ΟΛΘ: Μέσα στον Απρίλιο, ο προσωρινός ανάδοχος για τον 6ο προβλήτα και η επίλυση του ρυμοτομικού "μπερδέματος"
08/04/2024 07:00
08/04/2024 07:00
Ξεκολλάει επιτέλους από τα αβαθή του Θερμαϊκού, το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, καθώς στο διάστημα των επόμενων ημερών θα δοθεί λύση στο ρυμοτομικό «μπέρδεμα» που υπάρχει μεταξύ χερσαίας ζώνη ΟΛΘ και ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ θα ανακοινωθεί και ο προσωρινός ανάδοχος του διαγωνισμού που διενεργεί για τον 6ο προβλήτα η ΟΛΘ Α.Ε.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του makthes.gr, μέσα στο επόμενο διάστημα, εντός Απριλίου, θα περάσει από το διοικητικό συμβούλιο της Εταιρείας, το αποτέλεσμα της αξιολόγησης των δύο προσφορών που υποβλήθηκαν (αρχές Μαρτίου) για το έργο της επέκτασης, οπότε και θα ανακοινωθεί ο προσωρινός μειοδότης και ανάδοχος του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του δεύτερου διαγωνισμού που διενεργεί για το συγκεκριμένο έργο ο ιδιώτης επενδυτής και βασικός μέτοχος της ΟΛΘ Α.Ε. , προσφορές έχουν καταθέσει το σχήμα ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ και , αυτόνομα, η ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ.
Εφ’ όσον μέσα στο μήνα που διανύουμε, επαληθευτούν οι πληροφορίες που μεταφέρει το makthes.gr, τότε θα τηρηθεί και το χρονοδιάγραμμα που είχε θέσει η Εταιρεία, όταν στις 13/11/2023, ακύρωνε τον προηγούμενο διαγωνισμό και προκήρυττε τον εξελισσόμενο.
Ωστόσο, το άλλο θετικό νέο, που θα ανοίξει το δρόμο στην εκτέλεση του έργου, αφορά στην επίλυση του «ρυμοτομικού μπερδέματος» ή του «ρυμοτομικού ελαττώματος», στο οποίο σκοντάφτει η έκδοση του Π.Δ., που αποτελεί αναγκαία συνθήκη για να αρχίσουν οι εργασίες επέκτασης του 6ου προβλήτα.
Αυτό το «μπέρδεμα» που έμενε επί δεκαετίες άλυτο, αν και το γνώριζαν άπαντες οι εμπλεκόμενοι, αφορά στην αλληλοεπικάλυψη των ορίων της χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ και του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου. Η αλληλοεπικάλυψη αυτή υφίσταται σε έκταση της χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ, που ξεκινά πίσω από το ακίνητο του ΦΙΞ και φθάνει ως τα πρώην Σφαγεία και το ξενοδοχείο Porto Palace.
Σε αυτή την έκταση, ορισμένα οικοδομικά τετράγωνα «μπαίνουν» στη χερσαία ζώνη του ΟΛΘ, οπότε το ζητούμενο είναι, η συνεννόηση και συνεργασία μεταξύ ΟΛΘ Α.Ε. και Δήμου, για τη μετατόπιση της ρυμοτομικής γραμμής.
Αυτή η συνεργασία υπάρχει και μάλιστα, σε τηλεδιάσκεψη που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα, υπήρξε συνεννόηση ΟΛΘ και Δήμου Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να προβλέπεται η άμεση επίλυση του ζητήματος, πιθανότατα εντός Απριλίου. Όπως πληροφορήθηκε το makthes.gr, ενδιαφέρον για την επίλυση του ζητήματος, έδειξε ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης.
Όταν καταλήξουν οι εμπλεκόμενοι φορείς, στο που θα γίνει ο διαχωρισμός μεταξύ χερσαίας ζώνης ΟΛΘ ( περίφραξη) και οικοδομικών τετραγώνων (προφανώς θα παρεμβάλλεται δρόμος), τότε με μία τροπολογία θα ρυθμιστεί και αυτό το θέμα, ώστε να μπορέσει να προχωρήσει η έγκριση του master plan και της ΣΜΠΕ του ΟΛΘ, για να ακολουθήσει η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.
Πάντοτε σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν δοθεί διαβεβαιώσεις ότι πλέον οι διαδικασίες θα τρέξουν και το Π.Δ. – αυτό που η ΟΛΘ Α.Ε. περίμενε από πέρυσι το καλοκαίρι- θα εκδοθεί ως τον Ιούλιο. Ελπίζεται, να μην υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω Ευρωεκλογών, αφού αυτές δεν συνδέονται , λογικά, με αλλαγές στις ηγεσίες των εμπλεκόμενων υπουργείων.
Σημειώνεται ότι το επικαιροποιημένο master plan έχει υποβληθεί από τις 6/12/2022 και η ΣΜΠΕ από τις 17/3/2023, δεν θα πάρουν έγκριση από την ΕΣΑΛ και τα δύο εμπλεκόμενα Υπουργεία για να εκδοθεί το πολυπόθητο ΠΔ, αν δεν γίνει αυτή η τακτοποίηση ( σύμφωνα με τον ν.5069/2023) που αφορά τη χερσαία ζώνη του ΟΛΘ και το ρυμοτομικό σχέδιο του Δήμου.
Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες δεν είναι κάτι που απασχολεί την πόλη, η οποία περιμένει την υλοποίηση αυτού του έργου για τουλάχιστον 25 χρόνια. Η επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, είναι ίσως το σημαντικότερο έργο για έναν από τους πλέον κρίσιμους αναπτυξιακούς πυλώνες της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας.
Για το λόγο αυτό, το συγκεκριμένο έργο έχει συμπεριληφθεί στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ιδιώτη μάνατζερ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Το έργο, που είχε προϋπολογιστεί στα 130 εκατ. ευρώ το 2017-2018, μετά από έξι χρόνια , οπωσδήποτε θα έχει υψηλότερο κόστος, αφού όλοι οι συντελεστές κόστους έχουν αυξηθεί στη διάρκεια αυτής της εξαετίας, ενώ δεν πρόκειται να καμφθούν όσο καθυστερεί η συμβασιοποίησή του. Πέραν αυτού, θα απαιτηθούν και τρία έτη για την κατασκευή του, οπότε καλώς εχόντων των πραγμάτων, το έργο της επέκτασης δεν θα ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2027. Τουλάχιστον ας ξεκινήσει μέσα στο 2024, για να είναι ορατός και ο χρόνος περαίωσης.
Τo έργο για την επέκταση της λιμενικής Υποδομής του 6ου Προβλήτα περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες:
- Κατασκευή ενός νέου πρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθεία προέκταση του υπάρχοντος κρηπιδότοιχου 26, με ελάχιστο συνεχές μήκος 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -16.50 μέτρα από την ΜΣΘ (Μέση Στάθμη Θαλάσσης).
- Κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο.
- Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος - 16,50 μέτρα από ΜΣΘ, τα δάπεδα του χερσαίου χώρου καθώς και τα απαραίτητα δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών
06/03/2024 08:23
Ξεκολλάει επιτέλους από τα αβαθή του Θερμαϊκού, το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, καθώς στο διάστημα των επόμενων ημερών θα δοθεί λύση στο ρυμοτομικό «μπέρδεμα» που υπάρχει μεταξύ χερσαίας ζώνη ΟΛΘ και ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ θα ανακοινωθεί και ο προσωρινός ανάδοχος του διαγωνισμού που διενεργεί για τον 6ο προβλήτα η ΟΛΘ Α.Ε.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του makthes.gr, μέσα στο επόμενο διάστημα, εντός Απριλίου, θα περάσει από το διοικητικό συμβούλιο της Εταιρείας, το αποτέλεσμα της αξιολόγησης των δύο προσφορών που υποβλήθηκαν (αρχές Μαρτίου) για το έργο της επέκτασης, οπότε και θα ανακοινωθεί ο προσωρινός μειοδότης και ανάδοχος του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του δεύτερου διαγωνισμού που διενεργεί για το συγκεκριμένο έργο ο ιδιώτης επενδυτής και βασικός μέτοχος της ΟΛΘ Α.Ε. , προσφορές έχουν καταθέσει το σχήμα ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ και , αυτόνομα, η ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ.
Εφ’ όσον μέσα στο μήνα που διανύουμε, επαληθευτούν οι πληροφορίες που μεταφέρει το makthes.gr, τότε θα τηρηθεί και το χρονοδιάγραμμα που είχε θέσει η Εταιρεία, όταν στις 13/11/2023, ακύρωνε τον προηγούμενο διαγωνισμό και προκήρυττε τον εξελισσόμενο.
Ωστόσο, το άλλο θετικό νέο, που θα ανοίξει το δρόμο στην εκτέλεση του έργου, αφορά στην επίλυση του «ρυμοτομικού μπερδέματος» ή του «ρυμοτομικού ελαττώματος», στο οποίο σκοντάφτει η έκδοση του Π.Δ., που αποτελεί αναγκαία συνθήκη για να αρχίσουν οι εργασίες επέκτασης του 6ου προβλήτα.
Αυτό το «μπέρδεμα» που έμενε επί δεκαετίες άλυτο, αν και το γνώριζαν άπαντες οι εμπλεκόμενοι, αφορά στην αλληλοεπικάλυψη των ορίων της χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ και του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου. Η αλληλοεπικάλυψη αυτή υφίσταται σε έκταση της χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ, που ξεκινά πίσω από το ακίνητο του ΦΙΞ και φθάνει ως τα πρώην Σφαγεία και το ξενοδοχείο Porto Palace.
Σε αυτή την έκταση, ορισμένα οικοδομικά τετράγωνα «μπαίνουν» στη χερσαία ζώνη του ΟΛΘ, οπότε το ζητούμενο είναι, η συνεννόηση και συνεργασία μεταξύ ΟΛΘ Α.Ε. και Δήμου, για τη μετατόπιση της ρυμοτομικής γραμμής.
Αυτή η συνεργασία υπάρχει και μάλιστα, σε τηλεδιάσκεψη που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα, υπήρξε συνεννόηση ΟΛΘ και Δήμου Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να προβλέπεται η άμεση επίλυση του ζητήματος, πιθανότατα εντός Απριλίου. Όπως πληροφορήθηκε το makthes.gr, ενδιαφέρον για την επίλυση του ζητήματος, έδειξε ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης.
Όταν καταλήξουν οι εμπλεκόμενοι φορείς, στο που θα γίνει ο διαχωρισμός μεταξύ χερσαίας ζώνης ΟΛΘ ( περίφραξη) και οικοδομικών τετραγώνων (προφανώς θα παρεμβάλλεται δρόμος), τότε με μία τροπολογία θα ρυθμιστεί και αυτό το θέμα, ώστε να μπορέσει να προχωρήσει η έγκριση του master plan και της ΣΜΠΕ του ΟΛΘ, για να ακολουθήσει η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.
Πάντοτε σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν δοθεί διαβεβαιώσεις ότι πλέον οι διαδικασίες θα τρέξουν και το Π.Δ. – αυτό που η ΟΛΘ Α.Ε. περίμενε από πέρυσι το καλοκαίρι- θα εκδοθεί ως τον Ιούλιο. Ελπίζεται, να μην υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω Ευρωεκλογών, αφού αυτές δεν συνδέονται , λογικά, με αλλαγές στις ηγεσίες των εμπλεκόμενων υπουργείων.
Σημειώνεται ότι το επικαιροποιημένο master plan έχει υποβληθεί από τις 6/12/2022 και η ΣΜΠΕ από τις 17/3/2023, δεν θα πάρουν έγκριση από την ΕΣΑΛ και τα δύο εμπλεκόμενα Υπουργεία για να εκδοθεί το πολυπόθητο ΠΔ, αν δεν γίνει αυτή η τακτοποίηση ( σύμφωνα με τον ν.5069/2023) που αφορά τη χερσαία ζώνη του ΟΛΘ και το ρυμοτομικό σχέδιο του Δήμου.
Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες δεν είναι κάτι που απασχολεί την πόλη, η οποία περιμένει την υλοποίηση αυτού του έργου για τουλάχιστον 25 χρόνια. Η επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, είναι ίσως το σημαντικότερο έργο για έναν από τους πλέον κρίσιμους αναπτυξιακούς πυλώνες της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας.
Για το λόγο αυτό, το συγκεκριμένο έργο έχει συμπεριληφθεί στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ιδιώτη μάνατζερ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Το έργο, που είχε προϋπολογιστεί στα 130 εκατ. ευρώ το 2017-2018, μετά από έξι χρόνια , οπωσδήποτε θα έχει υψηλότερο κόστος, αφού όλοι οι συντελεστές κόστους έχουν αυξηθεί στη διάρκεια αυτής της εξαετίας, ενώ δεν πρόκειται να καμφθούν όσο καθυστερεί η συμβασιοποίησή του. Πέραν αυτού, θα απαιτηθούν και τρία έτη για την κατασκευή του, οπότε καλώς εχόντων των πραγμάτων, το έργο της επέκτασης δεν θα ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2027. Τουλάχιστον ας ξεκινήσει μέσα στο 2024, για να είναι ορατός και ο χρόνος περαίωσης.
Τo έργο για την επέκταση της λιμενικής Υποδομής του 6ου Προβλήτα περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες:
- Κατασκευή ενός νέου πρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθεία προέκταση του υπάρχοντος κρηπιδότοιχου 26, με ελάχιστο συνεχές μήκος 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -16.50 μέτρα από την ΜΣΘ (Μέση Στάθμη Θαλάσσης).
- Κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο.
- Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος - 16,50 μέτρα από ΜΣΘ, τα δάπεδα του χερσαίου χώρου καθώς και τα απαραίτητα δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών
ΣΧΟΛΙΑ