ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Ολοκληρώνεται πριν το καλοκαίρι η νέα ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας

Η νέα γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας ξεκινά από το ΚΥΤ Ν. Σάντας μέχρι τον Υποσταθμό της Maritsa East 1

 14/04/2023 14:22

Ολοκληρώνεται πριν το καλοκαίρι η νέα ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας

Προ των πυλών βρίσκεται η αποπεράτωση του ελληνικού τμήματος της δεύτερης ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Βουλγαρίας, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, αναμένεται να γίνει πριν από το καλοκαίρι. Επομένως, καθώς ήδη είναι ολοκληρωμένο το βουλγαρικό σκέλος του έργου, μπαίνει στην τελική ευθεία η έναρξη λειτουργίας της καινούριας «ηλεκτρικής λεωφόρου» ανάμεσα στις δύο χώρες.

Υπενθυμίζεται ότι η νέα γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας ξεκινά από το ΚΥΤ Ν. Σάντας μέχρι τον Υποσταθμό της Maritsa East 1. Διαθέτει ονομαστική μεταφορική ικανότητα 2000 MVA και θα έχει συνολικό μήκος 151 χλμ. περίπου, από τα οποία 30 χλμ. περίπου ανήκουν στην ελληνική επικράτεια και 121 χλμ. περίπου στη βουλγαρική επικράτεια.

Θα αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα στο σύνορο των δύο χωρών σε 1400 MW για την κατεύθυνση από την Ελλάδα προς τη Βουλγαρία και σε 1700 MW για την κατεύθυνση από τη Βουλγαρία προς την Ελλάδα. Με αυτό τον τρόπο, θα συμβάλει στην ασφαλή διακίνηση των αυξανομένων ροών της ισχύος στην κατεύθυνση Βορράς-Νότος της βαλκανικής χερσονήσου. Παράλληλα, θα αυξήσει τη δυνατότητα περαιτέρω εγκατάστασης μονάδων ΑΠΕ στο βόρειο τμήμα της Ελλάδας.

Το έργο περιλαμβάνεται στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (TYNDP) του ENTSO-E από το 2012 και αποτελεί υποέργο του cluster 142:CSE4 το οποίο περιλαμβάνει επιπλέον τρεις (3) Γ.Μ. 400 kV εντός της Βουλγαρικής Επικράτειας, με κοινό σημείο τον Υποσταθμό Maritsa East 1.

Συγκαταλέγεται επίσης στον κατάλογο των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) από την Ε.Ε. του Διαδρόμου προτεραιότητας NSI East Electricity (Διασυνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας Βορρά-Νότου στην κεντροανατολική και νοτιοανατολική Ευρώπη) από το 2013, ως αναπόσπαστο τμήμα του ευρύτερου αντίστοιχου cluster για τα προαναφερθέντα έργα PCI 3.7.

Η κατασκευή στην πλευρά της Βουλγαρίας, η οποία έχει αναλογικά και το μεγαλύτερο τμήμα της Γραμμής Μεταφοράς στην επικράτειά της, ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2020.

Οπως αναφέρει το energypress, η ασφαλής διακίνηση ηλεκτρικής ενέργειας θα δώσει τη δυνατότητα στις δύο μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που κατασκευάζονται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Motor Oil στην Κομοτηνή ισχύος 877 MW και από τη ΔΕΗ – ΔΕΠΑ Εμπορίας – Damco Energy στην Αλεξανδρούπολη ισχύος 840 MW να εξάγουν με μεγαλύτερη άνεση ποσότητες ηλεκτρικού ρεύματος. Παράλληλα, η μεγαλύτερη δυνατότητα για εξαγωγή «πράσινης» ενέργειας θα μπορεί δυνητικά να αμβλύνει σε ορισμένες περιπτώσεις τα προβλήματα ευστάθειας που εμφανίζονται ήδη την άνοιξη και το φθινόπωρο στο ελληνικό σύστημα, με την αυξημένη διείσδυση των ΑΠΕ, περιορίζοντας επομένως τον βαθμό στον οποίο ο Διαχειριστής χρειάζεται να καταφεύγει σε περικοπές και περιορισμούς των εισαγωγών. \

