ΔΙΕΘΝΗ

Πατάνε γκάζι τα πλήρως αυτόνομα οχήματα μετά το 2036

Θα μπορούν να κυκλοφορούν μόνα τους στους δημόσιους δρόμους, πάντα με τον οδηγό ο οποίος θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επέμβει

 11/04/2023 12:40

Πατάνε γκάζι τα πλήρως αυτόνομα οχήματα μετά το 2036

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αναπτύξουν πλήρως αυτόνομα οχήματα μετά το 2036, σύμφωνα με πρόσφατη πρόβλεψη της ερευνητικής εταιρείας GlobalData, η οποία πιστεύει ότι τα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 3 θα αναπτυχθούν στα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας, με το επίπεδο 4 να τα αντικαθιστά γρήγορα στην αρχή της επόμενης δεκαετίας, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η μελέτη αναφέρει ότι τα πρώτα αυτοκίνητα επιπέδου 4 θα μπορούν να κυκλοφορούν το 2031. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα μπορούν να κυκλοφορούν μόνα τους στους δημόσιους δρόμους, πάντα με τον οδηγό ο οποίος θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επέμβει, με την αμερικανική εταιρεία λογισμικού Synopsys να επισημαίνει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα χρειάζεται ανθρώπινη συμμετοχή.

Η ανάπτυξη των πλήρως αυτόνομων οχημάτων έχει επιβραδυνθεί, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και την έλλειψη ημιαγωγών, αλλά και γενικότερα την όλη κατάσταση που έχει δημιουργεί στην αυτοκινητοβιομηχανία με την μείωση της παραγωγής στα εργοστάσια εξαιτίας της έλλειψης πρώτων υλών.

Η έρευνα εστιάζεται κυρίως στους προσαρμοσμένους επιταχυντές τεχνητής νοημοσύνης, τόσο για τα ίδια τα οχήματα όσο και για τα κέντρα δεδομένων του κατασκευαστή, καθώς έχουν να διαχειριστούν μεγάλο όγκο δεδομένων. Φυσικά, ενώ η τεχνολογία εξελίσσεται διαρκώς, το κόστος κατασκευής και συντήρησης της υποδομής που απαιτείται για την υποστήριξή της εξακολουθεί να είναι υψηλό και πολύπλοκο. Επιπλέον, απαιτείται σημαντική επένδυση στην έρευνα και την ανάπτυξη για να διασφαλιστεί ότι η τεχνολογία θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αναπτύξουν πλήρως αυτόνομα οχήματα μετά το 2036, σύμφωνα με πρόσφατη πρόβλεψη της ερευνητικής εταιρείας GlobalData, η οποία πιστεύει ότι τα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 3 θα αναπτυχθούν στα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας, με το επίπεδο 4 να τα αντικαθιστά γρήγορα στην αρχή της επόμενης δεκαετίας, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η μελέτη αναφέρει ότι τα πρώτα αυτοκίνητα επιπέδου 4 θα μπορούν να κυκλοφορούν το 2031. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα μπορούν να κυκλοφορούν μόνα τους στους δημόσιους δρόμους, πάντα με τον οδηγό ο οποίος θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επέμβει, με την αμερικανική εταιρεία λογισμικού Synopsys να επισημαίνει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα χρειάζεται ανθρώπινη συμμετοχή.

Η ανάπτυξη των πλήρως αυτόνομων οχημάτων έχει επιβραδυνθεί, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και την έλλειψη ημιαγωγών, αλλά και γενικότερα την όλη κατάσταση που έχει δημιουργεί στην αυτοκινητοβιομηχανία με την μείωση της παραγωγής στα εργοστάσια εξαιτίας της έλλειψης πρώτων υλών.

Η έρευνα εστιάζεται κυρίως στους προσαρμοσμένους επιταχυντές τεχνητής νοημοσύνης, τόσο για τα ίδια τα οχήματα όσο και για τα κέντρα δεδομένων του κατασκευαστή, καθώς έχουν να διαχειριστούν μεγάλο όγκο δεδομένων. Φυσικά, ενώ η τεχνολογία εξελίσσεται διαρκώς, το κόστος κατασκευής και συντήρησης της υποδομής που απαιτείται για την υποστήριξή της εξακολουθεί να είναι υψηλό και πολύπλοκο. Επιπλέον, απαιτείται σημαντική επένδυση στην έρευνα και την ανάπτυξη για να διασφαλιστεί ότι η τεχνολογία θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία