ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΛΘ: Ετοιμάζεται για το δεύτερο dry port στη Νις της Σερβίας

Το πρώτο που δημιούργησε είναι το dry port στη Σόφια της Βουλγαρίας - Σχέδια και για άλλες χώρες της περιοχής

 06/04/2022 16:01

ΟΛΘ: Ετοιμάζεται για το δεύτερο dry port στη Νις της Σερβίας

Εύρης Τσουμής

Προχωρούν τα σχέδια του ΟΛΘ για τη δημιουργία «dry port» και στη Σερβία, μετά τη Βουλγαρία. Μετά τη Σόφια της Βουλγαρίας, ο οργανισμός σκοπεύει να λειτουργήσει αντίστοιχες υποδομές και στη Νις της Σερβίας. Η μεταφορά των εμπορευμάτων θα γίνεται μέσω του σιδηροδρόμου Η διαδρομή που θα ακολουθούν τα εμπορεύματα θα είναι μέσω Ειδομένης και Σκοπίων. Εναλλακτικά εξετάζεται και το σενάριο της μεταφοράς μέσω Βουλγαρίας και του σταθμού στα Κούλατα. Το dry port της Σερβίας αναμένεται να εγκανιαστεί μέχρι τα τέλη του ερχόμενου Ιούνιου.

Ο ΟΛΘ προχώρησε, στα τέλη του 2020, στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στη Σόφια της Βουλγαρίας και τον Αύγουστο του 2021, αυτή προέβη σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 1 εκατ. BGN (513.000 ευρώ). Στο dry port στη Σόφια ο ΟΛΘ προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών διακίνησης φορτίου, συμπεριλαμβανομένης της διακίνησης φορτίου εισαγωγών και εξαγωγών από χώρες εκτός ΕΕ. Η χρήση της υπηρεσίας προσωρινής αποθήκευσης μειώνει το κόστος μεταφοράς για τις εταιρείες εισαγωγών και εξαγωγών και επεκτείνει τη διακίνηση φορτίου πέρα ​​από το dry port στη Σόφια και τους τερματικούς σταθμούς του λιμένα. Το dry port της Σόφιας έχει άδεια παροχής υπηρεσιών αποθήκευσης και διακίνησης φορτίων που υπόκεινται σε τελωνειακούς κανονισμούς και επιτόπιους ελέγχους και επιθεωρήσεις εντός του λιμένα, έτσι ώστε το φορτίο να δρομολογείται από το dry port στον ΟΛΘ και αντιστρόφως, χωρίς καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με πηγές του λιμανιού, ο οργανισμός είναι έτοιμος να προχωρήσει το πλάνο του και στη Σερβία ενώ ήδη εξετάζεται η δυνατότητα δημιουργίας dry port και σε άλλες χώρες της περιοχής, όπως η Ρουμανία και η Ουγγαρία.

Τα logistics hub βρέθηκαν στο επίκεντρο του τελευταίου πάνελ του 5ου συνεδρίου «Prodexpo North». Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αξιοποιεί τη γεωστρατηγική του θέση και προχωράει σε επενδύσεις που θα του επιτρέψουν να προσελκύσει περισσότερους πελάτες, όπως επισήμανε ο εμπορικός διευθυντής του ΟΛΘ, Ιωάννης Φετάνης.

Ο εμπορικός διευθυντής του ΟΛΘ αναφέρθηκε στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στον ΟΛΘ, όπως η επέκταση του 6ου προβλήτα από τα 550 στα 1080 μέτρα για την οποία, έχει οριστεί ανάδοχος, η εκβάθυνση του κρηπιδώματος 26 και του κρηπιδώματος 21 και τόνισε ότι με το dry port στη Σόφια της Βουλγαρίας και τις νέες επενδύσεις στις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων, ο ΟΛΘ έρχεται πιο κοντά στον άμεσο χρήστη, είτε είναι πελάτης εμπευματοκιβωτίων, είτε bulk carrier. Έμφαση έδωσε στη γειτνίαση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφοράς, που το συνδέουν με 45 εκατ. πολίτες στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τόνισε μάλιστα ότι ο ΟΛΘ φιλοδοξεί να δημιουργήσει και περιφερειακούς άξονες με τη μορφή του distribution hub.

Νέες γερανογέφυρες

Σχετικά με τα επενδυτικά πλάνα του ΟΛΘ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εντός του Ιουλίου αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία δυο νέες σύγχρονες γερανογέφυρες (STS Cranes) στην προβλήτα 6, βελτιώνοντας σημαντικά τη λειτουργικότητα και εξυπηρέτηση των νέων αφίξεων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.

Τέλος, αναφορικά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, πέρσι σημειώθηκε αύξηση κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEUs, σε 471 χιλ. TEUs το 2021 (εκ των οποίων 8 χιλ. TEUs μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας).

Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν (η ThPA Sofia δεν διακίνησε συμβατικό φορτίο το 2021) αυξήθηκαν σημαντικά κατά 13,3%, από 3.741 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, αύξηση οφειλόμενη κυρίως σε διακίνηση νικελίου και κάρβουνου.

Προχωρούν τα σχέδια του ΟΛΘ για τη δημιουργία «dry port» και στη Σερβία, μετά τη Βουλγαρία. Μετά τη Σόφια της Βουλγαρίας, ο οργανισμός σκοπεύει να λειτουργήσει αντίστοιχες υποδομές και στη Νις της Σερβίας. Η μεταφορά των εμπορευμάτων θα γίνεται μέσω του σιδηροδρόμου Η διαδρομή που θα ακολουθούν τα εμπορεύματα θα είναι μέσω Ειδομένης και Σκοπίων. Εναλλακτικά εξετάζεται και το σενάριο της μεταφοράς μέσω Βουλγαρίας και του σταθμού στα Κούλατα. Το dry port της Σερβίας αναμένεται να εγκανιαστεί μέχρι τα τέλη του ερχόμενου Ιούνιου.

Ο ΟΛΘ προχώρησε, στα τέλη του 2020, στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στη Σόφια της Βουλγαρίας και τον Αύγουστο του 2021, αυτή προέβη σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 1 εκατ. BGN (513.000 ευρώ). Στο dry port στη Σόφια ο ΟΛΘ προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών διακίνησης φορτίου, συμπεριλαμβανομένης της διακίνησης φορτίου εισαγωγών και εξαγωγών από χώρες εκτός ΕΕ. Η χρήση της υπηρεσίας προσωρινής αποθήκευσης μειώνει το κόστος μεταφοράς για τις εταιρείες εισαγωγών και εξαγωγών και επεκτείνει τη διακίνηση φορτίου πέρα ​​από το dry port στη Σόφια και τους τερματικούς σταθμούς του λιμένα. Το dry port της Σόφιας έχει άδεια παροχής υπηρεσιών αποθήκευσης και διακίνησης φορτίων που υπόκεινται σε τελωνειακούς κανονισμούς και επιτόπιους ελέγχους και επιθεωρήσεις εντός του λιμένα, έτσι ώστε το φορτίο να δρομολογείται από το dry port στον ΟΛΘ και αντιστρόφως, χωρίς καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με πηγές του λιμανιού, ο οργανισμός είναι έτοιμος να προχωρήσει το πλάνο του και στη Σερβία ενώ ήδη εξετάζεται η δυνατότητα δημιουργίας dry port και σε άλλες χώρες της περιοχής, όπως η Ρουμανία και η Ουγγαρία.

Τα logistics hub βρέθηκαν στο επίκεντρο του τελευταίου πάνελ του 5ου συνεδρίου «Prodexpo North». Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αξιοποιεί τη γεωστρατηγική του θέση και προχωράει σε επενδύσεις που θα του επιτρέψουν να προσελκύσει περισσότερους πελάτες, όπως επισήμανε ο εμπορικός διευθυντής του ΟΛΘ, Ιωάννης Φετάνης.

Ο εμπορικός διευθυντής του ΟΛΘ αναφέρθηκε στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στον ΟΛΘ, όπως η επέκταση του 6ου προβλήτα από τα 550 στα 1080 μέτρα για την οποία, έχει οριστεί ανάδοχος, η εκβάθυνση του κρηπιδώματος 26 και του κρηπιδώματος 21 και τόνισε ότι με το dry port στη Σόφια της Βουλγαρίας και τις νέες επενδύσεις στις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων, ο ΟΛΘ έρχεται πιο κοντά στον άμεσο χρήστη, είτε είναι πελάτης εμπευματοκιβωτίων, είτε bulk carrier. Έμφαση έδωσε στη γειτνίαση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφοράς, που το συνδέουν με 45 εκατ. πολίτες στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τόνισε μάλιστα ότι ο ΟΛΘ φιλοδοξεί να δημιουργήσει και περιφερειακούς άξονες με τη μορφή του distribution hub.

Νέες γερανογέφυρες

Σχετικά με τα επενδυτικά πλάνα του ΟΛΘ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εντός του Ιουλίου αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία δυο νέες σύγχρονες γερανογέφυρες (STS Cranes) στην προβλήτα 6, βελτιώνοντας σημαντικά τη λειτουργικότητα και εξυπηρέτηση των νέων αφίξεων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.

Τέλος, αναφορικά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, πέρσι σημειώθηκε αύξηση κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEUs, σε 471 χιλ. TEUs το 2021 (εκ των οποίων 8 χιλ. TEUs μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας).

Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν (η ThPA Sofia δεν διακίνησε συμβατικό φορτίο το 2021) αυξήθηκαν σημαντικά κατά 13,3%, από 3.741 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, αύξηση οφειλόμενη κυρίως σε διακίνηση νικελίου και κάρβουνου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία