Oλομέτωπη επίθεση Μητσοτάκη σε ΣΥΡΙΖΑ: «Επιχειρεί να κυλήσει την πολιτική ζωή στη λάσπη»
25/01/2023 11:43
25/01/2023 11:43
Το εργοτάξιο του ΒΟΑΚ στο τμήμα Νεάπολη- ‘Αγιος Νικόλαος, έργο συνολικού μήκους 22 χιλιομέτρων, επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ξεκινώντας την διήμερη επίσκεψή του στο νησί και πιο συγκεκριμένα στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου. Ο κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος στο μεγάλο αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη ανέφερε ότι πρόκειται για ένα έργο πνοής «το οποίο παραλάβαμε κλινικά νεκρό», όπως είπε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας ότι η κυβέρνηση πίστεψε σε αυτό εξαρχής, το ξεμπλόκαρε και «σήμερα επί της ουσίας ξεκινάει».
Τον πρωθυπουργό που συνοδεύεται από πολυμελές κυβερνητικό κλιμάκιο, υποδέχθηκε στο εργοτάξιο ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταυρος Αρναουτάκης, οι δήμαρχοι Αγίου Νικολάου, Αντώνης Ζερβός και Σητείας, Γιώργος Ζερβακης, στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, αυτοδιοικητικοί φορείς και πλήθος κόσμου.
Ο κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος στις προθέσεις της Κυβέρνησης σε ότι αφορά το έργο ξεκαθάρισε ότι «σήμερα πια μπορούμε να το πούμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι ναι, ο ΒΟΑΚ θα υλοποιηθεί, είναι ένα έργο πνοής για την Κρήτη και ένα έργο οδικής ασφαλείας ώστε να θρηνούμε λιγότερες ζωές στην άσφαλτο. Είναι ένα έργο το οποίο σηματοδοτεί το λαμπρό μέλλον που έχει το νησί μας» ενώ πρόσθεσε ότι «πιστεύω ότι αυτό το εργοτάξιο είναι η καλύτερη απάντηση που μπορεί να δώσει η κυβέρνησή μας σε αυτή την τοξικότητα την οποία επιχειρεί για μια ακόμη φορά να καλλιεργήσει η αξιωματική αντιπολίτευση».
Επόμενος σταθμός του πρωθυπουργού θα είναι το εργοτάξιο του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι.
«Πιστεύω ότι αυτό το εργοτάξιο το οποίο βλέπετε ανοιχτό πίσω μας είναι η καλύτερη απάντηση την οποία μπορεί η κυβέρνησή μας να δώσει σε αυτήν την τοξικότητα την οποία επιχειρεί για ακόμα μία φορά να καλλιεργήσει η αξιωματική αντιπολίτευση», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους.
«Όταν δεν έχεις να πεις τίποτα στους πολίτες για το πώς οραματίζεσαι το μέλλον, αλλά όταν δεν μπορείς ούτε να υπερασπιστείς το παρελθόν σου, διότι αυτό φέρνει στη μνήμη εξαιρετικά επώδυνες αναμνήσεις, τότε καταλήγεις να κάνεις το μόνο το οποίο ξέρεις: να διχάζεις, να πολώνεις και να επιχειρείς να κυλήσεις την πολιτική ζωή του τόπου στη λάσπη. Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε αυτή την πορεία. Θα επιμείνουμε μέχρι την τελευταία στιγμή να υλοποιούμε το κυβερνητικό μας έργο: θα δημιουργούμε νέες δουλειές, θα υλοποιούμε μεγάλα έργα σε όλη την Ελλάδα, όπως εξάλλου το κάνουμε ήδη, και θα μιλάμε στον ελληνικό λαό για το σχέδιό μας για ένα μέλλον, με περισσότερες και καλύτερες δουλειές και καλύτερα εισοδήματα για όλους τους Έλληνες και όλες τις Ελληνίδες», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.
«Είναι ένα έργο πνοής για την Κρήτη, είναι ένα σημαντικό έργο οδικής ασφάλειας ώστε να θρηνούμε λιγότερες ζωές στην άσφαλτο. Είναι ένα έργο το οποίο σηματοδοτεί το λαμπρό μέλλον που έχει το νησί μας», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τον νέο οδικό άξονα, που θα εκτείνεται με ενιαία χάραξη σε μήκος περίπου 300 χιλιομέτρων και θα συνδέει το δυτικό άκρο της Κρήτης με το ανατολικό. «Είναι ένα έργο εμβληματικό, ένα έργο πνοής, θα έλεγα ένα έργο το οποίο και για μένα έχει μία ξεχωριστή σημασία, για το νησί μου, για τον τόπο μου. Ένα έργο στο οποίο πιστέψαμε από την πρώτη στιγμή, το οποίο καταφέραμε να το ξεμπλοκάρουμε, να το οικοδομήσουμε με έναν τρόπο που να το καταστήσουμε βιώσιμο, γιατί θέλω να θυμίσω ότι ουσιαστικά παραλάβαμε ένα έργο κλινικά νεκρό. Σήμερα λοιπόν εδώ, από την άλλη πλευρά της Κρήτης, από το Λασίθι, ξεκινάει ουσιαστικά το πρώτο τμήμα αυτού του μεγάλου έργου, το οποίο έχει ακόμα δύο μεγάλες φάσεις. Αυτό το κομμάτι κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση αποκλειστικά από το Ταμείο Ανάκαμψης και υπάρχουν δύο ακόμα τμήματα του Βόρειου Οδικού Άξονα τα οποία θα κατασκευαστούν. Το ένα με τη μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και το δεύτερο με τη σύμβαση παραχώρησης. Οι διαγωνιστικές διαδικασίες είναι πολύ προχωρημένες. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για συμμετοχή σημαντικών σχημάτων σε αυτούς τους διαγωνισμούς. Και σήμερα πια μπορούμε να το πούμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι, ναι, ο Βόρειος Οδικός Άξονας που ξεκινάει ουσιαστικά σήμερα θα κατασκευαστεί, θα υλοποιηθεί», επεσήμανε ο Πρωθυπουργός.
«Η σημερινή είναι μία πολύ σημαντική, θα σας έλεγα μια πολύ ιστορική μέρα για την Κρήτη. Γιατί μετά από πολλές δεκαετίες βρισκόμαστε στο πρώτο εργοτάξιο του ΒΟΑΚ», σημείωσε από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Ο προϋπολογισμός για το σύνολο των έργων υπερβαίνει τα 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ έχει ήδη εξασφαλιστεί κοινοτική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.
Εκτός από τη ριζική αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη, ο ΒΟΑΚ θα διευκολύνει τις μετακινήσεις, προς όφελος των πολιτών, του τουρισμού και του εμπορίου, ενώ παράλληλα θα τονώσει την απασχόληση στο νησί. Η υλοποίηση του έργου κατέστη εφικτή χάρη σε μεγάλες και επίμονες προσπάθειες, καθώς το καλοκαίρι του 2019 υπήρχε μόνο ένα ανεδαφικό σχέδιο, με μηδενική μελετητική ωριμότητα και χωρίς συγκεκριμένη ενιαία χάραξη ή πλάνο χρηματοδότησης. Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί αντανακλάται στο σκέλος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ενώ κοντά στη συμβασιοποίηση βρίσκονται και τα δύο μεγαλύτερα τμήματα του ΒΟΑΚ, το κομμάτι από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, που θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης, και το σκέλος από τον Κόμβο Χερσονήσου μέχρι τη Νεάπολη, που θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.
Παράλληλα με τα νέα οδικά έργα, ωριμάζουν οι μελέτες και για τη σύνδεση της Σούδας με το αεροδρόμιο των Χανίων, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ένα χαρτοφυλάκιο επτά έργων, εκ των οποίων τέσσερα έχουν ολοκληρωθεί, για την αποτροπή κατολισθήσεων σε στοχευμένες θέσεις.
Τον Πρωθυπουργό υποδέχτηκαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. Τον συνόδευσαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτής Λασιθίου της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης, ο Υφυπουργός Αθλητισμού και βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης, ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Μάξιμος Σενετάκης, ο βουλευτής Ρεθύμνης της ΝΔ Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ Παύλος Μαρινάκης και ο Γραμματέας Οργανωτικού και Διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου της ΝΔ, Στέλιος Κονταδάκης.
«Η Κρήτη, επιτέλους, αποκτά ένα αεροδρόμιο αντάξιο της αναπτυξιακής της δυναμικής»
Το εργοτάξιο του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου, στο Καστέλι, επισκέφθηκε το μεσημέρι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. «Η Κρήτη, επιτέλους, αποκτά ένα αεροδρόμιο αντάξιο της αναπτυξιακής της δυναμικής. Ο υπουργός (Κώστας Καραμανλής) θύμισε, όντως, ότι είχα βρεθεί πάλι εδώ τον Φεβρουάριο του 2020, λίγο πριν μας χτυπήσει ο κορονοϊός. Τότε είχαμε θεμελιώσει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου. Πρέπει να σας πω ότι η πρόοδος η οποία έχει συντελεστεί είναι εντυπωσιακή, νομίζω το βλέπετε κι εσείς μόνοι σας. Μιλάμε για το μεγαλύτερο εργοτάξιο αυτήν τη στιγμή στην πατρίδα μας. Μιλάμε για ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια που κατασκευάζονται σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ένα αεροδρόμιο, μάλιστα, το οποίο τελικά θα είναι μεγαλύτερο από αυτό το οποίο είχε αρχικά προβλεφθεί κι αυτό διότι πρέπει να προνοήσουμε και να λάβουμε υπόψη τις πολύ θετικές εξελίξεις που μεσολάβησαν από τότε που το αεροδρόμιο αρχικά σχεδιάστηκε», ανέφερε ο πρωθυπουργός μετά την ενημέρωσή του για την πρόοδο στην υλοποίηση του έργου.
Ανάπτυξη της Κρήτης με σύγχρονο αεροδρόμιο και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο
«Είναι αδιανόητο να μιλάμε για την ανάπτυξη του νησιού χωρίς σύγχρονο αεροδρόμιο και χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και χωρίς φυσικά και τον δρόμο, ο οποίος -όπως είδατε- κατασκευάζεται πολύ γρήγορα, που θα συνδέει τον Βόρειο Οδικό Άξονα με το αεροδρόμιο αυτό», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.
«Η προσοχή μας θα στραφεί και στην αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου, του αεροδρομίου "Καζαντζάκης". Μιλάμε για μία πολύ σημαντική έκταση, η οποία βρίσκεται -ουσιαστικά- εντός του αστικού ιστού της πόλης του Ηρακλείου. Θα ακούσουμε τις σκέψεις και τις προτάσεις της τοπικής κοινωνίας και πιστεύω ότι και ο χώρος αυτός θα μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα προς όφελος όχι μόνο των κατοίκων του Ηρακλείου αλλά και ολόκληρης της Κρήτης. Δεν θα ήθελα -σε καμία περίπτωση- να μεσολαβήσουν πάλι 18 χρόνια, όπως δυστυχώς έγινε με το Ελληνικό, από τη στιγμή, δηλαδή, που μετακινήθηκε το αεροδρόμιο στα Σπάτα, να μείνει αυτή η πολύ σημαντική έκταση ανενεργή», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
«Έχουμε, πλέον, ένα εργοτάξιο σε πλήρη εξέλιξη, ένα ενεργό εργοτάξιο και μάλιστα αυτό που θέλω να σημειώσω είναι ότι με τις συμπληρωματικές εργασίες που συμφωνήσαμε και περάσαμε και από τη Βουλή, στην ουσία, ξεπερνάμε τις πεπερασμένες προδιαγραφές που είχε ένα αεροδρόμιο που είχε σχεδιαστεί πριν από είκοσι χρόνια και θα έχουμε πλέον ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, το οποίο θα μπορεί να το επισκέπτονται μέχρι και 15 εκατομμύρια επιβάτες. Νομίζω ότι αυτό θα είναι το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της Μεσογείου και νομίζω ότι αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα πιστοποιεί ότι το έργο προχωρά μπροστά από τα χρονοδιαγράμματά του», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την ενημέρωση σημειώθηκε πως η επικαιροποίηση του σχεδιασμού, που ήταν αναγκαία διότι ανάμεσα στο 2015 και το 2019 δεν υπήρξε καμία ουσιαστική εξέλιξη, διασφαλίζει αφενός τις βέλτιστες προδιαγραφές αφετέρου την εξυπηρέτηση της αυξημένης επιβατικής κίνησης, προβλέποντας επέκταση του κτιρίου του αεροσταθμού (terminal) κατά 32%.
Ο νέος αερολιμένας, κόστους περίπου 522 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποτελέσει έναν σύγχρονο και «πράσινο» κόμβο για την απρόσκοπτη σύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο, μειώνοντας παράλληλα την επιβάρυνση που υφίσταται η πόλη του Ηρακλείου λόγω της λειτουργίας του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, από τις εργασίες κατασκευής, στην πλήρη ανάπτυξή τους, αναμένεται να δημιουργηθούν 2.000 θέσεις εργασίας, ενώ ο αριθμός των εργαζόμενων που θα απασχοληθούν στη λειτουργία του αερολιμένα και το οικοσύστημα υπηρεσιών και υποδομών που θα το περιβάλλει θα είναι ακόμα μεγαλύτερος.
Τον πρωθυπουργό υποδέχθηκαν στο εργοτάξιο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης. Τον συνόδευσαν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτής Λασιθίου της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός Αθλητισμού και βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης, ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Μάξιμος Σενετάκης, ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ Βασίλης Διγαλάκης, ο βουλευτής Ρεθύμνης της ΝΔ Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας, Μανώλης Φραγκάκης, ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ, Παύλος Μαρινάκης και ο γραμματέας Οργανωτικού και διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου της ΝΔ, Στέλιος Κονταδάκης.
Ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε, στη συνέχεια, το εθνικό αθλητικό κέντρο για αθλήματα παραλίας και άμμου «Karteros Beach Sports Center», που συγκαταλέγεται στα κορυφαία του είδους του στην Ευρώπη, και ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις από τον κ. Αυγενάκη.
24/01/2023 22:08
Το εργοτάξιο του ΒΟΑΚ στο τμήμα Νεάπολη- ‘Αγιος Νικόλαος, έργο συνολικού μήκους 22 χιλιομέτρων, επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ξεκινώντας την διήμερη επίσκεψή του στο νησί και πιο συγκεκριμένα στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου. Ο κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος στο μεγάλο αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη ανέφερε ότι πρόκειται για ένα έργο πνοής «το οποίο παραλάβαμε κλινικά νεκρό», όπως είπε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας ότι η κυβέρνηση πίστεψε σε αυτό εξαρχής, το ξεμπλόκαρε και «σήμερα επί της ουσίας ξεκινάει».
Τον πρωθυπουργό που συνοδεύεται από πολυμελές κυβερνητικό κλιμάκιο, υποδέχθηκε στο εργοτάξιο ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταυρος Αρναουτάκης, οι δήμαρχοι Αγίου Νικολάου, Αντώνης Ζερβός και Σητείας, Γιώργος Ζερβακης, στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, αυτοδιοικητικοί φορείς και πλήθος κόσμου.
Ο κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος στις προθέσεις της Κυβέρνησης σε ότι αφορά το έργο ξεκαθάρισε ότι «σήμερα πια μπορούμε να το πούμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι ναι, ο ΒΟΑΚ θα υλοποιηθεί, είναι ένα έργο πνοής για την Κρήτη και ένα έργο οδικής ασφαλείας ώστε να θρηνούμε λιγότερες ζωές στην άσφαλτο. Είναι ένα έργο το οποίο σηματοδοτεί το λαμπρό μέλλον που έχει το νησί μας» ενώ πρόσθεσε ότι «πιστεύω ότι αυτό το εργοτάξιο είναι η καλύτερη απάντηση που μπορεί να δώσει η κυβέρνησή μας σε αυτή την τοξικότητα την οποία επιχειρεί για μια ακόμη φορά να καλλιεργήσει η αξιωματική αντιπολίτευση».
Επόμενος σταθμός του πρωθυπουργού θα είναι το εργοτάξιο του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι.
«Πιστεύω ότι αυτό το εργοτάξιο το οποίο βλέπετε ανοιχτό πίσω μας είναι η καλύτερη απάντηση την οποία μπορεί η κυβέρνησή μας να δώσει σε αυτήν την τοξικότητα την οποία επιχειρεί για ακόμα μία φορά να καλλιεργήσει η αξιωματική αντιπολίτευση», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους.
«Όταν δεν έχεις να πεις τίποτα στους πολίτες για το πώς οραματίζεσαι το μέλλον, αλλά όταν δεν μπορείς ούτε να υπερασπιστείς το παρελθόν σου, διότι αυτό φέρνει στη μνήμη εξαιρετικά επώδυνες αναμνήσεις, τότε καταλήγεις να κάνεις το μόνο το οποίο ξέρεις: να διχάζεις, να πολώνεις και να επιχειρείς να κυλήσεις την πολιτική ζωή του τόπου στη λάσπη. Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε αυτή την πορεία. Θα επιμείνουμε μέχρι την τελευταία στιγμή να υλοποιούμε το κυβερνητικό μας έργο: θα δημιουργούμε νέες δουλειές, θα υλοποιούμε μεγάλα έργα σε όλη την Ελλάδα, όπως εξάλλου το κάνουμε ήδη, και θα μιλάμε στον ελληνικό λαό για το σχέδιό μας για ένα μέλλον, με περισσότερες και καλύτερες δουλειές και καλύτερα εισοδήματα για όλους τους Έλληνες και όλες τις Ελληνίδες», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.
«Είναι ένα έργο πνοής για την Κρήτη, είναι ένα σημαντικό έργο οδικής ασφάλειας ώστε να θρηνούμε λιγότερες ζωές στην άσφαλτο. Είναι ένα έργο το οποίο σηματοδοτεί το λαμπρό μέλλον που έχει το νησί μας», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τον νέο οδικό άξονα, που θα εκτείνεται με ενιαία χάραξη σε μήκος περίπου 300 χιλιομέτρων και θα συνδέει το δυτικό άκρο της Κρήτης με το ανατολικό. «Είναι ένα έργο εμβληματικό, ένα έργο πνοής, θα έλεγα ένα έργο το οποίο και για μένα έχει μία ξεχωριστή σημασία, για το νησί μου, για τον τόπο μου. Ένα έργο στο οποίο πιστέψαμε από την πρώτη στιγμή, το οποίο καταφέραμε να το ξεμπλοκάρουμε, να το οικοδομήσουμε με έναν τρόπο που να το καταστήσουμε βιώσιμο, γιατί θέλω να θυμίσω ότι ουσιαστικά παραλάβαμε ένα έργο κλινικά νεκρό. Σήμερα λοιπόν εδώ, από την άλλη πλευρά της Κρήτης, από το Λασίθι, ξεκινάει ουσιαστικά το πρώτο τμήμα αυτού του μεγάλου έργου, το οποίο έχει ακόμα δύο μεγάλες φάσεις. Αυτό το κομμάτι κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση αποκλειστικά από το Ταμείο Ανάκαμψης και υπάρχουν δύο ακόμα τμήματα του Βόρειου Οδικού Άξονα τα οποία θα κατασκευαστούν. Το ένα με τη μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και το δεύτερο με τη σύμβαση παραχώρησης. Οι διαγωνιστικές διαδικασίες είναι πολύ προχωρημένες. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για συμμετοχή σημαντικών σχημάτων σε αυτούς τους διαγωνισμούς. Και σήμερα πια μπορούμε να το πούμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι, ναι, ο Βόρειος Οδικός Άξονας που ξεκινάει ουσιαστικά σήμερα θα κατασκευαστεί, θα υλοποιηθεί», επεσήμανε ο Πρωθυπουργός.
«Η σημερινή είναι μία πολύ σημαντική, θα σας έλεγα μια πολύ ιστορική μέρα για την Κρήτη. Γιατί μετά από πολλές δεκαετίες βρισκόμαστε στο πρώτο εργοτάξιο του ΒΟΑΚ», σημείωσε από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Ο προϋπολογισμός για το σύνολο των έργων υπερβαίνει τα 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ έχει ήδη εξασφαλιστεί κοινοτική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.
Εκτός από τη ριζική αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη, ο ΒΟΑΚ θα διευκολύνει τις μετακινήσεις, προς όφελος των πολιτών, του τουρισμού και του εμπορίου, ενώ παράλληλα θα τονώσει την απασχόληση στο νησί. Η υλοποίηση του έργου κατέστη εφικτή χάρη σε μεγάλες και επίμονες προσπάθειες, καθώς το καλοκαίρι του 2019 υπήρχε μόνο ένα ανεδαφικό σχέδιο, με μηδενική μελετητική ωριμότητα και χωρίς συγκεκριμένη ενιαία χάραξη ή πλάνο χρηματοδότησης. Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί αντανακλάται στο σκέλος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ενώ κοντά στη συμβασιοποίηση βρίσκονται και τα δύο μεγαλύτερα τμήματα του ΒΟΑΚ, το κομμάτι από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, που θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης, και το σκέλος από τον Κόμβο Χερσονήσου μέχρι τη Νεάπολη, που θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.
Παράλληλα με τα νέα οδικά έργα, ωριμάζουν οι μελέτες και για τη σύνδεση της Σούδας με το αεροδρόμιο των Χανίων, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ένα χαρτοφυλάκιο επτά έργων, εκ των οποίων τέσσερα έχουν ολοκληρωθεί, για την αποτροπή κατολισθήσεων σε στοχευμένες θέσεις.
Τον Πρωθυπουργό υποδέχτηκαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. Τον συνόδευσαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτής Λασιθίου της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης, ο Υφυπουργός Αθλητισμού και βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης, ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Μάξιμος Σενετάκης, ο βουλευτής Ρεθύμνης της ΝΔ Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ Παύλος Μαρινάκης και ο Γραμματέας Οργανωτικού και Διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου της ΝΔ, Στέλιος Κονταδάκης.
«Η Κρήτη, επιτέλους, αποκτά ένα αεροδρόμιο αντάξιο της αναπτυξιακής της δυναμικής»
Το εργοτάξιο του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου, στο Καστέλι, επισκέφθηκε το μεσημέρι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. «Η Κρήτη, επιτέλους, αποκτά ένα αεροδρόμιο αντάξιο της αναπτυξιακής της δυναμικής. Ο υπουργός (Κώστας Καραμανλής) θύμισε, όντως, ότι είχα βρεθεί πάλι εδώ τον Φεβρουάριο του 2020, λίγο πριν μας χτυπήσει ο κορονοϊός. Τότε είχαμε θεμελιώσει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου. Πρέπει να σας πω ότι η πρόοδος η οποία έχει συντελεστεί είναι εντυπωσιακή, νομίζω το βλέπετε κι εσείς μόνοι σας. Μιλάμε για το μεγαλύτερο εργοτάξιο αυτήν τη στιγμή στην πατρίδα μας. Μιλάμε για ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια που κατασκευάζονται σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ένα αεροδρόμιο, μάλιστα, το οποίο τελικά θα είναι μεγαλύτερο από αυτό το οποίο είχε αρχικά προβλεφθεί κι αυτό διότι πρέπει να προνοήσουμε και να λάβουμε υπόψη τις πολύ θετικές εξελίξεις που μεσολάβησαν από τότε που το αεροδρόμιο αρχικά σχεδιάστηκε», ανέφερε ο πρωθυπουργός μετά την ενημέρωσή του για την πρόοδο στην υλοποίηση του έργου.
Ανάπτυξη της Κρήτης με σύγχρονο αεροδρόμιο και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο
«Είναι αδιανόητο να μιλάμε για την ανάπτυξη του νησιού χωρίς σύγχρονο αεροδρόμιο και χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και χωρίς φυσικά και τον δρόμο, ο οποίος -όπως είδατε- κατασκευάζεται πολύ γρήγορα, που θα συνδέει τον Βόρειο Οδικό Άξονα με το αεροδρόμιο αυτό», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.
«Η προσοχή μας θα στραφεί και στην αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου, του αεροδρομίου "Καζαντζάκης". Μιλάμε για μία πολύ σημαντική έκταση, η οποία βρίσκεται -ουσιαστικά- εντός του αστικού ιστού της πόλης του Ηρακλείου. Θα ακούσουμε τις σκέψεις και τις προτάσεις της τοπικής κοινωνίας και πιστεύω ότι και ο χώρος αυτός θα μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα προς όφελος όχι μόνο των κατοίκων του Ηρακλείου αλλά και ολόκληρης της Κρήτης. Δεν θα ήθελα -σε καμία περίπτωση- να μεσολαβήσουν πάλι 18 χρόνια, όπως δυστυχώς έγινε με το Ελληνικό, από τη στιγμή, δηλαδή, που μετακινήθηκε το αεροδρόμιο στα Σπάτα, να μείνει αυτή η πολύ σημαντική έκταση ανενεργή», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
«Έχουμε, πλέον, ένα εργοτάξιο σε πλήρη εξέλιξη, ένα ενεργό εργοτάξιο και μάλιστα αυτό που θέλω να σημειώσω είναι ότι με τις συμπληρωματικές εργασίες που συμφωνήσαμε και περάσαμε και από τη Βουλή, στην ουσία, ξεπερνάμε τις πεπερασμένες προδιαγραφές που είχε ένα αεροδρόμιο που είχε σχεδιαστεί πριν από είκοσι χρόνια και θα έχουμε πλέον ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, το οποίο θα μπορεί να το επισκέπτονται μέχρι και 15 εκατομμύρια επιβάτες. Νομίζω ότι αυτό θα είναι το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της Μεσογείου και νομίζω ότι αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα πιστοποιεί ότι το έργο προχωρά μπροστά από τα χρονοδιαγράμματά του», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την ενημέρωση σημειώθηκε πως η επικαιροποίηση του σχεδιασμού, που ήταν αναγκαία διότι ανάμεσα στο 2015 και το 2019 δεν υπήρξε καμία ουσιαστική εξέλιξη, διασφαλίζει αφενός τις βέλτιστες προδιαγραφές αφετέρου την εξυπηρέτηση της αυξημένης επιβατικής κίνησης, προβλέποντας επέκταση του κτιρίου του αεροσταθμού (terminal) κατά 32%.
Ο νέος αερολιμένας, κόστους περίπου 522 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποτελέσει έναν σύγχρονο και «πράσινο» κόμβο για την απρόσκοπτη σύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο, μειώνοντας παράλληλα την επιβάρυνση που υφίσταται η πόλη του Ηρακλείου λόγω της λειτουργίας του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, από τις εργασίες κατασκευής, στην πλήρη ανάπτυξή τους, αναμένεται να δημιουργηθούν 2.000 θέσεις εργασίας, ενώ ο αριθμός των εργαζόμενων που θα απασχοληθούν στη λειτουργία του αερολιμένα και το οικοσύστημα υπηρεσιών και υποδομών που θα το περιβάλλει θα είναι ακόμα μεγαλύτερος.
Τον πρωθυπουργό υποδέχθηκαν στο εργοτάξιο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης. Τον συνόδευσαν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτής Λασιθίου της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός Αθλητισμού και βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης, ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Μάξιμος Σενετάκης, ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ Βασίλης Διγαλάκης, ο βουλευτής Ρεθύμνης της ΝΔ Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας, Μανώλης Φραγκάκης, ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ, Παύλος Μαρινάκης και ο γραμματέας Οργανωτικού και διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου της ΝΔ, Στέλιος Κονταδάκης.
Ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε, στη συνέχεια, το εθνικό αθλητικό κέντρο για αθλήματα παραλίας και άμμου «Karteros Beach Sports Center», που συγκαταλέγεται στα κορυφαία του είδους του στην Ευρώπη, και ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις από τον κ. Αυγενάκη.
ΣΧΟΛΙΑ