ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παραλίες...αντί για ψώνια επιλέγουν οι Θεσσαλονικείς

Σε ρηχά νερά κινούνται οι θερινές εκπτώσεις – Δεν ζεστάθηκαν τα ταμεία των επιχειρήσεων -Tι λένε στο makthes.gr παράγοντες του εμπορικού κόσμου

 18/08/2021 07:00

Παραλίες...αντί για ψώνια επιλέγουν οι Θεσσαλονικείς

Στέφανος Μαχτσίρας

Διακοπές αντί...για βόλτες στην αγορά επιλέγουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης με τους εμπόρρους να προσπαθούν να τονώσουν τον τζίρο τους εν μέσω καύσωνα και θερινών εκπτώσεων, οι οποίες αγγίζουν ακόμα και το 70%.

Μαραθώνιο ανάκτησης των απωλειών και αποκατάστασης των... συντριμμιών που αφήνει πίσω της η πανδημία τρέχουν από τον Μάιο οι επαγγελματίες του λιανεμπορίου στη Θεσσαλονίκη. Ο ζωτικής σημασίας κλάδος για μία εύρωστη οικονομία, ψάχνει να βρει τον βηματισμό του μέσα σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον.

Οι καταναλωτές ωστόσο δεν φαίνεται να ανταποκρίνονται θερμά με τα ταμεία των επιχειρήσεων να μην...ζεσταίνονται ιδιαίτερα.

«Αν και είμαστε ήδη στα μέσα των εκπτώσεων δεν έχουμε κάτι το θεαματικό. Οι Έλληνες ξοδεύουν τα χρήματα σε διασκέδαση και διακοπές, και η ζέστη βέβαια λειτουργεί αποτρεπτικά για βόλτα στα μαγαζιά και ψώνια», τονίζει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κοσμάς Καλογιάννης.

«Στον τζίρο μας δεν έχουμε δει κάποια αξιοσημείωτη μεταβολή, αύξηση πάντως σίγουρα δεν υπάρχει», προσθέτει.

«Ο κόσμος ξοδεύει τα λεφτά του στις διακοπές και στην διασκέδαση, στην αρχή κάτι πήγε να κινηθεί με τις εκπτώσεις. Τις τελευταίες μέρες και ειδικά με τον καύσωνα ελάχιστοι ψωνίζουν, ο τζίρος είναι πεσμένος κατά 20% τουλάχιστον, από το φθινόπωρο θα περάσουμε δύσκολα», αναφέρει επαγγελματίας που διατηρεί κατάστημα ένδυσης στην Τσιμισκή.

Σύμφωνα με τις οδηγίες των εμπορικών συλλόγων προς τα μέλη τους, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία του ποσοστού της έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.

Επίσης, θα πρέπει να αναγράφεται το ποσοστό της έκπτωσης στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Αυγούστου.

Διακοπές αντί...για βόλτες στην αγορά επιλέγουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης με τους εμπόρρους να προσπαθούν να τονώσουν τον τζίρο τους εν μέσω καύσωνα και θερινών εκπτώσεων, οι οποίες αγγίζουν ακόμα και το 70%.

Μαραθώνιο ανάκτησης των απωλειών και αποκατάστασης των... συντριμμιών που αφήνει πίσω της η πανδημία τρέχουν από τον Μάιο οι επαγγελματίες του λιανεμπορίου στη Θεσσαλονίκη. Ο ζωτικής σημασίας κλάδος για μία εύρωστη οικονομία, ψάχνει να βρει τον βηματισμό του μέσα σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον.

Οι καταναλωτές ωστόσο δεν φαίνεται να ανταποκρίνονται θερμά με τα ταμεία των επιχειρήσεων να μην...ζεσταίνονται ιδιαίτερα.

«Αν και είμαστε ήδη στα μέσα των εκπτώσεων δεν έχουμε κάτι το θεαματικό. Οι Έλληνες ξοδεύουν τα χρήματα σε διασκέδαση και διακοπές, και η ζέστη βέβαια λειτουργεί αποτρεπτικά για βόλτα στα μαγαζιά και ψώνια», τονίζει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κοσμάς Καλογιάννης.

«Στον τζίρο μας δεν έχουμε δει κάποια αξιοσημείωτη μεταβολή, αύξηση πάντως σίγουρα δεν υπάρχει», προσθέτει.

«Ο κόσμος ξοδεύει τα λεφτά του στις διακοπές και στην διασκέδαση, στην αρχή κάτι πήγε να κινηθεί με τις εκπτώσεις. Τις τελευταίες μέρες και ειδικά με τον καύσωνα ελάχιστοι ψωνίζουν, ο τζίρος είναι πεσμένος κατά 20% τουλάχιστον, από το φθινόπωρο θα περάσουμε δύσκολα», αναφέρει επαγγελματίας που διατηρεί κατάστημα ένδυσης στην Τσιμισκή.

Σύμφωνα με τις οδηγίες των εμπορικών συλλόγων προς τα μέλη τους, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία του ποσοστού της έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.

Επίσης, θα πρέπει να αναγράφεται το ποσοστό της έκπτωσης στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Αυγούστου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία