ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΑΣΘ: Λεωφορεία υπάρχουν, λείπουν οι επιβάτες!

Ξεκινούν προσεχώς εντατικοί έλεγχοι για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής - Η παροχή high tech υπηρεσιών το επόμενο στοίχημα της διοίκησης

 20/09/2021 19:00

ΟΑΣΘ: Λεωφορεία υπάρχουν, λείπουν οι επιβάτες!

Βαγγέλης Στολάκης

Μπορεί τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ να αυξήθηκαν τον τελευταίο χρόνο, μετά τις σχετικές ενέργειες της σημερινής διοίκησης του Οργανισμού, ωστόσο παραμένουν άδεια και κατ’ επέκταση παραμένουν άδεια και τα ταμεία. Αυτό είναι το επόμενο στοίχημα που θέλει να κερδίσει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας. Τα αριθμητικά στοιχεία μιλούν από μόνα τους και είναι απογοητευτικά. Τα αστικά λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης έχουν πληρότητα μόλις 25% σε σχέση με την περίοδο πριν την πανδημία, ενώ τα μηνιαία έσοδα που προέρχονται από τις πωλήσεις εισιτηρίων αγγίζουν μόλις και μετά βίας το ένα εκατομμύριο ευρώ το μήνα, όταν δύο χρόνια πριν, το 2019 ξεπερνούσαν τα τρία εκατομμύρια ευρώ.

Υπολογίζεται πως σήμερα με τον ΟΑΣΘ μετακινούνται περίπου 1.500.000 επιβάτες τον μήνα. Καθημερινά στους δρόμους της πόλης κυκλοφορούν εντός πολεοδομικού συγκροτήματος περί τα 400 αστικά την ημέρα, με το κάθε λεωφορείο να «γράφει» συνολικά καθημερινά από 180 έως 250 χιλιόμετρα. Σε ό,τι αφορά τα αστικά του ΚΤΕΛ που πραγματοποιούν δρομολόγια του ΟΑΣΘ εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος η συνολική απόσταση που διανύουν είναι ελαφρώς μεγαλύτερη. Όλο το προηγούμενο διάστημα, σύμφωνα με όσα δηλώνουν στελέχη του Οργανισμού στη «ΜτΚ» η διοίκηση εργαζόταν ταυτόχρονα σε πολλά επίπεδα. «Από τη μία έπρεπε να αυξηθεί ο στόλος του Οργανισμού και τα λεωφορεία που κυκλοφορούσαν στους δρόμους. Από την άλλη να γίνουν ενέργειες, ώστε να εκσυγχρονιστούν οι υπηρεσίες και ταυτόχρονα να αυξηθούν τα έσοδα που προέρχονται από τις πωλήσεις εισιτηρίων» εξηγεί στέλεχος της διοίκησης του Οργανισμού. «Εργαζόμαστε για έναν ΟΑΣΘ βιώσιμο, αποτελεσματικό και ψηφιακό» δηλώνει από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας.

Επιστροφή σε εποχές 2019 το... 2022

Εκείνο που επιδιώκει η διοίκηση του Οργανισμού, και μέσω στοχευμένης καμπάνιας στον εκθεσιακό χώρο της 85ης ΔΕΘ-Helexpo, είναι να κερδίσει ξανά την χαμένη εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΑΣΘ τα έσοδα θα ανακάμψουν σε προ πανδημίας επίπεδα «βαθιά» το 2022, δηλαδή σε ορίζοντα ενός χρόνου από σήμερα, με την προϋπόθεση βέβαια να μην υπάρξει νέο «lockdown» ή έξαρση της πανδημίας και σημαντική αύξηση των κρουσμάτων, κάτι που θα αποτρέπει τους Θεσσαλονικείς να χρησιμοποιούν αστικά για τις μετακινήσεις τους.

Την ίδια ώρα, το τελευταίο διάστημα έχουν εντατικοποιηθεί οι έλεγχοι εντός αστικών, ενώ στα τέλη του μήνα αναμένεται να ξεκινήσει μπαράζ ελέγχων, προκειμένου να παταχθεί το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής. Σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες βεβαιώνονται περίπου 1.000 πρόστιμα τον μήνα, την ώρα που στα τέλη του 2019 μηνιαίως «κόβονταν» 400-500 πρόστιμα, ενώ την περίοδο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Το σύστημα ελέγχων εντός αστικών εκτιμάται πως θα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη στα τέλη Σεπτεμβρίου. Αυτό σημαίνει πως από τις αρχές Οκτωβρίου οι περίπου 150 ελεγκτές -μόνιμοι υπάλληλοι του Οργανισμού θα μπουν ξανά μέσα στα αστικά και θα πραγματοποιούν ελέγχους σε μια προσπάθεια να μειώσουν τους «παράνομους» επιβάτες και να ενισχυθούν τα ταμεία του Οργανισμού, ο οποίος σήμερα εξασφαλίζει τα απαραίτητα για τη λειτουργία του αποκλειστικά από την κρατική επιδότηση. Σύμφωνα με πληροφορίες το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου κάθε μήνα έμπαιναν από τον δημόσιο κορβανά στα ταμεία του Οργανισμού περί τα δέκα εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 90% των μηνιαίων εσόδων του Οργανισμού. Οι ελεγκτές προηγουμένως θα έχουν «κατεβάσει» στο κινητό τους τηλέφωνο ειδική ανανεωμένη εφαρμογή. Μέσω της εφαρμογής οι ελεγκτές θα «σκανάρουν» τα εισιτήρια και τις κάρτες επιβίβασης, ενώ ταυτόχρονα real time θα ελέγχονται και οι ίδιοι για το αστικό, τη γραμμή και την περιοχή της πόλης όπου βρίσκονται. Η διοίκηση του Οργανισμού μάλιστα, προσανατολίζεται και στην εκπαίδευση των υπαλλήλων που θα επιφορτιστούν με τους ελέγχους των επιβατών.

Ο στόλος σήμερα

«Ο ΟΑΣΘ γίνεται 65 ετών και τα έχει… 500» είναι το σύνθημα της καμπάνιας που «τρέχει» ο Οργανισμός στην προσπάθεια να ανακτήσει την χαμένη εμπιστοσύνη των επιβατών, όπως άλλωστε πρόσφατα δήλωσε σε φιλική συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους ο πρόεδρος του Οργανισμού Γιώργος Σκόδρας. «Με τον ΟΑΣΘ μετακινούμαστε με ασφάλεια αλλά και σύμφωνα με τους πιο αυστηρούς κανόνες υγιεινής! Κάθε λεωφορείο του ΟΑΣΘ απολυμαίνεται κάθε βράδυ» αναφέρεται στο ενημερωτικό φυλλάδιο που κυκλοφόρησε εντός ΔΕΘ. Σύμφωνα με την διοίκηση ο «ΟΑΣΘ πέρασε σε νέα εποχή» και πλέον διαθέτει περισσότερα από 500 λεωφορεία από τα 235 του Ιουλίου το 2019. Οι επιτελείς μάλιστα του Οργανισμού ισχυρίζονται πως για πρώτη φορά στην ιστορία της Θεσσαλονίκης διατίθενται κατά μέσο όρο 500 λεωφορεία. Αναλυτικότερα, από τα 80 λεωφορεία που μισθώθηκαν μέσω leasing με την νέα σύμβαση έχουν ήδη φτάσει στη Θεσσαλονίκη τα 58 εκ των οποίων 42 είναι διαθέσιμα για να βγουν στους δρόμους. Εκτός από αυτά, στην δυναμική του Οργανισμού έχουν περιέλθει και 49 λεωφορεία που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από την Λειψία (σήμερα κυκλοφορούν 20 στους δρόμους), άλλα 180 επίσης με την μέθοδο του Leasing έχουν μισθωθεί, ενώ τα αστικά του ΟΑΣΘ είναι περίπου 150.

Μετάβαση στην ψηφιακή εποχή

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να γίνουν γνωστές οι πρωτοβουλίες του Οργανισμού για την μετάβαση στην… ψηφιακή εποχή. Στις προθέσεις της διοίκησης είναι ο εκσυγχρονισμός του συστήματος της τηλεματικής, η καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ψηφιακής κάρτας και η υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων πληρωμής εισιτηρίων μέσω πιστωτικής κάρτας και κινητού τηλεφώνου.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Μακεδονία της Κυριακής" στις 18- 19 Σεπτεμβρίου 2021

Μπορεί τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ να αυξήθηκαν τον τελευταίο χρόνο, μετά τις σχετικές ενέργειες της σημερινής διοίκησης του Οργανισμού, ωστόσο παραμένουν άδεια και κατ’ επέκταση παραμένουν άδεια και τα ταμεία. Αυτό είναι το επόμενο στοίχημα που θέλει να κερδίσει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας. Τα αριθμητικά στοιχεία μιλούν από μόνα τους και είναι απογοητευτικά. Τα αστικά λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης έχουν πληρότητα μόλις 25% σε σχέση με την περίοδο πριν την πανδημία, ενώ τα μηνιαία έσοδα που προέρχονται από τις πωλήσεις εισιτηρίων αγγίζουν μόλις και μετά βίας το ένα εκατομμύριο ευρώ το μήνα, όταν δύο χρόνια πριν, το 2019 ξεπερνούσαν τα τρία εκατομμύρια ευρώ.

Υπολογίζεται πως σήμερα με τον ΟΑΣΘ μετακινούνται περίπου 1.500.000 επιβάτες τον μήνα. Καθημερινά στους δρόμους της πόλης κυκλοφορούν εντός πολεοδομικού συγκροτήματος περί τα 400 αστικά την ημέρα, με το κάθε λεωφορείο να «γράφει» συνολικά καθημερινά από 180 έως 250 χιλιόμετρα. Σε ό,τι αφορά τα αστικά του ΚΤΕΛ που πραγματοποιούν δρομολόγια του ΟΑΣΘ εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος η συνολική απόσταση που διανύουν είναι ελαφρώς μεγαλύτερη. Όλο το προηγούμενο διάστημα, σύμφωνα με όσα δηλώνουν στελέχη του Οργανισμού στη «ΜτΚ» η διοίκηση εργαζόταν ταυτόχρονα σε πολλά επίπεδα. «Από τη μία έπρεπε να αυξηθεί ο στόλος του Οργανισμού και τα λεωφορεία που κυκλοφορούσαν στους δρόμους. Από την άλλη να γίνουν ενέργειες, ώστε να εκσυγχρονιστούν οι υπηρεσίες και ταυτόχρονα να αυξηθούν τα έσοδα που προέρχονται από τις πωλήσεις εισιτηρίων» εξηγεί στέλεχος της διοίκησης του Οργανισμού. «Εργαζόμαστε για έναν ΟΑΣΘ βιώσιμο, αποτελεσματικό και ψηφιακό» δηλώνει από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας.

Επιστροφή σε εποχές 2019 το... 2022

Εκείνο που επιδιώκει η διοίκηση του Οργανισμού, και μέσω στοχευμένης καμπάνιας στον εκθεσιακό χώρο της 85ης ΔΕΘ-Helexpo, είναι να κερδίσει ξανά την χαμένη εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΑΣΘ τα έσοδα θα ανακάμψουν σε προ πανδημίας επίπεδα «βαθιά» το 2022, δηλαδή σε ορίζοντα ενός χρόνου από σήμερα, με την προϋπόθεση βέβαια να μην υπάρξει νέο «lockdown» ή έξαρση της πανδημίας και σημαντική αύξηση των κρουσμάτων, κάτι που θα αποτρέπει τους Θεσσαλονικείς να χρησιμοποιούν αστικά για τις μετακινήσεις τους.

Την ίδια ώρα, το τελευταίο διάστημα έχουν εντατικοποιηθεί οι έλεγχοι εντός αστικών, ενώ στα τέλη του μήνα αναμένεται να ξεκινήσει μπαράζ ελέγχων, προκειμένου να παταχθεί το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής. Σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες βεβαιώνονται περίπου 1.000 πρόστιμα τον μήνα, την ώρα που στα τέλη του 2019 μηνιαίως «κόβονταν» 400-500 πρόστιμα, ενώ την περίοδο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Το σύστημα ελέγχων εντός αστικών εκτιμάται πως θα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη στα τέλη Σεπτεμβρίου. Αυτό σημαίνει πως από τις αρχές Οκτωβρίου οι περίπου 150 ελεγκτές -μόνιμοι υπάλληλοι του Οργανισμού θα μπουν ξανά μέσα στα αστικά και θα πραγματοποιούν ελέγχους σε μια προσπάθεια να μειώσουν τους «παράνομους» επιβάτες και να ενισχυθούν τα ταμεία του Οργανισμού, ο οποίος σήμερα εξασφαλίζει τα απαραίτητα για τη λειτουργία του αποκλειστικά από την κρατική επιδότηση. Σύμφωνα με πληροφορίες το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου κάθε μήνα έμπαιναν από τον δημόσιο κορβανά στα ταμεία του Οργανισμού περί τα δέκα εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 90% των μηνιαίων εσόδων του Οργανισμού. Οι ελεγκτές προηγουμένως θα έχουν «κατεβάσει» στο κινητό τους τηλέφωνο ειδική ανανεωμένη εφαρμογή. Μέσω της εφαρμογής οι ελεγκτές θα «σκανάρουν» τα εισιτήρια και τις κάρτες επιβίβασης, ενώ ταυτόχρονα real time θα ελέγχονται και οι ίδιοι για το αστικό, τη γραμμή και την περιοχή της πόλης όπου βρίσκονται. Η διοίκηση του Οργανισμού μάλιστα, προσανατολίζεται και στην εκπαίδευση των υπαλλήλων που θα επιφορτιστούν με τους ελέγχους των επιβατών.

Ο στόλος σήμερα

«Ο ΟΑΣΘ γίνεται 65 ετών και τα έχει… 500» είναι το σύνθημα της καμπάνιας που «τρέχει» ο Οργανισμός στην προσπάθεια να ανακτήσει την χαμένη εμπιστοσύνη των επιβατών, όπως άλλωστε πρόσφατα δήλωσε σε φιλική συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους ο πρόεδρος του Οργανισμού Γιώργος Σκόδρας. «Με τον ΟΑΣΘ μετακινούμαστε με ασφάλεια αλλά και σύμφωνα με τους πιο αυστηρούς κανόνες υγιεινής! Κάθε λεωφορείο του ΟΑΣΘ απολυμαίνεται κάθε βράδυ» αναφέρεται στο ενημερωτικό φυλλάδιο που κυκλοφόρησε εντός ΔΕΘ. Σύμφωνα με την διοίκηση ο «ΟΑΣΘ πέρασε σε νέα εποχή» και πλέον διαθέτει περισσότερα από 500 λεωφορεία από τα 235 του Ιουλίου το 2019. Οι επιτελείς μάλιστα του Οργανισμού ισχυρίζονται πως για πρώτη φορά στην ιστορία της Θεσσαλονίκης διατίθενται κατά μέσο όρο 500 λεωφορεία. Αναλυτικότερα, από τα 80 λεωφορεία που μισθώθηκαν μέσω leasing με την νέα σύμβαση έχουν ήδη φτάσει στη Θεσσαλονίκη τα 58 εκ των οποίων 42 είναι διαθέσιμα για να βγουν στους δρόμους. Εκτός από αυτά, στην δυναμική του Οργανισμού έχουν περιέλθει και 49 λεωφορεία που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από την Λειψία (σήμερα κυκλοφορούν 20 στους δρόμους), άλλα 180 επίσης με την μέθοδο του Leasing έχουν μισθωθεί, ενώ τα αστικά του ΟΑΣΘ είναι περίπου 150.

Μετάβαση στην ψηφιακή εποχή

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να γίνουν γνωστές οι πρωτοβουλίες του Οργανισμού για την μετάβαση στην… ψηφιακή εποχή. Στις προθέσεις της διοίκησης είναι ο εκσυγχρονισμός του συστήματος της τηλεματικής, η καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ψηφιακής κάρτας και η υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων πληρωμής εισιτηρίων μέσω πιστωτικής κάρτας και κινητού τηλεφώνου.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Μακεδονία της Κυριακής" στις 18- 19 Σεπτεμβρίου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία