Ο δήμος χαρίζει 50 λεωφορεία στον ΟΑΣΘ με... Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου
03/05/2020 14:00
03/05/2020 14:00
Τον δρόμο της Θεσσαλονίκης από την μακρινή Σαξωνία της Γερμανίας παίρνουν ούτε ένα, ούτε δυο αλλά πενήντα λεωφορεία με… οδηγό Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Ο κύβος ερρίφθη και βρέθηκε ο τρόπος για να λυθούν τα νομικά ζητήματα που θα απελευθερώσουν τους πόρους και θα λύσουν… τα «δεμένα» ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης που είναι ο αγοραστής.
Η ΠΝΠ δίνει τη δυνατότητα στον δήμο Θεσσαλονίκης να αξιοποιήσει χρήματα, που προέρχονται από ανταποδοτικά τέλη και μέχρι σήμερα μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τον ηλεκτροφωτισμό και την καθαριότητα του δήμου, ώστε να αγοράσει μεταχειρισμένα οχήματα δεκαετίας και να τα παραχωρήσει με χρησιδάνειο στον ΟΑΣΘ, ο οποίος θα τα εντάξει στις γραμμές του. Αυτός είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου, του ΟΑΣΘ και του δήμου που μέχρι και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές κρατείται ως επτασφράγιστο μυστικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ» για την υλοποίηση του σχεδιασμού οι εμπλεκόμενοι εργάζονται παράλληλα σε τρία επίπεδα. Από την μια, οι νομικές υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης αναζητούν τους τρόπους εκείνους βάσει των οποίων θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί η αγορά από τα ταμεία του δήμου αλλά και εκείνους με τους οποίους θα παραχωρηθεί το σύνολο του στόλου των 50 λεωφορείων στον ΟΑΣΘ που τελεί υπό εκκαθάριση. Σε δεύτερο επίπεδο, στον Οργανισμό που θεωρούν τα οχήματα ως «μάννα εξ’ ουρανού», καθώς η προσθήκη τους στον στόλο του ΟΑΣΘ αναμένεται να βελτιώσει τις ταλαιπωρημένες αστικές συγκοινωνίες της πόλης, αναζητούν από την μια τον τρόπο παραλαβής των εν λόγω οχημάτων και από την άλλη ερευνούν τις «προβληματικές» γραμμές, εκείνες δηλαδή που παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση προκειμένου να ενισχυθούν.
Τέλος, η κυβέρνηση με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου των υπουργών Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκο και Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, ανοίγει τον δρόμο και σε άλλους δήμους για αντίστοιχες ενέργειες.
Με την συγκεκριμένη δίνεται η δυνατότητα στο δήμο Θεσσαλονίκης να αξιοποιήσει χρήματα που προέρχονται στο ταμείο του από τα ανταποδοτικά δημοτικά τέλη, τα οποία μέχρι στιγμής βάση νόμου πρέπει να διατίθενται για τις ανάγκες του ηλεκτροφωτισμού και της καθαριότητας.
Η παραχώρηση των 50 λεωφορείων αποτέλεσε πρόσφατο αντικείμενο συζήτησης τηλεδιάσκεψης που είχε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξαν διαδοχικές επικοινωνίες της ηγεσίας του υπουργείου με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα. «Πρόκειται για μια ενέργεια την οποία αξιολογώ πολύ θετικά. Πιστεύω πολύ σε αυτή την πρωτοβουλία του κ. Ζέρβα, μέσω της οποίας ανοίγει το δρόμο για την τοπική αυτοδιοίκηση ώστε να μπορεί να συμμετέχει και πρακτικά στην επίλυση ζητημάτων που απασχολούν τις μεταφορές και την συγκοινωνία. Ανοίγει το δρόμο για να συμβεί και στην Ελλάδα αυτό που συμβαίνει σε ολόκληρη την Ευρώπη» σχολιάζει στη «ΜτΚ» ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου, Νίκος Σταθόπουλος.
Θα εντάσσονται σταδιακά στο στόλο
Όπως αναφέρει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του Οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που θα αγοραστούν από τον αδελφοποιημένο με τον δήμο Θεσσαλονίκης, δήμο της Λειψίας δεν έχει ξεκαθαριστεί, ωστόσο επισημαίνει πως δεν θα ξεπερνά τα 50 οχήματα. Αφού τα οχήματα θα αγοραστούν από τον δήμο Θεσσαλονίκης και θα ξεκινήσουν να παραλαμβάνονται σταδιακά σε διάστημα 1,5 μήνα από σήμερα, θα τους γίνεται τεχνικός έλεγχος και αμέσως θα εντάσσονται στον εν κινήσει στόλο προκειμένου να συμπληρώνουν γραμμές.
Η παραχώρηση των οχημάτων από τον δήμο στον Οργανισμό θα γίνει με χρησιδάνειο και θα έχει διάρκεια μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2022, οπότε και ο Οργανισμός παύει να υπάρχει, εφόσον βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης. Ο κ. Σκόδρας έχει δει τα οχήματα σε φωτογραφίες που του έδειξε σε κατ’ ιδίαν συνάντηση ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, πριν την τηλεδιάσκεψη που είχε ο πρώτος με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου οπότε και αποφασίστηκε να λυθεί το πρόβλημα της εξασφάλισης χρημάτων από τα ταμεία του δήμου με ΠΝΠ.
Το συνολικό κόστος
Σύμφωνα με πληροφορίες από το περιβάλλον του Κωνσταντίνου Ζέρβα η συζήτηση για την αγορά 50 λεωφορείων από την δημοτική επιχείρηση συγκοινωνιών της Λειψίας ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο 2019 στο πλαίσιο της Ελληνογερμανικής Συνέλευσης για τη συνεργασία φορέων της Αυτοδιοίκησης. Πρόκειται για λεωφορεία μεταχειρισμένα, ηλικίας 8-10 ετών, όλα σε καλή κατάσταση και του ίδιου κατασκευαστή, τα οποία πριν από λίγους μήνες κυκλοφορούσαν στους δρόμους. Η τιμή αγοράς του κάθε οχήματος ανέρχεται σε 11.500 ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος μαζί με τους φόρους και τα λοιπά έξοδα που θα προκύψουν από την μεταφορά τους στην Θεσσαλονίκη δεν θα υπερβαίνει το 1.000.000 ευρώ. «Πρόκειται για μια ενέργεια που δείχνει το πραγματικό ενδιαφέρον του δημάρχου αλλά και του δήμου για την αντιμετώπιση του προβλήματος τον αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Η ενέργεια αυτή αποδεικνύει ότι η συμμετοχή του Κωνσταντίνου Ζέρβα στο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού δεν είναι απλώς συμβολική» σχολιάζει στενός συνεργάτης του κ. Ζέρβα.
Στο μεταξύ, το δ.σ. του Οργανισμού ενέκρινε στην τελευταία συνεδρίασή του το τεύχος δημοπράτησης για διαγωνισμό που δίνει τη δυνατότητα προμήθειας 180 λεωφορείων από τον ΟΑΣΘ. Ο διαγωνισμός για την απόκτησή τους θα διαρκέσει δύο με τρεις μήνες. Εκτιμάται πως μέχρι τον Σεπτέμβριο, αν όλα πάνε βάσει σχεδίου, στους δρόμους της πόλης μαζί με εκείνα των ΚΤΕΛ θα κυκλοφορούν 500 λεωφορεία.
Στο μεταξύ, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) με ανακοίνωσή του ενημερώνει πως από αύριο, 4 Μαΐου, αποφασίστηκε να επιστρέψει στους δρόμους το σύνολο του υπάρχοντος στόλου, κάτι που θα διασφαλίσει την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 3 Μαΐου 2020
Τον δρόμο της Θεσσαλονίκης από την μακρινή Σαξωνία της Γερμανίας παίρνουν ούτε ένα, ούτε δυο αλλά πενήντα λεωφορεία με… οδηγό Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Ο κύβος ερρίφθη και βρέθηκε ο τρόπος για να λυθούν τα νομικά ζητήματα που θα απελευθερώσουν τους πόρους και θα λύσουν… τα «δεμένα» ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης που είναι ο αγοραστής.
Η ΠΝΠ δίνει τη δυνατότητα στον δήμο Θεσσαλονίκης να αξιοποιήσει χρήματα, που προέρχονται από ανταποδοτικά τέλη και μέχρι σήμερα μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τον ηλεκτροφωτισμό και την καθαριότητα του δήμου, ώστε να αγοράσει μεταχειρισμένα οχήματα δεκαετίας και να τα παραχωρήσει με χρησιδάνειο στον ΟΑΣΘ, ο οποίος θα τα εντάξει στις γραμμές του. Αυτός είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου, του ΟΑΣΘ και του δήμου που μέχρι και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές κρατείται ως επτασφράγιστο μυστικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ» για την υλοποίηση του σχεδιασμού οι εμπλεκόμενοι εργάζονται παράλληλα σε τρία επίπεδα. Από την μια, οι νομικές υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης αναζητούν τους τρόπους εκείνους βάσει των οποίων θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί η αγορά από τα ταμεία του δήμου αλλά και εκείνους με τους οποίους θα παραχωρηθεί το σύνολο του στόλου των 50 λεωφορείων στον ΟΑΣΘ που τελεί υπό εκκαθάριση. Σε δεύτερο επίπεδο, στον Οργανισμό που θεωρούν τα οχήματα ως «μάννα εξ’ ουρανού», καθώς η προσθήκη τους στον στόλο του ΟΑΣΘ αναμένεται να βελτιώσει τις ταλαιπωρημένες αστικές συγκοινωνίες της πόλης, αναζητούν από την μια τον τρόπο παραλαβής των εν λόγω οχημάτων και από την άλλη ερευνούν τις «προβληματικές» γραμμές, εκείνες δηλαδή που παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση προκειμένου να ενισχυθούν.
Τέλος, η κυβέρνηση με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου των υπουργών Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκο και Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, ανοίγει τον δρόμο και σε άλλους δήμους για αντίστοιχες ενέργειες.
Με την συγκεκριμένη δίνεται η δυνατότητα στο δήμο Θεσσαλονίκης να αξιοποιήσει χρήματα που προέρχονται στο ταμείο του από τα ανταποδοτικά δημοτικά τέλη, τα οποία μέχρι στιγμής βάση νόμου πρέπει να διατίθενται για τις ανάγκες του ηλεκτροφωτισμού και της καθαριότητας.
Η παραχώρηση των 50 λεωφορείων αποτέλεσε πρόσφατο αντικείμενο συζήτησης τηλεδιάσκεψης που είχε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξαν διαδοχικές επικοινωνίες της ηγεσίας του υπουργείου με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα. «Πρόκειται για μια ενέργεια την οποία αξιολογώ πολύ θετικά. Πιστεύω πολύ σε αυτή την πρωτοβουλία του κ. Ζέρβα, μέσω της οποίας ανοίγει το δρόμο για την τοπική αυτοδιοίκηση ώστε να μπορεί να συμμετέχει και πρακτικά στην επίλυση ζητημάτων που απασχολούν τις μεταφορές και την συγκοινωνία. Ανοίγει το δρόμο για να συμβεί και στην Ελλάδα αυτό που συμβαίνει σε ολόκληρη την Ευρώπη» σχολιάζει στη «ΜτΚ» ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου, Νίκος Σταθόπουλος.
Θα εντάσσονται σταδιακά στο στόλο
Όπως αναφέρει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του Οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που θα αγοραστούν από τον αδελφοποιημένο με τον δήμο Θεσσαλονίκης, δήμο της Λειψίας δεν έχει ξεκαθαριστεί, ωστόσο επισημαίνει πως δεν θα ξεπερνά τα 50 οχήματα. Αφού τα οχήματα θα αγοραστούν από τον δήμο Θεσσαλονίκης και θα ξεκινήσουν να παραλαμβάνονται σταδιακά σε διάστημα 1,5 μήνα από σήμερα, θα τους γίνεται τεχνικός έλεγχος και αμέσως θα εντάσσονται στον εν κινήσει στόλο προκειμένου να συμπληρώνουν γραμμές.
Η παραχώρηση των οχημάτων από τον δήμο στον Οργανισμό θα γίνει με χρησιδάνειο και θα έχει διάρκεια μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2022, οπότε και ο Οργανισμός παύει να υπάρχει, εφόσον βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης. Ο κ. Σκόδρας έχει δει τα οχήματα σε φωτογραφίες που του έδειξε σε κατ’ ιδίαν συνάντηση ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, πριν την τηλεδιάσκεψη που είχε ο πρώτος με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου οπότε και αποφασίστηκε να λυθεί το πρόβλημα της εξασφάλισης χρημάτων από τα ταμεία του δήμου με ΠΝΠ.
Το συνολικό κόστος
Σύμφωνα με πληροφορίες από το περιβάλλον του Κωνσταντίνου Ζέρβα η συζήτηση για την αγορά 50 λεωφορείων από την δημοτική επιχείρηση συγκοινωνιών της Λειψίας ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο 2019 στο πλαίσιο της Ελληνογερμανικής Συνέλευσης για τη συνεργασία φορέων της Αυτοδιοίκησης. Πρόκειται για λεωφορεία μεταχειρισμένα, ηλικίας 8-10 ετών, όλα σε καλή κατάσταση και του ίδιου κατασκευαστή, τα οποία πριν από λίγους μήνες κυκλοφορούσαν στους δρόμους. Η τιμή αγοράς του κάθε οχήματος ανέρχεται σε 11.500 ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος μαζί με τους φόρους και τα λοιπά έξοδα που θα προκύψουν από την μεταφορά τους στην Θεσσαλονίκη δεν θα υπερβαίνει το 1.000.000 ευρώ. «Πρόκειται για μια ενέργεια που δείχνει το πραγματικό ενδιαφέρον του δημάρχου αλλά και του δήμου για την αντιμετώπιση του προβλήματος τον αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Η ενέργεια αυτή αποδεικνύει ότι η συμμετοχή του Κωνσταντίνου Ζέρβα στο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού δεν είναι απλώς συμβολική» σχολιάζει στενός συνεργάτης του κ. Ζέρβα.
Στο μεταξύ, το δ.σ. του Οργανισμού ενέκρινε στην τελευταία συνεδρίασή του το τεύχος δημοπράτησης για διαγωνισμό που δίνει τη δυνατότητα προμήθειας 180 λεωφορείων από τον ΟΑΣΘ. Ο διαγωνισμός για την απόκτησή τους θα διαρκέσει δύο με τρεις μήνες. Εκτιμάται πως μέχρι τον Σεπτέμβριο, αν όλα πάνε βάσει σχεδίου, στους δρόμους της πόλης μαζί με εκείνα των ΚΤΕΛ θα κυκλοφορούν 500 λεωφορεία.
Στο μεταξύ, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) με ανακοίνωσή του ενημερώνει πως από αύριο, 4 Μαΐου, αποφασίστηκε να επιστρέψει στους δρόμους το σύνολο του υπάρχοντος στόλου, κάτι που θα διασφαλίσει την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 3 Μαΐου 2020
ΣΧΟΛΙΑ