Προ των πυλών βρίσκεται η αποπεράτωση του ελληνικού τμήματος της δεύτερης ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Βουλγαρίας, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, αναμένεται να γίνει πριν από το καλοκαίρι. Επομένως, καθώς ήδη είναι ολοκληρωμένο το βουλγαρικό σκέλος του έργου, μπαίνει στην τελική ευθεία η έναρξη λειτουργίας της καινούριας «ηλεκτρικής λεωφόρου» ανάμεσα στις δύο χώρες.

Υπενθυμίζεται ότι η νέα γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας ξεκινά από το ΚΥΤ Ν. Σάντας μέχρι τον Υποσταθμό της Maritsa East 1. Διαθέτει ονομαστική μεταφορική ικανότητα 2000 MVA και θα έχει συνολικό μήκος 151 χλμ. περίπου, από τα οποία 30 χλμ. περίπου ανήκουν στην ελληνική επικράτεια και 121 χλμ. περίπου στη βουλγαρική επικράτεια.

Θα αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα στο σύνορο των δύο χωρών σε 1400 MW για την κατεύθυνση από την Ελλάδα προς τη Βουλγαρία και σε 1700 MW για την κατεύθυνση από τη Βουλγαρία προς την Ελλάδα. Με αυτό τον τρόπο, θα συμβάλει στην ασφαλή διακίνηση των αυξανομένων ροών της ισχύος στην κατεύθυνση Βορράς-Νότος της βαλκανικής χερσονήσου. Παράλληλα, θα αυξήσει τη δυνατότητα περαιτέρω εγκατάστασης μονάδων ΑΠΕ στο βόρειο τμήμα της Ελλάδας.

Το έργο περιλαμβάνεται στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (TYNDP) του ENTSO-E από το 2012 και αποτελεί υποέργο του cluster 142:CSE4 το οποίο περιλαμβάνει επιπλέον τρεις (3) Γ.Μ. 400 kV εντός της Βουλγαρικής Επικράτειας, με κοινό σημείο τον Υποσταθμό Maritsa East 1.

Συγκαταλέγεται επίσης στον κατάλογο των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) από την Ε.Ε. του Διαδρόμου προτεραιότητας NSI East Electricity (Διασυνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας Βορρά-Νότου στην κεντροανατολική και νοτιοανατολική Ευρώπη) από το 2013, ως αναπόσπαστο τμήμα του ευρύτερου αντίστοιχου cluster για τα προαναφερθέντα έργα PCI 3.7.

Η κατασκευή στην πλευρά της Βουλγαρίας, η οποία έχει αναλογικά και το μεγαλύτερο τμήμα της Γραμμής Μεταφοράς στην επικράτειά της, ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2020.

Οπως αναφέρει το energypress, η ασφαλής διακίνηση ηλεκτρικής ενέργειας θα δώσει τη δυνατότητα στις δύο μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που κατασκευάζονται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Motor Oil στην Κομοτηνή ισχύος 877 MW και από τη ΔΕΗ – ΔΕΠΑ Εμπορίας – Damco Energy στην Αλεξανδρούπολη ισχύος 840 MW να εξάγουν με μεγαλύτερη άνεση ποσότητες ηλεκτρικού ρεύματος. Παράλληλα, η μεγαλύτερη δυνατότητα για εξαγωγή «πράσινης» ενέργειας θα μπορεί δυνητικά να αμβλύνει σε ορισμένες περιπτώσεις τα προβλήματα ευστάθειας που εμφανίζονται ήδη την άνοιξη και το φθινόπωρο στο ελληνικό σύστημα, με την αυξημένη διείσδυση των ΑΠΕ, περιορίζοντας επομένως τον βαθμό στον οποίο ο Διαχειριστής χρειάζεται να καταφεύγει σε περικοπές και περιορισμούς των εισαγωγών. \

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία