ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περιφερειακός Θεσσαλονίκης: 4 κοινοπραξίες στη «μάχη» για το FlyOver

Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών έγιναν αποδεκτοί οι φάκελοι συμμετοχής και τεχνικής προσφοράς από τα τέσσερα σχήματα

 18/01/2022 13:15

Περιφερειακός Θεσσαλονίκης: 4 κοινοπραξίες στη «μάχη» για το FlyOver

Τέσσερις κοινοπραξίες μπαίνουν στην τελική ευθεία για το έργο της κατασκευής του FlyOver στην περιφερειακή οδό Θσσαλονίκης. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών έγιναν αποδεκτοί οι φάκελοι συμμετοχής και τεχνικής προσφοράς από τα τέσσερα σχήματα που έδωσαν το παρών. Αποδεκτή έγινε και η αποσφράγιση των προσφορών, το αποτέλεσμα της οποίας θα το μάθουμε στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Για το έργο διαγωνίζονται οι: ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αν δεν υπάρξουν στη συνέχεια ενστάσεις ή προσφυγές, τότε είναι εφικτή η υπογραφή της σύμβασης ακόμα και εντός του 2022. O διαγωνισμός για το flyover, ξεκίνησε στις 8 Δεκεμβρίου 2020. Πολύ γρήγορα η διαδικασία προχώρησε στη Β`φάση και τελικά στις 30 Δεκεμβρίου δόθηκαν και οι δεσμευτικές προσφορές των 4 υποψηφίων αναδόχων. 

Αρχές Ιουνίου του τρέχοντος έτους, τα πέντε σχήματα πέρασαν στην Β`φάση (φάση διαλόγου) η οποία ξεκίνησε άμεσα. Οι 4 υποψήφιοι συμμετείχαν στο σύνολο τους και τώρα φτάνουμε στο χρονικό σημείο των προσφορών. 
Στόχος είναι οι υπογραφές να πέσουν μέσα στο 2022. Θα χρειαστούν περίπου 4 χρόνια για την κατασκευή του και υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος του 2026 θα μπορεί να ολοκληρωθεί, αν δεν υπάρξουν άλλα εμπόδια. Δηλαδή δικαστικές προσφυγές, απαλλοτριώσεις κ.α.

Συνολικά η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την κατασκευαστική περίοδο είναι 30 χρόνια. Στο διάστημα των υπόλοιπων 26 ετών, ο ανάδοχος θα αναλάβει την συντήρηση και λειτουργία του νέου αυτού δρόμου. Το Δημόσιο θα εξοφλεί με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Τι θα κατασκευαστεί

Σύμφωνα με το ypodomes.gr, o ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή ενός υπερυψωμένου άξονα 13χλμ, πάνω από την υφιστάμενη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης ο οποίος θα Θα ξεκινά από τον Α/Κ Κ5 (στο ύψος του Παπαγεωργίου) και θα καταλήγει στον Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα).

Το κατασκευαστικό έργο αφορά στην αναβάθμιση / κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Α.ΕΣ.ΠΕΡ.), συνολικού μήκους 13 km. Ειδικότερα: Το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «Γένεσις», με μήκος 9,5 km, προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Υ.Τ.Λ.) και το τμήμα «Γένεσις» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5 km, προβλέπεται να διευρυνθεί κατά 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση (8, από 6 λωρίδες συνολικά). Η αναβάθμιση της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει ανάσα για τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις προς το αεροδρόμιο Μακεδονία, τη νότια πλευρά του νομού και τη Χαλκιδική. Παράλληλα θα συνδέει σε χρόνο ρεκόρ τη δυτική με την ανατολική πλευρά της πόλης και ιδιαίτερα τους Δήμους που βρίσκονται εκατέρωθεν του άξονα της Περιφερειακής.

Τέσσερις κοινοπραξίες μπαίνουν στην τελική ευθεία για το έργο της κατασκευής του FlyOver στην περιφερειακή οδό Θσσαλονίκης. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών έγιναν αποδεκτοί οι φάκελοι συμμετοχής και τεχνικής προσφοράς από τα τέσσερα σχήματα που έδωσαν το παρών. Αποδεκτή έγινε και η αποσφράγιση των προσφορών, το αποτέλεσμα της οποίας θα το μάθουμε στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Για το έργο διαγωνίζονται οι: ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αν δεν υπάρξουν στη συνέχεια ενστάσεις ή προσφυγές, τότε είναι εφικτή η υπογραφή της σύμβασης ακόμα και εντός του 2022. O διαγωνισμός για το flyover, ξεκίνησε στις 8 Δεκεμβρίου 2020. Πολύ γρήγορα η διαδικασία προχώρησε στη Β`φάση και τελικά στις 30 Δεκεμβρίου δόθηκαν και οι δεσμευτικές προσφορές των 4 υποψηφίων αναδόχων. 

Αρχές Ιουνίου του τρέχοντος έτους, τα πέντε σχήματα πέρασαν στην Β`φάση (φάση διαλόγου) η οποία ξεκίνησε άμεσα. Οι 4 υποψήφιοι συμμετείχαν στο σύνολο τους και τώρα φτάνουμε στο χρονικό σημείο των προσφορών. 
Στόχος είναι οι υπογραφές να πέσουν μέσα στο 2022. Θα χρειαστούν περίπου 4 χρόνια για την κατασκευή του και υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος του 2026 θα μπορεί να ολοκληρωθεί, αν δεν υπάρξουν άλλα εμπόδια. Δηλαδή δικαστικές προσφυγές, απαλλοτριώσεις κ.α.

Συνολικά η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την κατασκευαστική περίοδο είναι 30 χρόνια. Στο διάστημα των υπόλοιπων 26 ετών, ο ανάδοχος θα αναλάβει την συντήρηση και λειτουργία του νέου αυτού δρόμου. Το Δημόσιο θα εξοφλεί με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Τι θα κατασκευαστεί

Σύμφωνα με το ypodomes.gr, o ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή ενός υπερυψωμένου άξονα 13χλμ, πάνω από την υφιστάμενη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης ο οποίος θα Θα ξεκινά από τον Α/Κ Κ5 (στο ύψος του Παπαγεωργίου) και θα καταλήγει στον Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα).

Το κατασκευαστικό έργο αφορά στην αναβάθμιση / κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Α.ΕΣ.ΠΕΡ.), συνολικού μήκους 13 km. Ειδικότερα: Το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «Γένεσις», με μήκος 9,5 km, προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Υ.Τ.Λ.) και το τμήμα «Γένεσις» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5 km, προβλέπεται να διευρυνθεί κατά 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση (8, από 6 λωρίδες συνολικά). Η αναβάθμιση της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει ανάσα για τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις προς το αεροδρόμιο Μακεδονία, τη νότια πλευρά του νομού και τη Χαλκιδική. Παράλληλα θα συνδέει σε χρόνο ρεκόρ τη δυτική με την ανατολική πλευρά της πόλης και ιδιαίτερα τους Δήμους που βρίσκονται εκατέρωθεν του άξονα της Περιφερειακής.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία