ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΛΘ: Το ρυμοτομικό "ελάττωμα", ο νόμος για την τακτοποίησή του και το έργο του 6ου προβλήτα

Αλληλοεπικαλύψεις χερσαίας ζώνης ΟΛΘ και ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου- Η λύση που δίνει πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση

 09/01/2024 07:00

ΟΛΘ: Το ρυμοτομικό "ελάττωμα", ο νόμος για την τακτοποίησή του και το έργο του 6ου προβλήτα

Άννη Καρολίδου

Η ΟΛΘ Α.Ε., μέσα στις επόμενες ημέρες, θα κάνει το επόμενο βήμα για να εγκριθούν το επικαιροποιημένο master plan του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, καταθέτοντας αίτημα στο Δήμο Θεσσαλονίκης, για την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου στο τμήμα που υπάρχει αλληλοεπικάλυψη ορίων με τη χερσαία ζώνη του ΟΛΘ. Η ρύθμιση αυτού του «ρυμοτομικού ελαττώματος», αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση Π.Δ. και, την υλοποίηση του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα.

Τώρα όμως που, επιτέλους, με νόμο υπάρχει το εργαλείο διόρθωσης του «ελαττώματος», πηγές της ΟΛΘ Α.Ε. δηλώνουν στο makthes.gr, ότι πρόκειται για μία «τυπικού» χαρακτήρα, αλληλοεπικάλυψη των ορίων της χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ και του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου, ένα ζήτημα που μπορεί εύκολα και γρήγορα να επιλυθεί.

Υπάρχει όμως και άλλη άποψη, ειδικών, που υποστηρίζουν ότι πρόκειται για σύνθετο ζήτημα που αφορά σε αρκετά μεγάλη έκταση της χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ, που ξεκινά πίσω από το ακίνητο του ΦΙΞ και φθάνει ως τα πρώην Σφαγεία και το ξενοδοχείο Porto Palace.

Σε αυτή την έκταση, ορισμένα οικοδομικά τετράγωνα «μπαίνουν» στη χερσαία ζώνη του ΟΛΘ, οπότε το ζητούμενο είναι, η συνεννόηση και συνεργασία μεταξύ ΟΛΘ Α.Ε. και Δήμου, για τη μετατόπιση της ρυμοτομικής γραμμής ( περίφραξης του Λιμένα) ώστε σαφώς, με δρόμο, που να εξυπηρετεί την κίνηση και μεγαλύτερων οχημάτων ( π.χ. φορτηγά, πυροσβεστικά, απορριμματοφόρα ), να διαχωριστεί η χερσαία ζώνη από τα όρια των οικοδομικών τετραγώνων. Να σημειωθεί ότι πρέπει εν προκειμένω να ληφθεί υπόψη και ο προστατευόμενος περιβάλλον χώρος διατηρητέων συγκροτημάτων, εν προκειμένω του ΦΙΞ.

Ένα «ελάττωμα» πολλών δεκαετιών

Αυτό το «ρυμοτομικό ελάττωμα», που τώρα επιχειρείται να επιλυθεί , «κρατάει» για πολλές δεκαετίες, για 50-60 ή και περισσότερα χρόνια, επειδή οι προηγούμενες διοικήσεις του ΟΛΘ, δεν ζήτησαν την ρύθμισή του, γιατί δεν αντιμετώπιζαν δυσκολίες στην καθημερινή λειτουργία του Λιμένα.

Θα μπορέσει όμως να θεραπευτεί αυτό το «ελάττωμα», σε σύντομο χρόνο, για να μην υπάρξουν και άλλες καθυστερήσεις στο έργο του 6ου Προβλήτα, όταν η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. θέλει να έχει επιλέξει ανάδοχο μέσα στο Μάρτιο του 2024; Yπάρχουν οι νόμιμες διαδικασίες για τις εγκρίσεις ΣΜΠΕ και master plan της ΟΛΘ Α.Ε. και βεβαίως, πολλά θα εξαρτηθούν από τη συνεργασία που θα υπάρξει μεταξύ της νέας Δημοτικής Αρχής και, της ΟΛΘ Α.Ε.

Η νομοθετική ρύθμιση και τι προβλέπει

Τώρα όμως, αυτές οι αλληλοεπικαλύψεις , που εντοπίζονται και σε άλλα λιμάνια, θα μπορούν να επιλυθούν, αφού επιτέλους με νόμο, ορίζεται η διαδικασία τακτοποίησής τους.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το έργο Επέκτασης του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ, έχει ήδη γράψει καθυστέρηση 18 μηνών, λόγω των αλλαγών στη νομοθεσία ((Ν.4938/2022, Α΄109, Άρθρο 156). Ο προηγούμενος διαγωνισμός ακυρώθηκε αν και υπήρχε ανάδοχος , ενώ το επικαιροποιημένο master plan έχει υποβληθεί από τις 6/12/2022 και, η ΣΜΠΕ από τις 17/3/2023 και δεν θα πάρουν έγκριση από την ΕΣΑΛ και τα δύο εμπλεκόμενα Υπουργεία για να εκδοθεί το πολυπόθητο ΠΔ, ΑΝ δεν γίνει αυτή η τακτοποίηση που αφορά τη χερσαία ζώνη και το ρυμοτομικό σχέδιο του Δήμου.

Τώρα όμως υπάρχει η νομοθετική ρύθμιση (νόμος 5069, 28/11/2023 ΦΕΚ Τεύχος Πρώτο, αρ. φύλλου 193 «Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου, λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις»), οπότε το μπαλάκι είναι στο τερέν του ΟΛΘ, ο οποίος πρέπει να καταθέσει αίτημα με συγκεκριμένη πρόταση στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Επαφές έχουν ήδη προηγηθεί και η σύνταξη της πρότασης έχει ανατεθεί , από την ΟΛΘ Α.Ε., σε εξωτερικό συνεργάτη.

Στο Άρθρο 11 του ν.5069/2023, μεταξύ άλλων προβλέπονται τα εξής: (εδώ το κείμενο του νόμου).

«στ) Με τα προεδρικά διατάγματα της περ. α) μπορεί να τροποποιούνται εγκεκριμένα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια, Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια, Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, Σχέδια Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοιχτής Πόλης, Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου και άλλα σχέδια χρήσεων γης, κατά το μέρος που αφορούν χερσαίες ζώνες λιμένων, εφόσον η τροποποίηση καθίσταται αναγκαία για τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό και τη διαχείριση των ζωνών αυτών, στο πλαίσιο του οικείου Αναπτυξιακού Προγράμματος και της Μελέτης Διαχείρισης Λιμένα. Αν διαπιστώνεται αλληλοεπικάλυψη ορίων μεταξύ χερσαίων ζωνών λιμένων και περιοχών που εμπίπτουν σε εγκεκριμένα σχέδια πόλεως, ρυμοτομικά σχέδια ή τοπικά ρυμοτομικά σχέδια του άρθρου 26 του ν. 1337/1983 (Α’ 133), με τα ίδια προεδρικά διατάγματα μπορεί να τροποποιούνται τα σχέδια αυτά ύστερα από γνωμοδότηση του οικείου δήμου και τήρηση της διαδικασίας δημοσιότητας του άρθρου 154 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (π.δ. της 14.7.1999, Δ’ 580), όπου αυτή απαιτείται. Η τήρηση της ανωτέρω διαδικασίας δημοσιότητας δεν απαιτείται εφόσον η οριοθέτηση της χερσαίας ζώνης λιμένα έχει γίνει μετά την έγκριση των πιο πάνω σχεδίων. Αν κατά την τροποποίηση των ανωτέρω σχεδίων ρυμοτομείται νομίμως υφιστάμενο κτίριο, τότε απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του δήμου. Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις τροποποίησης σχεδίων, για την έκδοση των προεδρικών διαταγμάτων της περ. α), και της γνώμης της Ε.Σ.Α.Λ. επί του προεδρικού διατάγματος, προηγείται γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων. Στην Ε.Σ.Α.Λ. για τις ανωτέρω τροποποιήσεις εισηγείται ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας που εκπροσωπεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στην επιτροπή αυτή ή ο νόμιμος αναπληρωτής του. Εάν λόγω της τροποποίησης ρυμοτομικών σχεδίων ή τοπικών ρυμοτομικών σχεδίων ανακύπτουν υποχρεώσεις σε βάρος του οικείου δήμου ένεκα ρυμοτομίας, αυτές βαρύνουν τον αρμόδιο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα. Ο σχετικός μηχανισμός αποζημίωσης εξειδικεύεται στο διάταγμα της περ. α). Στις περιπτώσεις αυτές, δεν απαιτείται σύνταξη πράξης εφαρμογής, το δε διάταγμα επέχει θέση πράξης εφαρμογής για τις νόμιμες συνέπειες και μεταγράφεται».

Οι «ξεχασμένες» ρυμοτομικές γραμμές

Από τη συνολική έκταση των περίπου 1.550 στρεμμάτων της χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ, η περιοχή των αλληλοεπικαλύψεων έχει να κάνει «με ξεχασμένες ρυμοτομικές γραμμές, που δεν απασχολούν , στην πράξη, τον οιονδήποτε και αποκτούν, εν τοις πράγμασι σημασία, όταν πρόκειται να εκδοθεί πολεοδομική άδεια».

Τώρα που το master plan, θα πρέπει να επισημοποιηθεί με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, κάτι που προαπαιτεί τον έλεγχο από το ΣτΕ, θα πρέπει να τελειώνει αυτό το «ρυμοτομικό ελάττωμα». Το θέμα, σύμφωνα με πηγές της ΟΛΘ Α.Ε., είναι καθαρώς διαδικαστικό, αλλά οπωσδήποτε πρέπει να γίνει κάποια τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου.

Αφού λυθεί το ζήτημα των αλληλοεπικαλύψεων, τότε θα μπορέσει να γνωμοδοτήσει επί της ΣΜΠΕ του ΟΛΘ η ΕΣΑΛ, ώστε στη συνέχεια το master plan του Λιμένα, να υπογραφεί από τα συναρμόδια Υπουργεία, ΥΠΕΝ και Ναυτιλίας & Λιμενικής Πολιτικής, τα οποία και θα προτείνουν την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο Π.Δ., απελευθερώνεται στην ουσία και η υλοποίηση του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα.

Το συγκεκριμένο έργο, που είχε πριν πέντε χρόνια προϋπολογιστεί στα 130 εκατ. ευρώ, επένδυση που μάλλον έχει εκ των πραγμάτων αναθεωρηθεί προς τα άνω, έχει πλέον απέναντί του τον χρόνο. Ο χρόνος πιέζει για την υλοποίηση της συγκεκριμένης υποχρεωτικής επένδυσης, όπως επίσης πιέζει και για λόγους ουσίας, για την ανάπτυξη του ΟΛΘ στο πλαίσιο του περιφερειακού λιμενικού ανταγωνισμού.

Ελπίδα και ευχή είναι, η ρύθμιση της ρυμοτομικής εκκρεμότητας, να μην απαιτήσει έστω μικροδιορθώσεις του master plan, γιατί οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, παρότι επιβεβλημένες, «τρώνε χρόνο».

Η ΟΛΘ Α.Ε., μέσα στις επόμενες ημέρες, θα κάνει το επόμενο βήμα για να εγκριθούν το επικαιροποιημένο master plan του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, καταθέτοντας αίτημα στο Δήμο Θεσσαλονίκης, για την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου στο τμήμα που υπάρχει αλληλοεπικάλυψη ορίων με τη χερσαία ζώνη του ΟΛΘ. Η ρύθμιση αυτού του «ρυμοτομικού ελαττώματος», αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση Π.Δ. και, την υλοποίηση του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα.

Τώρα όμως που, επιτέλους, με νόμο υπάρχει το εργαλείο διόρθωσης του «ελαττώματος», πηγές της ΟΛΘ Α.Ε. δηλώνουν στο makthes.gr, ότι πρόκειται για μία «τυπικού» χαρακτήρα, αλληλοεπικάλυψη των ορίων της χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ και του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου, ένα ζήτημα που μπορεί εύκολα και γρήγορα να επιλυθεί.

Υπάρχει όμως και άλλη άποψη, ειδικών, που υποστηρίζουν ότι πρόκειται για σύνθετο ζήτημα που αφορά σε αρκετά μεγάλη έκταση της χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ, που ξεκινά πίσω από το ακίνητο του ΦΙΞ και φθάνει ως τα πρώην Σφαγεία και το ξενοδοχείο Porto Palace.

Σε αυτή την έκταση, ορισμένα οικοδομικά τετράγωνα «μπαίνουν» στη χερσαία ζώνη του ΟΛΘ, οπότε το ζητούμενο είναι, η συνεννόηση και συνεργασία μεταξύ ΟΛΘ Α.Ε. και Δήμου, για τη μετατόπιση της ρυμοτομικής γραμμής ( περίφραξης του Λιμένα) ώστε σαφώς, με δρόμο, που να εξυπηρετεί την κίνηση και μεγαλύτερων οχημάτων ( π.χ. φορτηγά, πυροσβεστικά, απορριμματοφόρα ), να διαχωριστεί η χερσαία ζώνη από τα όρια των οικοδομικών τετραγώνων. Να σημειωθεί ότι πρέπει εν προκειμένω να ληφθεί υπόψη και ο προστατευόμενος περιβάλλον χώρος διατηρητέων συγκροτημάτων, εν προκειμένω του ΦΙΞ.

Ένα «ελάττωμα» πολλών δεκαετιών

Αυτό το «ρυμοτομικό ελάττωμα», που τώρα επιχειρείται να επιλυθεί , «κρατάει» για πολλές δεκαετίες, για 50-60 ή και περισσότερα χρόνια, επειδή οι προηγούμενες διοικήσεις του ΟΛΘ, δεν ζήτησαν την ρύθμισή του, γιατί δεν αντιμετώπιζαν δυσκολίες στην καθημερινή λειτουργία του Λιμένα.

Θα μπορέσει όμως να θεραπευτεί αυτό το «ελάττωμα», σε σύντομο χρόνο, για να μην υπάρξουν και άλλες καθυστερήσεις στο έργο του 6ου Προβλήτα, όταν η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. θέλει να έχει επιλέξει ανάδοχο μέσα στο Μάρτιο του 2024; Yπάρχουν οι νόμιμες διαδικασίες για τις εγκρίσεις ΣΜΠΕ και master plan της ΟΛΘ Α.Ε. και βεβαίως, πολλά θα εξαρτηθούν από τη συνεργασία που θα υπάρξει μεταξύ της νέας Δημοτικής Αρχής και, της ΟΛΘ Α.Ε.

Η νομοθετική ρύθμιση και τι προβλέπει

Τώρα όμως, αυτές οι αλληλοεπικαλύψεις , που εντοπίζονται και σε άλλα λιμάνια, θα μπορούν να επιλυθούν, αφού επιτέλους με νόμο, ορίζεται η διαδικασία τακτοποίησής τους.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το έργο Επέκτασης του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ, έχει ήδη γράψει καθυστέρηση 18 μηνών, λόγω των αλλαγών στη νομοθεσία ((Ν.4938/2022, Α΄109, Άρθρο 156). Ο προηγούμενος διαγωνισμός ακυρώθηκε αν και υπήρχε ανάδοχος , ενώ το επικαιροποιημένο master plan έχει υποβληθεί από τις 6/12/2022 και, η ΣΜΠΕ από τις 17/3/2023 και δεν θα πάρουν έγκριση από την ΕΣΑΛ και τα δύο εμπλεκόμενα Υπουργεία για να εκδοθεί το πολυπόθητο ΠΔ, ΑΝ δεν γίνει αυτή η τακτοποίηση που αφορά τη χερσαία ζώνη και το ρυμοτομικό σχέδιο του Δήμου.

Τώρα όμως υπάρχει η νομοθετική ρύθμιση (νόμος 5069, 28/11/2023 ΦΕΚ Τεύχος Πρώτο, αρ. φύλλου 193 «Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου, λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις»), οπότε το μπαλάκι είναι στο τερέν του ΟΛΘ, ο οποίος πρέπει να καταθέσει αίτημα με συγκεκριμένη πρόταση στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Επαφές έχουν ήδη προηγηθεί και η σύνταξη της πρότασης έχει ανατεθεί , από την ΟΛΘ Α.Ε., σε εξωτερικό συνεργάτη.

Στο Άρθρο 11 του ν.5069/2023, μεταξύ άλλων προβλέπονται τα εξής: (εδώ το κείμενο του νόμου).

