ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Όλο το παρασκήνιο για την αντικατάσταση του Γ. Σκόδρα από τον Κ. Ταγγίρη

Ο τέως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ήταν επιλογή του ίδιου του Καραμανλή, ωστόσο, στην πορεία η «χημεία» τους χάλασε και τους τελευταίους μήνες δεν αντάλλασσαν ούτε κουβέντα

 10/08/2022 07:00

Όλο το παρασκήνιο για την αντικατάσταση  του Γ. Σκόδρα από τον Κ. Ταγγίρη

Νίκος Ηλιάδης

Η απομάκρυνση του Γιώργου Σκόδρα από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στον ΟΑΣΘ είχε αποφασιστεί εδώ και μήνες. Το μόνο που απέμενε ήταν η χρονική στιγμή που ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής θα σήκωνε το τηλέφωνο προκειμένου να του ζητήσει την παραίτησή του. Αυτό συνέβη τελικά την περασμένη Τετάρτη. Ο υπουργός κάλεσε στο τηλέφωνο τον τέως πλέον, επικεφαλής του ΟΑΣΘ και του ζήτησε να τον διευκολύνει, υποβάλλοντας την παραίτησή του όπερ και εγένετο.

Ο Σκόδρας ήταν επιλογή του ίδιου του Καραμανλή. Ωστόσο, στην πορεία η «χημεία» τους χάλασε και τους τελευταίους μήνες δεν αντάλλασσαν ούτε κουβέντα, παρότι ο Σκόδρας είχε πάει αρκετές φορές στο υπουργείο, αλλά συνομιλούσε για όλα τα θέματα με τον γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά. Σύμφωνα με πληροφορίες με τον Ξιφαρά ήταν και η τελευταία συνομιλία τους, μετά την οποία το ποτήρι ξεχείλισε. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο Καραμανλής πληροφορήθηκε τη νέα στάση εργασίας που έκαναν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ στις 2 Αυγούστου εξαιτίας της μη υπογραφής Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Κάλεσε αμέσως τον Ξιφαρά και τον ρώτησε για ποιο λόγο γίνονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις εφόσον έχουν κηρυχθεί παράνομες από το αρμόδιο δικαστήριο. Ο γενικός γραμματέας τηλεφώνησε στη συνέχεια στον Σκόδρα και του ζήτησε να καταθέσει μηνύσεις σε βάρος των εκπροσώπων του σωματείου επειδή δεν συμμορφώνονται προς τις δικαστικές αποφάσεις. «Γιατί δεν κάνεις τίποτε, αφού βλέπεις ότι παρανομούν; Να καταθέσεις μηνύσεις, να τους βάλεις φυλακή! Αλλιώς θα έχεις επιπτώσεις», ήταν σύμφωνα με πληροφορίες το τελεσίγραφο του Ξιφαρά. Ο Σκόδρας απάντησε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει σε κάτι τέτοιο καθώς, όπως είχε εξηγήσει, και το γνώριζε και ο Ξιφαράς, η ολιγωρία για τη μη υπογραφή της ΕΣΣΕ ήταν από την πλευρά του υπουργείου και είπε προς τον γενικό γραμματέα ότι η παραίτησή του ήταν στη διάθεση του υπουργού.

Η συνάντηση με τον Ταγγίρη

Έπειτα απ’ αυτό κλήθηκε επειγόντως στο υπουργείο την επομένη ο οικονομολόγος Κώστας Ταγγίρης. Είχαν προηγηθεί διερευνητικές συζητήσεις μαζί του καθώς η αντικατάσταση του Σκόδρα είχε προεξοφληθεί. Πριν από τον Ταγγίρη είχαν γίνει μάλιστα επαφές και με άλλους, μεταξύ των οποίων ο νυν πρόεδρος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Γιάννης Καλογερούδης, ο γενικός διευθυντής της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας Γιάννης Καραγιάννης και άλλοι, οι οποίοι όμως, δήλωσαν πως δεν ενδιαφέρονται για τη θέση. Έτσι το μεσημέρι της Τετάρτης έγινε συνάντηση στο υπουργείο στην οποία συμμετείχαν ο Καραμανλής, ο Ξιφαράς και ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης και φυσικά ο Ταγγίρης. Εκεί οριστικοποιήθηκε ο διορισμός του ως αντικαταστάτη του Σκόδρα. Στη συνέχεια ο υπουργός τηλεφώνησε στον Σκόδρα και του ζήτησε την παραίτησή του. Στη σύντομη τηλεφωνική συνομιλία τους ο Καραμανλής φέρεται να του είπε πως «κάναμε σημαντικό έργο στον ΟΑΣΘ, αλλά τον τελευταίο καιρό η συνεργασία μας είχε δυσκολίες, γι’ αυτό σου ζητώ να με διευκολύνεις, υποβάλλοντας την παραίτησή σου, θέλω να χωρίσουμε σαν φίλοι». Ο Σκόδρας ευχαρίστησε τον υπουργό για τη συνεργασία τους και του δήλωσε ότι θα υποβάλει αμέσως την παραίτησή του, όπως και έγινε.

Η επιστολή στο Μαξίμου

Πέρα από την τελευταία προστριβή με αφορμή την απεργία των εργαζομένων, η συνεργασία μεταξύ υπουργείου και Σκόδρα ήταν προβληματική εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στον Ιούλιο είχε πάει στο υπουργείο ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανος Τσόλης ο οποίος διαμαρτυρήθηκε επειδή ο ΟΑΣΘ οφείλει στο ΚΤΕΛ περίπου 1,7 εκατ. ευρώ από προηγούμενη σύμβαση για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ. Ο Καραμανλής έδειξε ενοχλημένος και απόρησε γιατί, όπως είπε, είχε δώσει εντολή να σταλούν αυτά τα χρήματα στον ΟΑΣΘ ώστε να εξοφληθεί το ΚΤΕΛ. Ο Ξιφαράς απάντησε στον υπουργό ότι έστειλαν τα χρήματα, αλλά ο ΟΑΣΘ πλήρωσε με αυτά άλλες υποχρεώσεις, μεταξύ των οποίων και χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

Σύμφωνα με άλλη πληροφορία από κύκλους του υπουργείου, ο Καραμανλής φαίνεται να ενοχλήθηκε από το γεγονός ότι ο Σκόδρας φέρεται να έστειλε επιστολή προς το Μέγαρο Μαξίμου στην οποία περιέγραφε τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στον ΟΑΣΘ καθώς και προτάσεις για την επίλυσή τους. Προστριβές μεταξύ υπουργείου και Σκόδρα υπήρξαν και άλλες. «Υπήρχε συσσωρευμένη δυσαρέσκεια από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για τη στάση την οποία τηρούσε ο Σκόδρας σε μία σειρά ζητήματα τα οποία υλοποιεί ή θέλει να τα προχωρήσει το υπουργείο» εξηγεί αρμόδια πηγή στη «ΜτΚ». Μεταξύ αυτών ήταν κάποιοι όροι τους οποίους έθετε ο ΟΑΣΘ για την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης των 31 λεωφορειακών γραμμών προς τα ΚΤΕΛ, ήταν η μη αξιοποίηση των λεωφορείων της Λειψίας τα οποία ωστόσο χρήζουν επισκευής για την οποία απαιτούνται κοντά 1,7 εκατ. ευρώ, ήταν η υλοποίηση του επίμαχου διαγωνισμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ ο οποίος ακόμη δεν έχει ξεκινήσει κ.ο.κ.

taggiris-11-1.jpeg

Ποιος είναι ο Κ. Ταγγίρης

Ο Κώστας Ταγγίρης διατηρεί φιλική σχέση με τον Γιώργο Σκόδρα, αλλά τα έφερε έτσι η τύχη που ο ένας καλείται να αντικαταστήσει τον άλλον στην ηγεσία του ΟΑΣΘ. Μάλιστα ο Ταγγίρης επισκέφθηκε ινκόγκνιτο τον Σκόδρα στο γραφείο του στον ΟΑΣΘ, το πρωί της Πέμπτης, την επομένη δηλαδή από τη συνάντηση που είχε στο υπουργείο όπου οριστικοποιήθηκε ο διορισμός του. Όπως ανέφερε στη «ΜτΚ» η συνάντηση ήταν καθαρά φιλική καθώς οι δυο τους έχουν πολύ καλές προσωπικές σχέσεις, ενώ δεν θέλησε να κάνει καμία δήλωση έως ότου ανακοινωθεί επισήμως ο διορισμός του και αναλάβει καθήκοντα.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Ταγγίρης θα είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, όπως και ο Σκόδρας, ενώ πρόθεση του υπουργείου είναι να διορίσει και ένα εκτελεστικό μέλος στο διοικητικό συμβούλιο στο οποίο να αναθέσει αρμοδιότητες γενικού διευθυντή, θέση την οποία κατείχε ο Γιάννης Ρεντζεπέρης ως τον Μάιο του 2021 όταν και παραιτήθηκε.

Ο Ταγγίρης είναι γνωστός οικονομολόγος, μέλος σήμερα στο διοικητικό συμβούλιο του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, καθώς και στο δ.σ. του ΟΣΕ. Πρόσκειται στη Νέα Δημοκρατία και έλκει την καταγωγή του από τις Σέρρες, όπως και ο υπουργός Υποδομών.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 07.08.2022

Η απομάκρυνση του Γιώργου Σκόδρα από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στον ΟΑΣΘ είχε αποφασιστεί εδώ και μήνες. Το μόνο που απέμενε ήταν η χρονική στιγμή που ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής θα σήκωνε το τηλέφωνο προκειμένου να του ζητήσει την παραίτησή του. Αυτό συνέβη τελικά την περασμένη Τετάρτη. Ο υπουργός κάλεσε στο τηλέφωνο τον τέως πλέον, επικεφαλής του ΟΑΣΘ και του ζήτησε να τον διευκολύνει, υποβάλλοντας την παραίτησή του όπερ και εγένετο.

Ο Σκόδρας ήταν επιλογή του ίδιου του Καραμανλή. Ωστόσο, στην πορεία η «χημεία» τους χάλασε και τους τελευταίους μήνες δεν αντάλλασσαν ούτε κουβέντα, παρότι ο Σκόδρας είχε πάει αρκετές φορές στο υπουργείο, αλλά συνομιλούσε για όλα τα θέματα με τον γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά. Σύμφωνα με πληροφορίες με τον Ξιφαρά ήταν και η τελευταία συνομιλία τους, μετά την οποία το ποτήρι ξεχείλισε. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο Καραμανλής πληροφορήθηκε τη νέα στάση εργασίας που έκαναν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ στις 2 Αυγούστου εξαιτίας της μη υπογραφής Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Κάλεσε αμέσως τον Ξιφαρά και τον ρώτησε για ποιο λόγο γίνονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις εφόσον έχουν κηρυχθεί παράνομες από το αρμόδιο δικαστήριο. Ο γενικός γραμματέας τηλεφώνησε στη συνέχεια στον Σκόδρα και του ζήτησε να καταθέσει μηνύσεις σε βάρος των εκπροσώπων του σωματείου επειδή δεν συμμορφώνονται προς τις δικαστικές αποφάσεις. «Γιατί δεν κάνεις τίποτε, αφού βλέπεις ότι παρανομούν; Να καταθέσεις μηνύσεις, να τους βάλεις φυλακή! Αλλιώς θα έχεις επιπτώσεις», ήταν σύμφωνα με πληροφορίες το τελεσίγραφο του Ξιφαρά. Ο Σκόδρας απάντησε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει σε κάτι τέτοιο καθώς, όπως είχε εξηγήσει, και το γνώριζε και ο Ξιφαράς, η ολιγωρία για τη μη υπογραφή της ΕΣΣΕ ήταν από την πλευρά του υπουργείου και είπε προς τον γενικό γραμματέα ότι η παραίτησή του ήταν στη διάθεση του υπουργού.

Η συνάντηση με τον Ταγγίρη

Έπειτα απ’ αυτό κλήθηκε επειγόντως στο υπουργείο την επομένη ο οικονομολόγος Κώστας Ταγγίρης. Είχαν προηγηθεί διερευνητικές συζητήσεις μαζί του καθώς η αντικατάσταση του Σκόδρα είχε προεξοφληθεί. Πριν από τον Ταγγίρη είχαν γίνει μάλιστα επαφές και με άλλους, μεταξύ των οποίων ο νυν πρόεδρος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Γιάννης Καλογερούδης, ο γενικός διευθυντής της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας Γιάννης Καραγιάννης και άλλοι, οι οποίοι όμως, δήλωσαν πως δεν ενδιαφέρονται για τη θέση. Έτσι το μεσημέρι της Τετάρτης έγινε συνάντηση στο υπουργείο στην οποία συμμετείχαν ο Καραμανλής, ο Ξιφαράς και ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης και φυσικά ο Ταγγίρης. Εκεί οριστικοποιήθηκε ο διορισμός του ως αντικαταστάτη του Σκόδρα. Στη συνέχεια ο υπουργός τηλεφώνησε στον Σκόδρα και του ζήτησε την παραίτησή του. Στη σύντομη τηλεφωνική συνομιλία τους ο Καραμανλής φέρεται να του είπε πως «κάναμε σημαντικό έργο στον ΟΑΣΘ, αλλά τον τελευταίο καιρό η συνεργασία μας είχε δυσκολίες, γι’ αυτό σου ζητώ να με διευκολύνεις, υποβάλλοντας την παραίτησή σου, θέλω να χωρίσουμε σαν φίλοι». Ο Σκόδρας ευχαρίστησε τον υπουργό για τη συνεργασία τους και του δήλωσε ότι θα υποβάλει αμέσως την παραίτησή του, όπως και έγινε.

Η επιστολή στο Μαξίμου

Πέρα από την τελευταία προστριβή με αφορμή την απεργία των εργαζομένων, η συνεργασία μεταξύ υπουργείου και Σκόδρα ήταν προβληματική εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στον Ιούλιο είχε πάει στο υπουργείο ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανος Τσόλης ο οποίος διαμαρτυρήθηκε επειδή ο ΟΑΣΘ οφείλει στο ΚΤΕΛ περίπου 1,7 εκατ. ευρώ από προηγούμενη σύμβαση για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ. Ο Καραμανλής έδειξε ενοχλημένος και απόρησε γιατί, όπως είπε, είχε δώσει εντολή να σταλούν αυτά τα χρήματα στον ΟΑΣΘ ώστε να εξοφληθεί το ΚΤΕΛ. Ο Ξιφαράς απάντησε στον υπουργό ότι έστειλαν τα χρήματα, αλλά ο ΟΑΣΘ πλήρωσε με αυτά άλλες υποχρεώσεις, μεταξύ των οποίων και χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

Σύμφωνα με άλλη πληροφορία από κύκλους του υπουργείου, ο Καραμανλής φαίνεται να ενοχλήθηκε από το γεγονός ότι ο Σκόδρας φέρεται να έστειλε επιστολή προς το Μέγαρο Μαξίμου στην οποία περιέγραφε τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στον ΟΑΣΘ καθώς και προτάσεις για την επίλυσή τους. Προστριβές μεταξύ υπουργείου και Σκόδρα υπήρξαν και άλλες. «Υπήρχε συσσωρευμένη δυσαρέσκεια από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για τη στάση την οποία τηρούσε ο Σκόδρας σε μία σειρά ζητήματα τα οποία υλοποιεί ή θέλει να τα προχωρήσει το υπουργείο» εξηγεί αρμόδια πηγή στη «ΜτΚ». Μεταξύ αυτών ήταν κάποιοι όροι τους οποίους έθετε ο ΟΑΣΘ για την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης των 31 λεωφορειακών γραμμών προς τα ΚΤΕΛ, ήταν η μη αξιοποίηση των λεωφορείων της Λειψίας τα οποία ωστόσο χρήζουν επισκευής για την οποία απαιτούνται κοντά 1,7 εκατ. ευρώ, ήταν η υλοποίηση του επίμαχου διαγωνισμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ ο οποίος ακόμη δεν έχει ξεκινήσει κ.ο.κ.

taggiris-11-1.jpeg

Ποιος είναι ο Κ. Ταγγίρης

Ο Κώστας Ταγγίρης διατηρεί φιλική σχέση με τον Γιώργο Σκόδρα, αλλά τα έφερε έτσι η τύχη που ο ένας καλείται να αντικαταστήσει τον άλλον στην ηγεσία του ΟΑΣΘ. Μάλιστα ο Ταγγίρης επισκέφθηκε ινκόγκνιτο τον Σκόδρα στο γραφείο του στον ΟΑΣΘ, το πρωί της Πέμπτης, την επομένη δηλαδή από τη συνάντηση που είχε στο υπουργείο όπου οριστικοποιήθηκε ο διορισμός του. Όπως ανέφερε στη «ΜτΚ» η συνάντηση ήταν καθαρά φιλική καθώς οι δυο τους έχουν πολύ καλές προσωπικές σχέσεις, ενώ δεν θέλησε να κάνει καμία δήλωση έως ότου ανακοινωθεί επισήμως ο διορισμός του και αναλάβει καθήκοντα.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Ταγγίρης θα είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, όπως και ο Σκόδρας, ενώ πρόθεση του υπουργείου είναι να διορίσει και ένα εκτελεστικό μέλος στο διοικητικό συμβούλιο στο οποίο να αναθέσει αρμοδιότητες γενικού διευθυντή, θέση την οποία κατείχε ο Γιάννης Ρεντζεπέρης ως τον Μάιο του 2021 όταν και παραιτήθηκε.

Ο Ταγγίρης είναι γνωστός οικονομολόγος, μέλος σήμερα στο διοικητικό συμβούλιο του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, καθώς και στο δ.σ. του ΟΣΕ. Πρόσκειται στη Νέα Δημοκρατία και έλκει την καταγωγή του από τις Σέρρες, όπως και ο υπουργός Υποδομών.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 07.08.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία