ΠΑΙΔΕΙΑ

Παταγώδης αποτυχία σε Έκθεση, Χημεία και Μαθηματικά

Χαμηλότερες βαθμολογικές επιδόσεις και θεαματική αύξηση των υποψηφίων με γραπτά κάτω από τη Βάση σε Νεοελληνική Γλώσσα, Αρχαία και Χημεία κατέγραψαν τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Ανάλυση της "ΜτΚ" για όλα τα μαθήματα.

 13/07/2020 11:00

Παταγώδης αποτυχία σε Έκθεση, Χημεία και Μαθηματικά

Έλενα Αποστολίδου

Οι 94.918 υποψήφιοι των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων πέτυχαν χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία που αποτυπώνουν τις βαθμολογίες κάτω από τη βάση, σε ορισμένα μαθήματα όπως στα Μαθηματικά, με το ποσοστό να φτάνει το 58,84% των μαθητών, καθώς οι μισοί από τους υποψηφίους δεν κατάφεραν να πιάσουν τη βάση. Προβληματισμός επικρατεί και για το μάθημα της Χημείας, όπου το 48,28% έχει γράψει κάτω από τη βάση.

Η ανακοίνωση των βαθμολογιών από το υπουργείο Παιδείας ανέδειξε το εξαιρετικά υψηλό ποσοστό αναβαθμολογήσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας που έφτασε στο 17,17%, γεγονός που για πολλούς φανερώνει την αποτυχία του νέου συστήματος εξέτασης του μαθήματος, το οποίο για πρώτη χρονιά περικλείει τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας. Χαμηλές επιδόσεις κατέγραψαν και οι μαθητές των μαθημάτων της Φυσικής και της Πληροφορικής. Αντίθετα, καλύτερες εμφανίζονται οι επιδόσεις των υποψηφίων στα μαθήματα της Κοινωνιολογίας, της Βιολογίας και της Οικονομίας.

Οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων έχουν στη διάθεσή τους έξι ημέρες προκειμένου να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο, με τις βάσεις εισαγωγής να αναμένονται από το υπουργείο Παιδείας την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου.

Ανάλυση των στοιχείων

Όπως εξηγεί στη "ΜτΚ" ο Γιάννης Μπαχαράκης, διευθυντής Σπουδών των Φροντιστηρίων "Μπαχαράκη" λίγα λεπτά μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων (μεσημέρι της Παρασκευής) "είναι πρόωρο να μιλάμε για τις βάσεις". Ο ίδιος έχοντας μεγάλη και σημαντική εμπειρία στο χώρο της εκπαίδευσης προχωράει στην ανάλυση των επιδόσεων των μαθητών στις Πανελλαδικές εξετάσεις με βάση τα στατιστικά στοιχειά του υπουργείου Παιδείας, εστιάζοντας σε εκείνους που κατέγραψαν υψηλές βαθμολογικές επιδόσεις καθώς όπως ο ίδιος τονίζει είναι και αυτοί που θα διαμορφώσουν τις βάσεις στις περιζήτητες σχολές.

"Έχουμε μεγάλη αποτυχία στην εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας με τα νέα δεδομένα που είχε φέτος. Τα αποτελέσματα και οι βαθμολογικές επιδόσεις ήταν χαμηλές. Στις καλές κλίμακες, σε βαθμούς πάνω από 16, 17 και πάνω από 18 τα ποσοστά είναι περιορισμένα, αλλά είναι υψηλό το ποσοστό αναβαθμολόγησης όπου έφτασε στο 17% στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Η Κοινωνιολογία ως νέο μάθημα είχε υψηλό ποσοστό αναβαθμολόγησης και αυτό κυμάνθηκε στο 5,32%.

Παράλληλα, η εικόνα είναι ότι έχουμε σαφώς λιγότερους υποψήφιους τελειοφοίτους με το φετινό σύστημα, έχουμε μια μικρή μείωση των υποψηφίων αθροιστικά και τελειοφοίτων και αποφοίτων με το παλαιό σύστημα και κατά ομάδα προσανατολισμού υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις.

Μιλώντας για τις υψηλές κλίμακες που επηρεάζουν και τις περιζήτητες σχολές πρέπει να σημειώσουμε τις χαμηλές βαθμολογικές επιδόσεις που έχουν καταγραφεί σε μαθήματα όπως στην Έκθεση. Επίσης, χαμηλότερες βαθμολογικές επιδόσεις έχουμε στην Βιολογία, στην κλίμακα των βαθμών 18 -20 όπου καταγράφεται μείωση των αριστούχων και αυτό λειτουργεί προς όφελος των παιδιών που διαγωνίζονται για Ιατρικές και Φαρμακευτικές Σχολές. Αυτό το στοιχείο με το γεγονός ότι έχουμε μείωση των υποψηφίων, θα έλεγε κανείς πως οδηγεί στην "αποσυμπίεση" σε αυτές σχολές. Το μάθημα της Χημείας, σε επίπεδο αριστούχων κυμάνθηκε στα ίδια ποσοστά με τα τελευταία δυο χρόνια. Στη Φυσική έχουμε τα ίδια δεδομένα στην κλίμακα του 19-20 το ποσοστό των μαθητών που έγραψαν καλύτερα στις υψηλές κλίμακες είναι πολύ μικρό, χωρίς μεγάλη απόκλιση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Στα Μαθηματικά, η αποτυχία είναι μεγάλη καθώς το 58% των μαθητών έχει γράψει κάτω από τη βάση, πάρα τη μείωση της ύλης. Στην κλίμακα των άριστων είναι τα ίδια δεδομένα. Στην Πληροφορική οι μαθητές τα πήγαν το ίδιο καλά με τις προηγούμενες δυο χρονιές, ωστόσο έχουμε μια μείωση των αριστούχων της κλίμακας 18-20 στην βαθμολογία.

Αισθητά αυξημένος είναι ο αριθμός των αριστούχων στην Οικονομία, με τα βατά θέματα να έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα αυτό. Η Κοινωνιολογία σε σχέση με την Ιστορία έφερε περισσότερους μαθητές στην κλίμακα του 19, λιγότερους στο 18, σαφώς υπάρχει μια αυξημένη τάση και φαίνεται πως οι μαθητές ανταποκρίθηκαν στο νέο μάθημα. Τέλος, στην Ιστορία έχουμε σημαντική αύξηση των αριστούχων, ενώ στα Αρχαία βρισκόμαστε στα ίδια επίπεδα" εξηγεί ο κ. Μπαχαράκης.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 12.07.2020

Οι 94.918 υποψήφιοι των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων πέτυχαν χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία που αποτυπώνουν τις βαθμολογίες κάτω από τη βάση, σε ορισμένα μαθήματα όπως στα Μαθηματικά, με το ποσοστό να φτάνει το 58,84% των μαθητών, καθώς οι μισοί από τους υποψηφίους δεν κατάφεραν να πιάσουν τη βάση. Προβληματισμός επικρατεί και για το μάθημα της Χημείας, όπου το 48,28% έχει γράψει κάτω από τη βάση.

Η ανακοίνωση των βαθμολογιών από το υπουργείο Παιδείας ανέδειξε το εξαιρετικά υψηλό ποσοστό αναβαθμολογήσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας που έφτασε στο 17,17%, γεγονός που για πολλούς φανερώνει την αποτυχία του νέου συστήματος εξέτασης του μαθήματος, το οποίο για πρώτη χρονιά περικλείει τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας. Χαμηλές επιδόσεις κατέγραψαν και οι μαθητές των μαθημάτων της Φυσικής και της Πληροφορικής. Αντίθετα, καλύτερες εμφανίζονται οι επιδόσεις των υποψηφίων στα μαθήματα της Κοινωνιολογίας, της Βιολογίας και της Οικονομίας.

Οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων έχουν στη διάθεσή τους έξι ημέρες προκειμένου να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο, με τις βάσεις εισαγωγής να αναμένονται από το υπουργείο Παιδείας την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου.

