Όλο το σχέδιο για την ένταξη των γερμανικών λεωφορείων στις γραμμές του ΟΑΣΘ
11/05/2020 07:00
11/05/2020 07:00
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ» στην αυριανή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου (που θα πραγματοποιηθεί με τηλεδιάσκεψη) αναμένεται να συζητηθεί και να εγκριθεί η προγραμματική σύμβαση μεταξύ του δήμου Θεσσαλονίκης και του ΟΑΣΘ. Σχεδόν παράλληλα με την συνεδρίαση του οργάνου θα συνεδριάζει και το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού, προκειμένου το διοικητικό συμβούλιο να λάβει αντίστοιχη απόφαση και να ξεκινήσει βήμα βήμα η υλοποίηση του σχεδιασμού για την αγορά μάξιμουμ πενήντα οχημάτων με λεφτά από τα ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης από τον αδελφοποιημένο δήμο της Λειψίας στην Σαξονία της Γερμανίας.
Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη επίσημη παρουσίαση του σχεδιασμού του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα και των στενών του συνεργατών μετά και το «πράσινο» φως που άναψε η κυβέρνηση με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στην αξιοποίηση χρημάτων που προέρχονται από ανταποδοτικά τέλη και τα οποία προορίζονται αποκλειστικά για υπηρεσίες ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας. Όπως αποκάλυψε η «ΜτΚ» και το makthes.gr η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ και συνυπογράφεται από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο «έλυσε» τα χέρια του Κωνσταντίνου Ζέρβα και τα ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθούν χρήματα από τα ανταποδοτικά τέλη για την βελτίωση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Το νομικό πρόβλημα για την αγορά των 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων αντιμετωπίστηκε με ειδική νομοθετική ρύθμιση σε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που αφορά σε «Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα». Η ΠΝΠ δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (1/5/2020, αρ. φύλλου 90, τεύχος πρώτο, άρθρο 29ο).
Η πρόταση του Κωνσταντίνου Ζέρβα, που συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ παρουσιάστηκε στον πρόεδρο του Οργανισμού Γιώργο Σκόδρα και συζητήθηκε σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη με τον υπουργό, τον υφυπουργό και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η ιδέα για την έκδοση ΠΝΠ ανήκει στον κ. Καραμανλή, ο οποίος φέρεται να δεσμεύτηκε πως θα βρει την λύση ώστε να αντιμετωπιστεί το νομοθετικό εμπόδιο για την αξιοποίηση των χρημάτων αυτών. Το συνολικό ποσό που θα δαπανήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης αγγίζει το 1.000.000 ευρώ, ενώ το κάθε όχημα του δήμου Λειψίας, το οποίο είναι δεκαετίας, κοστίζει 11.500 ευρώ.
Η ΠΝΠ, η οποία δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, «έλυσε» τα χέρια του Κωνσταντίνου Ζέρβα και τα ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθούν χρήματα από τα ανταποδοτικά τέλη για την βελτίωση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Έλεγχος στην Λειψία
Εφόσον υπάρξει η προγραμματική σύμβαση μεταξύ των δυο πλευρών, αναμένεται να δημιουργηθεί ένα μεικτό κλιμάκιο - επιτροπή αποτελούμενο από στελέχη του δήμου Θεσσαλονίκης και μηχανικούς του ΟΑΣΘ που θα μεταβούν στην Λειψία και θα πραγματοποιήσουν τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων που θα επιλεγούν να αγοραστούν. Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη έχουν επιλεγεί οι εργαζόμενοι του Οργανισμού που θα ασχοληθούν με τον έλεγχο των εν λόγω οχημάτων. Στην συνέχεια ο δήμος θα προχωρήσει στην αγορά τους και τα λεωφορεία θα πάρουν τον δρόμο ώστε να έρθουν από την Γερμανία στη Θεσσαλονίκη. Στην πορεία και μόλις τα οχήματα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθούν μετατροπές των λεωφορείων, θα τοποθετηθούν μηχανήματα για εισιτήρια κ.ά. και θα είναι έτοιμα να ενταχθούν στις υπάρχουσες και ελλειμματικές γραμμές. Εκτιμάται πως τα πρώτα οχήματα θα φτάσουν σε περίπου ενάμιση μήνα από σήμερα, ενώ σύμφωνα με τα χρονοδιάγραμμα του πρότζεκτ η πλήρης ένταξη όλων των λεωφορείων χρονολογείται την περίοδο της διεξαγωγής της φετινής ΔΕΘ. «Όλα βέβαια εξαρτώνται από τον ρυθμό με τον οποίο θα απελευθερώνονται τα οχήματα από την Λειψία» υποστηρίζει στη «ΜτΚ» άνθρωπος που συμμετέχει στις σχετικές συζητήσεις.
Πριν την ένταξη των λεωφορείων σε γραμμές θα υπάρξει και δεύτερη προγραμματική σύμβαση (χρησιδάνειο) μεταξύ δήμου και ΟΑΣΘ, με το οποίο θα παραχωρούνται για χρήση στον Οργανισμό. Το χρησιδάνειο, θα έχει διάρκεια μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2022, οπότε και ο Οργανισμός παύει να υπάρχει, εφόσον βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης. Την συντήρηση των οχημάτων θα αναλάβει ο ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο κ. Ζέρβας πρόκειται για μια «τονωτική ένεση». Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι τα λεωφορεία θα χρησιμοποιούνται εντός των ορίων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Στα κάγκελα η αντιπολίτευση
Αντιδράσεις από την πλευρά της αντιπολίτευσης του δήμου προκάλεσε το δημοσίευμα της «ΜτΚ». «Τη στιγμή λοιπόν που η κυβέρνηση της ΝΔ με την πολιτική που άσκησε τόσα χρόνια στον ΟΑΣΘ έχει στερήσει από τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, δημόσιες, αξιοπρεπείς αστικές μεταφορές, ο λαϊκιστής υποψήφιος της προεκλογικής περιόδου που μετατράπηκε σε λαγό της κυβέρνησης συνεχίζοντας την παράδοση της Δεξιάς στην πόλη, έρχεται να αναλάβει μόνος του την εξεύρεση λύσης για την τραγική κατάσταση του στόλου του ΟΑΣΘ, με την προμήθεια από τον δήμο 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων κατηγορίας Euro 4 δεκαπενταετίας, παλαιάς τεχνολογίας, από την Λειψία, με κόστος 1.000.000 ευρώ που θα πληρώσουν οι δημότες μέσω των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας! Η πρωτοβουλία, για την προμήθεια αυτών των λεωφορείων παλαιάς τεχνολογίας είναι σε συνεννόηση με την παλιά διοίκηση του ΟΑΣΘ που άλλαξε εν μέσω πανδημίας, ή με τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ;» σχολίασε η παράταξη «Θεσσαλονίκη Μαζί» της Κατερίνας Νοτοπούλου.
«Τα χρήματα των πολιτών της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να γίνονται εργαλείο επικοινωνιακής προβολής του δημάρχου και στήριξης της κυβέρνησης. Μιας κυβέρνησης που αρπάζει ένα εκατομμύριο από τα ταμεία του δήμου για να μην βάλει η ίδια ούτε ένα ευρώ, που θα το στερήσει από τις δικές της δωρεές σε ιδιωτικές κλινικές, κολλέγια, κανάλια και μάνατζερ» ανέφερε η παράταξη «Η Πόλη Ανάποδα». Για μία «απαράδεκτη μεθόδευση της διοίκησης του δήμου σε συνεργασία με τη κυβέρνηση και το υπουργείο Εσωτερικών», κάνει λόγο η δημοτική παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» με επιστολή της προς τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης.
Επιτομή λαϊκισμού και αφελούς εντυπωσιασμού χαρακτηρίζει ο Σπύρος Βούγιας την αγορά των 50 λεωφορείων.
Μιλώντας στο makthes.gr ο επικεφαλής της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη» Γιώργος Ρακκάς κατηγορεί τον Κ. Ζέρβα για έλλειψη δημοκρατίας στον τρόπο με τον οποίο κινήθηκε, υπενθυμίζοντας πως ενώ είχε συγκαλέσει έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τον ΟΑΣΘ, εντούτοις τώρα επέλεξε να αποκρύψει τις προθέσεις του από το Σώμα. Ο κ. Ρακκάς υπερθεματίζει μάλιστα το γεγονός πως οι δημοτικοί σύμβουλοι ενημερώθηκαν πρώτα από τα ΜΜΕ και όχι από τη διοίκηση. Επιπλέον, ο επικεφαλής της «Μένουμε Θεσσαλονίκη» αν και τάσσεται υπέρ της αγοράς λεωφορείων από τον δήμο για τον ΟΑΣΘ, ως πρακτική, εντούτοις τονίζει πως η διοίκηση του Κ. Ζέρβα οφείλει να έχει εξασφαλίσει αντισταθμίσματα για αυτή την αγορά.
Κ. Καραμανλής: «Τα 50 οχήματα βοηθούν στην αντιμετώπιση του προβλήματος»
Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να κάνουμε καλύτερη την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων, υποστηρίζει στη «ΜτΚ» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. «Πρώτα απ’ όλα θέλω να ευχαριστήσω το δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Ζέρβα για την αγορά των 50 λεωφορείων, που θα παραχωρηθούν στον ΟΑΣΘ. Κάθε προσθήκη στο στόλο του ΟΑΣΘ είναι πολύτιμη βοήθεια στο έργο μας και πρωτίστως στην καθημερινότητα των πολιτών. Γνωρίζουν άλλωστε όλοι οι Θεσσαλονικείς την κατάσταση που παραλάβαμε. Βρήκαμε σε κυκλοφορία μόνο 215 λεωφορεία. Στην πορεία προστέθηκαν, και με τη σύμβαση ΟΑΣΘ-ΚΤΕΛ, άλλα 135 λεωφορεία στους δρόμους. Βεβαίως οι ανάγκες είναι πολύ μεγάλες και καθίστανται ακόμη πιο επιτακτικές λόγω κορονοϊού, επομένως και τα επιπλέον 50 οχήματα που θα προστεθούν στο στόλο του ΟΑΣΘ βοηθούν κι άλλο την αντιμετώπιση του προβλήματος. Γι’ αυτό και μόλις με ενημέρωσε ο δήμαρχος για την πρόθεσή του, σπεύσαμε να βρούμε λύση στο νομικό κενό που υπήρχε. Και πράγματι, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου δίνεται η δυνατότητα στον δήμο Θεσσαλονίκης να αξιοποιήσει χρήματα που προέρχονται από ανταποδοτικά τέλη, ώστε να αγοράσει τα οχήματα και να τα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ. Κάνουμε έτσι άλλο ένα σημαντικό βήμα. Ενώνουμε δυνάμεις και αξιοποιούμε όλες τις δυνατότητες για να κάνουμε καλύτερη την καθημερινότητα των πολιτών. Και παράλληλα, βέβαια, προετοιμάζουμε τη διενέργεια διαγωνισμού για την απόκτηση νέων, σύγχρονων οχημάτων. Να είναι βέβαιοι οι Θεσσαλονικείς πως θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό, τι μπορούμε για να έχει η πόλη τις αστικές συγκοινωνίες που της αξίζουν» σημειώνει στη δήλωσή του ο υπουργός.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 10 Μαΐου 2020
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ» στην αυριανή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου (που θα πραγματοποιηθεί με τηλεδιάσκεψη) αναμένεται να συζητηθεί και να εγκριθεί η προγραμματική σύμβαση μεταξύ του δήμου Θεσσαλονίκης και του ΟΑΣΘ. Σχεδόν παράλληλα με την συνεδρίαση του οργάνου θα συνεδριάζει και το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού, προκειμένου το διοικητικό συμβούλιο να λάβει αντίστοιχη απόφαση και να ξεκινήσει βήμα βήμα η υλοποίηση του σχεδιασμού για την αγορά μάξιμουμ πενήντα οχημάτων με λεφτά από τα ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης από τον αδελφοποιημένο δήμο της Λειψίας στην Σαξονία της Γερμανίας.
Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη επίσημη παρουσίαση του σχεδιασμού του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα και των στενών του συνεργατών μετά και το «πράσινο» φως που άναψε η κυβέρνηση με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στην αξιοποίηση χρημάτων που προέρχονται από ανταποδοτικά τέλη και τα οποία προορίζονται αποκλειστικά για υπηρεσίες ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας. Όπως αποκάλυψε η «ΜτΚ» και το makthes.gr η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ και συνυπογράφεται από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο «έλυσε» τα χέρια του Κωνσταντίνου Ζέρβα και τα ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθούν χρήματα από τα ανταποδοτικά τέλη για την βελτίωση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Το νομικό πρόβλημα για την αγορά των 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων αντιμετωπίστηκε με ειδική νομοθετική ρύθμιση σε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που αφορά σε «Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα». Η ΠΝΠ δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (1/5/2020, αρ. φύλλου 90, τεύχος πρώτο, άρθρο 29ο).
Η πρόταση του Κωνσταντίνου Ζέρβα, που συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ παρουσιάστηκε στον πρόεδρο του Οργανισμού Γιώργο Σκόδρα και συζητήθηκε σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη με τον υπουργό, τον υφυπουργό και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η ιδέα για την έκδοση ΠΝΠ ανήκει στον κ. Καραμανλή, ο οποίος φέρεται να δεσμεύτηκε πως θα βρει την λύση ώστε να αντιμετωπιστεί το νομοθετικό εμπόδιο για την αξιοποίηση των χρημάτων αυτών. Το συνολικό ποσό που θα δαπανήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης αγγίζει το 1.000.000 ευρώ, ενώ το κάθε όχημα του δήμου Λειψίας, το οποίο είναι δεκαετίας, κοστίζει 11.500 ευρώ.
Η ΠΝΠ, η οποία δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, «έλυσε» τα χέρια του Κωνσταντίνου Ζέρβα και τα ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθούν χρήματα από τα ανταποδοτικά τέλη για την βελτίωση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Έλεγχος στην Λειψία
Εφόσον υπάρξει η προγραμματική σύμβαση μεταξύ των δυο πλευρών, αναμένεται να δημιουργηθεί ένα μεικτό κλιμάκιο - επιτροπή αποτελούμενο από στελέχη του δήμου Θεσσαλονίκης και μηχανικούς του ΟΑΣΘ που θα μεταβούν στην Λειψία και θα πραγματοποιήσουν τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων που θα επιλεγούν να αγοραστούν. Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη έχουν επιλεγεί οι εργαζόμενοι του Οργανισμού που θα ασχοληθούν με τον έλεγχο των εν λόγω οχημάτων. Στην συνέχεια ο δήμος θα προχωρήσει στην αγορά τους και τα λεωφορεία θα πάρουν τον δρόμο ώστε να έρθουν από την Γερμανία στη Θεσσαλονίκη. Στην πορεία και μόλις τα οχήματα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθούν μετατροπές των λεωφορείων, θα τοποθετηθούν μηχανήματα για εισιτήρια κ.ά. και θα είναι έτοιμα να ενταχθούν στις υπάρχουσες και ελλειμματικές γραμμές. Εκτιμάται πως τα πρώτα οχήματα θα φτάσουν σε περίπου ενάμιση μήνα από σήμερα, ενώ σύμφωνα με τα χρονοδιάγραμμα του πρότζεκτ η πλήρης ένταξη όλων των λεωφορείων χρονολογείται την περίοδο της διεξαγωγής της φετινής ΔΕΘ. «Όλα βέβαια εξαρτώνται από τον ρυθμό με τον οποίο θα απελευθερώνονται τα οχήματα από την Λειψία» υποστηρίζει στη «ΜτΚ» άνθρωπος που συμμετέχει στις σχετικές συζητήσεις.
Πριν την ένταξη των λεωφορείων σε γραμμές θα υπάρξει και δεύτερη προγραμματική σύμβαση (χρησιδάνειο) μεταξύ δήμου και ΟΑΣΘ, με το οποίο θα παραχωρούνται για χρήση στον Οργανισμό. Το χρησιδάνειο, θα έχει διάρκεια μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2022, οπότε και ο Οργανισμός παύει να υπάρχει, εφόσον βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης. Την συντήρηση των οχημάτων θα αναλάβει ο ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο κ. Ζέρβας πρόκειται για μια «τονωτική ένεση». Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι τα λεωφορεία θα χρησιμοποιούνται εντός των ορίων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Στα κάγκελα η αντιπολίτευση
Αντιδράσεις από την πλευρά της αντιπολίτευσης του δήμου προκάλεσε το δημοσίευμα της «ΜτΚ». «Τη στιγμή λοιπόν που η κυβέρνηση της ΝΔ με την πολιτική που άσκησε τόσα χρόνια στον ΟΑΣΘ έχει στερήσει από τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, δημόσιες, αξιοπρεπείς αστικές μεταφορές, ο λαϊκιστής υποψήφιος της προεκλογικής περιόδου που μετατράπηκε σε λαγό της κυβέρνησης συνεχίζοντας την παράδοση της Δεξιάς στην πόλη, έρχεται να αναλάβει μόνος του την εξεύρεση λύσης για την τραγική κατάσταση του στόλου του ΟΑΣΘ, με την προμήθεια από τον δήμο 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων κατηγορίας Euro 4 δεκαπενταετίας, παλαιάς τεχνολογίας, από την Λειψία, με κόστος 1.000.000 ευρώ που θα πληρώσουν οι δημότες μέσω των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας! Η πρωτοβουλία, για την προμήθεια αυτών των λεωφορείων παλαιάς τεχνολογίας είναι σε συνεννόηση με την παλιά διοίκηση του ΟΑΣΘ που άλλαξε εν μέσω πανδημίας, ή με τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ;» σχολίασε η παράταξη «Θεσσαλονίκη Μαζί» της Κατερίνας Νοτοπούλου.
