Περιηγηθείτε στη Θεσσαλονίκη μέσω της διαδραστικής ταξιδιωτικής ιστορίας της Google
13/09/2018 15:21
13/09/2018 15:21
Ένα ειδικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων στους επαγγελματίες του τουρισμού σχεδίασε η Google για τη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με το δήμο.
Όπως εξήγε ο γενικός διευθυντής της Google για Ελλάδα, Μάλτα και Κύπρο Γρηγόρης Ζαριφόπουλος πρόκειται για το δωρεάν πρόγραμμα της Google «Grow greek tourism online» που υλοποιείται ήδη εδώ και τέσσερα χρόνια, μέσω του οποίου έχουν εκπαιδευτεί 100.000 επαγγελματίες του τουρισμού και 22.000 φοιτητές (εκ των οποίων 800 επιχειρηματίες και 4.000 φοιτητές από τη Θεσσαλονίκη). Το πρόγραμμα θα επεκταθεί, σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης και το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στην προσπάθεια να ενισχυθεί το ενδιαφέρον για την πόλη επί 12 μήνες το χρόνο. Η Google έχει δημιουργήσει μια διαδραστική ταξιδιωτική ιστορία αποκλειστικά για τη Θεσσαλονίκη μέσα από το google earth, που αναδεικνύει 27 μνημεία και προορισμούς και όπως είπε ο κ. Ζαρειφόπουλος «ήδη βλέπουμε μια δυναμική. Καταγράφεται μια αύξηση+15% στις αναζητήσεις για τη Θεσσαλονίκη από τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Αγγλία». Στην πορεία η διαδραστική απεικόνιση της Θεσσαλονίκης θα επεκταθεί σε περισσότερα μνημεία, αλλά και ξενοδοχεία, αλλά και χώρους τέχνης, μουσεία και σημεία ενδιαφέροντος εναλλακτικού θεματικού τουρισμού. Ήδη τέσσερις σύμβουλοι της Google εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη και μέχρι τον Μάρτιο 2019 θα εργαστούν για να υποστηρίξουν δωρεάν τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις είτε με ομαδικά σεμινάρια είτε με κατ’ ιδίαν εκπαιδεύσεις για την προβολή της επιχείρησής τους μέσα από το διαδίκτυο.
Ο κ. Ζαριφόπουλος είπε ότι πλέον η αναζήτηση για κάθε ταξίδι ξεκινά από το διαδίκτυο (το 44% από google maps) και 40% αυτών που «πήγαν» κάπου ψηφιακά επισκέπτεται τελικά τον τόπο ή την επιχείρηση. Εκτίμησε ότι αν μπορέσουν οι επιχειρήσεις να εμπλουτίσουν ψηφιακό περιεχόμενο για τον τουριστικό τομέα μπορούν να δημιουργηθούν 170.000 νέες θέσεις και να αυξηθεί 4% το ΑΕΠ. «Είναι σημαντικό να εμφανίζονται οι επιχειρήσεις στο google my business. Με χρήση καμερών 360 μοιρών και εικονικές περιηγήσεις σε επιχειρήσεις και χώρους ενδιαφέροντος, οι επισκέπτες παίρνουν μια πρώτη γεύση του πως είναι πχ να μείνω στο ξενοδοχείο ή να επισκεφτώ το μνημείο». Το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη «έτρεξε» πιλοτικά στη Σαντορίνη όπου από τις 940 τοπικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν μία στις δύο είδε θετικά αποτελέσματα από τη χρήση ψηφιακών εργαλείων για την προβολή τους.
Την παρουσίαση του προγράμματος παρακολούθησαν μεταξύ άλλων ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ και ο πρόξενος των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη Γκρέγκορι Φλέγκερ.
Ο κ. Πάιατ σχολίασε ότι επισκέφτηκε τη Θεσσαλονίκη ίσως περισσότερο από κάθε άλλο πρέσβη των ΗΠΑ «ίσως γιατί μου αρέσει το φαγητό εδώ. Η Μακεδονία έχει διακριτή κουλτούρα, που δεν περιορίζεται μόνο σε παραλίες. Με λίγη δουλειά αυτή η περιοχή θα έχει επισκέπτες όλο το χρόνο» σχολίασε, προσθέτοντας ότι η πρεσβεία στηρίζει τη συνεργασία Google- Δήμου Θεσσαλονίκης.
Στην παρέμβαση του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης αναφέρθηκε στην προσπάθεια του δήμου να ανοίξει την πόλη στους επισκέπτες από το εξωτερικό, χαρακτηρίζοντας «τεράστια περιουσιακά στοιχεία» την πλούσια ιστορία και τα πανεπιστήμιά της, και επιπλέον τη γαστρονομία της. Όπως ανέφερε, ως αποτέλεσμα της ανάδειξης του εβραιϊκού και οθωμανικού παρελθόντος οι επισκέπτες από την Τουρκία αυξήθηκαν από 5.000 σε 100.000 μέσα σε λίγα χρόνια, ενώ οι διανυκτερεύσεις Ισραηλινών πλησιάζουν τις 80.000 μόνο το α’ εξάμηνο του 2018. Ο δήμαρχος αναφέρθηκε και σε δυσλειτουργίες στην προσπάθεια προβολής της Θεσσαλονίκης στους επισκέπτες. «Οι εκκλησίες είναι στο έλεος των παπάδων, όποτε θέλουν τις ανοίγουν, η δε η εφορεία νεότερων μνημείων έχει λέγειν και για το τι ομπρέλα θα μπει στο δρόμο. Δεν γίνεται να συνεχίσουμε έτσι».
Μετά τη παρουσίαση του προγράμματος ακολούθησε το 1ο ομαδικό σεμινάριο της Google για τις επιχειρήσεις.
Περιηγηθείτε στη Θεσσαλονίκη μέσω της διαδραστικής ταξιδιωτικής ιστορίας της Google εδώ
Ένα ειδικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων στους επαγγελματίες του τουρισμού σχεδίασε η Google για τη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με το δήμο.
Όπως εξήγε ο γενικός διευθυντής της Google για Ελλάδα, Μάλτα και Κύπρο Γρηγόρης Ζαριφόπουλος πρόκειται για το δωρεάν πρόγραμμα της Google «Grow greek tourism online» που υλοποιείται ήδη εδώ και τέσσερα χρόνια, μέσω του οποίου έχουν εκπαιδευτεί 100.000 επαγγελματίες του τουρισμού και 22.000 φοιτητές (εκ των οποίων 800 επιχειρηματίες και 4.000 φοιτητές από τη Θεσσαλονίκη). Το πρόγραμμα θα επεκταθεί, σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης και το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στην προσπάθεια να ενισχυθεί το ενδιαφέρον για την πόλη επί 12 μήνες το χρόνο. Η Google έχει δημιουργήσει μια διαδραστική ταξιδιωτική ιστορία αποκλειστικά για τη Θεσσαλονίκη μέσα από το google earth, που αναδεικνύει 27 μνημεία και προορισμούς και όπως είπε ο κ. Ζαρειφόπουλος «ήδη βλέπουμε μια δυναμική. Καταγράφεται μια αύξηση+15% στις αναζητήσεις για τη Θεσσαλονίκη από τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Αγγλία». Στην πορεία η διαδραστική απεικόνιση της Θεσσαλονίκης θα επεκταθεί σε περισσότερα μνημεία, αλλά και ξενοδοχεία, αλλά και χώρους τέχνης, μουσεία και σημεία ενδιαφέροντος εναλλακτικού θεματικού τουρισμού. Ήδη τέσσερις σύμβουλοι της Google εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη και μέχρι τον Μάρτιο 2019 θα εργαστούν για να υποστηρίξουν δωρεάν τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις είτε με ομαδικά σεμινάρια είτε με κατ’ ιδίαν εκπαιδεύσεις για την προβολή της επιχείρησής τους μέσα από το διαδίκτυο.
Ο κ. Ζαριφόπουλος είπε ότι πλέον η αναζήτηση για κάθε ταξίδι ξεκινά από το διαδίκτυο (το 44% από google maps) και 40% αυτών που «πήγαν» κάπου ψηφιακά επισκέπτεται τελικά τον τόπο ή την επιχείρηση. Εκτίμησε ότι αν μπορέσουν οι επιχειρήσεις να εμπλουτίσουν ψηφιακό περιεχόμενο για τον τουριστικό τομέα μπορούν να δημιουργηθούν 170.000 νέες θέσεις και να αυξηθεί 4% το ΑΕΠ. «Είναι σημαντικό να εμφανίζονται οι επιχειρήσεις στο google my business. Με χρήση καμερών 360 μοιρών και εικονικές περιηγήσεις σε επιχειρήσεις και χώρους ενδιαφέροντος, οι επισκέπτες παίρνουν μια πρώτη γεύση του πως είναι πχ να μείνω στο ξενοδοχείο ή να επισκεφτώ το μνημείο». Το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη «έτρεξε» πιλοτικά στη Σαντορίνη όπου από τις 940 τοπικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν μία στις δύο είδε θετικά αποτελέσματα από τη χρήση ψηφιακών εργαλείων για την προβολή τους.
Την παρουσίαση του προγράμματος παρακολούθησαν μεταξύ άλλων ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ και ο πρόξενος των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη Γκρέγκορι Φλέγκερ.
Ο κ. Πάιατ σχολίασε ότι επισκέφτηκε τη Θεσσαλονίκη ίσως περισσότερο από κάθε άλλο πρέσβη των ΗΠΑ «ίσως γιατί μου αρέσει το φαγητό εδώ. Η Μακεδονία έχει διακριτή κουλτούρα, που δεν περιορίζεται μόνο σε παραλίες. Με λίγη δουλειά αυτή η περιοχή θα έχει επισκέπτες όλο το χρόνο» σχολίασε, προσθέτοντας ότι η πρεσβεία στηρίζει τη συνεργασία Google- Δήμου Θεσσαλονίκης.
Στην παρέμβαση του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης αναφέρθηκε στην προσπάθεια του δήμου να ανοίξει την πόλη στους επισκέπτες από το εξωτερικό, χαρακτηρίζοντας «τεράστια περιουσιακά στοιχεία» την πλούσια ιστορία και τα πανεπιστήμιά της, και επιπλέον τη γαστρονομία της. Όπως ανέφερε, ως αποτέλεσμα της ανάδειξης του εβραιϊκού και οθωμανικού παρελθόντος οι επισκέπτες από την Τουρκία αυξήθηκαν από 5.000 σε 100.000 μέσα σε λίγα χρόνια, ενώ οι διανυκτερεύσεις Ισραηλινών πλησιάζουν τις 80.000 μόνο το α’ εξάμηνο του 2018. Ο δήμαρχος αναφέρθηκε και σε δυσλειτουργίες στην προσπάθεια προβολής της Θεσσαλονίκης στους επισκέπτες. «Οι εκκλησίες είναι στο έλεος των παπάδων, όποτε θέλουν τις ανοίγουν, η δε η εφορεία νεότερων μνημείων έχει λέγειν και για το τι ομπρέλα θα μπει στο δρόμο. Δεν γίνεται να συνεχίσουμε έτσι».
Μετά τη παρουσίαση του προγράμματος ακολούθησε το 1ο ομαδικό σεμινάριο της Google για τις επιχειρήσεις.
Περιηγηθείτε στη Θεσσαλονίκη μέσω της διαδραστικής ταξιδιωτικής ιστορίας της Google εδώ
ΣΧΟΛΙΑ