ΟΣΕ: Πριν το Πάσχα το ΣΔΙΤ των 300 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του δικτύου στη βόρεια Ελλάδα
10/02/2023 10:56
10/02/2023 10:56
Μπαίνει μπροστά το πρώτο μεγάλο πακέτο έργων για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ, μετά την έγκρισή του εχθές από τη Διϋπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ. Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, στόχος είναι, ως το Πάσχα να ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες ώστε μέχρι το τέλος του έτους να υπάρξει ανάδοχος.
Η εκκίνηση του συγκεκριμένου έργου που αφορά στον άξονα της βόρειας Ελλάδας , από Αλεξανδρούπολη έως Φλώρινα, είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς το σιδηροδρομικό δίκτυο …απεγνωσμένα χρειάζεται συντήρηση και σε πολλά σημεία ανάταξη, αφού στη διάρκεια της πολυετούς οικονομικής κρίσης , λόγω έλλειψης πόρων αλλά και δραματικής μείωσης του ανθρωπίνου δυναμικού στον ΟΣΕ, υποβαθμίστηκε σοβαρά.
Με την έγκριση από τη Διϋπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, ανοίγει ο δρόμος για τη διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού, για ένα έργο που θα ολοκληρωθεί σε βάθος 20ετίας καθώς πέραν της αρχικής περιόδου των 2,5 ετών για τα καθαυτό έργα ανάταξης του δικτύου, ακολουθεί περίοδος 17,5 ετών κατά την οποία ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη συντήρησης και λειτουργίας του συγκεκριμένου άξονα.
Κόστος και ταυτότητα του έργου
Το έργο «Ανάταξη, αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού άξονα βορείου Ελλάδος», είναι προϋπολογισμού 220 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ενώ χρηματοδοτικά θα υποστηριχθεί με επιπλέον 80 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Συνεπώς το ύψος της επένδυσης φθάνει στα 300 εκατ. ευρώ αλλά σε βάθος 20ετίας.
Τα έργα σε αυτό τον βόρειο σιδηροδρομικό άξονα, θα γίνουν σε συνολικό μήκος γραμμών 481,76 χλμ και στα εξής τρία τμήματα.
-Σ.Σ. Στρυμώνα έως Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης
-Σ.Σ. Πλατέως έως Σ.Σ. Νέου Καύκασου
-από Μεσονήσι (στάση) έως Σ.Σ. Φλώρινας
Στο πλαίσιο του έργου θα ανακαινιστούν και τα κτίρια 20 σταθμών.
Υπενθυμίζεται ότι ο σχεδιασμός του ΟΣΕ και του ΥΠΥΜΕ βεβαίως, για ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου, «σπάζει», χωρικά, σε τρεις ομάδες έργων και, αντίστοιχους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ, έχει δε προϋπολογιστεί συνολικά σε 1,2 δισ. ευρώ.
Πρώτα στον αέρα βγαίνει ο διαγωνισμός για το βόρειο άξονα, αφενός λόγω του ότι δεν υπάρχουν εργολαβίες σε εξέλιξη και αφετέρου λόγω της προβληματικής του κατάστασης σε πολλά τμήματα.
Αυτός ο διαγωνισμός, θα λειτουργήσει και ως πιλότος για τους επόμενους δύο που θα προκηρυχθούν, για τους οποίους δεν έχουν «κλειδώσει» οι χρόνοι προκήρυξης. Πάντως δεύτερος στη σειρά θα είναι ο διαγωνισμός για το δίκτυο Πελοποννήσου και Αττικής, ξεκινώντας από το Ελ. Βενιζέλος ως Κόρινθο- Κιάτο και Αίγιο, ενώ θα ακολουθήσει τρίτος, ο διαγωνισμός για το δίκτυο της Κεντρικής Ελλάδας, από Πειραιά ως Θεσσαλονίκη και βόρεια σύνορα (προς Ειδομένη αλλά και προς Προμαχώνα)
Μπαίνει μπροστά το πρώτο μεγάλο πακέτο έργων για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ, μετά την έγκρισή του εχθές από τη Διϋπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ. Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, στόχος είναι, ως το Πάσχα να ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες ώστε μέχρι το τέλος του έτους να υπάρξει ανάδοχος.
Η εκκίνηση του συγκεκριμένου έργου που αφορά στον άξονα της βόρειας Ελλάδας , από Αλεξανδρούπολη έως Φλώρινα, είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς το σιδηροδρομικό δίκτυο …απεγνωσμένα χρειάζεται συντήρηση και σε πολλά σημεία ανάταξη, αφού στη διάρκεια της πολυετούς οικονομικής κρίσης , λόγω έλλειψης πόρων αλλά και δραματικής μείωσης του ανθρωπίνου δυναμικού στον ΟΣΕ, υποβαθμίστηκε σοβαρά.
Με την έγκριση από τη Διϋπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, ανοίγει ο δρόμος για τη διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού, για ένα έργο που θα ολοκληρωθεί σε βάθος 20ετίας καθώς πέραν της αρχικής περιόδου των 2,5 ετών για τα καθαυτό έργα ανάταξης του δικτύου, ακολουθεί περίοδος 17,5 ετών κατά την οποία ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη συντήρησης και λειτουργίας του συγκεκριμένου άξονα.
Κόστος και ταυτότητα του έργου
Το έργο «Ανάταξη, αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού άξονα βορείου Ελλάδος», είναι προϋπολογισμού 220 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ενώ χρηματοδοτικά θα υποστηριχθεί με επιπλέον 80 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Συνεπώς το ύψος της επένδυσης φθάνει στα 300 εκατ. ευρώ αλλά σε βάθος 20ετίας.
Τα έργα σε αυτό τον βόρειο σιδηροδρομικό άξονα, θα γίνουν σε συνολικό μήκος γραμμών 481,76 χλμ και στα εξής τρία τμήματα.
-Σ.Σ. Στρυμώνα έως Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης
-Σ.Σ. Πλατέως έως Σ.Σ. Νέου Καύκασου
-από Μεσονήσι (στάση) έως Σ.Σ. Φλώρινας
Στο πλαίσιο του έργου θα ανακαινιστούν και τα κτίρια 20 σταθμών.
Υπενθυμίζεται ότι ο σχεδιασμός του ΟΣΕ και του ΥΠΥΜΕ βεβαίως, για ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου, «σπάζει», χωρικά, σε τρεις ομάδες έργων και, αντίστοιχους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ, έχει δε προϋπολογιστεί συνολικά σε 1,2 δισ. ευρώ.
Πρώτα στον αέρα βγαίνει ο διαγωνισμός για το βόρειο άξονα, αφενός λόγω του ότι δεν υπάρχουν εργολαβίες σε εξέλιξη και αφετέρου λόγω της προβληματικής του κατάστασης σε πολλά τμήματα.
Αυτός ο διαγωνισμός, θα λειτουργήσει και ως πιλότος για τους επόμενους δύο που θα προκηρυχθούν, για τους οποίους δεν έχουν «κλειδώσει» οι χρόνοι προκήρυξης. Πάντως δεύτερος στη σειρά θα είναι ο διαγωνισμός για το δίκτυο Πελοποννήσου και Αττικής, ξεκινώντας από το Ελ. Βενιζέλος ως Κόρινθο- Κιάτο και Αίγιο, ενώ θα ακολουθήσει τρίτος, ο διαγωνισμός για το δίκτυο της Κεντρικής Ελλάδας, από Πειραιά ως Θεσσαλονίκη και βόρεια σύνορα (προς Ειδομένη αλλά και προς Προμαχώνα)
ΣΧΟΛΙΑ