έχουν διευθετηθεί. Αργότερα, όταν τον ρωτήσαμε εάν υπάρχει κάποιο ζήτημα απάντησε πως δεν υπονόησε κάτι τέτοιο όμως, είπε, θα πρέπει να έχουμε το τελικό σχέδιο, να το δούμε και να αποφασίσουμε. Πληροφορούμαι, πάντως, ότι η ΔΕΘ-HELEXPO έχει ήδη αποστείλει, ατύπως, το σχέδιο με τις σχετικές εμβαδομετρήσεις. Φυσικά, εφόσον της ζητηθεί να το στείλει και επισήμως, θα το κάνει. Άρα το όλο ζήτημα ίσως λήξει και μέσα στον επόμενο μήνα.
Πριν από μερικές ημέρες ο Σύλλογος Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Τούμπας (ΣΕΒΕΤ) εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εγκαλούσε τον δήμο Θεσσαλονίκης πρωτίστως και την τροχαία δευτερευόντως ότι το τελευταίο διάστημα ασκούν αυστηρούς ελέγχους στην περιοχή και συγκεκριμένα στην οδό Λαμπράκη και κόβουν αβέρτα κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα.
Αναφέρουν ότι όλο αυτό έγινε “κατόπιν εντολής της δημοτικής αρχής” και σημειώνουν πως “για τους επαγγελματίες και εμπόρους όμως της Λαμπράκη δημιουργείται πρόβλημα με τους πελάτες τους που δεν μπορούν να έρθουν στα καταστήματα από άλλες περιοχές της πόλης”.
Χαρακτηρίζουν “αχρείαστο έργο” το flyover και ζητούν από τον δήμο δύο πράγματα: πρώτον, “άμεση εξασφάλιση θέσεων πάρκινγκ με ευθύνη του δήμου” και συγχρόνως “η δημοτική αστυνομία αντί να κόβει πρόστιμα, να συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς”. Δεύτερον, “μείωση δημοτικών τελών στις μικρές επιχειρήσεις γιατί και με τα μέτρα διαχείρισης του fly over πλήττονται δυσανάλογα, χάνοντας πελάτες”.
Τώρα, το τι γίνεται στη Λαμπράκη είναι λίγο πολύ γνωστό. Το διπλοπαρκάρισμα πάει σύννεφο. Πολλές φορές, δε, για αρκετές ώρες, όσες διαρκεί το αραλίκι στα διάφορα καφέ ή σνακ μπαρ της περιοχής. Αυτή η συνήθεια καθιστά τη Λαμπράκη, απ' όπου διέρχονται και αστικά λεωφορεία, αδιάβατη τις ώρες αιχμής. Βεβαίως και οι επαγγελματίες έχουν τα δίκια τους, γιατί κι αυτοί θα πρέπει να δουλέψουν. Όμως η διπλοστάθμευση δεν είναι η λύση.
Το παράδοξο μ' αυτόν το δρόμο, που ελάχιστοι το γνωρίζουν, είναι ότι ένα μέρος του, που συμβαίνει να είναι και αυτό όπου λειτουργούν τα περισσότερα καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας, ανήκει σε δύο δήμους. Συγκεκριμένα, η πάνω πλευρά της Λαμπράκη ανήκει στο δήμο Θεσσαλονίκης και η κάτω στο δήμο Πυλαίας Χορτιάτη. Αυτό καθιστά την εξεύρεση λύσης ακόμη πιο δύσκολη. Πάντως, όπως πληροφορούμαι, ο δήμος Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει άμεσα πρωτοβουλία να καλέσει σε συζήτηση τους εκπροσώπους των επαγγελματιών για να δουν τι μπορεί να γίνει με τη Λαμπράκη, ώστε και να μην υπάρχει το σημερινό χάος με τις διπλοσταθμεύσεις, και τα μαγαζιά να δουλέψουν. Κομμάτι δύσκολο το βλέπω, αλλά ας περιμένουμε.
Όσο, δε, για τις κλήσεις, ρώτησα και έμαθα ότι κλήσεις μοίρασε η τροχαία. Μάλιστα, οι τροχονόμοι πήγαν στην περιοχή έπειτα από απαίτηση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ο οποίος έτυχε να περνά από τη Λαμπράκη και διαπίστωσε το μπάχαλο που επικρατεί. Γκαντεμιά...
Την τελευταία ημέρα της προθεσμίας που της είχε δοθεί, βάσει νόμου, προκειμένου να απολογηθεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης, απέστειλε το απολογητικό της υπόμνημα η δήμαρχος Κασσάνδρας Αναστασία Χαλκιά, ενώ δικό της υπόμνημα υπέβαλε και η αντιδήμαρχος Γερακίνα Μπενίσκη στην οποία η δήμαρχος είχε μεταβιβάσει τη σχετική αρμοδιότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το περιβάλλον της η δήμαρχος στο υπόμνημά της ισχυρίζεται ό,τι πάνω κάτω είχε πει και στον πταισματοδίκη Πολυγύρου την περασμένη εβδομάδα, μέσω και πάλι υπομνήματος. Δηλαδή ότι η ίδια δεν είχε καμία ευθύνη για το δυστύχημα στο λούνα παρκ που στοίχισε τη ζωή στον 19χρονο, ότι δεν ενημερώθηκε όπως έπρεπε από την αστυνομία την οποία κατηγόρησε πως δεν έκανε καλά τη δουλειά της διότι θα έπρεπε να προχωρήσει στη σύλληψη του ιδιοκτήτη του λούνα παρκ με τη διαδικασία του αυτοφώρου, όταν διαπίστωσε ότι η επιχείρηση δεν διέθετε άδεια λειτουργίας.
Πλέον, η υπόθεση περνά στην αρμοδιότητα του πενταμελούς πειθαρχικού συμβουλίου προς το οποίο ο γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης, Γιάννης Σάββας μεταβίβασε, ως όφειλε, το σχετικό φάκελο. Σημειώνεται ότι στο πειθαρχικό συμβούλιο συμμετέχουν τρεις εφέτες δικαστές, ένας εκπρόσωπος της Αποκεντρωμένης και ένας της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το συμβούλιο έχει την αρμοδιότητα να ζητήσει και τα υπόλοιπα στοιχεία (εκθέσεις της ΕΛ.ΑΣ., πραγματογνωμοσύνες κ.ο.κ.) γύρω από αυτήν την υπόθεση ώστε να καταλήξει στην τελική ετυμηγορία του ως προς το πειθαρχικό, πάντα, κομμάτι. Το ποινικό το τρέχει η δικαιοσύνη.
ΣΧΟΛΙΑ