Ανάλυση των στοιχείων

Όπως εξηγεί στη "ΜτΚ" ο Γιάννης Μπαχαράκης, διευθυντής Σπουδών των Φροντιστηρίων "Μπαχαράκη" λίγα λεπτά μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων (μεσημέρι της Παρασκευής) "είναι πρόωρο να μιλάμε για τις βάσεις". Ο ίδιος έχοντας μεγάλη και σημαντική εμπειρία στο χώρο της εκπαίδευσης προχωράει στην ανάλυση των επιδόσεων των μαθητών στις Πανελλαδικές εξετάσεις με βάση τα στατιστικά στοιχειά του υπουργείου Παιδείας, εστιάζοντας σε εκείνους που κατέγραψαν υψηλές βαθμολογικές επιδόσεις καθώς όπως ο ίδιος τονίζει είναι και αυτοί που θα διαμορφώσουν τις βάσεις στις περιζήτητες σχολές.

"Έχουμε μεγάλη αποτυχία στην εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας με τα νέα δεδομένα που είχε φέτος. Τα αποτελέσματα και οι βαθμολογικές επιδόσεις ήταν χαμηλές. Στις καλές κλίμακες, σε βαθμούς πάνω από 16, 17 και πάνω από 18 τα ποσοστά είναι περιορισμένα, αλλά είναι υψηλό το ποσοστό αναβαθμολόγησης όπου έφτασε στο 17% στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Η Κοινωνιολογία ως νέο μάθημα είχε υψηλό ποσοστό αναβαθμολόγησης και αυτό κυμάνθηκε στο 5,32%.

Παράλληλα, η εικόνα είναι ότι έχουμε σαφώς λιγότερους υποψήφιους τελειοφοίτους με το φετινό σύστημα, έχουμε μια μικρή μείωση των υποψηφίων αθροιστικά και τελειοφοίτων και αποφοίτων με το παλαιό σύστημα και κατά ομάδα προσανατολισμού υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις.

Μιλώντας για τις υψηλές κλίμακες που επηρεάζουν και τις περιζήτητες σχολές πρέπει να σημειώσουμε τις χαμηλές βαθμολογικές επιδόσεις που έχουν καταγραφεί σε μαθήματα όπως στην Έκθεση. Επίσης, χαμηλότερες βαθμολογικές επιδόσεις έχουμε στην Βιολογία, στην κλίμακα των βαθμών 18 -20 όπου καταγράφεται μείωση των αριστούχων και αυτό λειτουργεί προς όφελος των παιδιών που διαγωνίζονται για Ιατρικές και Φαρμακευτικές Σχολές. Αυτό το στοιχείο με το γεγονός ότι έχουμε μείωση των υποψηφίων, θα έλεγε κανείς πως οδηγεί στην "αποσυμπίεση" σε αυτές σχολές. Το μάθημα της Χημείας, σε επίπεδο αριστούχων κυμάνθηκε στα ίδια ποσοστά με τα τελευταία δυο χρόνια. Στη Φυσική έχουμε τα ίδια δεδομένα στην κλίμακα του 19-20 το ποσοστό των μαθητών που έγραψαν καλύτερα στις υψηλές κλίμακες είναι πολύ μικρό, χωρίς μεγάλη απόκλιση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Στα Μαθηματικά, η αποτυχία είναι μεγάλη καθώς το 58% των μαθητών έχει γράψει κάτω από τη βάση, πάρα τη μείωση της ύλης. Στην κλίμακα των άριστων είναι τα ίδια δεδομένα. Στην Πληροφορική οι μαθητές τα πήγαν το ίδιο καλά με τις προηγούμενες δυο χρονιές, ωστόσο έχουμε μια μείωση των αριστούχων της κλίμακας 18-20 στην βαθμολογία.

Αισθητά αυξημένος είναι ο αριθμός των αριστούχων στην Οικονομία, με τα βατά θέματα να έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα αυτό. Η Κοινωνιολογία σε σχέση με την Ιστορία έφερε περισσότερους μαθητές στην κλίμακα του 19, λιγότερους στο 18, σαφώς υπάρχει μια αυξημένη τάση και φαίνεται πως οι μαθητές ανταποκρίθηκαν στο νέο μάθημα. Τέλος, στην Ιστορία έχουμε σημαντική αύξηση των αριστούχων, ενώ στα Αρχαία βρισκόμαστε στα ίδια επίπεδα" εξηγεί ο κ. Μπαχαράκης.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 12.07.2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία