ΟΑΣΘ: Ποινή 600.000 ευρώ στον ανάδοχο για τα μισθωμένα λεωφορεία
17/04/2023 08:00
17/04/2023 08:00
Περικοπή η οποία αγγίζει το ποσό των 600.000 ευρώ επέβαλε ο ΟΑΣΘ στον ανάδοχο ο οποίος μισθώνει λεωφορεία στον Οργανισμό προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του σε οχήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ» η περικοπή επιβλήθηκε εν είδει ποινής καθώς, έπειτα από έλεγχο που έγινε, διαπιστώθηκε ότι ο ανάδοχος δεν διέθετε καθημερινά στον ΟΑΣΘ τον αριθμό των λεωφορείων τα οποία προέβλεπε η σύμβαση εκμίσθωσης.
Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΑΣΘ προχώρησε στη λύση της μίσθωσης μεταχειρισμένων λεωφορείων το 2020 επειδή ο στόλος των δικών του οχημάτων, τα οποία είχαν ουσιαστικά απαξιωθεί, δεν επαρκούσε για την εκτέλεση του μεταφορικού έργου.
Έτσι, ως λύση ανάγκης αποφασίστηκε η λύση της μίσθωσης οχημάτων από ιδιώτη. Ο σχετικός διαγωνισμός έγινε τον Ιούνιο του 2020 και προέβλεπε αρχικά τη μίσθωση 180 λεωφορείων, αρθρωτών και διαξονικών, κατηγορίας Euro 5, τα οποία μισθώθηκαν για περίοδο 30 μηνών, με δυνατότητα χρονικής επέκτασης, όπως και έγινε.
Ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν στα 16,2 εκατ. ευρώ, ωστόσο προβλεπόταν η δυνατότητα μίσθωσης στο μέλλον έως και 450 οχημάτων, με το συνολικό ποσό να μπορεί να φτάσει ως και στα 55 εκατ. ευρώ. Εντέλει, στα αρχικώς 180 οχήματα τα οποία εμφανίστηκαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο του 2020, προστέθηκαν στην πορεία και άλλα 80, φτάνοντας τον συνολικό αριθμό στα 260.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ», στους ελέγχους οι οποίοι έγιναν τον τελευταίο καιρό από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ διαπιστώθηκε ότι σε αρκετές ημέρες ο ανάδοχος είχε στη διάθεση του Οργανισμού λιγότερα οχήματα από αυτά τα οποία προέβλεπε η σύμβαση. Τις πληροφορίες επιβεβαίωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης.
«Εμείς ως διοίκηση, είμαστε υποχρεωμένοι να φροντίζουμε για την εύρυθμη λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας. Στο πλαίσιο αυτό γίνονται έλεγχοι για τη διαθεσιμότητα του στόλου των λεωφορείων, τόσο των δικών μας, όσο και των μισθωμένων. Από τους ελέγχους που κάνουμε διαπιστώθηκε ότι ορισμένες ημέρες τα διαθέσιμα μισθωμένα λεωφορεία ήταν λιγότερα απ’ όσα προβλέπει η σχετική σύμβαση σύμφωνα με την οποία ο ανάδοχος πληρώνεται με βάση το συγκοινωνιακό έργο που προσφέρει. Έτσι, στο πλαίσιο της οικονομικής τακτοποίησης προχωρήσαμε στην περικοπή ποσού περίπου 600.000 ευρώ, με βάση όσα προβλέπονται στη σύμβαση», δήλωσε ο κ. Ταγγίρης.
Περικοπή λεωφορείων
Στο μεταξύ η σύμβαση μίσθωσης των 260 λεωφορείων έληξε στις 31 Μαρτίου. Προκειμένου να μην ξεμείνει από οχήματα ο ΟΑΣΘ, η διοίκηση προχώρησε στην επέκταση της σύμβασης έως το τέλος του 2023 οπότε λήγει και το καθεστώς της εκκαθάρισης εν λειτουργία υπό το οποίο λειτουργεί ο Οργανισμός από το καλοκαίρι του 2017. Ωστόσο, στη νέα ολιγόμηνη σύμβαση προβλέπεται μίσθωση 240 οχημάτων, δηλαδή 20 λιγότερων σε σχέση με την αρχική.
Ο λόγος για τον οποίο έγινε αυτό είναι ότι η έλλειψη σε οδηγούς έχει ως αποτέλεσμα αρκετά διαθέσιμα οχήματα του αναδόχου να μην αξιοποιούνται αλλά να παραμένουν στα αμαξοστάσια, επιβαρύνοντας έτσι τον προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ χωρίς όμως να προσφέρουν μεταφορικό έργο.
Σύμφωνα με τον κ. Ταγγίρη η περικοπή αυτών των 20 οχημάτων θα εξοικονομήσει για τον Οργανισμό περί τα 600.000 ευρώ. Επιπλέον, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αύξηση από τα 17 στα 19 ευρώ το κόστος της εργατοώρας που θα πληρώνει ο ανάδοχος για εργασίες ελαφράς συντήρησης στα μισθωμένα οχήματα τις οποίες κάνει το τεχνικό προσωπικό του Οργανισμού.
Τι γίνεται με τα λεωφορεία της Λειψίας
Την τελευταία περίοδο τρέχει στον ΟΑΣΘ και ένα πρόγραμμα εκ βάθρων συντήρησης των 49 οχημάτων τα οποία είχε αγοράσει ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία και τα προσέφερε στον Οργανισμό. Ως γνωστόν τα συγκεκριμένα λεωφορεία ήρθαν από τη Γερμανία το καλοκαίρι του 2020, όμως παρουσίαζαν πολλά προβλήματα με αποτέλεσμα τα 2/3 εξ αυτών να παραμένουν σταθμευμένα στα αμαξοστάσια.
Τα βασικότερα προβλήματα αφορούσαν τους καταλύτες τους, κάποια από τα ηλεκτρολογικά τους και φυσικά το γεγονός ότι δεν διαθέτουν κλιματισμό.
Το καλοκαίρι του 2021 ο τότε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας είχε υποβάλλει πρόταση προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη συνολική επισκευή των 49 λεωφορείων, προϋπολογισμού περίπου 1,7 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, το υπουργείο δεν έδωσε ποτέ την έγκρισή του για να προχωρήσουν αυτές οι εργασίες. Ο νυν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Κώστας Ταγγίρης είχε δηλώσει με την ανάληψη των καθηκόντων του ότι οι επισκευές μπορούν να γίνουν εκ των ενόντων.
Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε πριν από κάποιες εβδομάδες και σύμφωνα με τον κ. Ταγγίρη αυτή τη στιγμή 38 από τα συνολικά 49 οχήματα είναι σε κυκλοφορία.
«Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα τελειώσουμε και με τα υπόλοιπα, πλην τριών τα οποία παρουσιάζουν περισσότερα προβλήματα και χρειάζονται βαριά συντήρηση».
Βεβαίως, τα λεωφορεία της Λειψίας τους καλοκαιρινούς μήνες θα αποσυρθούν εκ νέου από την κυκλοφορία καθώς δεν διαθέτουν κλιματιστικά. Ωστόσο, αυτό δεν πρόκειται να δημιουργήσει προβλήματα καθώς κατά τους θερινούς μήνες δρομολογούνται έτσι κι αλλιώς λιγότερα οχήματα. Άλλωστε, αυτή τη στιγμή το πρόβλημα του ΟΑΣΘ δεν είναι η έλλειψη λεωφορείων, είναι η έλλειψη σε οδηγούς (λείπουν περί τους 400), ένα πρόβλημα το οποίο δεν φαίνεται να λύνεται πριν από τις εκλογές.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 15-16.04.2023
30/04/2023 12:20
10/05/2023 12:30
Περικοπή η οποία αγγίζει το ποσό των 600.000 ευρώ επέβαλε ο ΟΑΣΘ στον ανάδοχο ο οποίος μισθώνει λεωφορεία στον Οργανισμό προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του σε οχήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ» η περικοπή επιβλήθηκε εν είδει ποινής καθώς, έπειτα από έλεγχο που έγινε, διαπιστώθηκε ότι ο ανάδοχος δεν διέθετε καθημερινά στον ΟΑΣΘ τον αριθμό των λεωφορείων τα οποία προέβλεπε η σύμβαση εκμίσθωσης.
Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΑΣΘ προχώρησε στη λύση της μίσθωσης μεταχειρισμένων λεωφορείων το 2020 επειδή ο στόλος των δικών του οχημάτων, τα οποία είχαν ουσιαστικά απαξιωθεί, δεν επαρκούσε για την εκτέλεση του μεταφορικού έργου.
Έτσι, ως λύση ανάγκης αποφασίστηκε η λύση της μίσθωσης οχημάτων από ιδιώτη. Ο σχετικός διαγωνισμός έγινε τον Ιούνιο του 2020 και προέβλεπε αρχικά τη μίσθωση 180 λεωφορείων, αρθρωτών και διαξονικών, κατηγορίας Euro 5, τα οποία μισθώθηκαν για περίοδο 30 μηνών, με δυνατότητα χρονικής επέκτασης, όπως και έγινε.
Ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν στα 16,2 εκατ. ευρώ, ωστόσο προβλεπόταν η δυνατότητα μίσθωσης στο μέλλον έως και 450 οχημάτων, με το συνολικό ποσό να μπορεί να φτάσει ως και στα 55 εκατ. ευρώ. Εντέλει, στα αρχικώς 180 οχήματα τα οποία εμφανίστηκαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο του 2020, προστέθηκαν στην πορεία και άλλα 80, φτάνοντας τον συνολικό αριθμό στα 260.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ», στους ελέγχους οι οποίοι έγιναν τον τελευταίο καιρό από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ διαπιστώθηκε ότι σε αρκετές ημέρες ο ανάδοχος είχε στη διάθεση του Οργανισμού λιγότερα οχήματα από αυτά τα οποία προέβλεπε η σύμβαση. Τις πληροφορίες επιβεβαίωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης.
«Εμείς ως διοίκηση, είμαστε υποχρεωμένοι να φροντίζουμε για την εύρυθμη λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας. Στο πλαίσιο αυτό γίνονται έλεγχοι για τη διαθεσιμότητα του στόλου των λεωφορείων, τόσο των δικών μας, όσο και των μισθωμένων. Από τους ελέγχους που κάνουμε διαπιστώθηκε ότι ορισμένες ημέρες τα διαθέσιμα μισθωμένα λεωφορεία ήταν λιγότερα απ’ όσα προβλέπει η σχετική σύμβαση σύμφωνα με την οποία ο ανάδοχος πληρώνεται με βάση το συγκοινωνιακό έργο που προσφέρει. Έτσι, στο πλαίσιο της οικονομικής τακτοποίησης προχωρήσαμε στην περικοπή ποσού περίπου 600.000 ευρώ, με βάση όσα προβλέπονται στη σύμβαση», δήλωσε ο κ. Ταγγίρης.
Περικοπή λεωφορείων
Στο μεταξύ η σύμβαση μίσθωσης των 260 λεωφορείων έληξε στις 31 Μαρτίου. Προκειμένου να μην ξεμείνει από οχήματα ο ΟΑΣΘ, η διοίκηση προχώρησε στην επέκταση της σύμβασης έως το τέλος του 2023 οπότε λήγει και το καθεστώς της εκκαθάρισης εν λειτουργία υπό το οποίο λειτουργεί ο Οργανισμός από το καλοκαίρι του 2017. Ωστόσο, στη νέα ολιγόμηνη σύμβαση προβλέπεται μίσθωση 240 οχημάτων, δηλαδή 20 λιγότερων σε σχέση με την αρχική.
Ο λόγος για τον οποίο έγινε αυτό είναι ότι η έλλειψη σε οδηγούς έχει ως αποτέλεσμα αρκετά διαθέσιμα οχήματα του αναδόχου να μην αξιοποιούνται αλλά να παραμένουν στα αμαξοστάσια, επιβαρύνοντας έτσι τον προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ χωρίς όμως να προσφέρουν μεταφορικό έργο.
Σύμφωνα με τον κ. Ταγγίρη η περικοπή αυτών των 20 οχημάτων θα εξοικονομήσει για τον Οργανισμό περί τα 600.000 ευρώ. Επιπλέον, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αύξηση από τα 17 στα 19 ευρώ το κόστος της εργατοώρας που θα πληρώνει ο ανάδοχος για εργασίες ελαφράς συντήρησης στα μισθωμένα οχήματα τις οποίες κάνει το τεχνικό προσωπικό του Οργανισμού.
Τι γίνεται με τα λεωφορεία της Λειψίας
Την τελευταία περίοδο τρέχει στον ΟΑΣΘ και ένα πρόγραμμα εκ βάθρων συντήρησης των 49 οχημάτων τα οποία είχε αγοράσει ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία και τα προσέφερε στον Οργανισμό. Ως γνωστόν τα συγκεκριμένα λεωφορεία ήρθαν από τη Γερμανία το καλοκαίρι του 2020, όμως παρουσίαζαν πολλά προβλήματα με αποτέλεσμα τα 2/3 εξ αυτών να παραμένουν σταθμευμένα στα αμαξοστάσια.
Τα βασικότερα προβλήματα αφορούσαν τους καταλύτες τους, κάποια από τα ηλεκτρολογικά τους και φυσικά το γεγονός ότι δεν διαθέτουν κλιματισμό.
Το καλοκαίρι του 2021 ο τότε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας είχε υποβάλλει πρόταση προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη συνολική επισκευή των 49 λεωφορείων, προϋπολογισμού περίπου 1,7 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, το υπουργείο δεν έδωσε ποτέ την έγκρισή του για να προχωρήσουν αυτές οι εργασίες. Ο νυν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Κώστας Ταγγίρης είχε δηλώσει με την ανάληψη των καθηκόντων του ότι οι επισκευές μπορούν να γίνουν εκ των ενόντων.
Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε πριν από κάποιες εβδομάδες και σύμφωνα με τον κ. Ταγγίρη αυτή τη στιγμή 38 από τα συνολικά 49 οχήματα είναι σε κυκλοφορία.
«Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα τελειώσουμε και με τα υπόλοιπα, πλην τριών τα οποία παρουσιάζουν περισσότερα προβλήματα και χρειάζονται βαριά συντήρηση».
Βεβαίως, τα λεωφορεία της Λειψίας τους καλοκαιρινούς μήνες θα αποσυρθούν εκ νέου από την κυκλοφορία καθώς δεν διαθέτουν κλιματιστικά. Ωστόσο, αυτό δεν πρόκειται να δημιουργήσει προβλήματα καθώς κατά τους θερινούς μήνες δρομολογούνται έτσι κι αλλιώς λιγότερα οχήματα. Άλλωστε, αυτή τη στιγμή το πρόβλημα του ΟΑΣΘ δεν είναι η έλλειψη λεωφορείων, είναι η έλλειψη σε οδηγούς (λείπουν περί τους 400), ένα πρόβλημα το οποίο δεν φαίνεται να λύνεται πριν από τις εκλογές.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 15-16.04.2023
ΣΧΟΛΙΑ