ΟΑΣΘ: Διπλασιάζονται οι ελεγκτές κομίστρου, αλλά κάποιος να ελέγχει και τη συμπεριφορά τους. Του Νίκου Ηλιάδη
02/11/2024 08:06
02/11/2024 08:06
Με 60 επιπλέον ελεγκτές ενισχύεται ο έλεγχος κομίστρου από μεθαύριο Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, μας ενημέρωσε χθες ο ΟΑΣΘ. Πρόκειται για προσωπικό το οποίο διαθέτει ιδιωτική εταιρεία η οποία επιλέχθηκε έπειτα από δημόσιο ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό. Οι 60 ιδιώτες ελεγκτές θα προστεθούν στους περίπου 70 που διαθέτει σήμερα ο ΟΑΣΘ ώστε να γίνονται καθημερινοί έλεγχοι σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές. Ο ΟΑΣΘ διαβεβαιώνει επίσης ότι οι ελεγκτές έχουν ήδη καταρτιστεί μέσω ειδικών σεμιναρίων και είναι έτοιμοι να αρχίσουν τη διενέργεια ελέγχων.
Κανείς δεν διαφωνεί ότι κάθε χρήστης της αστικής συγκοινωνίας (των αστικών λεωφορείων σήμερα, του μετρό από τις 30 Νοεμβρίου) οφείλει να καταβάλει το αντίτιμο του εισιτηρίου. Όπως και κανείς δεν αμφιβάλλει ότι στον ΟΑΣΘ υπάρχει τεράστια εισιτηριοδιαφυγή η οποία εντάθηκε μετά την κρατικοποίηση του Οργανισμού για λόγους που δεν είναι του παρόντος. Συνεπώς, ορθώς ο Οργανισμός προβαίνει σε ενέργειες ώστε να περιορίσει αυτό το φαινόμενο, ενισχύοντας το προσωπικό το οποίο θα ελέγχει τους επιβάτες για την καταβολή κομίστρου.
Στο όλο σύστημα υπάρχει όμως ένα κενό: ποιος άραγε είναι εκείνος που θα ελέγχει τους ελεγκτές για το εάν κάνουν σωστά τη δουλειά τους; Και όταν μιλώ για έλεγχο προς τους ελεγκτές δεν εννοώ μόνο το εάν κόβουν πρόστιμα σε όσους, εσκεμμένα, αποφεύγουν να πληρώσουν εισιτήριο. Ή εάν τα πρόστιμα επιβάλλονται επί πραγματικής βάσης, σε υπαρκτά φυσικά πρόσωπα, καθώς, στο παρελθόν, διαπιστώθηκε ότι πάρα πολλά απ’ αυτά στάθηκε αδύνατον να εισπραχθούν καθώς ήταν ελλιπέστατα.
Ο έλεγχος προς τους ελεγκτές θα πρέπει να αφορά πρωτίστως τη συμπεριφορά τους απέναντι στους επιβάτες, ακόμη και σε αυτούς που εισιτηριοδιαφεύγουν. Το αναφέρω αυτό διότι έχω γίνει μάρτυρας συμπεριφορών που προσβάλουν τους επιβάτες. Κάποιοι ελεγκτές απευθύνονται προς το επιβατικό κοινό στον ενικό, με αγένεια, με ειρωνείες και με απόλυτα μειωτικό τρόπο. Γνωρίζω ότι οι κατευθύνσεις οι οποίες δίνονται από τον ΟΑΣΘ είναι προς διαφορετική κατεύθυνση, όμως, όπως φαίνεται στην πράξη, αυτές δεν έχουν εμπεδωθεί από όλους. Γι’ αυτό και ο Οργανισμός θα πρέπει να βρει τρόπο να ελέγχει τέτοιου είδους συμπεριφορές, και εάν επαναλαμβάνονται, τότε να λαμβάνει μέτρα.
Οι χρήστες των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης έχουν ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της κακής κατάστασης στην οποία βρισκόταν ο ΟΑΣΘ. Το τελευταίο διάστημα η κατάσταση φαίνεται να αλλάζει προς το καλύτερο και θα βελτιωθεί έτι περαιτέρω με την προσθήκη του μετρό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αίρεται η υποχρέωση των παρόχων του συγκοινωνιακού έργου να επιδεικνύουν τον δέοντα σεβασμό προς κάθε επιβάτη.
Με 60 επιπλέον ελεγκτές ενισχύεται ο έλεγχος κομίστρου από μεθαύριο Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, μας ενημέρωσε χθες ο ΟΑΣΘ. Πρόκειται για προσωπικό το οποίο διαθέτει ιδιωτική εταιρεία η οποία επιλέχθηκε έπειτα από δημόσιο ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό. Οι 60 ιδιώτες ελεγκτές θα προστεθούν στους περίπου 70 που διαθέτει σήμερα ο ΟΑΣΘ ώστε να γίνονται καθημερινοί έλεγχοι σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές. Ο ΟΑΣΘ διαβεβαιώνει επίσης ότι οι ελεγκτές έχουν ήδη καταρτιστεί μέσω ειδικών σεμιναρίων και είναι έτοιμοι να αρχίσουν τη διενέργεια ελέγχων.
Κανείς δεν διαφωνεί ότι κάθε χρήστης της αστικής συγκοινωνίας (των αστικών λεωφορείων σήμερα, του μετρό από τις 30 Νοεμβρίου) οφείλει να καταβάλει το αντίτιμο του εισιτηρίου. Όπως και κανείς δεν αμφιβάλλει ότι στον ΟΑΣΘ υπάρχει τεράστια εισιτηριοδιαφυγή η οποία εντάθηκε μετά την κρατικοποίηση του Οργανισμού για λόγους που δεν είναι του παρόντος. Συνεπώς, ορθώς ο Οργανισμός προβαίνει σε ενέργειες ώστε να περιορίσει αυτό το φαινόμενο, ενισχύοντας το προσωπικό το οποίο θα ελέγχει τους επιβάτες για την καταβολή κομίστρου.
Στο όλο σύστημα υπάρχει όμως ένα κενό: ποιος άραγε είναι εκείνος που θα ελέγχει τους ελεγκτές για το εάν κάνουν σωστά τη δουλειά τους; Και όταν μιλώ για έλεγχο προς τους ελεγκτές δεν εννοώ μόνο το εάν κόβουν πρόστιμα σε όσους, εσκεμμένα, αποφεύγουν να πληρώσουν εισιτήριο. Ή εάν τα πρόστιμα επιβάλλονται επί πραγματικής βάσης, σε υπαρκτά φυσικά πρόσωπα, καθώς, στο παρελθόν, διαπιστώθηκε ότι πάρα πολλά απ’ αυτά στάθηκε αδύνατον να εισπραχθούν καθώς ήταν ελλιπέστατα.
Ο έλεγχος προς τους ελεγκτές θα πρέπει να αφορά πρωτίστως τη συμπεριφορά τους απέναντι στους επιβάτες, ακόμη και σε αυτούς που εισιτηριοδιαφεύγουν. Το αναφέρω αυτό διότι έχω γίνει μάρτυρας συμπεριφορών που προσβάλουν τους επιβάτες. Κάποιοι ελεγκτές απευθύνονται προς το επιβατικό κοινό στον ενικό, με αγένεια, με ειρωνείες και με απόλυτα μειωτικό τρόπο. Γνωρίζω ότι οι κατευθύνσεις οι οποίες δίνονται από τον ΟΑΣΘ είναι προς διαφορετική κατεύθυνση, όμως, όπως φαίνεται στην πράξη, αυτές δεν έχουν εμπεδωθεί από όλους. Γι’ αυτό και ο Οργανισμός θα πρέπει να βρει τρόπο να ελέγχει τέτοιου είδους συμπεριφορές, και εάν επαναλαμβάνονται, τότε να λαμβάνει μέτρα.
Οι χρήστες των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης έχουν ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της κακής κατάστασης στην οποία βρισκόταν ο ΟΑΣΘ. Το τελευταίο διάστημα η κατάσταση φαίνεται να αλλάζει προς το καλύτερο και θα βελτιωθεί έτι περαιτέρω με την προσθήκη του μετρό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αίρεται η υποχρέωση των παρόχων του συγκοινωνιακού έργου να επιδεικνύουν τον δέοντα σεβασμό προς κάθε επιβάτη.
ΣΧΟΛΙΑ