Με
βαν το οποίο θα πηγαίνει στον...
αυτόματο θα μεταβαίνουν στη σχολή τους οι
φοιτητές στα
Τρίκαλα.
Όπως γράφουν τα foititikanea.gr, τα Τρίκαλα κατέκτησαν μια παγκόσμια πρωτιά. Φιλοξενούν το
πρώτο λεωφορείο χωρίς οδηγό, που κυκλοφορεί στο κέντρο της πόλης. Η
διαδρομή ξεκινά από τον σταθμό του
ΟΣΕ στην οδό Πύλης και καταλήγει στις
Καρυές στο
ΤΕΦΑΑ. Υπενθυμίζεται ότι αυτή είναι η δεύτερη φορά που τα Τρίκαλα δοκιμάζουν την αυτόνομη οδήγηση καθώς το προηγούμενο πρόγραμμα με ένα αυτόνομο λεωφορείο είχε κάνει διαδρομές το 2014 μέχρι να εμπλακεί σε ατύχημα και να βγει εκτός πορείας καβαλώντας ένα πεζοδρόμιο μπροστά από περίπτερο το 2015. Όπως ορίζεται σε σχετική υπουργική απόφαση, η κυκλοφορία επιβατηγού οχήματος θα γίνεται σε συγκεκριμένη διαδρομή ή σε λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας και η κίνησή του θα ρυθμίζεται από τον υπεύθυνο παρακολούθησης κίνησης, ο οποίος δε θα βρίσκεται εντός του οχήματος.
Προβλέπεται ότι η
κυκλοφορία επιβατηγού οχήματος χωρίς οδηγό γίνεται
κατά μήκος συγκεκριμένης αστικής ή περιαστικής διαδρομής, με ομόρροπη φορά προς την υπόλοιπη κυκλοφορία της οδού και σύμφωνα με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την κατάλληλη σήμανση. Για μια ακόμη φορά τα Τρίκαλα καινοτομούν με τα οχήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά πιλοτικά την Παρασκευή 21 Απριλίου 2023.
Ο
δήμος Τρικκαίων και η
e-trikala ΑΕ υλοποιούν το πρόγραμμα
SHOW (σ.σ. SHared automation Operating models for Worldwide adoption) που μεταφράζεται σε «Κοινόχρηστα αυτοματοποιημένα λειτουργικά μοντέλα για παγκόσμια χρήση», με τη συνεργασία της εταιρείας SuburVan, του ΕΠΙΣΕΥ (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών) της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΣΗΜΜΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), του ΕΚΕΤΑ και το Πανεπιστήμιου της Γένοβας (UNIGE).
Όπως αναφέρει o
δήμαρχος Τρικάλων, Δημήτρης Παπαστεργίου, το πρόγραμμα υλοποιείται αποδεικνύοντας ότι η πόλη είναι ικανή να τολμά και να καινοτομεί. Και συνέχισε υπενθυμίζοντας το
City Mobil 2, το πρώτο «
Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό» πριν 8 χρόνια, με το οποίο «δώσαμε ένα όραμα τότε, όραμα που είναι εφικτό για τη νέα γενιά να το υλοποιήσει».
Το αυτόνομο όχημα:
– λειτουργεί με τεχνολογία
5G – ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος του οχήματος επεξεργάζεται τις πληροφορίες που λαμβάνει από τους αισθητήρες του οχήματος, από τα
σήματα κυκλοφορίας, τον
ΚΟΚ, τα επεξεργάζεται και επικοινωνεί με το κέντρο ελέγχου
–
κινείται on demand, δηλαδή μετά από πρόσκληση που θα κάνει ο πολίτης μέσω της σχετικής εφαρμογής SuburVan (διαθέσιμη για δωρεάν «κατέβασμα»)
– το δρομολόγιο έχει συνολικό μήκος 9 χλμ. (από 4,5 χλμ.) στις παρυφές των Τρικάλων (Σιδηροδρομικός Σταθμός, οδός Πύλης, οδός Φλαμουλίου, ΤΕΦΑΑ)
– θα το χρησιμοποιούν σε πρώτη, αρχική φάση, φοιτητές/τριες ΤΕΦΑΑ, σπουδαστές/τριες ΣΜΥ, υπάλληλοι του δήμου Τρικκαίων, στελέχη της e-trikala – τα δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, αφού ολοκληρωθούν γραφειοκρατικές διαδικασίες σε σχέση με αδειοδοτήσεις – τα οχήματα είναι ηλεκτρικά – το πρώτο διάστημα θα υπάρχει «οδηγός»
– χειριστής, εάν τυχόν χρειαστεί να παρέμβει
– τα οχήματα λειτουργούν συμπληρωματικά στις υπάρχουσες δημόσιες μεταφορές
– το πρόγραμμα στα Τρίκαλα εφαρμόζεται σε πραγματικές συνθήκες πόλης, σε ανοικτό χώρο, με δεδομένες και τις ελληνικές συνθήκες κυκλοφορίας
– όλο το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν δοκιμές και μετρήσεις στο μήκος της διαδρομής, υλοποιώντας όλα τα πρωτοποριακά τεχνολογικά δεδομένα.
Πηγή:
Foititikanea.gr
Με
βαν το οποίο θα πηγαίνει στον...
αυτόματο θα μεταβαίνουν στη σχολή τους οι
φοιτητές στα
Τρίκαλα.
Όπως γράφουν τα foititikanea.gr, τα Τρίκαλα κατέκτησαν μια παγκόσμια πρωτιά. Φιλοξενούν το
πρώτο λεωφορείο χωρίς οδηγό, που κυκλοφορεί στο κέντρο της πόλης. Η
διαδρομή ξεκινά από τον σταθμό του
ΟΣΕ στην οδό Πύλης και καταλήγει στις
Καρυές στο
ΤΕΦΑΑ. Υπενθυμίζεται ότι αυτή είναι η δεύτερη φορά που τα Τρίκαλα δοκιμάζουν την αυτόνομη οδήγηση καθώς το προηγούμενο πρόγραμμα με ένα αυτόνομο λεωφορείο είχε κάνει διαδρομές το 2014 μέχρι να εμπλακεί σε ατύχημα και να βγει εκτός πορείας καβαλώντας ένα πεζοδρόμιο μπροστά από περίπτερο το 2015. Όπως ορίζεται σε σχετική υπουργική απόφαση, η κυκλοφορία επιβατηγού οχήματος θα γίνεται σε συγκεκριμένη διαδρομή ή σε λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας και η κίνησή του θα ρυθμίζεται από τον υπεύθυνο παρακολούθησης κίνησης, ο οποίος δε θα βρίσκεται εντός του οχήματος.
Προβλέπεται ότι η
κυκλοφορία επιβατηγού οχήματος χωρίς οδηγό γίνεται
κατά μήκος συγκεκριμένης αστικής ή περιαστικής διαδρομής, με ομόρροπη φορά προς την υπόλοιπη κυκλοφορία της οδού και σύμφωνα με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την κατάλληλη σήμανση. Για μια ακόμη φορά τα Τρίκαλα καινοτομούν με τα οχήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά πιλοτικά την Παρασκευή 21 Απριλίου 2023.
Ο
δήμος Τρικκαίων και η
e-trikala ΑΕ υλοποιούν το πρόγραμμα
SHOW (σ.σ. SHared automation Operating models for Worldwide adoption) που μεταφράζεται σε «Κοινόχρηστα αυτοματοποιημένα λειτουργικά μοντέλα για παγκόσμια χρήση», με τη συνεργασία της εταιρείας SuburVan, του ΕΠΙΣΕΥ (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών) της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΣΗΜΜΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), του ΕΚΕΤΑ και το Πανεπιστήμιου της Γένοβας (UNIGE).
Όπως αναφέρει o
δήμαρχος Τρικάλων, Δημήτρης Παπαστεργίου, το πρόγραμμα υλοποιείται αποδεικνύοντας ότι η πόλη είναι ικανή να τολμά και να καινοτομεί. Και συνέχισε υπενθυμίζοντας το
City Mobil 2, το πρώτο «
Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό» πριν 8 χρόνια, με το οποίο «δώσαμε ένα όραμα τότε, όραμα που είναι εφικτό για τη νέα γενιά να το υλοποιήσει».
Το αυτόνομο όχημα:
– λειτουργεί με τεχνολογία
5G – ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος του οχήματος επεξεργάζεται τις πληροφορίες που λαμβάνει από τους αισθητήρες του οχήματος, από τα
σήματα κυκλοφορίας, τον
ΚΟΚ, τα επεξεργάζεται και επικοινωνεί με το κέντρο ελέγχου
–
κινείται on demand, δηλαδή μετά από πρόσκληση που θα κάνει ο πολίτης μέσω της σχετικής εφαρμογής SuburVan (διαθέσιμη για δωρεάν «κατέβασμα»)
– το δρομολόγιο έχει συνολικό μήκος 9 χλμ. (από 4,5 χλμ.) στις παρυφές των Τρικάλων (Σιδηροδρομικός Σταθμός, οδός Πύλης, οδός Φλαμουλίου, ΤΕΦΑΑ)
– θα το χρησιμοποιούν σε πρώτη, αρχική φάση, φοιτητές/τριες ΤΕΦΑΑ, σπουδαστές/τριες ΣΜΥ, υπάλληλοι του δήμου Τρικκαίων, στελέχη της e-trikala – τα δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, αφού ολοκληρωθούν γραφειοκρατικές διαδικασίες σε σχέση με αδειοδοτήσεις – τα οχήματα είναι ηλεκτρικά – το πρώτο διάστημα θα υπάρχει «οδηγός»
– χειριστής, εάν τυχόν χρειαστεί να παρέμβει
– τα οχήματα λειτουργούν συμπληρωματικά στις υπάρχουσες δημόσιες μεταφορές
– το πρόγραμμα στα Τρίκαλα εφαρμόζεται σε πραγματικές συνθήκες πόλης, σε ανοικτό χώρο, με δεδομένες και τις ελληνικές συνθήκες κυκλοφορίας
– όλο το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν δοκιμές και μετρήσεις στο μήκος της διαδρομής, υλοποιώντας όλα τα πρωτοποριακά τεχνολογικά δεδομένα.
Πηγή:
Foititikanea.gr
ΣΧΟΛΙΑ