«στ) Με τα προεδρικά διατάγματα της περ. α) μπορεί να τροποποιούνται εγκεκριμένα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια, Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια, Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, Σχέδια Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοιχτής Πόλης, Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου και άλλα σχέδια χρήσεων γης, κατά το μέρος που αφορούν χερσαίες ζώνες λιμένων, εφόσον η τροποποίηση καθίσταται αναγκαία για τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό και τη διαχείριση των ζωνών αυτών, στο πλαίσιο του οικείου Αναπτυξιακού Προγράμματος και της Μελέτης Διαχείρισης Λιμένα. Αν διαπιστώνεται αλληλοεπικάλυψη ορίων μεταξύ χερσαίων ζωνών λιμένων και περιοχών που εμπίπτουν σε εγκεκριμένα σχέδια πόλεως, ρυμοτομικά σχέδια ή τοπικά ρυμοτομικά σχέδια του άρθρου 26 του ν. 1337/1983 (Α’ 133), με τα ίδια προεδρικά διατάγματα μπορεί να τροποποιούνται τα σχέδια αυτά ύστερα από γνωμοδότηση του οικείου δήμου και τήρηση της διαδικασίας δημοσιότητας του άρθρου 154 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (π.δ. της 14.7.1999, Δ’ 580), όπου αυτή απαιτείται. Η τήρηση της ανωτέρω διαδικασίας δημοσιότητας δεν απαιτείται εφόσον η οριοθέτηση της χερσαίας ζώνης λιμένα έχει γίνει μετά την έγκριση των πιο πάνω σχεδίων. Αν κατά την τροποποίηση των ανωτέρω σχεδίων ρυμοτομείται νομίμως υφιστάμενο κτίριο, τότε απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του δήμου. Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις τροποποίησης σχεδίων, για την έκδοση των προεδρικών διαταγμάτων της περ. α), και της γνώμης της Ε.Σ.Α.Λ. επί του προεδρικού διατάγματος, προηγείται γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων. Στην Ε.Σ.Α.Λ. για τις ανωτέρω τροποποιήσεις εισηγείται ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας που εκπροσωπεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στην επιτροπή αυτή ή ο νόμιμος αναπληρωτής του. Εάν λόγω της τροποποίησης ρυμοτομικών σχεδίων ή τοπικών ρυμοτομικών σχεδίων ανακύπτουν υποχρεώσεις σε βάρος του οικείου δήμου ένεκα ρυμοτομίας, αυτές βαρύνουν τον αρμόδιο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα. Ο σχετικός μηχανισμός αποζημίωσης εξειδικεύεται στο διάταγμα της περ. α). Στις περιπτώσεις αυτές, δεν απαιτείται σύνταξη πράξης εφαρμογής, το δε διάταγμα επέχει θέση πράξης εφαρμογής για τις νόμιμες συνέπειες και μεταγράφεται».

Οι «ξεχασμένες» ρυμοτομικές γραμμές

Από τη συνολική έκταση των περίπου 1.550 στρεμμάτων της χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ, η περιοχή των αλληλοεπικαλύψεων έχει να κάνει «με ξεχασμένες ρυμοτομικές γραμμές, που δεν απασχολούν , στην πράξη, τον οιονδήποτε και αποκτούν, εν τοις πράγμασι σημασία, όταν πρόκειται να εκδοθεί πολεοδομική άδεια».

Τώρα που το master plan, θα πρέπει να επισημοποιηθεί με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, κάτι που προαπαιτεί τον έλεγχο από το ΣτΕ, θα πρέπει να τελειώνει αυτό το «ρυμοτομικό ελάττωμα». Το θέμα, σύμφωνα με πηγές της ΟΛΘ Α.Ε., είναι καθαρώς διαδικαστικό, αλλά οπωσδήποτε πρέπει να γίνει κάποια τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου.

Αφού λυθεί το ζήτημα των αλληλοεπικαλύψεων, τότε θα μπορέσει να γνωμοδοτήσει επί της ΣΜΠΕ του ΟΛΘ η ΕΣΑΛ, ώστε στη συνέχεια το master plan του Λιμένα, να υπογραφεί από τα συναρμόδια Υπουργεία, ΥΠΕΝ και Ναυτιλίας & Λιμενικής Πολιτικής, τα οποία και θα προτείνουν την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο Π.Δ., απελευθερώνεται στην ουσία και η υλοποίηση του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα.

Το συγκεκριμένο έργο, που είχε πριν πέντε χρόνια προϋπολογιστεί στα 130 εκατ. ευρώ, επένδυση που μάλλον έχει εκ των πραγμάτων αναθεωρηθεί προς τα άνω, έχει πλέον απέναντί του τον χρόνο. Ο χρόνος πιέζει για την υλοποίηση της συγκεκριμένης υποχρεωτικής επένδυσης, όπως επίσης πιέζει και για λόγους ουσίας, για την ανάπτυξη του ΟΛΘ στο πλαίσιο του περιφερειακού λιμενικού ανταγωνισμού.

Ελπίδα και ευχή είναι, η ρύθμιση της ρυμοτομικής εκκρεμότητας, να μην απαιτήσει έστω μικροδιορθώσεις του master plan, γιατί οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, παρότι επιβεβλημένες, «τρώνε χρόνο».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία