ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πανελλαδικές: Αντιδράσεις από καθηγητές και φροντιστές για τα θέματα της Φυσικής - «Τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών»

«Πολλά και δύσκολα, γεμάτα ανούσιες και αχρείαστες παγίδες»

 12/06/2024 16:45

Πανελλαδικές: Αντιδράσεις από καθηγητές και φροντιστές για τα θέματα της Φυσικής - «Τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών»

Έκπληξη και απογοήτευση εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ένωση Ελλήνων Φυσικών για τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα της Φυσικής. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν τα μέλη της Ένωσης: «Μελετώντας τα θέματα του μαθήματος φυσική προσανατολισμού, παρατηρούμε ότι προέρχονται από μεγάλο εύρος της εξεταστέας ύλης και απευθύνονται σε παιδιά που έχουν μελετήσει ουσιαστικά» Τονίζεται επίσης πως «απαξιώνεται η διδασκαλία του μαθήματος στο δημόσιο Σχολείο και ο σεβασμός στους συντελεστές του».

Συγκεκριμένα η Ένωση αναφέρει: «Αισθανθήκαμε έκπληξη και απογοήτευση.

Έκπληξη γιατί: 1. Τα ερωτήματα Α1 και Α3 του θέματος Α δεν απαιτούν μόνο ανάκληση γνώσεων θεωρίας αλλά και συλλογισμό. Μοιάζουν με μικρής έκτασης "ασκήσεις" και όχι με ερωτήσεις θέματος Α.

2. Οι λεγόμενες «υπερπαραγωγές» εμφανίστηκαν και στο ΘΕΜΑ Β (Β3).

3. Το ΘΕΜΑ Γ μοιάζει διαφορετικό από το σύνολο των θεμάτων, είναι βατό, εμπεριέχει θεωρία, αλλά αυτή η διαφορετικότητα θα προκαλέσει προβλήματα στη διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων.

4. Το ΘΕΜΑ Δ είναι ο ορισμός των «υπερπαραγωγών». Αν συμμετείχε σε διαγωνισμό «υπερπαραγωγών», θα βραβευόταν. Δυστυχώς όμως είναι ΘΕΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.

Απογοήτευση γιατί: 1. Η έκταση των θεμάτων είναι ιδιαιτέρως αυξημένη, ιδιαίτερα σήμερα, που υπάρχει και κλιματολογική επιβάρυνση. Έτσι, ο διαθέσιμος χρόνος δεν ήταν επαρκής.

2. Δεν υπάρχει διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων, με προφανές αποτέλεσμα τη «σαλαμοποίηση» των βαθμολογιών των παιδιών «προς τα κάτω».

3. Οι θεματοδότριες/θεματοδότες δεν φαίνεται να ενστερνίζονται την αποφυγή των λεγόμενων «υπερπαραγωγών», οι οποίες τρομοκρατούν τα παιδιά, τα απομακρύνουν από το γνωστικό αντικείμενο και απέχουν πολύ από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος. Έτσι, απαξιώνεται η διδασκαλία του μαθήματος στο δημόσιο Σχολείο και ο σεβασμός στους συντελεστές του», καταλήγει η ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.

Την αντίδρασή της εκφράζει και η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος που χαρακτήρισε τα σημερινά θέματα της Φυσικής «Πολλά και δύσκολα, γεμάτα ανούσιες και αχρείαστες παγίδες».

Σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται πως πρόκειται για τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών.

«Ο χρόνος επίλυσής τους ξεπερνά κατά πολύ τις 3 ώρες κάτι που γίνεται εύκολα και γρήγορα αντιληπτό. Δεν υπήρχε διαβάθμιση θεμάτων, με αποτέλεσμα να αδικηθούν οι μαθητές με μεσαίες βαθμολογίες. Ο βαθμός δυσκολίας τους δεν ανταποκρίνεται στον αριθμό ωρών διδασκαλίας της φυσικής στο Λύκειο. Δεν έλαβαν υπόψη τις σημερινές καιρικές συνθήκες για να κινηθούν ανάλογα. ΘΕΜΑ Α (25 ΜΟΝΑΔΕΣ) Απαιτούσε πολύ καλή γνώση της θεωρίας με έμφαση στις λεπτομέρειες.

ΘΕΜΑ Β (25 ΜΟΝΑΔΕΣ) Πρόκειται για τρεις συνδυαστικές ασκήσεις η επεξεργασία των οποίων απαιτεί αρκετούς ποσοτικούς υπολογισμούς.

ΘΕΜΑ Γ (25 ΜΟΝΑΔΕΣ) Μεγάλο και απαιτητικό για Γ θέμα.

Στο Γ2 ζητήθηκε απόδειξη μετά από δεκαετίες.

ΘΕΜΑ Δ (25 ΜΟΝΑΔΕΣ) Μια «υπερπαραγωγή» από αυτές που έχουν «κουράσει». Πρόκειται για δυο πυκνογραμμένες σελίδες με διψήφιο αριθμό ερωτημάτων που απαιτούν εξαιρετικά καλή γνώση της Α΄ και της Β΄ Λυκείου!».

Έκπληξη και απογοήτευση εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ένωση Ελλήνων Φυσικών για τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα της Φυσικής. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν τα μέλη της Ένωσης: «Μελετώντας τα θέματα του μαθήματος φυσική προσανατολισμού, παρατηρούμε ότι προέρχονται από μεγάλο εύρος της εξεταστέας ύλης και απευθύνονται σε παιδιά που έχουν μελετήσει ουσιαστικά» Τονίζεται επίσης πως «απαξιώνεται η διδασκαλία του μαθήματος στο δημόσιο Σχολείο και ο σεβασμός στους συντελεστές του».

Συγκεκριμένα η Ένωση αναφέρει: «Αισθανθήκαμε έκπληξη και απογοήτευση.

Έκπληξη γιατί: 1. Τα ερωτήματα Α1 και Α3 του θέματος Α δεν απαιτούν μόνο ανάκληση γνώσεων θεωρίας αλλά και συλλογισμό. Μοιάζουν με μικρής έκτασης "ασκήσεις" και όχι με ερωτήσεις θέματος Α.

2. Οι λεγόμενες «υπερπαραγωγές» εμφανίστηκαν και στο ΘΕΜΑ Β (Β3).

3. Το ΘΕΜΑ Γ μοιάζει διαφορετικό από το σύνολο των θεμάτων, είναι βατό, εμπεριέχει θεωρία, αλλά αυτή η διαφορετικότητα θα προκαλέσει προβλήματα στη διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων.

4. Το ΘΕΜΑ Δ είναι ο ορισμός των «υπερπαραγωγών». Αν συμμετείχε σε διαγωνισμό «υπερπαραγωγών», θα βραβευόταν. Δυστυχώς όμως είναι ΘΕΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.

Απογοήτευση γιατί: 1. Η έκταση των θεμάτων είναι ιδιαιτέρως αυξημένη, ιδιαίτερα σήμερα, που υπάρχει και κλιματολογική επιβάρυνση. Έτσι, ο διαθέσιμος χρόνος δεν ήταν επαρκής.

2. Δεν υπάρχει διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων, με προφανές αποτέλεσμα τη «σαλαμοποίηση» των βαθμολογιών των παιδιών «προς τα κάτω».

3. Οι θεματοδότριες/θεματοδότες δεν φαίνεται να ενστερνίζονται την αποφυγή των λεγόμενων «υπερπαραγωγών», οι οποίες τρομοκρατούν τα παιδιά, τα απομακρύνουν από το γνωστικό αντικείμενο και απέχουν πολύ από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος. Έτσι, απαξιώνεται η διδασκαλία του μαθήματος στο δημόσιο Σχολείο και ο σεβασμός στους συντελεστές του», καταλήγει η ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.

Την αντίδρασή της εκφράζει και η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος που χαρακτήρισε τα σημερινά θέματα της Φυσικής «Πολλά και δύσκολα, γεμάτα ανούσιες και αχρείαστες παγίδες».

Σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται πως πρόκειται για τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών.

«Ο χρόνος επίλυσής τους ξεπερνά κατά πολύ τις 3 ώρες κάτι που γίνεται εύκολα και γρήγορα αντιληπτό. Δεν υπήρχε διαβάθμιση θεμάτων, με αποτέλεσμα να αδικηθούν οι μαθητές με μεσαίες βαθμολογίες. Ο βαθμός δυσκολίας τους δεν ανταποκρίνεται στον αριθμό ωρών διδασκαλίας της φυσικής στο Λύκειο. Δεν έλαβαν υπόψη τις σημερινές καιρικές συνθήκες για να κινηθούν ανάλογα. ΘΕΜΑ Α (25 ΜΟΝΑΔΕΣ) Απαιτούσε πολύ καλή γνώση της θεωρίας με έμφαση στις λεπτομέρειες.

ΘΕΜΑ Β (25 ΜΟΝΑΔΕΣ) Πρόκειται για τρεις συνδυαστικές ασκήσεις η επεξεργασία των οποίων απαιτεί αρκετούς ποσοτικούς υπολογισμούς.

ΘΕΜΑ Γ (25 ΜΟΝΑΔΕΣ) Μεγάλο και απαιτητικό για Γ θέμα.

Στο Γ2 ζητήθηκε απόδειξη μετά από δεκαετίες.

ΘΕΜΑ Δ (25 ΜΟΝΑΔΕΣ) Μια «υπερπαραγωγή» από αυτές που έχουν «κουράσει». Πρόκειται για δυο πυκνογραμμένες σελίδες με διψήφιο αριθμό ερωτημάτων που απαιτούν εξαιρετικά καλή γνώση της Α΄ και της Β΄ Λυκείου!».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία