Ενδοσχολική βία και αρνητές «απειλούν» τα σχολεία
19/12/2021 08:00
19/12/2021 08:00
Έντονος προβληματισμός από την αύξηση της βίας στη σχολική κοινότητα και από τα ακραία φαινόμενα των αρνητών των μέτρων προστασίας στα σχολεία. Άμεση ενημέρωση του εισαγγελέα σε προβληματικές περιπτώσεις σχολείων, ζητάει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης από τη Θεσσαλονίκη και προαναγγέλλει νέα μέτρα για την αντιμετώπιση των φαινομένων της ενδοσχολικής βίας.
Οι αρνητές, ο εισαγγελέας και οι απουσίες
Σε εντατικούς ρυθμούς εργάζονται οι διευθύνσεις εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους διευθυντές σχολείων προκειμένου να καταγράψουν προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την υλοποίηση των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας στα σχολεία, εστιάζοντας στους αρνητές γονείς και στις απουσίες μαθητών, κυρίως εκείνων που παρατεταμένα δεν παρακολουθούν μαθήματα. Ο αριθμός αυτός, δεν είναι μικρός, σύμφωνα και με τα στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς μόνο στη Θεσσαλονίκη ανέρχονται στους 50 οι μαθητές που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.
Οι διευθυντές καταγράφουν τους μαθητές που δεν πηγαίνουν στο σχολείο και σε συνεννόηση με τις διευθύνσεις εκπαίδευσης προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τους γονείς, πολλοί από τους οποίους επικαλούνται λόγους υγείας και όχι τους πραγματικούς λόγους απουσίας του παιδιού τους από το σχολείο, γεγονός που δυσκολεύει την κατάσταση.
Το επεισόδιο στο Γυμνάσιο Αιγινίου Πιερίας, έφερε στην επιφάνεια με τον τραγικότερο τρόπο τις ακραίες συμπεριφορές αρνητών των μέτρων προστασίας στα σχολεία, με τους μαθητές να γίνονται μάρτυρες απίστευτων σκηνών που εκτυλίχθηκαν μπροστά τους με την αρπαγή του διευθυντή του σχολείου. Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μιλούν για μια κατάσταση που ήταν γνωστή και δημιουργούσε ανασφάλεια και φόβο στη σχολική κοινότητα. Ακριβώς αυτό το στοιχείο κινητοποίησε και τις αρχές, με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Τάκη Θεοδωρικάκο, να συγκαλεί σύσκεψη για την ετοιμότητα που πρέπει να επιδεικνύουν οι αρμόδιες αρχές για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.
«Για το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την Ελληνική Αστυνομία πάνω απ’ όλα είναι η ασφάλεια και η υγεία των πολιτών και ασφαλώς η δημοκρατική νομιμότητα. Αυτός είναι και ο λόγος που έχουμε υψώσει μέτωπο απέναντι στο παρακράτος της παράνοιας που έχει εκδηλωθεί το τελευταίο διάστημα. Για το σκοπό αυτό αξιοποιούμε τις καλύτερες υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας για την καταγραφή του προβλήματος και του φαινομένου, την πρόληψη τέτοιων παράνομων ενεργειών και ασφαλώς την αποτελεσματική αντιμετώπιση τους», δήλωσε ο κ. Θεοδωρικάκος.
Το κλίμα που δημιουργήθηκε στην Κεντρική Μακεδονία ήταν δύσκολο την περασμένη εβδομάδα, με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρο Κόπτση, αρμόδιο για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη σε μία συνάντηση με τους δημοσιογράφους που αν και προγραμματισμένη, έγινε λίγα 24ωρα μετά με το επεισόδιο που εκτυλίχθηκε στο Γυμνάσιο Αιγινίου Πιερίας, γεγονός που μονοπώλησε τις δηλώσεις γύρω από το περιστατικό. Ο ίδιος, έκανε λόγο για την ενημέρωση που πρέπει να έχει ο εισαγγελέας σε περίπτωση που συμβεί το παραμικρό γεγονός σε σχολική μονάδα, αλλά και σε περίπτωση που γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, με τον ίδιο να κάνει λόγο για περισσότερες από 100 τέτοιες περιπτώσεις πανελλαδικά.
Βία στα σχολεία
Η αύξηση των περιστατικών βίας που καταγράφεται σε ολοένα και περισσότερα σχολεία, έχει σημάνει συναγερμό στην εκπαιδευτική κοινότητα, ενώ οι διαστάσεις που λαμβάνει το φαινόμενο έχει δημιουργήσει την ανάγκη λήψης μέτρων από το υπουργείο Παιδείας, που σχεδιάζει αυτές τις ημέρες να υλοποιήσει δράσεις και να υιοθετήσει νέα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Σύμφωνα με τον κ. Κόπτση, το προσεχές διάστημα θα ανακοινωθεί η δομή που θα δημιουργηθεί και οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών που θα υλοποιηθούν με την εμπλοκή διάφορων φορέων στο ζήτημα της ενδοσχολικής βίας. Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) αναφέρθηκε στο φλέγον ζήτημα, επισημαίνοντας πως «με την επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων, καταγράφεται μεγάλη αύξηση σε περιστατικά βίας στο σχολικό περιβάλλον».
Σύμφωνα με τους ίδιους, «το ψυχολογικό στρες, η απουσία κοινωνικοποίησης και η πλήρης αποσχολειοποίηση των μαθητών και μαθητριών, εκτός από τα μαθησιακά κενά επέφεραν και μεγάλες ψυχοκοινωνικές συνέπειες στο μαθητικό πληθυσμό. Εντάσεις, τσακωμοί ακόμα και βιαιοπραγίες μεταξύ μαθητών είναι καθημερινά φαινόμενα πια στα σχολεία μας. Ανάλογα μεγάλη ένταση καταγράφεται και από μαθητές και από γονείς που αρκετές φορές επιτίθενται φραστικά ή και σωματικά σε διευθυντές, διευθύντριες και εκπαιδευτικούς. Η προϋπάρχουσα παραβατικότητα στα σχολεία, συνέπεια κοινωνικοοικονομικών συνθηκών που διαρκώς χειροτερεύουν αυξάνεται τρομακτικά λόγω των συνθηκών της πανδημίας».
Οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για απουσία μέτρων από την πολιτεία την ώρα που «η Unesco και η Unisef προειδοποιούν εδώ και καιρό για τις μαθησιακές, παιδαγωγικές και ψυχοκοινωνικές συνέπειες της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης». Οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τους εκπροσώπους τους καλούνται χωρίς υποστηρίξει από το υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίσουν μια νέα κατάσταση.
Εμβολιασμός παιδιών
Ξεκίνησε την περασμένη Τετάρτη ο εμβολιασμός των παιδιών ηλικίας 5 έως 11 ετών με το εμβόλιο της Pfizer, όπου η χώρα μας έχει παραλάβει 60 χιλιάδες δόσεις παιδικών εμβολίων, οι οποίες γίνονται με το 1/3 της δόσης ενηλίκων. Μέχρι και την έναρξη των εμβολιασμών στα παιδιά είχαν κλειστεί 31 χιλιάδες ραντεβού. Το σχήμα που εφαρμόζεται είναι και στις περιπτώσεις των παιδιών δύο δόσεων με μεσοδιάστημα 21 ημέρες, ενώ στα παιδιά που έχουν νοσήσει, το εμβόλιο χορηγείται μετά από τρεις μήνες. Παγκοσμίως μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου έχουν λάβει και τις δυο δόσεις περισσότερα από δυο εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 5 έως 11 ετών. Την ίδια ώρα, τα κρούσματα στα παιδιά ηλικίας 4 έως 18 ετών καταγράφουν αύξησης στη χώρα μας. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΕΟΔΥ, στα μέσα Δεκεμβρίου, αποτελούσαν το 26% των συνολικών κρουσμάτων, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα νόσησαν πάνω από 9 χιλιάδες παιδιά.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 19 Δεκεμβρίου 2021
14/11/2022 07:00
Έντονος προβληματισμός από την αύξηση της βίας στη σχολική κοινότητα και από τα ακραία φαινόμενα των αρνητών των μέτρων προστασίας στα σχολεία. Άμεση ενημέρωση του εισαγγελέα σε προβληματικές περιπτώσεις σχολείων, ζητάει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης από τη Θεσσαλονίκη και προαναγγέλλει νέα μέτρα για την αντιμετώπιση των φαινομένων της ενδοσχολικής βίας.
Οι αρνητές, ο εισαγγελέας και οι απουσίες
Σε εντατικούς ρυθμούς εργάζονται οι διευθύνσεις εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους διευθυντές σχολείων προκειμένου να καταγράψουν προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την υλοποίηση των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας στα σχολεία, εστιάζοντας στους αρνητές γονείς και στις απουσίες μαθητών, κυρίως εκείνων που παρατεταμένα δεν παρακολουθούν μαθήματα. Ο αριθμός αυτός, δεν είναι μικρός, σύμφωνα και με τα στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς μόνο στη Θεσσαλονίκη ανέρχονται στους 50 οι μαθητές που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.
Οι διευθυντές καταγράφουν τους μαθητές που δεν πηγαίνουν στο σχολείο και σε συνεννόηση με τις διευθύνσεις εκπαίδευσης προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τους γονείς, πολλοί από τους οποίους επικαλούνται λόγους υγείας και όχι τους πραγματικούς λόγους απουσίας του παιδιού τους από το σχολείο, γεγονός που δυσκολεύει την κατάσταση.
Το επεισόδιο στο Γυμνάσιο Αιγινίου Πιερίας, έφερε στην επιφάνεια με τον τραγικότερο τρόπο τις ακραίες συμπεριφορές αρνητών των μέτρων προστασίας στα σχολεία, με τους μαθητές να γίνονται μάρτυρες απίστευτων σκηνών που εκτυλίχθηκαν μπροστά τους με την αρπαγή του διευθυντή του σχολείου. Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μιλούν για μια κατάσταση που ήταν γνωστή και δημιουργούσε ανασφάλεια και φόβο στη σχολική κοινότητα. Ακριβώς αυτό το στοιχείο κινητοποίησε και τις αρχές, με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Τάκη Θεοδωρικάκο, να συγκαλεί σύσκεψη για την ετοιμότητα που πρέπει να επιδεικνύουν οι αρμόδιες αρχές για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.
«Για το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την Ελληνική Αστυνομία πάνω απ’ όλα είναι η ασφάλεια και η υγεία των πολιτών και ασφαλώς η δημοκρατική νομιμότητα. Αυτός είναι και ο λόγος που έχουμε υψώσει μέτωπο απέναντι στο παρακράτος της παράνοιας που έχει εκδηλωθεί το τελευταίο διάστημα. Για το σκοπό αυτό αξιοποιούμε τις καλύτερες υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας για την καταγραφή του προβλήματος και του φαινομένου, την πρόληψη τέτοιων παράνομων ενεργειών και ασφαλώς την αποτελεσματική αντιμετώπιση τους», δήλωσε ο κ. Θεοδωρικάκος.
Το κλίμα που δημιουργήθηκε στην Κεντρική Μακεδονία ήταν δύσκολο την περασμένη εβδομάδα, με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρο Κόπτση, αρμόδιο για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη σε μία συνάντηση με τους δημοσιογράφους που αν και προγραμματισμένη, έγινε λίγα 24ωρα μετά με το επεισόδιο που εκτυλίχθηκε στο Γυμνάσιο Αιγινίου Πιερίας, γεγονός που μονοπώλησε τις δηλώσεις γύρω από το περιστατικό. Ο ίδιος, έκανε λόγο για την ενημέρωση που πρέπει να έχει ο εισαγγελέας σε περίπτωση που συμβεί το παραμικρό γεγονός σε σχολική μονάδα, αλλά και σε περίπτωση που γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, με τον ίδιο να κάνει λόγο για περισσότερες από 100 τέτοιες περιπτώσεις πανελλαδικά.
Βία στα σχολεία
Η αύξηση των περιστατικών βίας που καταγράφεται σε ολοένα και περισσότερα σχολεία, έχει σημάνει συναγερμό στην εκπαιδευτική κοινότητα, ενώ οι διαστάσεις που λαμβάνει το φαινόμενο έχει δημιουργήσει την ανάγκη λήψης μέτρων από το υπουργείο Παιδείας, που σχεδιάζει αυτές τις ημέρες να υλοποιήσει δράσεις και να υιοθετήσει νέα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Σύμφωνα με τον κ. Κόπτση, το προσεχές διάστημα θα ανακοινωθεί η δομή που θα δημιουργηθεί και οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών που θα υλοποιηθούν με την εμπλοκή διάφορων φορέων στο ζήτημα της ενδοσχολικής βίας. Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) αναφέρθηκε στο φλέγον ζήτημα, επισημαίνοντας πως «με την επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων, καταγράφεται μεγάλη αύξηση σε περιστατικά βίας στο σχολικό περιβάλλον».
Σύμφωνα με τους ίδιους, «το ψυχολογικό στρες, η απουσία κοινωνικοποίησης και η πλήρης αποσχολειοποίηση των μαθητών και μαθητριών, εκτός από τα μαθησιακά κενά επέφεραν και μεγάλες ψυχοκοινωνικές συνέπειες στο μαθητικό πληθυσμό. Εντάσεις, τσακωμοί ακόμα και βιαιοπραγίες μεταξύ μαθητών είναι καθημερινά φαινόμενα πια στα σχολεία μας. Ανάλογα μεγάλη ένταση καταγράφεται και από μαθητές και από γονείς που αρκετές φορές επιτίθενται φραστικά ή και σωματικά σε διευθυντές, διευθύντριες και εκπαιδευτικούς. Η προϋπάρχουσα παραβατικότητα στα σχολεία, συνέπεια κοινωνικοοικονομικών συνθηκών που διαρκώς χειροτερεύουν αυξάνεται τρομακτικά λόγω των συνθηκών της πανδημίας».
Οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για απουσία μέτρων από την πολιτεία την ώρα που «η Unesco και η Unisef προειδοποιούν εδώ και καιρό για τις μαθησιακές, παιδαγωγικές και ψυχοκοινωνικές συνέπειες της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης». Οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τους εκπροσώπους τους καλούνται χωρίς υποστηρίξει από το υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίσουν μια νέα κατάσταση.
Εμβολιασμός παιδιών
Ξεκίνησε την περασμένη Τετάρτη ο εμβολιασμός των παιδιών ηλικίας 5 έως 11 ετών με το εμβόλιο της Pfizer, όπου η χώρα μας έχει παραλάβει 60 χιλιάδες δόσεις παιδικών εμβολίων, οι οποίες γίνονται με το 1/3 της δόσης ενηλίκων. Μέχρι και την έναρξη των εμβολιασμών στα παιδιά είχαν κλειστεί 31 χιλιάδες ραντεβού. Το σχήμα που εφαρμόζεται είναι και στις περιπτώσεις των παιδιών δύο δόσεων με μεσοδιάστημα 21 ημέρες, ενώ στα παιδιά που έχουν νοσήσει, το εμβόλιο χορηγείται μετά από τρεις μήνες. Παγκοσμίως μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου έχουν λάβει και τις δυο δόσεις περισσότερα από δυο εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 5 έως 11 ετών. Την ίδια ώρα, τα κρούσματα στα παιδιά ηλικίας 4 έως 18 ετών καταγράφουν αύξησης στη χώρα μας. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΕΟΔΥ, στα μέσα Δεκεμβρίου, αποτελούσαν το 26% των συνολικών κρουσμάτων, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα νόσησαν πάνω από 9 χιλιάδες παιδιά.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 19 Δεκεμβρίου 2021
ΣΧΟΛΙΑ