Οργισμένο το ΚΚΕ με την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού
01/04/2021 20:35
01/04/2021 20:35
Εν μέσω πανδημίας και «με τον ελληνικό λαό να βρίσκεται αντιμέτωπος με μια τραγική κατάσταση στο δημόσιο σύστημα υγείας και μια νέα επίθεση στα δικαιώματα και εισοδήματα του, Κυβέρνηση, Υπουργείο, ΤΑΙΠΕΔ προχωρούν στο διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων ενός παγίου αξίας 7 δισεκατομμυρίων ευρώ», καταγγέλλει το ΚΚΕ, με φόντο τη σημερινή ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, για τους υποψήφιους «μνηστήρες» του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας.
«Η τελευταία αυτή «πράξη του δράματος» (μετά την παράδοση στο ΤΑΙΠΕΔ, τον πολλαπλασιασμό των σταθμών διοδίων, τη σταδιακή αύξηση του αντιτίμου ανά χλμ και την αξιοποίηση μέρους των εσόδων για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους) προς την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, φέρνει εκτός των άλλων τεράστια αύξηση του κόστους των διοδίων (από 0,03€/χλμ σε 0,07€/χλμ) συνιστά τη συνέχεια και κλιμάκωση μιας εγκληματικής πολιτικής στον τομέα των οδικών υποδομών – συγκοινωνιών απέναντι στα συμφέροντα του ελληνικού λαού. Η αρνητική αυτή εξέλιξη πραγματοποιείται στο έδαφος που έστρωσε η πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ», επισημαίνει ο Περισσός.
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «ικανοποίησαν αιτήματα των ιδιωτικών εταιριών εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων (αρκετές εκ των οποίων ενδιαφέρονται και για την Εγνατία Οδό), της τάξης των δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για διαφυγόντα κέρδη λόγω της πανδημίας. Αποδεικνύεται και σε αυτή την περίπτωση ότι «λεφτόδεντρα» υπάρχουν αποκλειστικά για τους επιχειρηματικούς ομίλους», καταγγέλλει το ΚΚΕ.
Την ίδια ώρα, το ΚΚΕ παρατηρεί ότι η κυβέρνηση, «όλη την προηγούμενη περίοδο δεν ενημέρωσε τον ελληνικό λαό και τους εργαζόμενους της Εγνατίας Οδού Α.Ε, δεν απάντησε στις παρεμβάσεις του ΚΚΕ στη Βουλή, όσον αφορά το ακριβές περιεχόμενο του σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης σε σχέση με το χρονικό ορίζοντα, το αντίτιμο της παραχώρησης, τα ποσά που θα δοθούν ως επιδότηση από το Δημόσιο για ανάταξη παλαιών τεχνικών έργων, το τεχνικό αντικείμενο των κατασκευών που υποχρεούται να ολοκληρώσει ο παραχωρησιούχος, τη λεγόμενη «βαριά συντήρηση»», διότι κατά την εκτίμηση του Περισσού, «τα συγκεκριμένα στοιχεία θα αποκάλυπταν βεβαίως και το μηδενικό «επιχειρηματικό ρίσκο» το οποίο δήθεν αναλαμβάνουν οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματικοί όμιλοι, οι οποίοι ανταγωνίζονται στο διαγωνισμό για το ποιος θα κερδίσει το «φιλέτο» της είσπραξης των διοδίων και όχι μόνο».
«Διαχρονικά, από την κατασκευή και λειτουργία της Εγνατίας Οδού, βγήκαν πολλαπλά κερδισμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι (από την κατασκευή αλλά και την ανάληψη της ετήσιας συντήρησης) αλλά και τράπεζες μέσω της της ουσιαστικής παρακράτησης των διοδίων για αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Ταυτόχρονα, έσοδα από τα διόδια των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού κατευθύνονται στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, ενός χρέους που όχι μόνο δε δημιούργησε ο ελληνικός λαός, αλλά τροφοδοτήθηκε διαχρονικά από την άμεση και έμμεση στήριξη κατασκευαστικών και άλλων ομίλων», υπενθυμίζει το ΚΚΕ και συνεχίζει: «Αποδεικνύεται και στη συγκεκριμένη περίπτωση ότι τα λεγόμενα «εμβληματικά έργα» φορτώνονται δύο και τρεις φορές στις πλάτες του ελληνικού λαού. Αποκαλύπτεται και ο ρόλος του κράτους – συλλογικού καπιταλιστή που αφού ανέλαβε την κατασκευή ενός σύνθετου και δύσκολου έργου τώρα το παραδίδει προς εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους για να βρουν κερδοφόρα διέξοδο τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαια τους. Φτάνει μάλιστα να κατασκευάζει ακόμα και τα διόδια τα οποία θα παραχωρηθούν μαζί με τα έσοδα τους στον μελλοντικό παραχωρησιούχο!».
Κατόπιν των παραπάνω, «αναδεικνύεται για άλλη μια φορά η επικαιρότητα της πρότασης που καταθέτει το ΚΚΕ στο λαό για την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, των μεταφορικών υποδομών, για την ένταξη του σχεδιασμού, της κατασκευής, της συντήρησης, της λειτουργίας και της συνεχούς αναβάθμισης υποδομών, όπως οι αυτοκινητόδρομοι, στον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας», σημειώνει το αντιπολιτευόμενο κόμμα.
«Στο δρόμο αυτής της ελπιδοφόρας προοπτικής την οποία θα κατοχυρώσουν ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στην Εγνατία Οδό Α.Ε, καλούμε όλο το λαό να αγωνιστούμε για να μην παραδοθεί και η Εγνατία Οδός στους επιχειρηματικούς ομίλους, να καταργηθούν τα διόδια, να διασφαλιστεί το μέλλον και η αξιοποίηση της σημαντικής τεχνογνωσίας του προσωπικού της Εγνατίας Οδού Α.Ε.», καταλήγει η ανακοίνωση του Περισσού.
01/04/2021 19:05
Εν μέσω πανδημίας και «με τον ελληνικό λαό να βρίσκεται αντιμέτωπος με μια τραγική κατάσταση στο δημόσιο σύστημα υγείας και μια νέα επίθεση στα δικαιώματα και εισοδήματα του, Κυβέρνηση, Υπουργείο, ΤΑΙΠΕΔ προχωρούν στο διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων ενός παγίου αξίας 7 δισεκατομμυρίων ευρώ», καταγγέλλει το ΚΚΕ, με φόντο τη σημερινή ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, για τους υποψήφιους «μνηστήρες» του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας.
«Η τελευταία αυτή «πράξη του δράματος» (μετά την παράδοση στο ΤΑΙΠΕΔ, τον πολλαπλασιασμό των σταθμών διοδίων, τη σταδιακή αύξηση του αντιτίμου ανά χλμ και την αξιοποίηση μέρους των εσόδων για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους) προς την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, φέρνει εκτός των άλλων τεράστια αύξηση του κόστους των διοδίων (από 0,03€/χλμ σε 0,07€/χλμ) συνιστά τη συνέχεια και κλιμάκωση μιας εγκληματικής πολιτικής στον τομέα των οδικών υποδομών – συγκοινωνιών απέναντι στα συμφέροντα του ελληνικού λαού. Η αρνητική αυτή εξέλιξη πραγματοποιείται στο έδαφος που έστρωσε η πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ», επισημαίνει ο Περισσός.
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «ικανοποίησαν αιτήματα των ιδιωτικών εταιριών εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων (αρκετές εκ των οποίων ενδιαφέρονται και για την Εγνατία Οδό), της τάξης των δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για διαφυγόντα κέρδη λόγω της πανδημίας. Αποδεικνύεται και σε αυτή την περίπτωση ότι «λεφτόδεντρα» υπάρχουν αποκλειστικά για τους επιχειρηματικούς ομίλους», καταγγέλλει το ΚΚΕ.
Την ίδια ώρα, το ΚΚΕ παρατηρεί ότι η κυβέρνηση, «όλη την προηγούμενη περίοδο δεν ενημέρωσε τον ελληνικό λαό και τους εργαζόμενους της Εγνατίας Οδού Α.Ε, δεν απάντησε στις παρεμβάσεις του ΚΚΕ στη Βουλή, όσον αφορά το ακριβές περιεχόμενο του σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης σε σχέση με το χρονικό ορίζοντα, το αντίτιμο της παραχώρησης, τα ποσά που θα δοθούν ως επιδότηση από το Δημόσιο για ανάταξη παλαιών τεχνικών έργων, το τεχνικό αντικείμενο των κατασκευών που υποχρεούται να ολοκληρώσει ο παραχωρησιούχος, τη λεγόμενη «βαριά συντήρηση»», διότι κατά την εκτίμηση του Περισσού, «τα συγκεκριμένα στοιχεία θα αποκάλυπταν βεβαίως και το μηδενικό «επιχειρηματικό ρίσκο» το οποίο δήθεν αναλαμβάνουν οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματικοί όμιλοι, οι οποίοι ανταγωνίζονται στο διαγωνισμό για το ποιος θα κερδίσει το «φιλέτο» της είσπραξης των διοδίων και όχι μόνο».
«Διαχρονικά, από την κατασκευή και λειτουργία της Εγνατίας Οδού, βγήκαν πολλαπλά κερδισμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι (από την κατασκευή αλλά και την ανάληψη της ετήσιας συντήρησης) αλλά και τράπεζες μέσω της της ουσιαστικής παρακράτησης των διοδίων για αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Ταυτόχρονα, έσοδα από τα διόδια των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού κατευθύνονται στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, ενός χρέους που όχι μόνο δε δημιούργησε ο ελληνικός λαός, αλλά τροφοδοτήθηκε διαχρονικά από την άμεση και έμμεση στήριξη κατασκευαστικών και άλλων ομίλων», υπενθυμίζει το ΚΚΕ και συνεχίζει: «Αποδεικνύεται και στη συγκεκριμένη περίπτωση ότι τα λεγόμενα «εμβληματικά έργα» φορτώνονται δύο και τρεις φορές στις πλάτες του ελληνικού λαού. Αποκαλύπτεται και ο ρόλος του κράτους – συλλογικού καπιταλιστή που αφού ανέλαβε την κατασκευή ενός σύνθετου και δύσκολου έργου τώρα το παραδίδει προς εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους για να βρουν κερδοφόρα διέξοδο τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαια τους. Φτάνει μάλιστα να κατασκευάζει ακόμα και τα διόδια τα οποία θα παραχωρηθούν μαζί με τα έσοδα τους στον μελλοντικό παραχωρησιούχο!».
Κατόπιν των παραπάνω, «αναδεικνύεται για άλλη μια φορά η επικαιρότητα της πρότασης που καταθέτει το ΚΚΕ στο λαό για την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, των μεταφορικών υποδομών, για την ένταξη του σχεδιασμού, της κατασκευής, της συντήρησης, της λειτουργίας και της συνεχούς αναβάθμισης υποδομών, όπως οι αυτοκινητόδρομοι, στον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας», σημειώνει το αντιπολιτευόμενο κόμμα.
«Στο δρόμο αυτής της ελπιδοφόρας προοπτικής την οποία θα κατοχυρώσουν ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στην Εγνατία Οδό Α.Ε, καλούμε όλο το λαό να αγωνιστούμε για να μην παραδοθεί και η Εγνατία Οδός στους επιχειρηματικούς ομίλους, να καταργηθούν τα διόδια, να διασφαλιστεί το μέλλον και η αξιοποίηση της σημαντικής τεχνογνωσίας του προσωπικού της Εγνατίας Οδού Α.Ε.», καταλήγει η ανακοίνωση του Περισσού.
ΣΧΟΛΙΑ