Π. Μαρινάκης: Η Ελλάδα έχει καλύτερη αναλογία μαθητών ανά καθηγητή, είναι στις 5 καλύτερες χώρες στην Ευρώπη (βίντεο)
11/09/2024 23:30
11/09/2024 23:30
«Το μέτρο για τα κινητά στα σχολεία είναι ένα από τα μέτρα που είναι σημαντικά και μία από τις ανακοινώσεις που έχουν να κάνουν με το άνοιγμα των σχολείων και για την σχολική χρονιά που έρχεται, που θα εφαρμοστούν. Από το 2006 βγαίνει μία εγκύκλιος, και εδώ είναι το πόσο αυστηροί θα είμαστε, η οποία λέει ότι απαγορεύονται τα κινητά στα σχολεία. Και την εκδίδουν από τότε όλοι οι υπουργοί Παιδείας, ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης και με όλες τις κυβερνήσεις. Τι συνέβαινε; Ήταν κάτι το οποίο έμενε στα χαρτιά.
Και δημιουργούνταν δύο μεγάλα προβλήματα. Το ένα πρόβλημα ήταν το προφανές, η διάσπαση προσοχής, το γεγονός ότι κοιτούσαν το κινητό όσο περνούσαν τα χρόνια και εξελισσόταν η τεχνολογία πολύ παραπάνω από το μάθημα. Το δεύτερο, το οποίο είναι για μένα ακόμα σοβαρότερο, έχει να κάνει με το ότι η βιντεοσκόπηση είναι ο λόγος ή η κατάληξη των περισσότερων της συντριπτικής πλειοψηφίας των περιστατικών κακοποίησης, bullying, όλα.
Τώρα, λοιπόν, η εγκύκλιος γίνεται ξεκάθαρη απόφαση, η οποία έχει συνέπειες. Δεν είναι τιμωρητικός ο χαρακτήρας και ο σκοπός. Είναι σκοπός επιβίωσης και επίλυσης ενός εκ των μεγαλύτερων προβλημάτων.
Οι γονείς μάς βλέπουν, αντιλαμβάνονται πλήρως τι λέμε. Σε περίπτωση που το κινητό βγει από την τσάντα, γιατί το κινητό μπορεί να είναι στην τσάντα. Γιατί μπορεί να είναι στη τσάντα; Γιατί το παιδί πάντως το χρειάζεται για να πάει στο σχολείο, για να γυρίσει από το σχολείο, για να ειδοποιήσει τους γονείς του. Άμα βγει όμως από την τσάντα, είτε κατά τη διάρκεια του μαθήματος, είτε κατά το διάλειμμα, υπάρχει μια μέρα αποβολή, το οποίο είναι πλέον υποχρέωση για το σχολείο. Αν χρησιμοποιηθεί για κάποιο άλλο περιστατικό, όπως αυτά που είπαμε πριν, τότε θα έχουμε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Και βέβαια αυτό συνδέεται, αν μου επιτρέπετε, με κάτι άλλο. Θυμάστε, μπορεί να το είχαμε συζητήσει και σε αυτή την εκπομπή, είχε ανοίξει πολλή συζήτηση πέρσι για το bullying» ανέφερε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε συνέντευξή του στο MEGA και την εκπομπή «LIVE NEWS», με τον δημοσιογράφο Νίκο Ευαγγελάτο.
«Ανοίγουν τα σχολεία με 10.000 παραπάνω εκπαιδευτικούς και συνολικά μαζί με την προηγούμενη τετραετία 38.500 περισσότερους από ό,τι το 2019. Τετραπλασιάζονται οι διορισμοί Ειδικής Αγωγής. Ξέρετε, είναι κάτι που δεν είναι πολύ γνωστό. Εγώ το έμαθα, όταν άρχισα να διαβάζω τι συμβαίνει, για να μπορώ να τοποθετούμαι τα προηγούμενα χρόνια. Στην Ελλάδα μέχρι το 2019 δεν υπήρχαν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής» πρόσθεσε.
Σε ερώτηση για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία ο κ. Μαρινάκης είπε «υπάρχει και η συζήτηση που μου είπατε για τις συγχωνεύσεις, για να μην αποφύγω την απάντηση, η οποία θεωρώ ότι αδικεί την προσπάθεια. Αντιλαμβάνομαι τους προβληματισμούς των γονέων, αλλά δεν πρέπει να παρουσιάζεται από μια μερίδα του Τύπου και από την αντιπολίτευση μια άλλη εικόνα από αυτή που ισχύει. Η Ελλάδα έχει καλύτερη αναλογία, είναι στις πέντε καλύτερες χώρες στην Ευρώπη, μαθητών ανά καθηγητή, από την Ευρώπη. Οχτώ προς ένα».
«Φέτος στο νηπιαγωγείο έχουμε αναλογία κατά δύο μαθητές ανά τάξη καλύτερη από πέρσι. Στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο ίδια αναλογία σε σχέση με πέρυσι. Και στο Λύκειο έχουμε κατά δύο καλύτερη αναλογία σε σχέση με πέρσι. Τι σημαίνει αυτό, ότι και διορισμοί έγιναν και τα κενά καλύπτονται» πρόσθεσε.
Σε ερώτηση για το ζήτημα της ακρίβειας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι αυτά τα οποία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, όλα ως προς την οικονομική τους διάσταση, απαντούν και σε κάθε επιμέρους έκφραση της ακρίβειας.
«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει μια βασική δέσμευση-υπόσχεση στους πολίτες. Να πάει το μέσο μισθό στα 1500. Πόσο τον παρέλαβε; 1.046 ευρώ. Γιατί θα τον πάει στα 1500; Επειδή τον έχει πάει ήδη στα 1300. Πως γίνεται αυτό; Με δύο τρόπους. Αυξήσεις μισθών και συντάξεων, φοροελαφρύνσεις. Μόνο στις ανακοινώσεις της Θεσσαλονίκης, έχουμε 12 νέες φοροελαφρύνσεις, - 900 εκατομμυρίων ευρώ ελάφρυνση για τους πολίτες συνολικά, δημοσιονομικά το 2025. Όλο αυτό είναι δεδομένο ότι δεν φαίνεται τόσο στον κόσμο. Δεν το καταλαβαίνει τόσο ο κόσμος. Γι' αυτό και υπάρχει και οργή και αγανάκτηση λόγω της ακρίβειας. Όμως, υπάρχει μια πάρα πολύ μεγάλη διαφορά στη χώρα. Η πρώτη μεγάλη διαφορά είναι ότι αυτά είναι μόνιμα. Ενώ η ακρίβεια φαίνεται, έστω και παρατεταμένη, ότι αρχίζει και υποχωρεί, αποκλιμακώνεται. Η δεύτερη μεγάλη διαφορά, ότι αυτό δεν είναι με λογικές πλειοδοσίας . Δύο σημαντικοί αριθμοί για να μην κουράζουμε. Πεντακόσιες χιλιάδες θέσεις εργασίας στη χώρα μέσα σε 5 χρόνια, καλύτερα αμειβόμενες, γιατί στην Ελλάδα μέχρι το ΄19, μέχρι 1000 ευρώ έπαιρνε το 69% των εργαζομένων, ενώ τώρα παίρνει το 54%. Ανεργία των νέων: από το 36%, το αντιλαμβάνεστε το νούμερο, πάνω από 1 στους 3 νέους δεν είχε δουλειά, πλέον έχει πάει στο 22%. Κι αυτές οι θέσεις είναι με καλύτερους μισθούς, όχι θεαματικά, εγώ δεν θα πω ότι θα πανηγυρίσω, αλλά σκεφτείτε κάτι. Όλο αυτό τι σημαίνει; Ότι αυτοί οι άνθρωποι βρήκαν δουλειά, πληρώνουν φόρους, όχι περισσότερους, αλλά πληρώνουν φόρους και εισφορές, με λιγότερους συντελεστές, εισπράττει το κράτος και μπορεί χωρίς να μας ρίξει στα βράχια αυτή η κυβέρνηση, να αρχίσει να επιστρέφει στους συνταξιούχους , στους μισθωτούς, στους δημοσίους υπαλλήλους, αυτά που αδίκως έχασαν τα προηγούμενα χρόνια» ανέφερε.
«Το ποτήρι δεν έχει γεμίσει ακόμα. Είναι στη μέση. Επιλέγουμε να το βλέπουμε μισογεμάτο, ο κόσμος θέλει να γεμίσει, γιατί είναι υποχρέωσή μας να το κάνουμε και θα κριθούμε για την αποτελεσματικότητά μας» κατέληξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
«Το μέτρο για τα κινητά στα σχολεία είναι ένα από τα μέτρα που είναι σημαντικά και μία από τις ανακοινώσεις που έχουν να κάνουν με το άνοιγμα των σχολείων και για την σχολική χρονιά που έρχεται, που θα εφαρμοστούν. Από το 2006 βγαίνει μία εγκύκλιος, και εδώ είναι το πόσο αυστηροί θα είμαστε, η οποία λέει ότι απαγορεύονται τα κινητά στα σχολεία. Και την εκδίδουν από τότε όλοι οι υπουργοί Παιδείας, ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης και με όλες τις κυβερνήσεις. Τι συνέβαινε; Ήταν κάτι το οποίο έμενε στα χαρτιά.
Και δημιουργούνταν δύο μεγάλα προβλήματα. Το ένα πρόβλημα ήταν το προφανές, η διάσπαση προσοχής, το γεγονός ότι κοιτούσαν το κινητό όσο περνούσαν τα χρόνια και εξελισσόταν η τεχνολογία πολύ παραπάνω από το μάθημα. Το δεύτερο, το οποίο είναι για μένα ακόμα σοβαρότερο, έχει να κάνει με το ότι η βιντεοσκόπηση είναι ο λόγος ή η κατάληξη των περισσότερων της συντριπτικής πλειοψηφίας των περιστατικών κακοποίησης, bullying, όλα.
Τώρα, λοιπόν, η εγκύκλιος γίνεται ξεκάθαρη απόφαση, η οποία έχει συνέπειες. Δεν είναι τιμωρητικός ο χαρακτήρας και ο σκοπός. Είναι σκοπός επιβίωσης και επίλυσης ενός εκ των μεγαλύτερων προβλημάτων.
Οι γονείς μάς βλέπουν, αντιλαμβάνονται πλήρως τι λέμε. Σε περίπτωση που το κινητό βγει από την τσάντα, γιατί το κινητό μπορεί να είναι στην τσάντα. Γιατί μπορεί να είναι στη τσάντα; Γιατί το παιδί πάντως το χρειάζεται για να πάει στο σχολείο, για να γυρίσει από το σχολείο, για να ειδοποιήσει τους γονείς του. Άμα βγει όμως από την τσάντα, είτε κατά τη διάρκεια του μαθήματος, είτε κατά το διάλειμμα, υπάρχει μια μέρα αποβολή, το οποίο είναι πλέον υποχρέωση για το σχολείο. Αν χρησιμοποιηθεί για κάποιο άλλο περιστατικό, όπως αυτά που είπαμε πριν, τότε θα έχουμε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Και βέβαια αυτό συνδέεται, αν μου επιτρέπετε, με κάτι άλλο. Θυμάστε, μπορεί να το είχαμε συζητήσει και σε αυτή την εκπομπή, είχε ανοίξει πολλή συζήτηση πέρσι για το bullying» ανέφερε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε συνέντευξή του στο MEGA και την εκπομπή «LIVE NEWS», με τον δημοσιογράφο Νίκο Ευαγγελάτο.
«Ανοίγουν τα σχολεία με 10.000 παραπάνω εκπαιδευτικούς και συνολικά μαζί με την προηγούμενη τετραετία 38.500 περισσότερους από ό,τι το 2019. Τετραπλασιάζονται οι διορισμοί Ειδικής Αγωγής. Ξέρετε, είναι κάτι που δεν είναι πολύ γνωστό. Εγώ το έμαθα, όταν άρχισα να διαβάζω τι συμβαίνει, για να μπορώ να τοποθετούμαι τα προηγούμενα χρόνια. Στην Ελλάδα μέχρι το 2019 δεν υπήρχαν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής» πρόσθεσε.
Σε ερώτηση για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία ο κ. Μαρινάκης είπε «υπάρχει και η συζήτηση που μου είπατε για τις συγχωνεύσεις, για να μην αποφύγω την απάντηση, η οποία θεωρώ ότι αδικεί την προσπάθεια. Αντιλαμβάνομαι τους προβληματισμούς των γονέων, αλλά δεν πρέπει να παρουσιάζεται από μια μερίδα του Τύπου και από την αντιπολίτευση μια άλλη εικόνα από αυτή που ισχύει. Η Ελλάδα έχει καλύτερη αναλογία, είναι στις πέντε καλύτερες χώρες στην Ευρώπη, μαθητών ανά καθηγητή, από την Ευρώπη. Οχτώ προς ένα».
«Φέτος στο νηπιαγωγείο έχουμε αναλογία κατά δύο μαθητές ανά τάξη καλύτερη από πέρσι. Στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο ίδια αναλογία σε σχέση με πέρυσι. Και στο Λύκειο έχουμε κατά δύο καλύτερη αναλογία σε σχέση με πέρσι. Τι σημαίνει αυτό, ότι και διορισμοί έγιναν και τα κενά καλύπτονται» πρόσθεσε.
Σε ερώτηση για το ζήτημα της ακρίβειας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι αυτά τα οποία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, όλα ως προς την οικονομική τους διάσταση, απαντούν και σε κάθε επιμέρους έκφραση της ακρίβειας.
«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει μια βασική δέσμευση-υπόσχεση στους πολίτες. Να πάει το μέσο μισθό στα 1500. Πόσο τον παρέλαβε; 1.046 ευρώ. Γιατί θα τον πάει στα 1500; Επειδή τον έχει πάει ήδη στα 1300. Πως γίνεται αυτό; Με δύο τρόπους. Αυξήσεις μισθών και συντάξεων, φοροελαφρύνσεις. Μόνο στις ανακοινώσεις της Θεσσαλονίκης, έχουμε 12 νέες φοροελαφρύνσεις, - 900 εκατομμυρίων ευρώ ελάφρυνση για τους πολίτες συνολικά, δημοσιονομικά το 2025. Όλο αυτό είναι δεδομένο ότι δεν φαίνεται τόσο στον κόσμο. Δεν το καταλαβαίνει τόσο ο κόσμος. Γι' αυτό και υπάρχει και οργή και αγανάκτηση λόγω της ακρίβειας. Όμως, υπάρχει μια πάρα πολύ μεγάλη διαφορά στη χώρα. Η πρώτη μεγάλη διαφορά είναι ότι αυτά είναι μόνιμα. Ενώ η ακρίβεια φαίνεται, έστω και παρατεταμένη, ότι αρχίζει και υποχωρεί, αποκλιμακώνεται. Η δεύτερη μεγάλη διαφορά, ότι αυτό δεν είναι με λογικές πλειοδοσίας . Δύο σημαντικοί αριθμοί για να μην κουράζουμε. Πεντακόσιες χιλιάδες θέσεις εργασίας στη χώρα μέσα σε 5 χρόνια, καλύτερα αμειβόμενες, γιατί στην Ελλάδα μέχρι το ΄19, μέχρι 1000 ευρώ έπαιρνε το 69% των εργαζομένων, ενώ τώρα παίρνει το 54%. Ανεργία των νέων: από το 36%, το αντιλαμβάνεστε το νούμερο, πάνω από 1 στους 3 νέους δεν είχε δουλειά, πλέον έχει πάει στο 22%. Κι αυτές οι θέσεις είναι με καλύτερους μισθούς, όχι θεαματικά, εγώ δεν θα πω ότι θα πανηγυρίσω, αλλά σκεφτείτε κάτι. Όλο αυτό τι σημαίνει; Ότι αυτοί οι άνθρωποι βρήκαν δουλειά, πληρώνουν φόρους, όχι περισσότερους, αλλά πληρώνουν φόρους και εισφορές, με λιγότερους συντελεστές, εισπράττει το κράτος και μπορεί χωρίς να μας ρίξει στα βράχια αυτή η κυβέρνηση, να αρχίσει να επιστρέφει στους συνταξιούχους , στους μισθωτούς, στους δημοσίους υπαλλήλους, αυτά που αδίκως έχασαν τα προηγούμενα χρόνια» ανέφερε.
«Το ποτήρι δεν έχει γεμίσει ακόμα. Είναι στη μέση. Επιλέγουμε να το βλέπουμε μισογεμάτο, ο κόσμος θέλει να γεμίσει, γιατί είναι υποχρέωσή μας να το κάνουμε και θα κριθούμε για την αποτελεσματικότητά μας» κατέληξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
ΣΧΟΛΙΑ