Οι μαθητές στη Θεσσαλονίκη έχουν το δικό τους καλοκαιρινό... καταφύγιο (φωτ.)
05/06/2022 08:00
05/06/2022 08:00
Μέσα σε λίγες ώρες πληρώθηκαν οι θέσεις για το πρόγραμμα «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών» στον δήμο Θεσσαλονίκης, το οποίο θα ξεκινήσει στις 4 Ιουλίου, αναδεικνύοντας το ενδιαφέρον παιδιών και γονιών για το πρόγραμμα.
Το κριτήριο συμμετοχής είναι να εργάζονται οι γονείς, εκτός αν πρόκειται για γονέα ΑμεΑ, μονογονέα ή για πολύτεκνη οικογένεια, οπότε δεν τίθενται κριτήρια, δηλώνει στο makthes.gr η αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης, Ιωάννα Κοσμοπούλου. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις αιτήσεις άνοιξε στις 27 Μαΐου και έκλεισε λίγες ώρες μετά, ενώ η διορία ήταν έως τις 19 Ιουνίου, καθώς κατατέθηκαν 680 αιτήσεις για 500 θέσεις, αναφέρει η αντιδήμαρχος.
Η «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών» θα εξελιχθεί στο διάστημα 4 Ιουλίου-26 Αυγούστου στα πέντε Κέντρα Δημιουργική Απασχόλησης Παιδιών και στο ένα ΚΔΑΠ-ΑμεΑ που βρίσκονται σε κάθε μία από τις πέντε Δημοτικές Κοινότητες του δήμου και θα φιλοξενήσει, συνολικά, 500 παιδιά. Στη λίστα των επιλαχόντων έχουν εγγραφεί 180 παιδιά, δηλώνει η αντιδήμαρχος.
«Έχουν μουσικό, θεατρολόγο, εικαστικό, γυμναστή και παιδαγωγό και γίνονται όλες οι δραστηριότητες» καθημερινά από τις 08:00 έως τις 16:00 τόσο στους εσωτερικούς χώρους των ΚΔΑΠ όσο και στις αυλές, ενημερώνει η κα Κοσμοπούλου. Τα παιδιά μαθαίνουν και εξελίσσονται μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, όπως μουσικά εργαστήρια, χειροτεχνίες, θεατρικά και μουσικά παιχνίδια, γυμναστική και «δεν είναι απλώς ένας χώρος φύλαξης», τονίζει η ίδια. Μάλιστα οι γονείς αναφέρουν ότι είναι ευχαριστημένοι από το επίπεδο των παροχών, όπως λένε στους εργαζόμενους, αλλά και στην αντιδήμαρχο, προσθέτει η τελευταία μιλώντας στο makthes.gr.
Ωστόσο, «οι αιτήσεις εξετάζονται και αν κάποιοι δεν έχουν δικαιολογητικά θα ξανανοίξουμε την πλατφόρμα» για όσες θέσεις δημιουργηθούν συμπληρώνει η ίδια και τονίζει ότι στις 19 Ιουνίου ενδέχεται να προκύψουν κενές θέσεις, καθώς κάποιες φορές υπάρχουν ακυρώσεις ή κάποια παιδιά συμμετέχουν μόνο για κάποιες ημέρες ή εβδομάδες, οπότε ανοίγουν θέσεις για τους επιλαχόντες ακόμη και κατά την εξέλιξη του προγράμματος. Θα «προσπαθήσουμε να ικανοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο», διαβεβαιώνει η αντιδήμαρχος.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα πέντε ΚΔΑΠ είναι τα εξής:
Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι:
Έρχεται η... Σύνοδος Κορυφής (Wonder Summit) των μαθητών
Αναλυτικά το πρόγραμμα
Την πρώτη (1η) ημέρα της Συνόδου (07/06) οι μαθητές αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο παρουσιάζοντας τα περιβαλλοντικά project που δούλεψαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, γνωρίζουν, συζητούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες και γνώσεις με μαθητές άλλων σχολείων. Το περιεχόμενο των μαθητικών παρουσιάσεων των project (κείμενα, ομιλίες, εκθέσεις, φωτογραφίες, παιχνίδια, κατασκευές, ζωγραφιές, μικρές ιστορίες κ.α.) αποτελούν προϊόν για γόνιμη συζήτηση σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα της Θεσσαλονίκης.
Τη δεύτερη (2η) ημέρα της Συνόδου (08/06) οι μαθητές και εκπαιδευτικοί ψηφίζουν για τα καλύτερα project της 1η ημέρας. Συμμετέχουν σε παράλληλα εργαστήρια όπου οι ιδέες, οι επιθυμίες και οι φωνές των παιδιών μπαίνουν στο επίκεντρο της διαδικασίας. Μέσα από καλλιτεχνικές δραστηριότητες (θεατρικό παιχνίδι, αρχιτεκτονική, λογοτεχνία, μουσική και εικαστικά) επιχειρείται η αποτύπωση προτάσεων σχετικά με την ενίσχυση της ποιότητας της ζωής στην πόλη και τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους. Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες που θα προκύψουν από τα εργαστήρια (λογοτεχνικά κείμενα, σκίτσα, ζωγραφιές, θεατρικά σενάρια κ.α.) αποτελούν αφετηρία και έμπνευση για τη δημιουργία συμβουλευτικών προτάσεων αστικής πολιτικής*, Πριν την λήξη της δεύτερης (2ης) ημέρας ανακοινώνονται τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και το νικητήριο σχολείο**.
* Τα αποτελέσματα του Wonder Summit (κείμενα, ομιλίες, εκθέσεις, παιχνίδια, κατασκευές, καλλιτεχνικές δημιουργίες, ζωγραφιές και ό,τι άλλο δημιουργήσουν τα παιδιά) θα γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας από την επιστημονική ομάδα του έργου και οι προτάσεις που θα προκύψουν θα κατατεθούν ως πρόταση προς την αντιδημαρχία Παιδείας για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής καθημερινότητας στη Θεσσαλονίκη.
** Το έπαθλο για το σχολείο που θα βραβευθεί είναι ένας κομποστοποιητής και εκπαιδευτικά εργαστήρια στήριξης για τη χρηστή λειτουργία και χρήση του.
Μέσα σε λίγες ώρες πληρώθηκαν οι θέσεις για το πρόγραμμα «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών» στον δήμο Θεσσαλονίκης, το οποίο θα ξεκινήσει στις 4 Ιουλίου, αναδεικνύοντας το ενδιαφέρον παιδιών και γονιών για το πρόγραμμα.
Το κριτήριο συμμετοχής είναι να εργάζονται οι γονείς, εκτός αν πρόκειται για γονέα ΑμεΑ, μονογονέα ή για πολύτεκνη οικογένεια, οπότε δεν τίθενται κριτήρια, δηλώνει στο makthes.gr η αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης, Ιωάννα Κοσμοπούλου. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις αιτήσεις άνοιξε στις 27 Μαΐου και έκλεισε λίγες ώρες μετά, ενώ η διορία ήταν έως τις 19 Ιουνίου, καθώς κατατέθηκαν 680 αιτήσεις για 500 θέσεις, αναφέρει η αντιδήμαρχος.
Η «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών» θα εξελιχθεί στο διάστημα 4 Ιουλίου-26 Αυγούστου στα πέντε Κέντρα Δημιουργική Απασχόλησης Παιδιών και στο ένα ΚΔΑΠ-ΑμεΑ που βρίσκονται σε κάθε μία από τις πέντε Δημοτικές Κοινότητες του δήμου και θα φιλοξενήσει, συνολικά, 500 παιδιά. Στη λίστα των επιλαχόντων έχουν εγγραφεί 180 παιδιά, δηλώνει η αντιδήμαρχος.
«Έχουν μουσικό, θεατρολόγο, εικαστικό, γυμναστή και παιδαγωγό και γίνονται όλες οι δραστηριότητες» καθημερινά από τις 08:00 έως τις 16:00 τόσο στους εσωτερικούς χώρους των ΚΔΑΠ όσο και στις αυλές, ενημερώνει η κα Κοσμοπούλου. Τα παιδιά μαθαίνουν και εξελίσσονται μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, όπως μουσικά εργαστήρια, χειροτεχνίες, θεατρικά και μουσικά παιχνίδια, γυμναστική και «δεν είναι απλώς ένας χώρος φύλαξης», τονίζει η ίδια. Μάλιστα οι γονείς αναφέρουν ότι είναι ευχαριστημένοι από το επίπεδο των παροχών, όπως λένε στους εργαζόμενους, αλλά και στην αντιδήμαρχο, προσθέτει η τελευταία μιλώντας στο makthes.gr.
Ωστόσο, «οι αιτήσεις εξετάζονται και αν κάποιοι δεν έχουν δικαιολογητικά θα ξανανοίξουμε την πλατφόρμα» για όσες θέσεις δημιουργηθούν συμπληρώνει η ίδια και τονίζει ότι στις 19 Ιουνίου ενδέχεται να προκύψουν κενές θέσεις, καθώς κάποιες φορές υπάρχουν ακυρώσεις ή κάποια παιδιά συμμετέχουν μόνο για κάποιες ημέρες ή εβδομάδες, οπότε ανοίγουν θέσεις για τους επιλαχόντες ακόμη και κατά την εξέλιξη του προγράμματος. Θα «προσπαθήσουμε να ικανοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο», διαβεβαιώνει η αντιδήμαρχος.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα πέντε ΚΔΑΠ είναι τα εξής:
Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι:
Έρχεται η... Σύνοδος Κορυφής (Wonder Summit) των μαθητών
Αναλυτικά το πρόγραμμα
Την πρώτη (1η) ημέρα της Συνόδου (07/06) οι μαθητές αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο παρουσιάζοντας τα περιβαλλοντικά project που δούλεψαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, γνωρίζουν, συζητούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες και γνώσεις με μαθητές άλλων σχολείων. Το περιεχόμενο των μαθητικών παρουσιάσεων των project (κείμενα, ομιλίες, εκθέσεις, φωτογραφίες, παιχνίδια, κατασκευές, ζωγραφιές, μικρές ιστορίες κ.α.) αποτελούν προϊόν για γόνιμη συζήτηση σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα της Θεσσαλονίκης.
Τη δεύτερη (2η) ημέρα της Συνόδου (08/06) οι μαθητές και εκπαιδευτικοί ψηφίζουν για τα καλύτερα project της 1η ημέρας. Συμμετέχουν σε παράλληλα εργαστήρια όπου οι ιδέες, οι επιθυμίες και οι φωνές των παιδιών μπαίνουν στο επίκεντρο της διαδικασίας. Μέσα από καλλιτεχνικές δραστηριότητες (θεατρικό παιχνίδι, αρχιτεκτονική, λογοτεχνία, μουσική και εικαστικά) επιχειρείται η αποτύπωση προτάσεων σχετικά με την ενίσχυση της ποιότητας της ζωής στην πόλη και τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους. Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες που θα προκύψουν από τα εργαστήρια (λογοτεχνικά κείμενα, σκίτσα, ζωγραφιές, θεατρικά σενάρια κ.α.) αποτελούν αφετηρία και έμπνευση για τη δημιουργία συμβουλευτικών προτάσεων αστικής πολιτικής*, Πριν την λήξη της δεύτερης (2ης) ημέρας ανακοινώνονται τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και το νικητήριο σχολείο**.
* Τα αποτελέσματα του Wonder Summit (κείμενα, ομιλίες, εκθέσεις, παιχνίδια, κατασκευές, καλλιτεχνικές δημιουργίες, ζωγραφιές και ό,τι άλλο δημιουργήσουν τα παιδιά) θα γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας από την επιστημονική ομάδα του έργου και οι προτάσεις που θα προκύψουν θα κατατεθούν ως πρόταση προς την αντιδημαρχία Παιδείας για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής καθημερινότητας στη Θεσσαλονίκη.
** Το έπαθλο για το σχολείο που θα βραβευθεί είναι ένας κομποστοποιητής και εκπαιδευτικά εργαστήρια στήριξης για τη χρηστή λειτουργία και χρήση του.
ΣΧΟΛΙΑ