ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΑΣΘ: Οι οδηγοί των… γραφείων τραβούν «χειρόφρενο» στα λεωφορεία

Οχήματα παραμένουν ακινητοποιημένα γιατί δεν υπάρχουν υπάλληλοι να τα οδηγήσουν - Προσλήφθηκαν ως οδηγοί και… μετατάχθηκαν σε άλλες διοικητικές υπηρεσίες - Η διοίκηση τους επαναφέρει στη φυσική τους θέση

 30/01/2022 19:30

ΟΑΣΘ: Οι οδηγοί των… γραφείων τραβούν «χειρόφρενο» στα λεωφορεία

Βαγγέλης Στολάκης

Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά σαράντα με εξήντα λεωφορεία του ΟΑΣΘ -αριθμός σημαντικός για το συγκοινωνιακό έργο της πόλης και την εξυπηρέτηση των πολιτών- καθημερινά βρίσκονται παροπλισμένα και δεν κυκλοφορούν στους δρόμους, αφού δεν υπάρχουν οδηγοί για να τα οδηγήσουν. Δεν υπάρχουν δηλαδή υπάλληλοι να πιάσουν τιμόνι στην πράξη, μιας και στα… χαρτιά οι οδηγοί του ΟΑΣΘ εμφανίζονται περισσότεροι.

Η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ» είναι αποφασισμένη να τερματίσει μια… παράδοση δεκαετιών, που ήθελε πολλούς εργαζόμενους που προσλαμβάνονταν ως οδηγοί να καταφέρνουν εσωτερική μετάταξη ή απόσπαση σε άλλες υπηρεσίες, διοικητικές θέσεις ή τα συνεργεία του Οργανισμού. Παράδοση που έχει ως αποτέλεσμα να γεμίσουν τα γραφεία με κόσμο και τα οχήματα να παραμένουν ακινητοποιημένα και να μην εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό της πόλης ελλείψει οδηγών.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, προκειμένου η διοίκηση του ΟΑΣΘ να διαχειριστεί την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί αποφάσισε να επαναφέρει σταδιακά στην φυσική τους θέση 150 οδηγούς, όσοι δηλαδή απαιτούνται ώστε να κινούνται όλα τα διαθέσιμα οχήματα. Η επιστροφή των οδηγών στην φυσική τους θέση θα ολοκληρωθεί τις επόμενες μέρες, ώστε από αρχές Φεβρουαρίου να είναι στις θέσεις τους.

Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «ΜτΚ», από τους 1.713 εργαζόμενους που διαθέτει σήμερα ο ΟΑΣΘ, μόλις οι 1.000 υπηρετούν ως οδηγοί κίνησης. Οι υπόλοιποι 713 (ποσοστό 41,62%), αποτελούν το λοιπό προσωπικό του Οργανισμού. Από τον διενεργηθέντα έλεγχο διαπιστώθηκε ότι σήμερα στον ΟΑΣΘ υπηρετούν 359 εργαζόμενοι, που ενώ προσλήφθηκαν ως οδηγοί, βρίσκονται σε άλλες θέσεις. Αυτό σημαίνει πως, το 50,35% του λοιπού προσωπικού του Οργανισμού προσλήφθηκαν και είναι οδηγοί. Από αυτούς, οι 193, εκτός του επαγγελματικού διπλώματος οδήγησης, διαθέτουν ενεργή Πιστοποίηση Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.).

Σήμερα, σε καθημερινή βάση, υπάρχει σημαντικός αριθμός λεωφορείων, 40 με 60, που δεν κινούνται λόγω έλλειψης οδηγών. Επιπλέον, ο ανάδοχος μίσθωσης έχει διαθέσει στον ΟΑΣΘ ακόμη δεκατρία λεωφορεία (οκτώ ταξινομήθηκαν και πήραν πινακίδες και πέντε στο αμέσως προσεχές διάστημα), ως εφεδρεία, χωρίς χρέωση, γεγονός που συνεπάγεται περαιτέρω αύξηση των διαθέσιμων λεωφορείων.

Εκπρόσωποι πάντως των εργαζομένων με τους οποίους επικοινώνησε η «ΜτΚ» εμφανίζονται επιφυλακτικοί απέναντι στις προθέσεις της διοίκησης του Οργανισμού.

Σημειώνεται, πως σήμερα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν καθημερινά περισσότερα από 460 λεωφορεία. Πρόκειται για τα οχήματα που απέκτησε ο Οργανισμός μέσω leasing, τα 49 του δήμου Θεσσαλονίκης και τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που πραγματοποιούν τα δρομολόγια εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος. Στόχος της διοίκησης είναι η αξιοποίηση των ακινητοποιημένων λόγω έλλειψης οδηγών λεωφορείων, ώστε να ξεπεραστούν τα 500 οχήματα που θα κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 30.01.2022

Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά σαράντα με εξήντα λεωφορεία του ΟΑΣΘ -αριθμός σημαντικός για το συγκοινωνιακό έργο της πόλης και την εξυπηρέτηση των πολιτών- καθημερινά βρίσκονται παροπλισμένα και δεν κυκλοφορούν στους δρόμους, αφού δεν υπάρχουν οδηγοί για να τα οδηγήσουν. Δεν υπάρχουν δηλαδή υπάλληλοι να πιάσουν τιμόνι στην πράξη, μιας και στα… χαρτιά οι οδηγοί του ΟΑΣΘ εμφανίζονται περισσότεροι.

Η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ» είναι αποφασισμένη να τερματίσει μια… παράδοση δεκαετιών, που ήθελε πολλούς εργαζόμενους που προσλαμβάνονταν ως οδηγοί να καταφέρνουν εσωτερική μετάταξη ή απόσπαση σε άλλες υπηρεσίες, διοικητικές θέσεις ή τα συνεργεία του Οργανισμού. Παράδοση που έχει ως αποτέλεσμα να γεμίσουν τα γραφεία με κόσμο και τα οχήματα να παραμένουν ακινητοποιημένα και να μην εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό της πόλης ελλείψει οδηγών.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, προκειμένου η διοίκηση του ΟΑΣΘ να διαχειριστεί την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί αποφάσισε να επαναφέρει σταδιακά στην φυσική τους θέση 150 οδηγούς, όσοι δηλαδή απαιτούνται ώστε να κινούνται όλα τα διαθέσιμα οχήματα. Η επιστροφή των οδηγών στην φυσική τους θέση θα ολοκληρωθεί τις επόμενες μέρες, ώστε από αρχές Φεβρουαρίου να είναι στις θέσεις τους.

Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «ΜτΚ», από τους 1.713 εργαζόμενους που διαθέτει σήμερα ο ΟΑΣΘ, μόλις οι 1.000 υπηρετούν ως οδηγοί κίνησης. Οι υπόλοιποι 713 (ποσοστό 41,62%), αποτελούν το λοιπό προσωπικό του Οργανισμού. Από τον διενεργηθέντα έλεγχο διαπιστώθηκε ότι σήμερα στον ΟΑΣΘ υπηρετούν 359 εργαζόμενοι, που ενώ προσλήφθηκαν ως οδηγοί, βρίσκονται σε άλλες θέσεις. Αυτό σημαίνει πως, το 50,35% του λοιπού προσωπικού του Οργανισμού προσλήφθηκαν και είναι οδηγοί. Από αυτούς, οι 193, εκτός του επαγγελματικού διπλώματος οδήγησης, διαθέτουν ενεργή Πιστοποίηση Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.).

Σήμερα, σε καθημερινή βάση, υπάρχει σημαντικός αριθμός λεωφορείων, 40 με 60, που δεν κινούνται λόγω έλλειψης οδηγών. Επιπλέον, ο ανάδοχος μίσθωσης έχει διαθέσει στον ΟΑΣΘ ακόμη δεκατρία λεωφορεία (οκτώ ταξινομήθηκαν και πήραν πινακίδες και πέντε στο αμέσως προσεχές διάστημα), ως εφεδρεία, χωρίς χρέωση, γεγονός που συνεπάγεται περαιτέρω αύξηση των διαθέσιμων λεωφορείων.

Εκπρόσωποι πάντως των εργαζομένων με τους οποίους επικοινώνησε η «ΜτΚ» εμφανίζονται επιφυλακτικοί απέναντι στις προθέσεις της διοίκησης του Οργανισμού.

Σημειώνεται, πως σήμερα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν καθημερινά περισσότερα από 460 λεωφορεία. Πρόκειται για τα οχήματα που απέκτησε ο Οργανισμός μέσω leasing, τα 49 του δήμου Θεσσαλονίκης και τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που πραγματοποιούν τα δρομολόγια εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος. Στόχος της διοίκησης είναι η αξιοποίηση των ακινητοποιημένων λόγω έλλειψης οδηγών λεωφορείων, ώστε να ξεπεραστούν τα 500 οχήματα που θα κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 30.01.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία