«Ώρα μηδέν» για το Titan: Το γαλλικό ρομπότ έφθασε στην περιοχή των ερευνών
22/06/2023 14:45
22/06/2023 14:45
Το γαλλικό πλοίο που μεταφέρει το ρομπότ που έχει την δυνατότητα κατάδυσης στα 6.000 μέτρα έφθασε στην περιοχή των ερευνών για το χαμένο βαθυσκάφος που εξερευνούσε το ναυάγιο του Τιτανικού, ανακοίνωσε το ινστιτούτο Ifremer.
Το ερευνητικό σκάφος Atalante χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ηχητικό σύστημα για την χαρτογράφηση του βυθού ώστε η έρευνα του ρομπότ να είναι περισσότερο στοχευμένη, διευκρίνισε το Ifremer.
Οι έρευνες έχουν κορυφωθεί, με την περιοχή έρευνας να έχει επεκταθεί περαιτέρω και σύμφωνα με το Skynews να είναι υπερδιπλάσια της αμερικανικής πολιτείας Κονέκτικατ.
Όταν ξεκίνησε το Titan διέθετε οξυγόνο για 96 ώρες, σύμφωνα με την εταιρεία, κάτι που σημαίνει ότι θα τελειώσει κάποια στιγμή σήμερα το πρωί. Το πόσο θα διαρκέσει στην πραγματικότητα το οξυγόνο εξαρτάται, σύμφωνα με τους ειδικούς, από πολλούς παράγοντες, όπως αν το βαθυσκάφος έχει ακόμη ηλεκτρικό ρεύμα και από το αν οι επιβάτες διατηρούν την ψυχραιμία τους.
Οι ομάδες έρευνας και οι συγγενείς των πέντε επιβαινόντων αναθάρρησαν την Τετάρτη μετά την ανακοίνωση του αμερικανικού λιμενικού ότι καναδικά πλοία άκουσαν ήχους από τον βυθό της θάλασσας αλλά εν τέλει δεν οδήγησε πουθενά.
Νέα βίντεο στο φως
Σήμερα έρχονται στο φως βίντεο που κατέγραψε η 22χρονη Άμπι Τζάκσον, μέλος του πληρώματος του πλοίου Polar Prince το οποίο μετέφερε το βαθυσκάφος Titan στην περιοχή του ναυαγίου του Τιτανικού.
«Παρακολουθώντας ένα υποβρύχιο να ξεκινά την κατάδυσή του στον Τιτανικό» έγραψε στη λεζάντα του βίντεο η 22χρονη χωρίς να γνωρίζει ότι τα πλάνα αυτά θα συνοδεύουν για πάντα μια δραματική ιστορία.
Σε δεύτερο βίντεο η Τζάκσον έχει καταγράψει τον 77χρονο Πιερ Ανρί Ναρζολέ, έναν από τους πέντε επιβαίνοντες στο Titan, να είναι πάνω σε μια φουσκωτή βάρκα και να μεταφέρει υλικά στο βαθυσκάφος.
«Τι θρύλος» έγραψε στη λεζάντα για τον Ναρζολέ η 22χρονη προσθέτοντας ότι 77χρονος Γάλλος έχει πραγματοποιήσει συνολικά 37 καταδύσεις προς τον Τιτανικό.
Αξίζει να πούμε πως δεν είναι λίγα τα ξένα μέσα ενημέρωσης που επισημαίνουν πως η σανίδα σωτηρίας των 5 επιβατών του Titan είναι ο 77χρονος Ναρζολέ ο οποίος κατά την καριέρα του στο Πολεμικό Ναυτικό της Γαλλίας υπηρέτησε ως δύτης σε μεγάλα βάθη, ναρκαλιευτής και κυβερνήτης υποβρυχίου.
Ελπίδες από το ρομπότ Victor 6000
Τα συνεργεία διάσωσης που οργώνουν τα βάθη του Ατλαντικού θα λάβουν βοήθεια από το ρομπότ Victor 6000, ένα εξαιρετικά προηγμένο σκάφος εξειδικευμένο να βουτά σε τεράστια βάθη.
Χάρη στην κατασκευή του είναι το μοναδικό σκάφος που μπορεί να απελευθερώσει το υποβρύχιο Titan στην περίπτωση που έχει εγκλωβιστεί.
Το γαλλικό ρομπότ έχει τηλεκατευθυνόμενους βραχίονες με το οποίους μπορεί να κόψει καλώδια ή να κάνει άλλες μανούβρες για να απελευθερώσει κάποιο ακινητοποιημένο σκάφος. Μπορεί επίσης να καταδυθεί σε μεγαλύτερο βάθος από όλον τον άλλον εξοπλισμό που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο σημείο του ναυαγίου, στον βόρειο Ατλαντικό.
«Το Victor δεν είναι ικανό να σηκώσει το βαθυσκάφος από μόνο του», εξηγεί ο χειριστής του Ολιβιέ Λεφόρ, ο επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων του Ifremer, του γαλλικού ωκεανογραφικού ινστιτούτου στο οποίο ανήκει το ρομπότ.
«Θα μπορούσε όμως να συνδέσει το υποβρύχιο βάρους 10 κιλών, με κάποιο πλοίο που θα το έβγαζε στη συνέχεια στην επιφάνεια» εξήγησε.
Το γαλλικό πλοίο που μεταφέρει το ρομπότ που έχει την δυνατότητα κατάδυσης στα 6.000 μέτρα έφθασε στην περιοχή των ερευνών για το χαμένο βαθυσκάφος που εξερευνούσε το ναυάγιο του Τιτανικού, ανακοίνωσε το ινστιτούτο Ifremer.
Το ερευνητικό σκάφος Atalante χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ηχητικό σύστημα για την χαρτογράφηση του βυθού ώστε η έρευνα του ρομπότ να είναι περισσότερο στοχευμένη, διευκρίνισε το Ifremer.
Οι έρευνες έχουν κορυφωθεί, με την περιοχή έρευνας να έχει επεκταθεί περαιτέρω και σύμφωνα με το Skynews να είναι υπερδιπλάσια της αμερικανικής πολιτείας Κονέκτικατ.
Όταν ξεκίνησε το Titan διέθετε οξυγόνο για 96 ώρες, σύμφωνα με την εταιρεία, κάτι που σημαίνει ότι θα τελειώσει κάποια στιγμή σήμερα το πρωί. Το πόσο θα διαρκέσει στην πραγματικότητα το οξυγόνο εξαρτάται, σύμφωνα με τους ειδικούς, από πολλούς παράγοντες, όπως αν το βαθυσκάφος έχει ακόμη ηλεκτρικό ρεύμα και από το αν οι επιβάτες διατηρούν την ψυχραιμία τους.
Οι ομάδες έρευνας και οι συγγενείς των πέντε επιβαινόντων αναθάρρησαν την Τετάρτη μετά την ανακοίνωση του αμερικανικού λιμενικού ότι καναδικά πλοία άκουσαν ήχους από τον βυθό της θάλασσας αλλά εν τέλει δεν οδήγησε πουθενά.
Νέα βίντεο στο φως
Σήμερα έρχονται στο φως βίντεο που κατέγραψε η 22χρονη Άμπι Τζάκσον, μέλος του πληρώματος του πλοίου Polar Prince το οποίο μετέφερε το βαθυσκάφος Titan στην περιοχή του ναυαγίου του Τιτανικού.
«Παρακολουθώντας ένα υποβρύχιο να ξεκινά την κατάδυσή του στον Τιτανικό» έγραψε στη λεζάντα του βίντεο η 22χρονη χωρίς να γνωρίζει ότι τα πλάνα αυτά θα συνοδεύουν για πάντα μια δραματική ιστορία.
Σε δεύτερο βίντεο η Τζάκσον έχει καταγράψει τον 77χρονο Πιερ Ανρί Ναρζολέ, έναν από τους πέντε επιβαίνοντες στο Titan, να είναι πάνω σε μια φουσκωτή βάρκα και να μεταφέρει υλικά στο βαθυσκάφος.
«Τι θρύλος» έγραψε στη λεζάντα για τον Ναρζολέ η 22χρονη προσθέτοντας ότι 77χρονος Γάλλος έχει πραγματοποιήσει συνολικά 37 καταδύσεις προς τον Τιτανικό.
Αξίζει να πούμε πως δεν είναι λίγα τα ξένα μέσα ενημέρωσης που επισημαίνουν πως η σανίδα σωτηρίας των 5 επιβατών του Titan είναι ο 77χρονος Ναρζολέ ο οποίος κατά την καριέρα του στο Πολεμικό Ναυτικό της Γαλλίας υπηρέτησε ως δύτης σε μεγάλα βάθη, ναρκαλιευτής και κυβερνήτης υποβρυχίου.
Ελπίδες από το ρομπότ Victor 6000
Τα συνεργεία διάσωσης που οργώνουν τα βάθη του Ατλαντικού θα λάβουν βοήθεια από το ρομπότ Victor 6000, ένα εξαιρετικά προηγμένο σκάφος εξειδικευμένο να βουτά σε τεράστια βάθη.
Χάρη στην κατασκευή του είναι το μοναδικό σκάφος που μπορεί να απελευθερώσει το υποβρύχιο Titan στην περίπτωση που έχει εγκλωβιστεί.
Το γαλλικό ρομπότ έχει τηλεκατευθυνόμενους βραχίονες με το οποίους μπορεί να κόψει καλώδια ή να κάνει άλλες μανούβρες για να απελευθερώσει κάποιο ακινητοποιημένο σκάφος. Μπορεί επίσης να καταδυθεί σε μεγαλύτερο βάθος από όλον τον άλλον εξοπλισμό που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο σημείο του ναυαγίου, στον βόρειο Ατλαντικό.
«Το Victor δεν είναι ικανό να σηκώσει το βαθυσκάφος από μόνο του», εξηγεί ο χειριστής του Ολιβιέ Λεφόρ, ο επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων του Ifremer, του γαλλικού ωκεανογραφικού ινστιτούτου στο οποίο ανήκει το ρομπότ.
«Θα μπορούσε όμως να συνδέσει το υποβρύχιο βάρους 10 κιλών, με κάποιο πλοίο που θα το έβγαζε στη συνέχεια στην επιφάνεια» εξήγησε.
ΣΧΟΛΙΑ