ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ο παγκοσμίου φήμης συνθέτης Κώστας Χρηστίδης «αφηγείται» την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων

Έγραψε έργο - παραγγελία της ΚΟΘ για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων - Πρόκειται για το έργο «Tears, Ashes and Remembrances», το οποίο θα παρουσιάσει σε παγκόσμια πρεμιέρα στις 19 Μαΐου στο ΜΜΘ, σε μία συναυλία με τίτλο «Μνήμη και Πρωτοπορία»

 15/05/2023 11:36

Ο παγκοσμίου φήμης συνθέτης Κώστας Χρηστίδης «αφηγείται» την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων

Τα γεγονότα που συνέβησαν κατά τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού «αφηγείται» μέσα από νότες και ήχους η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (Κ.Ο.Θ.). Θέλοντας να τιμήσει την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού παρήγγειλε από τον διεθνώς αναγνωρισμένο Έλληνα συνθέτη Κώστα Χρηστίδη να γράψει ένα μουσικό έργο.

Πρόκειται για το έργο «Tears, Ashes and Remembrances» («Δάκρυα, στάχτες και αναμνήσεις»), το οποίο θα παρουσιάσει σε παγκόσμια πρεμιέρα στις 19 Μαΐου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, σε μία συναυλία με τίτλο «Μνήμη και Πρωτοπορία».

19mai23-mnimikaiprotoporia.jpg

«Ερχόμενος από τον κόσμο του κινηματογράφου, συνδύασα τη μουσική με τις εικόνες που ερχόταν στο μυαλό μου, μετά από κείμενα και αναφορές τις οποίες μελέτησα. Έτσι αποφάσισα να αφηγηθώ καταστάσεις και συναισθήματα, να κάνω μια γρήγορη αναδρομή στα γεγονότα και το αντίκτυπο αυτών σε ελεύθερη φόρμα», δηλώνει ο Κώστας Χρηστίδης στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, τονίζοντας ότι στη σύνθεσή του δεν υπάρχει κανένας περιορισμός ή κανόνας που διέπει αρκετές μορφές σύνθεσης κλασικής μουσικής.

Το έργο αποτελείται από τέσσερις ενότητες, οι οποίες περιγράφονται ξεκάθαρα με τη …δύναμη της μουσικής. «Ξεκινά με το διωγμό, τις σφαγές και τη βία εναντίων των Ποντίων, συνεχίζεται με τις θλιβερές εικόνες από τα μπαρουτοκαπνισμένα, εγκαταλελειμμένα ερείπια και οδηγείται σε μία ελεγεία, που θρηνεί τα θύματα και τις αδικοχαμένες ψυχές», εξηγεί ο συνθέτης και συμπληρώνει: «Το έργο ολοκληρώνεται με μία αναφορά στο σήμερα του Ποντιακού Ελληνισμού που αναγεννήθηκε μέσα από τις στάχτες του, που συνεχίζει την πορεία του με μια αστείρευτη δυναμική παγκοσμίως, αλλά συνάμα δεν ξεχνάει ποτέ το παρελθόν του και τις ρίζες του».

Την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στη συγκεκριμένη συναυλία διευθύνει ο Μιχάλης Οικονόμου, ο οποίος πρωτοεμφανίστηκε με την ΚΟΘ το 2011 και από τότε διατηρεί μία αδιάκοπη και πολύ ιδιαίτερη -όπως λέει, συνεργασία. «Έχω βρεθεί στο πόντιουμ της πολύ σπουδαίας αυτής ορχήστρας Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Πάσχα, σε αξέχαστες περιοδείες, αλλά και σε δύσκολες στιγμές, όπως την τελευταία πρόβα πριν η πανδημία μας κλείσει βίαια όλους στα σπίτια μας. Η επερχόμενη συναυλία συμπίπτει με μια πολύ σημαντική Ημέρα Μνήμης και νιώθω ιδιαίτερα συγκινημένος που θα τιμήσουμε τα θύματα της Γενοκτονίας των Ποντίων με μια παγκόσμια πρεμιέρα», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Άκρως απαιτητικό» χαρακτηρίζει όμως και το «Πρώτο Κοντσέρτο για βιολί» του σύγχρονου Φινλανδού συνθέτη Μάγκνους Λίντμπεργκ, το οποίο ακολουθεί στο πρόγραμμα. Στο συγκεκριμένο έργο, που έχει χαρακτηριστεί ως «ένα από τα καλύτερα κοντσέρτα για βιολί που γράφτηκαν τις τελευταίες δεκαετίες», ο πρωτοπόρος δημιουργός καταφέρνει να συνδυάσει την ποίηση με τη βιρτουοζιτέ. Σολίστ είναι ο διακεκριμένος Ελβετός βιολιστής Sebastian Bohren.

Το πρόγραμμα της Συναυλίας για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού ολοκληρώνεται με τη «Συμφωνία αρ. 104» του Χάυντν, η οποία είναι η τελευταία από τις λεγόμενες «Συμφωνίες του Λονδίνου» και αποτελεί ένα εκλεπτυσμένο, ζωηρό και πνευματώδες έργο που αποκαλύπτει όλη τη συνθετική σοφία του δημιουργού του. Άλλωστε και ο κ. Οικονόμου χαρακτηρίζει «και ένα μνημείο της Τέχνης, την τελευταία συμφωνία του "πατέρα" του είδους, Franz Joseph Haydn».

Η συναυλία θα δοθεί την ερχόμενη Παρασκευή 19 Μαΐου στις 21:00 στην Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης (Μ2) του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Τα γεγονότα που συνέβησαν κατά τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού «αφηγείται» μέσα από νότες και ήχους η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (Κ.Ο.Θ.). Θέλοντας να τιμήσει την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού παρήγγειλε από τον διεθνώς αναγνωρισμένο Έλληνα συνθέτη Κώστα Χρηστίδη να γράψει ένα μουσικό έργο.

Πρόκειται για το έργο «Tears, Ashes and Remembrances» («Δάκρυα, στάχτες και αναμνήσεις»), το οποίο θα παρουσιάσει σε παγκόσμια πρεμιέρα στις 19 Μαΐου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, σε μία συναυλία με τίτλο «Μνήμη και Πρωτοπορία».

19mai23-mnimikaiprotoporia.jpg

«Ερχόμενος από τον κόσμο του κινηματογράφου, συνδύασα τη μουσική με τις εικόνες που ερχόταν στο μυαλό μου, μετά από κείμενα και αναφορές τις οποίες μελέτησα. Έτσι αποφάσισα να αφηγηθώ καταστάσεις και συναισθήματα, να κάνω μια γρήγορη αναδρομή στα γεγονότα και το αντίκτυπο αυτών σε ελεύθερη φόρμα», δηλώνει ο Κώστας Χρηστίδης στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, τονίζοντας ότι στη σύνθεσή του δεν υπάρχει κανένας περιορισμός ή κανόνας που διέπει αρκετές μορφές σύνθεσης κλασικής μουσικής.

Το έργο αποτελείται από τέσσερις ενότητες, οι οποίες περιγράφονται ξεκάθαρα με τη …δύναμη της μουσικής. «Ξεκινά με το διωγμό, τις σφαγές και τη βία εναντίων των Ποντίων, συνεχίζεται με τις θλιβερές εικόνες από τα μπαρουτοκαπνισμένα, εγκαταλελειμμένα ερείπια και οδηγείται σε μία ελεγεία, που θρηνεί τα θύματα και τις αδικοχαμένες ψυχές», εξηγεί ο συνθέτης και συμπληρώνει: «Το έργο ολοκληρώνεται με μία αναφορά στο σήμερα του Ποντιακού Ελληνισμού που αναγεννήθηκε μέσα από τις στάχτες του, που συνεχίζει την πορεία του με μια αστείρευτη δυναμική παγκοσμίως, αλλά συνάμα δεν ξεχνάει ποτέ το παρελθόν του και τις ρίζες του».

Την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στη συγκεκριμένη συναυλία διευθύνει ο Μιχάλης Οικονόμου, ο οποίος πρωτοεμφανίστηκε με την ΚΟΘ το 2011 και από τότε διατηρεί μία αδιάκοπη και πολύ ιδιαίτερη -όπως λέει, συνεργασία. «Έχω βρεθεί στο πόντιουμ της πολύ σπουδαίας αυτής ορχήστρας Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Πάσχα, σε αξέχαστες περιοδείες, αλλά και σε δύσκολες στιγμές, όπως την τελευταία πρόβα πριν η πανδημία μας κλείσει βίαια όλους στα σπίτια μας. Η επερχόμενη συναυλία συμπίπτει με μια πολύ σημαντική Ημέρα Μνήμης και νιώθω ιδιαίτερα συγκινημένος που θα τιμήσουμε τα θύματα της Γενοκτονίας των Ποντίων με μια παγκόσμια πρεμιέρα», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Άκρως απαιτητικό» χαρακτηρίζει όμως και το «Πρώτο Κοντσέρτο για βιολί» του σύγχρονου Φινλανδού συνθέτη Μάγκνους Λίντμπεργκ, το οποίο ακολουθεί στο πρόγραμμα. Στο συγκεκριμένο έργο, που έχει χαρακτηριστεί ως «ένα από τα καλύτερα κοντσέρτα για βιολί που γράφτηκαν τις τελευταίες δεκαετίες», ο πρωτοπόρος δημιουργός καταφέρνει να συνδυάσει την ποίηση με τη βιρτουοζιτέ. Σολίστ είναι ο διακεκριμένος Ελβετός βιολιστής Sebastian Bohren.

Το πρόγραμμα της Συναυλίας για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού ολοκληρώνεται με τη «Συμφωνία αρ. 104» του Χάυντν, η οποία είναι η τελευταία από τις λεγόμενες «Συμφωνίες του Λονδίνου» και αποτελεί ένα εκλεπτυσμένο, ζωηρό και πνευματώδες έργο που αποκαλύπτει όλη τη συνθετική σοφία του δημιουργού του. Άλλωστε και ο κ. Οικονόμου χαρακτηρίζει «και ένα μνημείο της Τέχνης, την τελευταία συμφωνία του "πατέρα" του είδους, Franz Joseph Haydn».

Η συναυλία θα δοθεί την ερχόμενη Παρασκευή 19 Μαΐου στις 21:00 στην Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης (Μ2) του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία