ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο... αντίλογος του Χρήστου Σπίρτζη σε όσα ειπώθηκαν στα εγκαίνια του Μετρό

Ο πρώην υπουργός σε "πηγαδάκι" με δημοσιογράφους αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα ζητήματα του έργου

 01/12/2024 14:26

Ο... αντίλογος του Χρήστου Σπίρτζη σε όσα ειπώθηκαν στα εγκαίνια του Μετρό

Βαγγέλης Στολάκης

Τον δικό του... αντίλογο σε όσα είπε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την τελετή εγκαινίων του Μετρό Θεσσαλονίκης, ανέπτυξε μιλώντας σε δημοσιογράφους ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Συνοδευόμενος από τους βουλευτές Α’ Θεσσαλονίκης του κόμματος, Κατερίνα Νοτοπούλου και Χρήστο Γιαννούλη ο κ. Σπίρτζης έφτασε στο αμαξοστάσιο. Εκεί τον υποδέχτηκε ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας που βρέθηκε στην είσοδο σε καλό κλίμα.

Τα πράγματα δεν ήταν τόσο... ρόδινα όταν ο κ. Σπίρτζης βρέθηκε στον χώρο της εκδήλωσης καθώς η θέση που τον τοποθέτησαν ήταν πίσω πίσω, ενώ μετά από παρέμβαση της Κατερίνας Νοτοπούλου ο κ. Σπίρτζης τοποθετήθηκε στην δεύτερη σειρά, πίσω από τον Νίκο Ταχιάο στην θέση που προοριζόταν για τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος απουσίαζε.

Μιλώντας μετά τα εγκαίνια ο κ. Σπίρτζης σε δημοσιογράφους υποστήριξε ότι η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στην ομιλία της αποκάλυψε πως την απόφαση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στον σταθμό της Βενιζέλου την «πήρε ο πρωθυπουργός». Επίσης, ο κ. Σπίρτζής είπε πως το ελληνικό δημόσιο μονομερώς άλλαξε το χρονοδιάγραμμα του έργου με αποτέλεσμα ο εργολάβος να μην πληρώνει για τις καθυστερήσεις αλλά να ζητά αποζημιώσεις. Εξήγησε ότι στα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ δεν υπήρχαν αποφάσεις για αποζημιώσεις που ευθυνόταν το δημόσιο για την περίοδο 2015-2019.

Για την επέκταση στην Καλαμαριά αναρωτήθηκε ότι αφού υπάρχει άλλη σύμβαση για το έργο αυτό δεν ολοκληρώθηκε από το 2021 μέχρι σήμερα και θα τελειώσει το 2025 αφήνοντας να εννοηθεί ότι σε λίγο καιρό θα προκύψουν αποζημιώσεις στον εργολάβο και για την Καλαμαριά.

Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε επίσης και το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια των εγκαινίων δεν ακούστηκαν τα εξής: «αεροδρόμιο» και «Κώστας Καραμανλής».

«Ακύρωσαν από μόνοι τους όλες τις κυβερνήσεις της ΝΔ μέχρι εκείνη του Κυριάκου Μητσοτάκη» σχολίασε.

Χαρακτήρισε «αρχαιολογικό έγκλημα» την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου και αναρωτήθηκε που βρίσκονται σήμερα τα υπόλοιπα αρχαία που βρέθηκαν στο σημείο.

Ο κ. Σπίρτζης εστίασε ιδιαίτερα στα ζητήματα ασφαλείας του έργου τονίζοντας ότι «το προσωπικό σε ποσοστό λιγότερο από 30% που εργαζόταν στην κατασκευή έχει μια ενημέρωση και εκπαίδευση. Το υπόλοιπο 70% προσλήφθηκε τις τελευταίες τρεις εβδομάδες. Πότε πρόλαβε και εκπαιδεύτηκε;». Και συνέχισε: «Πόσο καιρό έγινε η δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό, ενώ προβλεπόταν για 18 μήνες και τι καταγράφηκε; Τρεις βδομάδες έγιναν τα δοκιμαστικά δρομολόγια;» αναρωτήθηκε επαναλαμβάνοντας πως ανησυχεί για τα ζητήματα ασφαλείας του έργου.

Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι το πρόβλημα με το ενιαίο εισιτήριο προέκυψε γιατί δεν μπορούσαν να διανείμουν τα χρήματα σε THEMA και ΟΑΣΘ καθώς ο ιδιώτης αξίωνε όλο το ποσό από τις εισπράξεις των εισιτηρίων. «Το μετρό Θεσσαλονίκης χαρίζεται στον ιδιώτη. Δεν έχει κανέναν ιδιωτικό φορέα το Μετρό της Αθήνας. Θα το δείτε μετά το 1+10 της σύμβασης» σχολίασε.

Τον δικό του... αντίλογο σε όσα είπε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την τελετή εγκαινίων του Μετρό Θεσσαλονίκης, ανέπτυξε μιλώντας σε δημοσιογράφους ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Συνοδευόμενος από τους βουλευτές Α’ Θεσσαλονίκης του κόμματος, Κατερίνα Νοτοπούλου και Χρήστο Γιαννούλη ο κ. Σπίρτζης έφτασε στο αμαξοστάσιο. Εκεί τον υποδέχτηκε ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας που βρέθηκε στην είσοδο σε καλό κλίμα.

Τα πράγματα δεν ήταν τόσο... ρόδινα όταν ο κ. Σπίρτζης βρέθηκε στον χώρο της εκδήλωσης καθώς η θέση που τον τοποθέτησαν ήταν πίσω πίσω, ενώ μετά από παρέμβαση της Κατερίνας Νοτοπούλου ο κ. Σπίρτζης τοποθετήθηκε στην δεύτερη σειρά, πίσω από τον Νίκο Ταχιάο στην θέση που προοριζόταν για τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος απουσίαζε.

Μιλώντας μετά τα εγκαίνια ο κ. Σπίρτζης σε δημοσιογράφους υποστήριξε ότι η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στην ομιλία της αποκάλυψε πως την απόφαση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στον σταθμό της Βενιζέλου την «πήρε ο πρωθυπουργός». Επίσης, ο κ. Σπίρτζής είπε πως το ελληνικό δημόσιο μονομερώς άλλαξε το χρονοδιάγραμμα του έργου με αποτέλεσμα ο εργολάβος να μην πληρώνει για τις καθυστερήσεις αλλά να ζητά αποζημιώσεις. Εξήγησε ότι στα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ δεν υπήρχαν αποφάσεις για αποζημιώσεις που ευθυνόταν το δημόσιο για την περίοδο 2015-2019.

Για την επέκταση στην Καλαμαριά αναρωτήθηκε ότι αφού υπάρχει άλλη σύμβαση για το έργο αυτό δεν ολοκληρώθηκε από το 2021 μέχρι σήμερα και θα τελειώσει το 2025 αφήνοντας να εννοηθεί ότι σε λίγο καιρό θα προκύψουν αποζημιώσεις στον εργολάβο και για την Καλαμαριά.

Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε επίσης και το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια των εγκαινίων δεν ακούστηκαν τα εξής: «αεροδρόμιο» και «Κώστας Καραμανλής».

«Ακύρωσαν από μόνοι τους όλες τις κυβερνήσεις της ΝΔ μέχρι εκείνη του Κυριάκου Μητσοτάκη» σχολίασε.

Χαρακτήρισε «αρχαιολογικό έγκλημα» την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου και αναρωτήθηκε που βρίσκονται σήμερα τα υπόλοιπα αρχαία που βρέθηκαν στο σημείο.

Ο κ. Σπίρτζης εστίασε ιδιαίτερα στα ζητήματα ασφαλείας του έργου τονίζοντας ότι «το προσωπικό σε ποσοστό λιγότερο από 30% που εργαζόταν στην κατασκευή έχει μια ενημέρωση και εκπαίδευση. Το υπόλοιπο 70% προσλήφθηκε τις τελευταίες τρεις εβδομάδες. Πότε πρόλαβε και εκπαιδεύτηκε;». Και συνέχισε: «Πόσο καιρό έγινε η δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό, ενώ προβλεπόταν για 18 μήνες και τι καταγράφηκε; Τρεις βδομάδες έγιναν τα δοκιμαστικά δρομολόγια;» αναρωτήθηκε επαναλαμβάνοντας πως ανησυχεί για τα ζητήματα ασφαλείας του έργου.

Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι το πρόβλημα με το ενιαίο εισιτήριο προέκυψε γιατί δεν μπορούσαν να διανείμουν τα χρήματα σε THEMA και ΟΑΣΘ καθώς ο ιδιώτης αξίωνε όλο το ποσό από τις εισπράξεις των εισιτηρίων. «Το μετρό Θεσσαλονίκης χαρίζεται στον ιδιώτη. Δεν έχει κανέναν ιδιωτικό φορέα το Μετρό της Αθήνας. Θα το δείτε μετά το 1+10 της σύμβασης» σχολίασε.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία