Πέντε τηλεμετρικοί σταθμοί θα εγκατασταθούν στη Χαλκιδική
26/11/2020 09:21
26/11/2020 09:21
Πέντε τηλεμετρικοί σταθμοί που θα εγκατασταθούν το επόμενο χρονικό διάστημα στη Χαλκιδική θα καταγράφουν τα δεδομένα που αφορούν τις βροχοπτώσεις, την ταχύτητα και τη διεύθυνση του ανέμου, τη θερμοκρασία, την υγρασία και τον αριθμό των κεραυνών.
Τα δεδομένα αυτά θα χρησιμοποιούνται για ερευνητικούς σκοπούς ενώ όταν υπάρχουν ενδείξεις για έντονα καιρικά φαινόμενα θα ειδοποιούνται η Πολιτική Προστασία και οι αντίστοιχες υπηρεσίες για τη λήψη έκτακτων μέτρων προστασίας.
«Οι σταθμοί θα εγκατασταθούν στον Παρθενώνα, τη Συκιά, τη Μεγάλη Παναγιά, τον Ταξιάρχη και τα Ριζά γιατί εκεί έχουν παρατηρηθεί έντονες βροχοπτώσεις τα τελευταία χρόνια, οπότε θέλουμε να έχουμε τηλεμετρικούς σταθμούς για να μετράμε το ύψος της βροχής και όπου μπορούμε, να παρεμβαίνουμε» εξήγησε, σε δηλώσεις του, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρης Μπίλλιας, με αφορμή τη συζήτηση του θέματος στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
Ο ίδιος επισήμανε ότι η περιοχή της Χαλκιδικής έχει πληγεί στο παρελθόν από έντονα καιρικά φαινόμενα, συνεπώς τα οφέλη που θα προκύψουν από την εγκατάσταση των σταθμών σχετίζονται με τη δυνατότητα έγκαιρης παρέμβασης. Εκτιμά, παράλληλα, ότι οι σταθμοί είναι εφικτό να εγκατασταθούν σε ένα εξάμηνο.
Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό, δύο ακόμη τηλεμετρικοί σταθμοί θα τοποθετηθούν στις λίμνες Δοϊράνη στο Κιλκίς και Βεγορίτιδα στην Πέλλα ώστε να καταγράφονται στοιχεία όπως η στάθμη του νερού, η αγωγιμότητα, η αλατότητα και η θερμοκρασία. Τα στοιχεία αυτά, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, είναι ιδιαίτερα χρήσιμα σε ό,τι αφορά στη σωστή διαχείριση των υδάτων. «Στις λίμνες βλέπουμε την ποιότητα του νερού αλλά και την ποσότητα και με βάση αυτά τα δεδομένα μπορεί κανείς να παρέμβει στους τομείς όπου χρειάζεται και να ασκήσει τις κατάλληλες πολιτικές. Είναι υποχρεώσεις που απορρέουν και από σχετικούς κανονισμούς, ελληνικούς αλλά και ευρωπαϊκούς. Στην περίοδο, άλλωστε, που ζούμε, λόγω της κλιματικής αλλαγής έχει μειωθεί σε πολλές λίμνες η στάθμη των υδάτων αλλά και λόγω της έντονης γεωργικής εκμετάλλευσης για αρδευτικούς σκοπούς, συνεπώς τέτοιου είδους εργαλεία είναι χρήσιμα για τη λήψη μέτρων και την άσκηση πολιτικών και παρεμβάσεων», πρόσθεσε ο κ. Μπίλλιας.
Επικαιροποιείται η μελέτη για το παράπλευρο δίκτυο στην εθνική Θεσσαλονίκης - Μουδανίων
Στο μεταξύ, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής της Περιφέρειας συζήτησε και το θέμα της επικαιροποίησης της μελέτης για την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Μουδανίων, από τον κόμβο Κ12 ως την Καρδία. Ο κ. Μπίλλιας επισήμανε ότι η μελέτη είχε γίνει, ωστόσο δεν είχαν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις. «Στο ενδιάμεσο χτίστηκαν σε κάποια οικόπεδα ορισμένα κτίρια, σε σημεία που προβλεπόταν να γίνουν κόμβοι, έτσι πλέον χρειάζεται μια αναθεώρηση της μελέτης ώστε να προχωρήσουμε στην κατασκευή του παράπλευρου δικτύου» ανέφερε.
Ο αντιπεριφερειάρχης χαρακτήρισε το έργο πολύ σημαντικό καθώς, όπως είπε, αναμένεται με τη λειτουργία του παράπλευρου δικτύου να σταματήσει η ανεξέλεγκτη πρόσβαση οχημάτων στην εθνική οδό από το υφιστάμενο παράπλευρο δίκτυο που πολλές φορές εγκυμονεί κινδύνους για ατυχήματα ή και δυστυχήματα. «Με το έργο αυτό και θα αναβαθμιστούν οι εγκαταστάσεις που υπάρχουν στην περιοχή, και θα αυξηθεί η οδική ασφάλεια και θα γίνει ένας πραγματικά κλειστός αυτοκινητόδρομος σε αυτό το τμήμα του δρόμου που έχει και μεγάλη κυκλοφοριακή κίνηση» τόνισε.
Εκτίμησε, άλλωστε, ότι η μελέτη μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε έναν χρόνο και οι εργασίες σε δύο ακόμη χρόνια.
Πέντε τηλεμετρικοί σταθμοί που θα εγκατασταθούν το επόμενο χρονικό διάστημα στη Χαλκιδική θα καταγράφουν τα δεδομένα που αφορούν τις βροχοπτώσεις, την ταχύτητα και τη διεύθυνση του ανέμου, τη θερμοκρασία, την υγρασία και τον αριθμό των κεραυνών.
Τα δεδομένα αυτά θα χρησιμοποιούνται για ερευνητικούς σκοπούς ενώ όταν υπάρχουν ενδείξεις για έντονα καιρικά φαινόμενα θα ειδοποιούνται η Πολιτική Προστασία και οι αντίστοιχες υπηρεσίες για τη λήψη έκτακτων μέτρων προστασίας.
«Οι σταθμοί θα εγκατασταθούν στον Παρθενώνα, τη Συκιά, τη Μεγάλη Παναγιά, τον Ταξιάρχη και τα Ριζά γιατί εκεί έχουν παρατηρηθεί έντονες βροχοπτώσεις τα τελευταία χρόνια, οπότε θέλουμε να έχουμε τηλεμετρικούς σταθμούς για να μετράμε το ύψος της βροχής και όπου μπορούμε, να παρεμβαίνουμε» εξήγησε, σε δηλώσεις του, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρης Μπίλλιας, με αφορμή τη συζήτηση του θέματος στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
Ο ίδιος επισήμανε ότι η περιοχή της Χαλκιδικής έχει πληγεί στο παρελθόν από έντονα καιρικά φαινόμενα, συνεπώς τα οφέλη που θα προκύψουν από την εγκατάσταση των σταθμών σχετίζονται με τη δυνατότητα έγκαιρης παρέμβασης. Εκτιμά, παράλληλα, ότι οι σταθμοί είναι εφικτό να εγκατασταθούν σε ένα εξάμηνο.
Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό, δύο ακόμη τηλεμετρικοί σταθμοί θα τοποθετηθούν στις λίμνες Δοϊράνη στο Κιλκίς και Βεγορίτιδα στην Πέλλα ώστε να καταγράφονται στοιχεία όπως η στάθμη του νερού, η αγωγιμότητα, η αλατότητα και η θερμοκρασία. Τα στοιχεία αυτά, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, είναι ιδιαίτερα χρήσιμα σε ό,τι αφορά στη σωστή διαχείριση των υδάτων. «Στις λίμνες βλέπουμε την ποιότητα του νερού αλλά και την ποσότητα και με βάση αυτά τα δεδομένα μπορεί κανείς να παρέμβει στους τομείς όπου χρειάζεται και να ασκήσει τις κατάλληλες πολιτικές. Είναι υποχρεώσεις που απορρέουν και από σχετικούς κανονισμούς, ελληνικούς αλλά και ευρωπαϊκούς. Στην περίοδο, άλλωστε, που ζούμε, λόγω της κλιματικής αλλαγής έχει μειωθεί σε πολλές λίμνες η στάθμη των υδάτων αλλά και λόγω της έντονης γεωργικής εκμετάλλευσης για αρδευτικούς σκοπούς, συνεπώς τέτοιου είδους εργαλεία είναι χρήσιμα για τη λήψη μέτρων και την άσκηση πολιτικών και παρεμβάσεων», πρόσθεσε ο κ. Μπίλλιας.
Επικαιροποιείται η μελέτη για το παράπλευρο δίκτυο στην εθνική Θεσσαλονίκης - Μουδανίων
Στο μεταξύ, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής της Περιφέρειας συζήτησε και το θέμα της επικαιροποίησης της μελέτης για την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Μουδανίων, από τον κόμβο Κ12 ως την Καρδία. Ο κ. Μπίλλιας επισήμανε ότι η μελέτη είχε γίνει, ωστόσο δεν είχαν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις. «Στο ενδιάμεσο χτίστηκαν σε κάποια οικόπεδα ορισμένα κτίρια, σε σημεία που προβλεπόταν να γίνουν κόμβοι, έτσι πλέον χρειάζεται μια αναθεώρηση της μελέτης ώστε να προχωρήσουμε στην κατασκευή του παράπλευρου δικτύου» ανέφερε.
Ο αντιπεριφερειάρχης χαρακτήρισε το έργο πολύ σημαντικό καθώς, όπως είπε, αναμένεται με τη λειτουργία του παράπλευρου δικτύου να σταματήσει η ανεξέλεγκτη πρόσβαση οχημάτων στην εθνική οδό από το υφιστάμενο παράπλευρο δίκτυο που πολλές φορές εγκυμονεί κινδύνους για ατυχήματα ή και δυστυχήματα. «Με το έργο αυτό και θα αναβαθμιστούν οι εγκαταστάσεις που υπάρχουν στην περιοχή, και θα αυξηθεί η οδική ασφάλεια και θα γίνει ένας πραγματικά κλειστός αυτοκινητόδρομος σε αυτό το τμήμα του δρόμου που έχει και μεγάλη κυκλοφοριακή κίνηση» τόνισε.
Εκτίμησε, άλλωστε, ότι η μελέτη μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε έναν χρόνο και οι εργασίες σε δύο ακόμη χρόνια.
ΣΧΟΛΙΑ