ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΑΣΘ: Η εκκαθάριση άργησε μια μέρα

Ενώ οι Θεσσαλονικείς ξεπαγιάζουν στις στάσεις, οι φήμες για το μέλλον του ΟΑΣΘ οργιάζουν και ο Οργανισμός δεν μπορεί καν να προχωρήσει την πολυδιαφημισμένη εκκαθάριση - Ρεπορτάζ της "ΜτΚ"

 22/01/2019 07:00

ΟΑΣΘ: Η εκκαθάριση άργησε μια μέρα

Χριστίνα Ταχιάου

Θυμάστε τη διάρρηξη που κατήγγειλε ο Στέλιος Παππάς, πρόεδρος του ΟΑΣΘ, στο διαμέρισμα που νοικιάζει στη Θεσσαλονίκη; Μάλιστα, το γεγονός ότι -σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα του κ. Παππά- το μόνο αντικείμενο που οι κλέφτες αφαίρεσαν ήταν ο φορητός υπολογιστής του, τον οδήγησε στο συμπέρασμα ότι υπήρξε «στοχευμένη παρέμβαση με σκοπό να βάλει εμπόδια στη διαδικασία της εκκαθάρισης. 

Το γεγονός ότι αφαίρεσαν μόνο τον φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή μου, με οδηγεί σε αυτές τις υποψίες. Σε κάθε περίπτωση, θα ήθελα να τονίσω ότι η διαδικασία της εκκαθάρισης θα συνεχιστεί με όρους διαφάνειας, όπως ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή, και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα ενημερωθούν με κάθε λεπτομέρεια για τα ευρήματά της», δήλωνε στις 30 Νοεμβρίου 2018 ο κ. Παππάς.

Στις 6 Δεκεμβρίου 2018 επρόκειτο να λήξει η προθεσμία για τις συμμετοχές στο δημόσιο διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό για την επιλογή της εταιρείας που θα αναλάβει την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ ουδέποτε θεώρησε πρέπον να εξηγήσει πώς ακριβώς συνδέεται η καταγγελία της κλοπής με την προσπάθεια να μπουν «εμπόδια στη διαδικασία της εκκαθάρισης». Παρόλο που υποσχέθηκε διαφάνεια, ο ίδιος επιλέγει να κινείται σε ένα θολό σκηνικό, καταπατώντας κάθε κανόνα λογικής και ευαισθησίας απέναντι στη νοημοσύνη αλλά και τις αντοχές μιας ολόκληρης πόλης.

Παρόλο που ο διαγωνισμός έληξε όντως στις 6 Δεκεμβρίου, την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει, ακόμη, ανακοινωθεί το αποτέλεσμα. Ήδη από τις 6 Δεκεμβρίου έχουν συγκροτηθεί η Επιτροπή Επιλογής καθώς και η Επιτροπή Ενστάσεων. Ωστόσο, ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί κάτι.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της «ΜτΚ», την περασμένη Πέμπτη ήταν όλα έτοιμα για την ανακοίνωση. Ωστόσο, το πρωί της Παρασκευής το ενδεχόμενο αυτό είχε αποκλειστεί, κι έως το απόγευμα της Παρασκευής δεν ανακοινώθηκε το παραμικρό. Γιατί άραγε, από τη στιγμή που υποτίθεται ότι είναι όλα έτοιμα κι ότι ο κ. Στέλιος Παππάς αγωνιά για την εκκαθάριση και το αποτέλεσμά της;

Από την άλλη πλευρά, παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα εντός του Οργανισμού και ιδιαίτερη ανησυχία στους εργαζομένους. Εκτός από τα συνηθισμένα προβλήματα (προβληματικά οχήματα, διαμαρτυρίες επιβατών, δυσχέρεια στο επιβατικό έργο), οι εργαζόμενοι έχουν να αντιμετωπίσουν ένα επιπλέον: την εργασιακή ανασφάλεια. Αυτή πηγάζει από το γεγονός ότι, όπως όλοι πολύ καλά γνωρίζουν, ο ΟΑΣΘ θα γίνει κάτι σαν την «bad bank» μόλις ιδρυθεί ο νέος αστικός οργανισμός, ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης). Όπως λέγεται εντός του ΟΑΣΘ, οι πιο προνομιούχοι ή φιλικοί προς τη διοίκηση και την κυβέρνηση υπάλληλοι θα βρεθούν στον παράδεισο του ΑΣΥΘ και οι υπόλοιποι θα μείνουν στον παρακμασμένο ΟΑΣΘ, ο οποίος έχει ημερομηνία λήξης, άρα είναι πιθανόν και να απολυθούν.

Σε ένα τέτοιο κλίμα, με τις φήμες να οργιάζουν και τη διοίκηση να ψάχνει κιτάπια (ποιος πήρε απόσπαση πότε και για πού, ποιος ήταν σε ποιο πόστο και γιατί) οι εργαζόμενοι καλούνται να βγάλουν εις πέρας το συγκοινωνιακό έργο με τον υπέργηρο στόλο, ο οποίος βγάζει σοβαρά και συσσωρευμένα προβλήματα. Την τελευταία εβδομάδα τα λεωφορεία που κυκλοφορούν δεν είναι περισσότερα από 325 - 330, όσο και αν ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Σάββας Παναγιωτίδης προσπαθεί να το διαψεύσει.

Πριν από λίγες ημέρες, σε διαμαρτυρία σωματείων για την απαράδεκτη κατάσταση των συγκοινωνιών, ο κ. Παναγιωτίδης έκανε λόγο για «450 εν δυνάμει σε κίνηση» αστικά λεωφορεία, τα οποία, «παρά τα μικροπροβλήματα που παρουσιάζουν, είναι μάχιμα». Επίσης, εκτίμησε ότι εντός της άνοιξης θα προστεθούν άλλα 50, που θα διευκολύνουν το συγκοινωνιακό έργο του οργανισμού. Πώς, όμως, θα προστεθούν αυτά τα λεωφορεία; Σε ποιον οργανισμό και με ποια διαδικασία; Μπορεί να γίνει προμήθεια 50 λεωφορείων σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα ή μήπως θα έχει συσταθεί έως τότε ο ΑΣΥΘ, ο οποίος θα τα προμηθευτεί;

Ο ΟΑΣΘ και η Διαύγεια

oasth2.png

Εάν κάποιος δει τη σελίδα και τις πράξεις του ΟΑΣΘ στη «Διαύγεια», θα διαπιστώσει ότι τον τελευταίο μήνα έχει γίνει μόλις μία ανακοίνωση πράξης! Πρόκειται για πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού για προμήθεια πετρελαίου κίνησης. Απίστευτο αλλά αληθινό! Ένας Οργανισμός με τζίρους δεκάδων εκατομμυρίων λειτουργεί μυστικοπαθώς τόσο ως προς τα έξοδα όσο και ως προς τα έσοδα, όσο μικρά ή μεγάλα κι αν είναι αυτά.

(Επισυνάπτεται η καμπύλη κίνησης στη «Διαύγεια»)

Οι μετατάξεις από την ΕΛΒΟ

Έχει ενδιαφέρον το πρακτικό με το οποίο καλούνται εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ προς μετάταξη στον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με αυτό, καλούνται στον ΟΑΣΘ εργαζόμενοι με ειδικότητες, οι οποίες είναι αχρείαστες στον Οργανισμό.

Για παράδειγμα, προβλέπεται η μετάταξη ηλεκτροσυγκολλητών, χειριστών περονοφόρων, γερανών οροφής και μηχανημάτων CNC, που δεν υπάρχουν στον ΟΑΣΘ. Αυτό προκαλεί ερωτήματα και επιπλέον ανησυχία για το μέλλον των εργαζομένων καθώς και του ΟΑΣΘ ως «ψυγείο».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 20 Ιανουαρίου 2019

Θυμάστε τη διάρρηξη που κατήγγειλε ο Στέλιος Παππάς, πρόεδρος του ΟΑΣΘ, στο διαμέρισμα που νοικιάζει στη Θεσσαλονίκη; Μάλιστα, το γεγονός ότι -σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα του κ. Παππά- το μόνο αντικείμενο που οι κλέφτες αφαίρεσαν ήταν ο φορητός υπολογιστής του, τον οδήγησε στο συμπέρασμα ότι υπήρξε «στοχευμένη παρέμβαση με σκοπό να βάλει εμπόδια στη διαδικασία της εκκαθάρισης. 

Το γεγονός ότι αφαίρεσαν μόνο τον φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή μου, με οδηγεί σε αυτές τις υποψίες. Σε κάθε περίπτωση, θα ήθελα να τονίσω ότι η διαδικασία της εκκαθάρισης θα συνεχιστεί με όρους διαφάνειας, όπως ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή, και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα ενημερωθούν με κάθε λεπτομέρεια για τα ευρήματά της», δήλωνε στις 30 Νοεμβρίου 2018 ο κ. Παππάς.

Στις 6 Δεκεμβρίου 2018 επρόκειτο να λήξει η προθεσμία για τις συμμετοχές στο δημόσιο διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό για την επιλογή της εταιρείας που θα αναλάβει την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ ουδέποτε θεώρησε πρέπον να εξηγήσει πώς ακριβώς συνδέεται η καταγγελία της κλοπής με την προσπάθεια να μπουν «εμπόδια στη διαδικασία της εκκαθάρισης». Παρόλο που υποσχέθηκε διαφάνεια, ο ίδιος επιλέγει να κινείται σε ένα θολό σκηνικό, καταπατώντας κάθε κανόνα λογικής και ευαισθησίας απέναντι στη νοημοσύνη αλλά και τις αντοχές μιας ολόκληρης πόλης.

Παρόλο που ο διαγωνισμός έληξε όντως στις 6 Δεκεμβρίου, την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει, ακόμη, ανακοινωθεί το αποτέλεσμα. Ήδη από τις 6 Δεκεμβρίου έχουν συγκροτηθεί η Επιτροπή Επιλογής καθώς και η Επιτροπή Ενστάσεων. Ωστόσο, ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί κάτι.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της «ΜτΚ», την περασμένη Πέμπτη ήταν όλα έτοιμα για την ανακοίνωση. Ωστόσο, το πρωί της Παρασκευής το ενδεχόμενο αυτό είχε αποκλειστεί, κι έως το απόγευμα της Παρασκευής δεν ανακοινώθηκε το παραμικρό. Γιατί άραγε, από τη στιγμή που υποτίθεται ότι είναι όλα έτοιμα κι ότι ο κ. Στέλιος Παππάς αγωνιά για την εκκαθάριση και το αποτέλεσμά της;

Από την άλλη πλευρά, παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα εντός του Οργανισμού και ιδιαίτερη ανησυχία στους εργαζομένους. Εκτός από τα συνηθισμένα προβλήματα (προβληματικά οχήματα, διαμαρτυρίες επιβατών, δυσχέρεια στο επιβατικό έργο), οι εργαζόμενοι έχουν να αντιμετωπίσουν ένα επιπλέον: την εργασιακή ανασφάλεια. Αυτή πηγάζει από το γεγονός ότι, όπως όλοι πολύ καλά γνωρίζουν, ο ΟΑΣΘ θα γίνει κάτι σαν την «bad bank» μόλις ιδρυθεί ο νέος αστικός οργανισμός, ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης). Όπως λέγεται εντός του ΟΑΣΘ, οι πιο προνομιούχοι ή φιλικοί προς τη διοίκηση και την κυβέρνηση υπάλληλοι θα βρεθούν στον παράδεισο του ΑΣΥΘ και οι υπόλοιποι θα μείνουν στον παρακμασμένο ΟΑΣΘ, ο οποίος έχει ημερομηνία λήξης, άρα είναι πιθανόν και να απολυθούν.

Σε ένα τέτοιο κλίμα, με τις φήμες να οργιάζουν και τη διοίκηση να ψάχνει κιτάπια (ποιος πήρε απόσπαση πότε και για πού, ποιος ήταν σε ποιο πόστο και γιατί) οι εργαζόμενοι καλούνται να βγάλουν εις πέρας το συγκοινωνιακό έργο με τον υπέργηρο στόλο, ο οποίος βγάζει σοβαρά και συσσωρευμένα προβλήματα. Την τελευταία εβδομάδα τα λεωφορεία που κυκλοφορούν δεν είναι περισσότερα από 325 - 330, όσο και αν ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Σάββας Παναγιωτίδης προσπαθεί να το διαψεύσει.

Πριν από λίγες ημέρες, σε διαμαρτυρία σωματείων για την απαράδεκτη κατάσταση των συγκοινωνιών, ο κ. Παναγιωτίδης έκανε λόγο για «450 εν δυνάμει σε κίνηση» αστικά λεωφορεία, τα οποία, «παρά τα μικροπροβλήματα που παρουσιάζουν, είναι μάχιμα». Επίσης, εκτίμησε ότι εντός της άνοιξης θα προστεθούν άλλα 50, που θα διευκολύνουν το συγκοινωνιακό έργο του οργανισμού. Πώς, όμως, θα προστεθούν αυτά τα λεωφορεία; Σε ποιον οργανισμό και με ποια διαδικασία; Μπορεί να γίνει προμήθεια 50 λεωφορείων σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα ή μήπως θα έχει συσταθεί έως τότε ο ΑΣΥΘ, ο οποίος θα τα προμηθευτεί;

Ο ΟΑΣΘ και η Διαύγεια

oasth2.png

Εάν κάποιος δει τη σελίδα και τις πράξεις του ΟΑΣΘ στη «Διαύγεια», θα διαπιστώσει ότι τον τελευταίο μήνα έχει γίνει μόλις μία ανακοίνωση πράξης! Πρόκειται για πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού για προμήθεια πετρελαίου κίνησης. Απίστευτο αλλά αληθινό! Ένας Οργανισμός με τζίρους δεκάδων εκατομμυρίων λειτουργεί μυστικοπαθώς τόσο ως προς τα έξοδα όσο και ως προς τα έσοδα, όσο μικρά ή μεγάλα κι αν είναι αυτά.

(Επισυνάπτεται η καμπύλη κίνησης στη «Διαύγεια»)

Οι μετατάξεις από την ΕΛΒΟ

Έχει ενδιαφέρον το πρακτικό με το οποίο καλούνται εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ προς μετάταξη στον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με αυτό, καλούνται στον ΟΑΣΘ εργαζόμενοι με ειδικότητες, οι οποίες είναι αχρείαστες στον Οργανισμό.

Για παράδειγμα, προβλέπεται η μετάταξη ηλεκτροσυγκολλητών, χειριστών περονοφόρων, γερανών οροφής και μηχανημάτων CNC, που δεν υπάρχουν στον ΟΑΣΘ. Αυτό προκαλεί ερωτήματα και επιπλέον ανησυχία για το μέλλον των εργαζομένων καθώς και του ΟΑΣΘ ως «ψυγείο».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 20 Ιανουαρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία