Πιέσεις Καραμανλή στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. να μην αυξηθεί το μεταφορικό κόστος
03/12/2019 13:03
03/12/2019 13:03
Σημαντικά νομοθετικά κείμενα, όπως η αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών, ο εξορθολογισμός των μέτρων αδειοδότησης, προκειμένου να διευκολυνθεί η ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και η επικαιροποίηση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα τέλη χρήσης του οδικού δικτύου («Ευρωβινιέτα») συζητήθηκαν στο Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε., στο οποίο συμμετείχε και ο έλληνας υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Ειδικά, ως προς το θέμα της «Ευρωβινιέτας», η ελληνική πλευρά - αν και συμφώνησε ρητώς με τους γενικότερους στόχους της προστασίας του περιβάλλοντος που επιδιώκονται και της αρχής «ο ρυπαίνων κι ο χρήστης πληρώνει» - εξέφρασε κάποιες επιφυλάξεις, ως προς το κείμενο που παρουσίασε η φινλανδική Προεδρία, δεδομένου ότι θα αύξανε σημαντικά το μεταφορικό κόστος.
Για το λόγο αυτό -και στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης που ακολούθησε- η Ελλάδα άσκησε σημαντικές πιέσεις, προκειμένου να βρεθεί μια κοινά συμβιβαστική λύση. Η αμετακίνητη, όμως, στάση κάποιων κρατών δεν επέτρεψε στο Συμβούλιο να καταλήξει σε πολιτική συμφωνία, παραπέμποντας τη συζήτηση στο μέλλον.
Παράλληλα, και κατά τη γενική συζήτηση για το μέλλον του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε την ανάγκη το ευρωπαϊκό κείμενο που θα εγκριθεί να εγγυάται την κυριαρχία των κρατών μελών επί των υφιστάμενων εθνικών FIRs, και επιπλέον ζήτησε οι όποιες προτάσεις της Commission να συνοδεύονται από μελέτες αντίκτυπου, θέση την οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε απόλυτα δεκτή.
Στο πλαίσιο των εργασιών του Συμβουλίου, ο κ. Καραμανλής, συνεχάρη τη ρουμάνα επίτροπο Μεταφορών Adina-Ioana για την ανάληψη των νέων της καθηκόντων.
Επίσης, πραγματοποίησε σειρά διμερών συναντήσεων με ομολόγους του της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μια εξ αυτών ήταν και με την ιταλίδα υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Paola De Micheli, με την οποία συζήτησαν τα επόμενα βήματα που θα ακολουθήσουν της πρόσφατης υπογραφής του μνημονίου συνεργασίας του ελληνικού δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
01/11/2022 10:00
Σημαντικά νομοθετικά κείμενα, όπως η αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών, ο εξορθολογισμός των μέτρων αδειοδότησης, προκειμένου να διευκολυνθεί η ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και η επικαιροποίηση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα τέλη χρήσης του οδικού δικτύου («Ευρωβινιέτα») συζητήθηκαν στο Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε., στο οποίο συμμετείχε και ο έλληνας υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Ειδικά, ως προς το θέμα της «Ευρωβινιέτας», η ελληνική πλευρά - αν και συμφώνησε ρητώς με τους γενικότερους στόχους της προστασίας του περιβάλλοντος που επιδιώκονται και της αρχής «ο ρυπαίνων κι ο χρήστης πληρώνει» - εξέφρασε κάποιες επιφυλάξεις, ως προς το κείμενο που παρουσίασε η φινλανδική Προεδρία, δεδομένου ότι θα αύξανε σημαντικά το μεταφορικό κόστος.
Για το λόγο αυτό -και στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης που ακολούθησε- η Ελλάδα άσκησε σημαντικές πιέσεις, προκειμένου να βρεθεί μια κοινά συμβιβαστική λύση. Η αμετακίνητη, όμως, στάση κάποιων κρατών δεν επέτρεψε στο Συμβούλιο να καταλήξει σε πολιτική συμφωνία, παραπέμποντας τη συζήτηση στο μέλλον.
Παράλληλα, και κατά τη γενική συζήτηση για το μέλλον του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε την ανάγκη το ευρωπαϊκό κείμενο που θα εγκριθεί να εγγυάται την κυριαρχία των κρατών μελών επί των υφιστάμενων εθνικών FIRs, και επιπλέον ζήτησε οι όποιες προτάσεις της Commission να συνοδεύονται από μελέτες αντίκτυπου, θέση την οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε απόλυτα δεκτή.
Στο πλαίσιο των εργασιών του Συμβουλίου, ο κ. Καραμανλής, συνεχάρη τη ρουμάνα επίτροπο Μεταφορών Adina-Ioana για την ανάληψη των νέων της καθηκόντων.
Επίσης, πραγματοποίησε σειρά διμερών συναντήσεων με ομολόγους του της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μια εξ αυτών ήταν και με την ιταλίδα υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Paola De Micheli, με την οποία συζήτησαν τα επόμενα βήματα που θα ακολουθήσουν της πρόσφατης υπογραφής του μνημονίου συνεργασίας του ελληνικού δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΣΧΟΛΙΑ