Ο ΟΑΣΘ ξανασυστήνεται στη Θεσσαλονίκη (βίντεο)
25/11/2021 13:41
25/11/2021 13:41
Την αναδιοργάνωση στον τρόπο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, μετά από τη δύσκολη χρονιά της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία έφερε μειωμένα έσοδα στον οργανισμό, εξέφρασε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας. Μάλιστα τα μηναία έσοδα του οργανισμού έπεσαν στα 1,3 εκατομμύρια, την ίδια στιγμή που τα λειτουργικά έξοδα υπολογίζονται στα 9 εκατομμύρια ευρώ.
Ειδικότερα τέθηκε στο επίκεντρο το θέμα των εισιτηρίων, καθώς η μεγάλη αποφυγή επικύρωσής τους αποτελεί πληγή για τα οικονομικά του οργανισμού. Ο πρόεδρος του Οργανισμού, ωστόσο, αναφέρει ότι η επιβολή προστίμων δεν αποτελεί αυτοσκοπό για την εταιρία.
«Τα έσοδα του Οργανισμού δεν πήγαιναν καλά ήδη πριν από την πανδημία. Με την κρατικοποίηση του διαμορφώθηκε μια κουλτούρα "δεν πληρώνω". Τον Αύγουστο του 2019 η ανάληψη του οργανισμού από τη διοίκησή μας έκανε μια προσπάθεια να επανέλθουν οι έλεγχοι. Έτσι τον Οκτώβριο του 2021 πραγματοποιήθηκαν εννιά φορές περισσότεροι έλεγχοι, και επιβλήθηκαν εννιά φορές περισσότερα πρόστιμα απ' ο,τι είχαν επιβληθεί το διάστημα του Ιανουαρίου - Αυγούστου 2019», θα προσθέσει ο ίδιος.
Για την ομαλή λειτουργία του ΟΑΣΘ επιστρατεύονται ελεγκτές, στάσιμοι και μη, οι οποίοι το προηγούμενο διάστημα εκπαιδεύτηκαν κατάλληλα με ειδικά σεμινάρια και θα πραγματοποιούν ελέγχους τόσο αιφνιδιαστικά, αλλά και με σταθερή παρουσία καθ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
«Η αστική συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό και μπορούν να το χρησιμοποιούν όλοι οι πολίτες. Θέλουμε όμως να δώσουμε την αίσθηση ότι ελέγχεται η επικύρωση του εισιτηρίου. Κάνω έκκληση στους επιβάτες να επικυρώνουν το εισιτήριο τους. Άλλος τρόπος χρηματοδότησης για τον οργανισμό δεν υπάρχει», δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Σκόδρας.
Στην συνέντευξη Τύπου έδωσε διαδικτυακά το παρόν και ο Γιάννης Ξιφαράς, γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών ο οποίος τόνισε: «Είναι σημαντικό να εξασφαλίσουμε το ζήτημα παροχής ποιοτικής μετακίνησης. Ο αριθμός και η ποιότητα των λεωφορείων αυξήθηκαν. Οι συμβάσεις για τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, όσο και τα leasing έχουν αυξήσει την ποιότητα του στόλου. Υπάρχουν όμως ζητήματα που έχουν κληρονομηθεί στα οικονομικά της εταιρίας. Το ζήτημα της διασφάλισης αποφυγής της εισιτηριοδιαφυγής είναι ένα από αυτά. Όπου υπάρχει εισιτηριοδιαφυγή, εμφανίζεται αδυναμία μέτρησης του πραγματικού αριθμού επιβατών, συνεπώς δεν γνωρίζουμε ποια είναι η πραγματική ζήτηση και επικρατεί μια κακή εικόνα διαχείρισης».
Ελεγκτές
από την 1η Δεκεμβρίου
Από την 1η Δεκεμβρίου θα ξεκινήσει η εφαρμογή των νέων μέτρων με την
εμφάνιση ελεγκτών στους τερματικούς σταθμούς των λεωφορείων, που θα
πραγματοποιούν προληπτικά ελέγχους εισιτηρίων πριν την επιβίβαση των
επιβατών. Παράλληλα, θα εμφανιστούν οι στάσιμοι ελεγκτές οι οποίοι θα
επιβαίνουν στα οχήματα, θα φέρουν τα διακριτικά του οργανισμού, ώστε να
είναι αναγνωρίσιμοι από τους επιβάτες και θα βρίσκονται στο όχημα καθ'
όλη τη διάρκεια του δρομολογίου ελέγχοντας την επικύρωση των εισιτήριων,
αλλά και προτρέποντας το κοινό σ' αυτή.
Τέλος, θα υπάρχουν οι ελεγκτές που δε θα φέρουν τα διακριτικά τους και θα προβαίνουν σε αιφνιδιαστικούς ελέγχους. Κλείνοντας, ο Χρήστος Χατζηγεωργίου, διευθυντής διασφάλισης εσόδων του ΟΑΣΘ, επισήμανε ότι ο οργανισμός βρίσκεται σε διαδικασία απόκτησης των ηλεκτρονικών μέσων (έξυπνων κινητών), αλλά και του ειδικού λογισμικού, με τα οποία θα πραγματοποιούν τους ελέγχους και θα επιβάλλουν τα πρόστιμα οι αρμόδιοι ελεγκτές.
Την αναδιοργάνωση στον τρόπο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, μετά από τη δύσκολη χρονιά της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία έφερε μειωμένα έσοδα στον οργανισμό, εξέφρασε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας. Μάλιστα τα μηναία έσοδα του οργανισμού έπεσαν στα 1,3 εκατομμύρια, την ίδια στιγμή που τα λειτουργικά έξοδα υπολογίζονται στα 9 εκατομμύρια ευρώ.
Ειδικότερα τέθηκε στο επίκεντρο το θέμα των εισιτηρίων, καθώς η μεγάλη αποφυγή επικύρωσής τους αποτελεί πληγή για τα οικονομικά του οργανισμού. Ο πρόεδρος του Οργανισμού, ωστόσο, αναφέρει ότι η επιβολή προστίμων δεν αποτελεί αυτοσκοπό για την εταιρία.
«Τα έσοδα του Οργανισμού δεν πήγαιναν καλά ήδη πριν από την πανδημία. Με την κρατικοποίηση του διαμορφώθηκε μια κουλτούρα "δεν πληρώνω". Τον Αύγουστο του 2019 η ανάληψη του οργανισμού από τη διοίκησή μας έκανε μια προσπάθεια να επανέλθουν οι έλεγχοι. Έτσι τον Οκτώβριο του 2021 πραγματοποιήθηκαν εννιά φορές περισσότεροι έλεγχοι, και επιβλήθηκαν εννιά φορές περισσότερα πρόστιμα απ' ο,τι είχαν επιβληθεί το διάστημα του Ιανουαρίου - Αυγούστου 2019», θα προσθέσει ο ίδιος.
Για την ομαλή λειτουργία του ΟΑΣΘ επιστρατεύονται ελεγκτές, στάσιμοι και μη, οι οποίοι το προηγούμενο διάστημα εκπαιδεύτηκαν κατάλληλα με ειδικά σεμινάρια και θα πραγματοποιούν ελέγχους τόσο αιφνιδιαστικά, αλλά και με σταθερή παρουσία καθ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
«Η αστική συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό και μπορούν να το χρησιμοποιούν όλοι οι πολίτες. Θέλουμε όμως να δώσουμε την αίσθηση ότι ελέγχεται η επικύρωση του εισιτηρίου. Κάνω έκκληση στους επιβάτες να επικυρώνουν το εισιτήριο τους. Άλλος τρόπος χρηματοδότησης για τον οργανισμό δεν υπάρχει», δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Σκόδρας.
Στην συνέντευξη Τύπου έδωσε διαδικτυακά το παρόν και ο Γιάννης Ξιφαράς, γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών ο οποίος τόνισε: «Είναι σημαντικό να εξασφαλίσουμε το ζήτημα παροχής ποιοτικής μετακίνησης. Ο αριθμός και η ποιότητα των λεωφορείων αυξήθηκαν. Οι συμβάσεις για τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, όσο και τα leasing έχουν αυξήσει την ποιότητα του στόλου. Υπάρχουν όμως ζητήματα που έχουν κληρονομηθεί στα οικονομικά της εταιρίας. Το ζήτημα της διασφάλισης αποφυγής της εισιτηριοδιαφυγής είναι ένα από αυτά. Όπου υπάρχει εισιτηριοδιαφυγή, εμφανίζεται αδυναμία μέτρησης του πραγματικού αριθμού επιβατών, συνεπώς δεν γνωρίζουμε ποια είναι η πραγματική ζήτηση και επικρατεί μια κακή εικόνα διαχείρισης».
Ελεγκτές
από την 1η Δεκεμβρίου
Από την 1η Δεκεμβρίου θα ξεκινήσει η εφαρμογή των νέων μέτρων με την
εμφάνιση ελεγκτών στους τερματικούς σταθμούς των λεωφορείων, που θα
πραγματοποιούν προληπτικά ελέγχους εισιτηρίων πριν την επιβίβαση των
επιβατών. Παράλληλα, θα εμφανιστούν οι στάσιμοι ελεγκτές οι οποίοι θα
επιβαίνουν στα οχήματα, θα φέρουν τα διακριτικά του οργανισμού, ώστε να
είναι αναγνωρίσιμοι από τους επιβάτες και θα βρίσκονται στο όχημα καθ'
όλη τη διάρκεια του δρομολογίου ελέγχοντας την επικύρωση των εισιτήριων,
αλλά και προτρέποντας το κοινό σ' αυτή.
Τέλος, θα υπάρχουν οι ελεγκτές που δε θα φέρουν τα διακριτικά τους και θα προβαίνουν σε αιφνιδιαστικούς ελέγχους. Κλείνοντας, ο Χρήστος Χατζηγεωργίου, διευθυντής διασφάλισης εσόδων του ΟΑΣΘ, επισήμανε ότι ο οργανισμός βρίσκεται σε διαδικασία απόκτησης των ηλεκτρονικών μέσων (έξυπνων κινητών), αλλά και του ειδικού λογισμικού, με τα οποία θα πραγματοποιούν τους ελέγχους και θα επιβάλλουν τα πρόστιμα οι αρμόδιοι ελεγκτές.
ΣΧΟΛΙΑ