«Τα χρήματα των πολιτών της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να γίνονται εργαλείο επικοινωνιακής προβολής του δημάρχου και στήριξης της κυβέρνησης. Μιας κυβέρνησης που αρπάζει ένα εκατομμύριο από τα ταμεία του δήμου για να μην βάλει η ίδια ούτε ένα ευρώ, που θα το στερήσει από τις δικές της δωρεές σε ιδιωτικές κλινικές, κολλέγια, κανάλια και μάνατζερ» ανέφερε η παράταξη «Η Πόλη Ανάποδα». Για μία «απαράδεκτη μεθόδευση της διοίκησης του δήμου σε συνεργασία με τη κυβέρνηση και το υπουργείο Εσωτερικών», κάνει λόγο η δημοτική παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» με επιστολή της προς τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης.
Επιτομή λαϊκισμού και αφελούς εντυπωσιασμού χαρακτηρίζει ο Σπύρος Βούγιας την αγορά των 50 λεωφορείων.
Μιλώντας στο makthes.gr ο επικεφαλής της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη» Γιώργος Ρακκάς κατηγορεί τον Κ. Ζέρβα για έλλειψη δημοκρατίας στον τρόπο με τον οποίο κινήθηκε, υπενθυμίζοντας πως ενώ είχε συγκαλέσει έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τον ΟΑΣΘ, εντούτοις τώρα επέλεξε να αποκρύψει τις προθέσεις του από το Σώμα. Ο κ. Ρακκάς υπερθεματίζει μάλιστα το γεγονός πως οι δημοτικοί σύμβουλοι ενημερώθηκαν πρώτα από τα ΜΜΕ και όχι από τη διοίκηση. Επιπλέον, ο επικεφαλής της «Μένουμε Θεσσαλονίκη» αν και τάσσεται υπέρ της αγοράς λεωφορείων από τον δήμο για τον ΟΑΣΘ, ως πρακτική, εντούτοις τονίζει πως η διοίκηση του Κ. Ζέρβα οφείλει να έχει εξασφαλίσει αντισταθμίσματα για αυτή την αγορά.
Κ. Καραμανλής: «Τα 50 οχήματα βοηθούν στην αντιμετώπιση του προβλήματος»
Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να κάνουμε καλύτερη την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων, υποστηρίζει στη «ΜτΚ» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. «Πρώτα απ’ όλα θέλω να ευχαριστήσω το δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Ζέρβα για την αγορά των 50 λεωφορείων, που θα παραχωρηθούν στον ΟΑΣΘ. Κάθε προσθήκη στο στόλο του ΟΑΣΘ είναι πολύτιμη βοήθεια στο έργο μας και πρωτίστως στην καθημερινότητα των πολιτών. Γνωρίζουν άλλωστε όλοι οι Θεσσαλονικείς την κατάσταση που παραλάβαμε. Βρήκαμε σε κυκλοφορία μόνο 215 λεωφορεία. Στην πορεία προστέθηκαν, και με τη σύμβαση ΟΑΣΘ-ΚΤΕΛ, άλλα 135 λεωφορεία στους δρόμους. Βεβαίως οι ανάγκες είναι πολύ μεγάλες και καθίστανται ακόμη πιο επιτακτικές λόγω κορονοϊού, επομένως και τα επιπλέον 50 οχήματα που θα προστεθούν στο στόλο του ΟΑΣΘ βοηθούν κι άλλο την αντιμετώπιση του προβλήματος. Γι’ αυτό και μόλις με ενημέρωσε ο δήμαρχος για την πρόθεσή του, σπεύσαμε να βρούμε λύση στο νομικό κενό που υπήρχε. Και πράγματι, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου δίνεται η δυνατότητα στον δήμο Θεσσαλονίκης να αξιοποιήσει χρήματα που προέρχονται από ανταποδοτικά τέλη, ώστε να αγοράσει τα οχήματα και να τα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ. Κάνουμε έτσι άλλο ένα σημαντικό βήμα. Ενώνουμε δυνάμεις και αξιοποιούμε όλες τις δυνατότητες για να κάνουμε καλύτερη την καθημερινότητα των πολιτών. Και παράλληλα, βέβαια, προετοιμάζουμε τη διενέργεια διαγωνισμού για την απόκτηση νέων, σύγχρονων οχημάτων. Να είναι βέβαιοι οι Θεσσαλονικείς πως θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό, τι μπορούμε για να έχει η πόλη τις αστικές συγκοινωνίες που της αξίζουν» σημειώνει στη δήλωσή του ο υπουργός.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 10 Μαΐου 2020
ΣΧΟΛΙΑ