ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΑΣΘ: Η ένοχη σιωπή του Στ. Παππά και τα λεωφορεία που βγαίνουν μόνο με τη δροσούλα. Γράφει ο Σαλονικιός

Πέρασε μια βδομάδα από το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της “Μακεδονίας της Κυριακής” για όσα απίθανα συνέβαιναν στον ΟΑΣΘ επί... αριστερής διοίκησης Παππά και ούτε φωνή, ούτε ακρόαση από τον κυρ Στέλιο

 02/07/2022 08:00

ΟΑΣΘ: Η ένοχη σιωπή του Στ. Παππά και τα λεωφορεία που βγαίνουν μόνο με τη δροσούλα. Γράφει ο Σαλονικιός

O Σαλονικιός

Πέρασε μια βδομάδα από το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της “Μακεδονίας της Κυριακής” για όσα απίθανα συνέβαιναν στον ΟΑΣΘ επί... αριστερής διοίκησης Παππά και ούτε φωνή, ούτε ακρόαση από τον κυρ Στέλιο. Αλλά σιγή ασυρμάτου τηρεί και ο ΣΥΡΙΖΑ. Και καλά, ο αρμόδιος τομεάρχης Υποδομών Νίκος Παππάς, πως να τα βάλεις άλλωστε με τον γεννήτορά σου, αλλά ούτε ο αναπληρωτής τομεάρχης Υποδομών, ο πολύς και λαλίστατος Χρήστος Γιαννούλης βρήκε να ψελλίσει κάτι, καίτοι βουλευτής Θεσσαλονίκης.

Θυμίζω ότι η “ΜτΚ” αποκάλυψε το πόρισμα του τακτικού ελέγχου τον οποίο διενήργησε η Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών, οι επιθεωρητές της οποίας εντόπισαν “σημεία και τέρατα” όσον αφορά τη διαχείριση και λειτουργία του ΟΑΣΘ. Και τι δεν είχε ο μπαχτσές! Από σωρεία απ' ευθείας αναθέσεων ύψους εκατομμυρίων ευρώ, παράνομη καταβολή επιδομάτων και υπερωριών, ακόμη και πλασματικών, παράνομη χορήγηση συνδικαλιστικών αδειών για να τα έχουν καλά με το σωματείο, παράνομη πληρωμή προμηθευτών, χωρίς να τους ζητούν τις απαιτούμενες φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες και πάει λέγοντας...

Ο κυρ Στέλιος, σε αγαστή σύμπνοια και με τον Σπίρτζη, είχαν εξαπατήσει ακόμη και το σωματείο καθώς έσπευσαν να υπογράψουν μια ιδιαίτερα συμφέρουσα Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, διατηρώντας σχεδόν όλες τις παροχές που είχαν εξασφαλίσει οι εργαζόμενοι και επί εποχής μετόχων, μόνον που... ξέχασαν να τη στείλουν προς έγκριση στα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και το Οικονομικών, ώστε να τεθεί σε ισχύ. Έτσι, όλα ήταν στον αέρα και τώρα καλούνται οι εργαζόμενοι να επιστρέψουν πίσω χρήματα τα οποία τους είχαν καταβληθεί παρανόμως.

Τα πολύπαθα λεωφορεία της Λειψίας

Γνωρίζετε φαντάζομαι το γνωστό μύθο σύμφωνα με τον οποίο ένας ανόητος βοσκός έβγαζε τα πρόβατά του για βοσκή αφού ανέτειλε για τα καλά ο ήλιος και τα απέσυρε πίσω στο μαντρί πριν από τη δύση του. Τα κακόμοιρα τα ζώα που ήταν όλη μέρα εκτεθειμένα στη ζέστη δεν άντεχαν και ψοφούσαν και ο βοσκός αναρωτιόταν “τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε, με τον ήλιο τα μπάζω, με τον ήλιο τα βγάζω”.

Στην περίπτωση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, των προερχομένων εκ Λειψίας, ισχύει ακριβώς το αντίστροφο. Τώρα που πλάκωσαν οι ζέστες τα εν λόγω λεωφορεία, όσα εν πάση περιπτώσει είναι ικανά να τσουλήσουν στο δρόμο, τα βγάζουν νωρίς νωρίς το πρωί, όσο το θερμόμετρο δείχνει κάτω από τους τριάντα βαθμούς Κελσίου και μόλις σκάσει για τα καλά ο ήλιος, εκεί, γύρω στις 10, τα αποσύρουν πίσω στα αμαξοστάσια. Ο λόγος είναι γνωστός. Τα λεωφορεία, τα οποία απέκτησε ο ΟΑΣΘ, από δωρεά του δήμου Θεσσαλονίκης, δεν διαθέτουν κλιματισμό, συνεπώς δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών.

Βεβαίως, θα μου πείτε, “και γιατί δεν βάζουν κλιματιστικά;”. Άλλωστε πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια από την αγορά-κελεπούρι που έκανε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία. Η απάντηση είναι ότι για να μπουν τα κλιματιστικά, αλλά και για να γίνει η αναγκαία συντήρηση σε αυτά τα λεωφορεία τα οποία παρουσιάζουν διάφορα προβλήματα, απαιτείται γύρω στο 1,7 εκατ. ευρώ. Δηλαδή τρεις φορές και βάλε από το ποσό που δαπανήθηκε για την αγορά τους. Επιπλέον, απαιτείται και μια υπουργική απόφαση για έγκριση ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης καθώς οι εργασίες επισκευής θα διαρκέσουν πέραν του ενός ημερολογιακού έτους. Τα δύο συναρμόδια υπουργεία ωστόσο, δεν έχουν μεριμνήσει ούτε για το ένα, ούτε για το άλλο.

Απορώ όμως και με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα ο οποίος ξόδεψε περί το μισό εκατομμύριο γι' αυτά τα λεωφορεία, τα οποία παραμένουν εδώ και δύο χρόνια στο αμαξοστάσιο, χωρίς ο ίδιος να λέει το παραμικρό. Όλο αυτό το διάστημα, μετά βίας κυκλοφόρησαν καμιά 15αρια, από τα συνολικά 49 που αγόρασε ο δήμος κι ο Ζέρβας αντί να αναζητήσει και να καταλογίσει ευθύνες γι' αυτήν την αποτυχημένη αγορά, εκείνος επαίρεται ότι βοήθησε την πόλη να θεραπεύσει ένα από τα σοβαρότερα προβλήματά της που ήταν οι αστικές συγκοινωνίες. Το άλλο με το βοσκό το ξέρετε;

Πέρασε μια βδομάδα από το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της “Μακεδονίας της Κυριακής” για όσα απίθανα συνέβαιναν στον ΟΑΣΘ επί... αριστερής διοίκησης Παππά και ούτε φωνή, ούτε ακρόαση από τον κυρ Στέλιο. Αλλά σιγή ασυρμάτου τηρεί και ο ΣΥΡΙΖΑ. Και καλά, ο αρμόδιος τομεάρχης Υποδομών Νίκος Παππάς, πως να τα βάλεις άλλωστε με τον γεννήτορά σου, αλλά ούτε ο αναπληρωτής τομεάρχης Υποδομών, ο πολύς και λαλίστατος Χρήστος Γιαννούλης βρήκε να ψελλίσει κάτι, καίτοι βουλευτής Θεσσαλονίκης.

Θυμίζω ότι η “ΜτΚ” αποκάλυψε το πόρισμα του τακτικού ελέγχου τον οποίο διενήργησε η Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών, οι επιθεωρητές της οποίας εντόπισαν “σημεία και τέρατα” όσον αφορά τη διαχείριση και λειτουργία του ΟΑΣΘ. Και τι δεν είχε ο μπαχτσές! Από σωρεία απ' ευθείας αναθέσεων ύψους εκατομμυρίων ευρώ, παράνομη καταβολή επιδομάτων και υπερωριών, ακόμη και πλασματικών, παράνομη χορήγηση συνδικαλιστικών αδειών για να τα έχουν καλά με το σωματείο, παράνομη πληρωμή προμηθευτών, χωρίς να τους ζητούν τις απαιτούμενες φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες και πάει λέγοντας...

Ο κυρ Στέλιος, σε αγαστή σύμπνοια και με τον Σπίρτζη, είχαν εξαπατήσει ακόμη και το σωματείο καθώς έσπευσαν να υπογράψουν μια ιδιαίτερα συμφέρουσα Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, διατηρώντας σχεδόν όλες τις παροχές που είχαν εξασφαλίσει οι εργαζόμενοι και επί εποχής μετόχων, μόνον που... ξέχασαν να τη στείλουν προς έγκριση στα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και το Οικονομικών, ώστε να τεθεί σε ισχύ. Έτσι, όλα ήταν στον αέρα και τώρα καλούνται οι εργαζόμενοι να επιστρέψουν πίσω χρήματα τα οποία τους είχαν καταβληθεί παρανόμως.

Τα πολύπαθα λεωφορεία της Λειψίας

Γνωρίζετε φαντάζομαι το γνωστό μύθο σύμφωνα με τον οποίο ένας ανόητος βοσκός έβγαζε τα πρόβατά του για βοσκή αφού ανέτειλε για τα καλά ο ήλιος και τα απέσυρε πίσω στο μαντρί πριν από τη δύση του. Τα κακόμοιρα τα ζώα που ήταν όλη μέρα εκτεθειμένα στη ζέστη δεν άντεχαν και ψοφούσαν και ο βοσκός αναρωτιόταν “τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε, με τον ήλιο τα μπάζω, με τον ήλιο τα βγάζω”.

Στην περίπτωση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, των προερχομένων εκ Λειψίας, ισχύει ακριβώς το αντίστροφο. Τώρα που πλάκωσαν οι ζέστες τα εν λόγω λεωφορεία, όσα εν πάση περιπτώσει είναι ικανά να τσουλήσουν στο δρόμο, τα βγάζουν νωρίς νωρίς το πρωί, όσο το θερμόμετρο δείχνει κάτω από τους τριάντα βαθμούς Κελσίου και μόλις σκάσει για τα καλά ο ήλιος, εκεί, γύρω στις 10, τα αποσύρουν πίσω στα αμαξοστάσια. Ο λόγος είναι γνωστός. Τα λεωφορεία, τα οποία απέκτησε ο ΟΑΣΘ, από δωρεά του δήμου Θεσσαλονίκης, δεν διαθέτουν κλιματισμό, συνεπώς δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών.

Βεβαίως, θα μου πείτε, “και γιατί δεν βάζουν κλιματιστικά;”. Άλλωστε πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια από την αγορά-κελεπούρι που έκανε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία. Η απάντηση είναι ότι για να μπουν τα κλιματιστικά, αλλά και για να γίνει η αναγκαία συντήρηση σε αυτά τα λεωφορεία τα οποία παρουσιάζουν διάφορα προβλήματα, απαιτείται γύρω στο 1,7 εκατ. ευρώ. Δηλαδή τρεις φορές και βάλε από το ποσό που δαπανήθηκε για την αγορά τους. Επιπλέον, απαιτείται και μια υπουργική απόφαση για έγκριση ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης καθώς οι εργασίες επισκευής θα διαρκέσουν πέραν του ενός ημερολογιακού έτους. Τα δύο συναρμόδια υπουργεία ωστόσο, δεν έχουν μεριμνήσει ούτε για το ένα, ούτε για το άλλο.

Απορώ όμως και με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα ο οποίος ξόδεψε περί το μισό εκατομμύριο γι' αυτά τα λεωφορεία, τα οποία παραμένουν εδώ και δύο χρόνια στο αμαξοστάσιο, χωρίς ο ίδιος να λέει το παραμικρό. Όλο αυτό το διάστημα, μετά βίας κυκλοφόρησαν καμιά 15αρια, από τα συνολικά 49 που αγόρασε ο δήμος κι ο Ζέρβας αντί να αναζητήσει και να καταλογίσει ευθύνες γι' αυτήν την αποτυχημένη αγορά, εκείνος επαίρεται ότι βοήθησε την πόλη να θεραπεύσει ένα από τα σοβαρότερα προβλήματά της που ήταν οι αστικές συγκοινωνίες. Το άλλο με το βοσκό το ξέρετε;

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία