ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο «Μάγος του Οζ» η ταινία με τη μεγαλύτερη επιρροή όλων των εποχών

Ποιοι έρχονται πρώτοι μεταξύ σκηνοθετών και ηθοποιών

 30/11/2018 09:05

Ο «Μάγος του Οζ» η ταινία με τη μεγαλύτερη επιρροή όλων των εποχών

Ο «Μάγος του Οζ» (1939) είναι η κινηματογραφική ταινία που έχει ασκήσει τη μεγαλύτερη επιρροή, ενώ στη δεύτερη και τρίτη θέση ακολουθούν αντίστοιχα ο «Πόλεμος των 'Αστρων» (1979) και το «Ψυχώ» (1960), σύμφωνα με μια νέα ιταλική επιστημονική μελέτη. Πιο επιδραστικός σκηνοθέτης στην ιστορία θεωρείται ο 'Αλφρεντ Χίτσκοκ.

Οι ερευνητές του Τμήματος Επιστήμης των Υπολογιστών του Πανεπιστημίου του Τορίνο, με επικεφαλής τον δρα Λίβιο Μπιόγκλιο, που είναι ειδικοί στην επιστήμη των δικτύων και έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Applied Network Science", υπολόγισαν -με τη βοήθεια ενός ειδικού αλγόριθμου- μια «βαθμολογία επιρροής» για τις περίπου 47.000 ταινίες που περιλαμβάνονται στη διαδικτυακή βάση του δημοφιλούς ιστότοπου IMDb.

Το «σκορ» βασίσθηκε κυρίως στο πόσες αναφορές κάνουν σε κάθε προηγούμενη ταινία, οι επόμενες από αυτήν. Τα 20 κορυφαία φιλμ σε επιρροή έχουν όλα παραχθεί πριν το 1980 και είναι κυρίως αμερικανικά. Ακολουθούν σε επιρροή κατά σειρά τα βρετανικά, τα ιταλικά, τα γερμανικά, τα γαλλικά και τα ιαπωνικά φιλμ.

Την πρώτη 15άδα των πιο επιδραστικών φιλμ συμπληρώνουν ο αρχικός «Κινγκ Κονγκ» (1933), το «2001: Οδύσσεια του Διαστήματος» (1968), το «Μετρόπολις» (1927), ο «Πολίτης Κέιν» (1941), η «Γέννηση ενός έθνους» (1915), ο πρώτος «Φρανκενστάιν» (1931), «Η χιονάτη και οι επτά νάνοι» (1937), η «Καζαμπλάνκα» (1942), ο «Δράκουλας» (1931), ο «Νονός» (1972), τα «Σαγόνια του καρχαρία» (1975) και ο «Νοσφεράτου» (1922).

Εφαρμόζοντας τον ίδιο αλγόριθμο σε περίπου 20.000 δημιουργούς ταινιών, η μελέτη συμπέρανε ότι ο σκηνοθέτης με την μεγαλύτερη επιρροή υπήρξε ο 'Αλφρεντ Χίτσκοκ (δημιουργός του «Ψυχώ» μεταξύ άλλων) και ακολουθούν κατά σειρά ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο Μπράιαν Ντε Πάλμα, ο Χάουαρντ Χόουκς, ο Τζον Φορντ, ο Μάρτιν Σκορτσέζε, ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ.

Όσον αφορά τους άνδρες ηθοποιούς, ανάμεσα σε περίπου 400.000 που μελετήθηκαν, η τριάδα με την μεγαλύτερη επιρροή είναι κατά σειρά οι Σάμιουελ Τζάκσον, Κλιντ Ίστγουντ και Τομ Κρουζ. Ακολουθούν κατά σειρά οι 'Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ, Τζον Γουέιν, Ουίλιαμ Νταφόε και Μπρους Γουίλις.

Μεταξύ των γυναικών, πρώτη κατατάσσεται η Λόις Μάξγουελ και ακολουθούν οι Κάρι Φίσερ, Μ.Ο'Σάλιβαν και Χάλι Μπέρι. Στην πρώτη δεκάδα των ηθοποιών συνολικά, οι εννέα είναι άνδρες. Μόνο στα μιούζικαλ οι γυναίκες έχουν επιρροή ανάλογη των ανδρών.

Ο «Μάγος του Οζ» (1939) είναι η κινηματογραφική ταινία που έχει ασκήσει τη μεγαλύτερη επιρροή, ενώ στη δεύτερη και τρίτη θέση ακολουθούν αντίστοιχα ο «Πόλεμος των 'Αστρων» (1979) και το «Ψυχώ» (1960), σύμφωνα με μια νέα ιταλική επιστημονική μελέτη. Πιο επιδραστικός σκηνοθέτης στην ιστορία θεωρείται ο 'Αλφρεντ Χίτσκοκ.

Οι ερευνητές του Τμήματος Επιστήμης των Υπολογιστών του Πανεπιστημίου του Τορίνο, με επικεφαλής τον δρα Λίβιο Μπιόγκλιο, που είναι ειδικοί στην επιστήμη των δικτύων και έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Applied Network Science", υπολόγισαν -με τη βοήθεια ενός ειδικού αλγόριθμου- μια «βαθμολογία επιρροής» για τις περίπου 47.000 ταινίες που περιλαμβάνονται στη διαδικτυακή βάση του δημοφιλούς ιστότοπου IMDb.

Το «σκορ» βασίσθηκε κυρίως στο πόσες αναφορές κάνουν σε κάθε προηγούμενη ταινία, οι επόμενες από αυτήν. Τα 20 κορυφαία φιλμ σε επιρροή έχουν όλα παραχθεί πριν το 1980 και είναι κυρίως αμερικανικά. Ακολουθούν σε επιρροή κατά σειρά τα βρετανικά, τα ιταλικά, τα γερμανικά, τα γαλλικά και τα ιαπωνικά φιλμ.

Την πρώτη 15άδα των πιο επιδραστικών φιλμ συμπληρώνουν ο αρχικός «Κινγκ Κονγκ» (1933), το «2001: Οδύσσεια του Διαστήματος» (1968), το «Μετρόπολις» (1927), ο «Πολίτης Κέιν» (1941), η «Γέννηση ενός έθνους» (1915), ο πρώτος «Φρανκενστάιν» (1931), «Η χιονάτη και οι επτά νάνοι» (1937), η «Καζαμπλάνκα» (1942), ο «Δράκουλας» (1931), ο «Νονός» (1972), τα «Σαγόνια του καρχαρία» (1975) και ο «Νοσφεράτου» (1922).

Εφαρμόζοντας τον ίδιο αλγόριθμο σε περίπου 20.000 δημιουργούς ταινιών, η μελέτη συμπέρανε ότι ο σκηνοθέτης με την μεγαλύτερη επιρροή υπήρξε ο 'Αλφρεντ Χίτσκοκ (δημιουργός του «Ψυχώ» μεταξύ άλλων) και ακολουθούν κατά σειρά ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο Μπράιαν Ντε Πάλμα, ο Χάουαρντ Χόουκς, ο Τζον Φορντ, ο Μάρτιν Σκορτσέζε, ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ.

Όσον αφορά τους άνδρες ηθοποιούς, ανάμεσα σε περίπου 400.000 που μελετήθηκαν, η τριάδα με την μεγαλύτερη επιρροή είναι κατά σειρά οι Σάμιουελ Τζάκσον, Κλιντ Ίστγουντ και Τομ Κρουζ. Ακολουθούν κατά σειρά οι 'Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ, Τζον Γουέιν, Ουίλιαμ Νταφόε και Μπρους Γουίλις.

Μεταξύ των γυναικών, πρώτη κατατάσσεται η Λόις Μάξγουελ και ακολουθούν οι Κάρι Φίσερ, Μ.Ο'Σάλιβαν και Χάλι Μπέρι. Στην πρώτη δεκάδα των ηθοποιών συνολικά, οι εννέα είναι άνδρες. Μόνο στα μιούζικαλ οι γυναίκες έχουν επιρροή ανάλογη των ανδρών.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία