Οι «Άγριες μέλισσες» έσπασαν τη σιωπή στην ελληνική TV
24/01/2021 17:11
24/01/2021 17:11
Όταν τέλη Σεπτέμβρη του 2019 ο ΑΝΤ1 έβγαλε στον τηλεοπτικό αέρα μετά από εβδομάδες «σκληρού» μάρκετιγκ, πρόμο, διαρροών και συνεντεύξεων που έδειχναν σαφέστατα πόσα ποντάρει στο νέο του «καθημερινό» σίριαλ, τις «Άγριες μέλισσες», ούτε στο πιο... ευφάνταστο όνειρο των ανθρώπων του καναλιού αλλά και των πρωταγωνιστών δεν είχε κάνει την εμφάνισή της η τρελή επιτυχία που θα έκανε το ακριβότερο-μετά την κρίση-πρότζεκτ. Η ανταπόκριση του τηλεοπτικού κοινού ήταν όπως τον παλιό, «χρυσό» καιρό της ελληνικής τηλεόρασης και κάτι παραπάνω, όμως η μοναδική του επιτυχία δεν συνίσταται μόνο στα νούμερα της τηλεθέασης, αλλά στην επιδραστικότητά του στο ελληνικό κοινό.
Αυτό είδαν και οι δημιουργοί της σειράς κι αποφάσισαν αυτό ακριβώς να εκμεταλλευτούν για να περάσουν στην ελληνική κοινωνία ένα μήνυμα που σήμερα, μια εβδομάδα μετά τη δημοσιοποίηση της καταγγελίας της Σοφίας Μπεκατώρου, είναι πιο επίκαιρο από ποτέ: πως η βία κατά των γυναικών δεν έχει καμιά θέση στην ελληνική κοινωνία, ούτε του ’60 στον θεσσαλικό κάμπο που εκτυλίσσεται η σειρά, ούτε σήμερα.
Ο δεύτερος κύκλος που βγήκε στον αέρα παρά την πανδημία τον περασμένο Οκτώβρη, είχε ως κύριο θέμα γύρω από το οποίο διαδραματίζονται οι υπόλοιπες ιστορίες την σεξουαλική κακοποίηση των γυναικών, αλλά και την γενναία απόφαση της πρωταγωνίστριας να σπάσει τη σιωπή, να τιμωρήσει τον ένοχο κι όλους τους συνεργούς και κυρίως να φροντίσει να μην ξανασυμβεί ποτέ ξανά το ίδιο σε καμιά γυναίκα.
Όταν οι σεναριογράφοι πήγαν το σενάριο προς τα εκεί, οι αναρίθμητοι φαν της σειράς έδειξαν να το αντιμετωπίζουν σκωπτικά, μιας και μοιάζει «τραβηγμένο» αν όχι επιστημονικής φαντασίας το κίνημα «Metoo» στην ελληνική επαρχία του ’60. Όμως, αυτό που έκαναν οι «Μέλισσες» μπορεί να τους αφαιρεί κάτι από την «επαφή» με την εποχή, αλλά τους προσθέτει πολλά παραπάνω. Μπαίνοντας μέσα σε εκατομμύρια ελληνικά σπίτια πολλών και διάφορων μορφωτικών, πνευματικών και κοινωνικών επιπέδων, δείχνουν χωρίς περιστροφές το σωστό δρόμο και με τον τρόπο αυτό το μήνυμα μπορεί να φτάσει και να αγγίξει πολύ πιο εύκολα όσους πρέπει, απ’ ό,τι μιας οργάνωσης, ενός πολιτικού ή οποιουδήποτε άλλου.
* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 24.01.2021
Όταν τέλη Σεπτέμβρη του 2019 ο ΑΝΤ1 έβγαλε στον τηλεοπτικό αέρα μετά από εβδομάδες «σκληρού» μάρκετιγκ, πρόμο, διαρροών και συνεντεύξεων που έδειχναν σαφέστατα πόσα ποντάρει στο νέο του «καθημερινό» σίριαλ, τις «Άγριες μέλισσες», ούτε στο πιο... ευφάνταστο όνειρο των ανθρώπων του καναλιού αλλά και των πρωταγωνιστών δεν είχε κάνει την εμφάνισή της η τρελή επιτυχία που θα έκανε το ακριβότερο-μετά την κρίση-πρότζεκτ. Η ανταπόκριση του τηλεοπτικού κοινού ήταν όπως τον παλιό, «χρυσό» καιρό της ελληνικής τηλεόρασης και κάτι παραπάνω, όμως η μοναδική του επιτυχία δεν συνίσταται μόνο στα νούμερα της τηλεθέασης, αλλά στην επιδραστικότητά του στο ελληνικό κοινό.
Αυτό είδαν και οι δημιουργοί της σειράς κι αποφάσισαν αυτό ακριβώς να εκμεταλλευτούν για να περάσουν στην ελληνική κοινωνία ένα μήνυμα που σήμερα, μια εβδομάδα μετά τη δημοσιοποίηση της καταγγελίας της Σοφίας Μπεκατώρου, είναι πιο επίκαιρο από ποτέ: πως η βία κατά των γυναικών δεν έχει καμιά θέση στην ελληνική κοινωνία, ούτε του ’60 στον θεσσαλικό κάμπο που εκτυλίσσεται η σειρά, ούτε σήμερα.
Ο δεύτερος κύκλος που βγήκε στον αέρα παρά την πανδημία τον περασμένο Οκτώβρη, είχε ως κύριο θέμα γύρω από το οποίο διαδραματίζονται οι υπόλοιπες ιστορίες την σεξουαλική κακοποίηση των γυναικών, αλλά και την γενναία απόφαση της πρωταγωνίστριας να σπάσει τη σιωπή, να τιμωρήσει τον ένοχο κι όλους τους συνεργούς και κυρίως να φροντίσει να μην ξανασυμβεί ποτέ ξανά το ίδιο σε καμιά γυναίκα.
Όταν οι σεναριογράφοι πήγαν το σενάριο προς τα εκεί, οι αναρίθμητοι φαν της σειράς έδειξαν να το αντιμετωπίζουν σκωπτικά, μιας και μοιάζει «τραβηγμένο» αν όχι επιστημονικής φαντασίας το κίνημα «Metoo» στην ελληνική επαρχία του ’60. Όμως, αυτό που έκαναν οι «Μέλισσες» μπορεί να τους αφαιρεί κάτι από την «επαφή» με την εποχή, αλλά τους προσθέτει πολλά παραπάνω. Μπαίνοντας μέσα σε εκατομμύρια ελληνικά σπίτια πολλών και διάφορων μορφωτικών, πνευματικών και κοινωνικών επιπέδων, δείχνουν χωρίς περιστροφές το σωστό δρόμο και με τον τρόπο αυτό το μήνυμα μπορεί να φτάσει και να αγγίξει πολύ πιο εύκολα όσους πρέπει, απ’ ό,τι μιας οργάνωσης, ενός πολιτικού ή οποιουδήποτε άλλου.
* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 24.01.2021
ΣΧΟΛΙΑ