ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πυγμαλίωνα, θα μπορούσε το «Έτερος Εγώ» να γίνει βιντεοπαιχνίδι;

Καθήλωσε το ελληνικό κοινό με τις ερμηνείες του, τον φωνάζουν με τα ονόματα των ρόλων του και μεταξύ άλλων μιλά στο makthes.gr για την ομάδα που μας σύστησε το ελληνικό binge watch

 12/01/2021 08:00

Πυγμαλίωνα, θα μπορούσε το «Έτερος Εγώ» να γίνει βιντεοπαιχνίδι;

Βιολέτα Φωτιάδη

Κίμωνας Σαραντινός, Δημήτρης Γλάρος και Δημήτρης Λαϊνης είναι μόνο μερικά από τα ονόματα που γράφτηκαν για εκείνον αλλά τα θυμόμαστε εξαιτίας του. Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης είναι ο άνθρωπος με τα χίλια πρόσωπα. Παρά το χαρακτηριστικό του όνομα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που συνηθίζουν να τον φωνάζουν με τα ονόματα των ρόλων του καθώς πρόκειται για έναν ηθοποιό – χαμαιλέοντα, που μπορεί με φυσικότητα να μεταμορφωθεί από καλόψυχο γιο εργοστασιάρχη σε σκληροτράχηλο αστυνομικό για να καταλήξει ένας ευφυής εγκληματολόγος στο φάσμα του αυτισμού που βοηθά την αστυνομία να πιάσει έναν κατά συρροή δολοφόνο.

Σύμφωνα με τον ίδιο αυτή η ταύτιση με τους ρόλους είναι κάτι που τον χαροποιεί ιδιαίτερα μιας και το κοινό «αγκαλιάζει» με αυτό τον τρόπο το επάγγελμα που αγαπά και όπως λέει με τρυφερότητα… «υπηρετεί»:

«Δε με πειράζει καθόλου που με αποκαλούν με τα ονόματα των ρόλων μου. Όποιος γνωρίζει το όνομά μου το γνωρίζει επειδή ξέρει τους ρόλους μου. Το ότι γνωρίζεις το κομμάτι που αγαπώ και για αυτό εργάζομαι είναι το πιο σημαντικό γιατί μέσα από αυτό αναγνωρίζεις και τη δουλειά των συναδέλφων μου, των ανθρώπων που τα γράφουν, που τα οργανώνουν και άρα γνωρίζεις αυτό που υπηρετώ. Χαίρομαι να με αποκαλούν με το όνομα του ρόλου γιατί έχουν αγαπήσει αυτό που αγάπησα και εγώ όταν διάβασα το κείμενο.»

dadakaridis-deipno-TtrPa.jpg

Πέραν των επιτυχιών του στην τηλεόραση, ο Πυγμαλίων έχει αφήσει το αποτύπωμά του και στο θεατρικό χώρο συμμετέχοντας σε παραστάσεις ορόσημα όπως το «Δείπνο Ηλιθίων», το οποίο πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά, έστω και μέσω του διαδικτύου. Με το χώρο του πολιτισμού να μετρά όλο και περισσότερες πληγές εξαιτίας της πανδημίας, οι online παραστάσεις είναι ίσως η μόνη επιλογή για να ζήσουμε εν μέρει, και ελπίζουμε προσωρινά, τη θεατρική εμπειρία.

«Το ηλεκτρονικό κομμάτι έχει μπει στη ζωή μας θέλοντας και μη. Καταλαβαίνω πως σε αυτό τον καιρό που ζούμε είναι μία επιλογή διασκέδασης, συντροφιάς στο σπίτι αλλά είναι πολύ διαφορετικό από το να δεις μία παράσταση ζωντανά.
Έχουμε στερηθεί τα πάντα. Την κοινωνική επαφή. Το ηλεκτρονικό είναι ένας τρόπος να δείξεις την παράσταση, να δεις τα αγαπημένα σου πρόσωπα, να πάρεις ένα μήνυμα. Δεν υπάρχει εναλλακτική έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα. Είναι ό,τι πιο κοντά έχουμε στο να μπορούμε να επικοινωνούμε τη δουλειά μας και το έργο μας. Δεν είναι όμως το ίδιο», εξηγεί. 

Η παύση που βιώνουμε και η ανάσα που κρατάμε μέχρι να πραγματοποιηθεί η χιλιοειπωμένη ευχή για το 2021 «και του χρόνου ελεύθεροι», εύκολα μπορούν να μετατραπούν σε απραξία και όπως λέει και ο Πυγμαλίων να οδηγήσουν τους επαγγελματίες και συναδέφους του που κάθονται «στον πάγκο» σε ένα οικονομικό και ψυχολογικό αδιέξοδο: 

«Το βασικό είναι η λειτουργία του επαγγέλματος η οποία έχει να κάνει με μία διάδραση της ψυχής και του μυαλού και του σώματος σε κάτι που έχεις προβάρει, με ανθρώπους που άλλες φορές είναι αγαπημένοι. άλλες φορές όχι, αλλά είμαστε επαγγελματίες και μπαίνουμε σε μία διαδικασία να ακολουθήσουμε κάποιους κανόνες ώστε να κάνουμε αυτό που μας εκφράζει, να διασκεδάσουμε και να υπάρχουμε. Η απραξία είναι κάτι που σε διαλύει και όταν έχεις συνηθίσει να υπάρχεις στο παραπάνω πλαίσιο, πέραν της οικονομικής επιβάρυνσης που δέχεσαι ως ηθοποιός υπάρχει και το ψυχολογικό κομμάτι που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι απορυθμίζεσαι.

Εγώ είμαι τυχερός γιατί μου δόθηκε η δυνατότητα να εργαστώ σε μία σειρά που ευτυχώς για όλους τους συναδέλφους μου που εργαζόμαστε μαζί στη "Φαμίλια" δεν έχουν σταματήσει τα γυρίσματα οπότε βρίσκω το κομμάτι μέσα στη μέρα που με κάνει να αισθάνομαι λειτουργικός. Από την άλλη ένας άνθρωπος που δεν εργάζεται καθόλου φαντάζομαι ότι βρίσκεται σε φοβερό αδιέξοδο, τόσο βιοποριστικά όσο και ψυχολογικά.

Είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναζήσει ιστορικά ως γενιά. Δεν είμαι επιστήμονας για να ορίσω αν κάποιο μέτρο είναι σωστό ή λάθος. Είμαι από τους ανθρώπους που προσέχουν και είμαι συγκεντρωμένος σε αυτή την προσπάθεια. Από την άλλη υπάρχουν πράγματα που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν διαφορετικά. Ο καθένας μας έχει μία άποψη για τα πράγματα αλλά επί της ουσίας δεν μπορώ να έχω γνώση που φέρει και την αντίστοιχη ευθύνη. Και η γνώμη μου όμως αφορά το κοινό καλό. Είναι κάτι πολύ σοβαρό για όλους και εύχομαι οι άνθρωποι που οδηγούν τα πράγματα να τα διαχειριστούν όσο το δυνατόν καλύτερα για όλους μας.»

Έτερος Εγώ: Η εκκωφαντική απάντηση περί αστυνομικού θρίλερ στην Ελλάδα 


Πριν από τέσσερα χρόνια, ο Σωτήρης Τσαφούλιας μας εισήγαγε με αριστοτεχνικό τρόπο στο σύμπαν του "Έτερος Εγώ" με την ομώνυμη ταινία. Έπειτα περιπλανηθήκαμε μαζί του στον πρώτο κύκλο της σειράς «Έτερος Εγώ: Χαμένες Ψυχές» για να μας οδηγήσει πριν από ένα μήνα περίπου στην «Κάθαρσις», η οποία τελικά μόνο αυτό δεν ήταν καθώς οι υψηλές προδιαγραφές που έχει θέσει η σειρά κάνουν τον θεατή να αγωνιά τόσο για την εξέλιξη της πλοκής όσο για το που μπορεί να φτάσει η ομάδα των συντελεστών της, σκηνοθετικά και υποκριτικά. 

Και μπορεί για όλους εμάς να είναι ο νέος «εθισμός» στο αστυνομικό θρίλερ αλλά για τον Σωτήρη και τον Πυγμαλίωνα ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα και πέραν των άρτιων ερμηνειών, της επιβλητικής ατμόσφαιρας και της ανατρεπτικής υπόθεσης, αυτό που το χαρακτηρίζει είναι η προσοχή στη λεπτομέρεια. Γεγονός που εξηγείται μόνο με έναν τρόπο:

«Όταν ξεκινήσαμε με το Σωτήρη να ονειρευόμαστε τον κόσμο του Έτερος Εγώ το κάναμε γιατί πιστεύαμε ότι αυτό που αγαπάμε μπορεί να αγαπηθεί και από άλλους. Το τι θα ακολουθούσε δεν το σκέφτηκε κανείς και το διαχειρίζεσαι όταν και αν έρθει. Χαίρομαι που βλέπω ότι ο κόσμος το αγκάλιασε έτσι, την ατμόσφαιρα, τους χαρακτήρες και επιβεβαιώνεται η σκληρή δουλειά που ρίχνουμε όλοι εδώ και οκτώ χρόνια για αυτό.

Κάναμε ότι πιο ρομαντικό και αθώο είχαμε στην ψυχή μας με αγάπη και αυτό ήταν το πιο ευχάριστο. Αυτό συνεχίζουμε να κάνουμε εξελίσσοντας την ιστορία και τους χαρακτήρες και για αυτό είναι μία τεράστια αγκαλιά για όλους τους ηθοποιούς που συμμετέχουν.»
dadakridis-eteros-ego-1.jpg


Κεντρικό πρόσωπο του «Έτερος Εγώ» είναι ο εκκεντρικός και μοναχικός εγκληματολόγος Δημήτρης Λαΐνης, με τον Πυγμαλίωνα να καταφέρνει να μιλά ακόμα και όταν σιωπά. Ένας ήρωας διαφορετικός, στο φάσμα του αυτισμού, με ιδιαίτερα συμβολικό ρόλο:

«Ο χαρακτήρας μου είναι στο φάσμα του αυτισμού. Όταν φτιάξαμε το κείμενο με τον Σωτήρη είχαμε έναν ήρωα κλασικό και η βαθύτερη σκέψη μας ήταν το πώς θα κάνουμε ένα χαρακτήρα υποκειμενικό του θεατή. Όπου ο θεατής μπορεί να τον θεωρήσει αδύναμο, άπραγο, υπό μίας κατάστασης αλλά επειδή τον ταξιδεύει, στο τέλος να τον δικαιώσει γιατί του δίνει το δικαίωμα να παρατηρεί την ιστορία με μία ευαίσθητη πλευρά.

Η δική μου τριβή ήταν στο να φτιάξω έναν χαρακτήρα ο οποίος δεν ήταν μία διατριβή στο πώς ένας ηθοποιός παίζει στο φάσμα του αυτισμού. Ήταν αυτό το χαρακτηριστικό που τον βοηθούσε να συγκεντρώνεται, να είναι βαθιά εσωστρεφής και όποτε επικοινωνεί να είναι απόλυτα λυτρωτικός ή σημαντικός για την εξέλιξη. Εξυπηρέτησε τη συνθήκη και την ατμόσφαιρα του έργου στο ότι πολλές φορές θεωρούμε ότι είμαστε καλύτεροι από άλλους ανθρώπους ή ανώτεροι και αυτό είναι μία μπούρδα. Είμαστε αυτό που είμαστε οι άνθρωποι και καθένας που πατάει αυτή τη γη έχει το δικαίωμα να μας εκπλήξει ή όχι. Ουσιαστικά λοιπόν ο Λαΐνης συνταξίδευε χρονικά με αυτό που βλέπουμε και στο τέλος γινόταν αναγκαίος γιατί παίρνει θέση στα πάντα και ταυτόχρονα δεν παίρνει ποτέ. Υπάρχει εκεί, εκφράζεται για τα πάντα με τα μάτια του και παράλληλα δεν εκφράζεται. Είναι απόλυτα αδύναμος και συνάμα απίστευτα ισχυρός.»

Με την ταινία να ξεπερνά τις 4 εκατ. προβολές στο YouΤube, δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν λόγο για μία παραγωγή που ξεπερνά κατά πολύ τα «ελληνικά δεδομένα» κερδίζοντας επάξια μία θέση ανάμεσα στις καλύτερες κινηματογραφικές προτάσεις ανά τον κόσμο. Ποιος έκρινε όμως τα ελληνικά δεδομένα κατώτερα των περιστάσεων;

«Υπάρχει αυτό το περίεργο πράγμα που λέμε συχνά “τα ελληνικά δεδομένα”. Εμείς εργαστήκαμε σαν Έλληνες. Σαν την Ελλάδα που ονειρευόμαστε. Τα ελληνικά δεδομένα, όταν δίνεται η ευκαιρία ίσως είναι και καλύτερα από τα ξένα. Δεν μπαίνω στη διαδικασία να υποβαθμίσω το κομμάτι του λαού μου στα πράγματα γιατί δεν του έχει δοθεί και η κατάλληλη ευκαιρία αλλά όποτε του δίνεται είτε πρόκειται για Έλληνα επιστήμονας, είτε για ζωγράφο, είτε για σκηνοθέτη, είτε για ηθοποιό, είτε για αθλητή κλπ., ο Έλληνας διαπρέπει σε αυτό που κάνει. Οπότε για μένα τα ελληνικά δεδομένα είναι πολύ σημαντικά. Η ελλειπτική παιδεία πάλι δεν είναι», απαντά ο ηθοποιός.

Ως φίλη του gaming δεν μπορούσα να μην αναρωτηθώ κατά πόσο ένα τόσο ευφάνταστο σενάριο θα καθήλωνε την κοινότητα των gamers αν μεταφερόταν στις αντίστοιχες πλατφόρμες. Με έκπληξη διαπιστώνω ότι ο Πυγμαλίων είναι και αυτός ένας ονειροπόλος gamer, παρά τις δυσκολίες πραγμάτωσης ενός τέτοιου εγχειρήματος:

«Άνετα θα γινόταν παιχνίδι και άνετα θα έδινα την εικόνα μου και τη φωνή μου για το ρόλο που έχω. Όσοι παίζουμε video games θα θέλαμε σίγουρα να γίνει. Είναι τόσο ακριβή όμως η διαδικασία παραγωγής ενός παιχνιδιού που χρειάζεται άλλη διάδραση.»

Η τρίτη και τελευταία σεζόν της σειράς, η οποία θα έχει τον τίτλο "Νέμεσις", βρίσκεται «υπό κατασκευή» με τους δημιουργούς να οραματίζονται την πλοκή της. Από εχθές όλοι μιλούν για μία ιστορική συμφωνία, με το Νetflix να θέλει να εντάξει τη σειρά στην βιβλιοθήκη του δίνοντάς την τον τίτλο της πρώτης ελληνικής παραγωγής που θα βρει τη θέση της ανάμεσα στις σειρές της δημοφιλούς πλατφόρμας. Ωστόσο, οι συζητήσεις που γίνονται είναι σε πολύ αρχικό στάδιο και παρά τα όσα ακούγονται για «τα μισά της διαδρομής» και «το ένα βήμα πριν…», το μόνο που μπορούμε να πούμε μέχρι την επίσημη ανακοίνωση της παραγωγής είναι ότι γίνονται.

Κίμωνας Σαραντινός, Δημήτρης Γλάρος και Δημήτρης Λαϊνης είναι μόνο μερικά από τα ονόματα που γράφτηκαν για εκείνον αλλά τα θυμόμαστε εξαιτίας του. Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης είναι ο άνθρωπος με τα χίλια πρόσωπα. Παρά το χαρακτηριστικό του όνομα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που συνηθίζουν να τον φωνάζουν με τα ονόματα των ρόλων του καθώς πρόκειται για έναν ηθοποιό – χαμαιλέοντα, που μπορεί με φυσικότητα να μεταμορφωθεί από καλόψυχο γιο εργοστασιάρχη σε σκληροτράχηλο αστυνομικό για να καταλήξει ένας ευφυής εγκληματολόγος στο φάσμα του αυτισμού που βοηθά την αστυνομία να πιάσει έναν κατά συρροή δολοφόνο.

Σύμφωνα με τον ίδιο αυτή η ταύτιση με τους ρόλους είναι κάτι που τον χαροποιεί ιδιαίτερα μιας και το κοινό «αγκαλιάζει» με αυτό τον τρόπο το επάγγελμα που αγαπά και όπως λέει με τρυφερότητα… «υπηρετεί»:

«Δε με πειράζει καθόλου που με αποκαλούν με τα ονόματα των ρόλων μου. Όποιος γνωρίζει το όνομά μου το γνωρίζει επειδή ξέρει τους ρόλους μου. Το ότι γνωρίζεις το κομμάτι που αγαπώ και για αυτό εργάζομαι είναι το πιο σημαντικό γιατί μέσα από αυτό αναγνωρίζεις και τη δουλειά των συναδέλφων μου, των ανθρώπων που τα γράφουν, που τα οργανώνουν και άρα γνωρίζεις αυτό που υπηρετώ. Χαίρομαι να με αποκαλούν με το όνομα του ρόλου γιατί έχουν αγαπήσει αυτό που αγάπησα και εγώ όταν διάβασα το κείμενο.»

dadakaridis-deipno-TtrPa.jpg

Πέραν των επιτυχιών του στην τηλεόραση, ο Πυγμαλίων έχει αφήσει το αποτύπωμά του και στο θεατρικό χώρο συμμετέχοντας σε παραστάσεις ορόσημα όπως το «Δείπνο Ηλιθίων», το οποίο πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά, έστω και μέσω του διαδικτύου. Με το χώρο του πολιτισμού να μετρά όλο και περισσότερες πληγές εξαιτίας της πανδημίας, οι online παραστάσεις είναι ίσως η μόνη επιλογή για να ζήσουμε εν μέρει, και ελπίζουμε προσωρινά, τη θεατρική εμπειρία.

«Το ηλεκτρονικό κομμάτι έχει μπει στη ζωή μας θέλοντας και μη. Καταλαβαίνω πως σε αυτό τον καιρό που ζούμε είναι μία επιλογή διασκέδασης, συντροφιάς στο σπίτι αλλά είναι πολύ διαφορετικό από το να δεις μία παράσταση ζωντανά.
Έχουμε στερηθεί τα πάντα. Την κοινωνική επαφή. Το ηλεκτρονικό είναι ένας τρόπος να δείξεις την παράσταση, να δεις τα αγαπημένα σου πρόσωπα, να πάρεις ένα μήνυμα. Δεν υπάρχει εναλλακτική έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα. Είναι ό,τι πιο κοντά έχουμε στο να μπορούμε να επικοινωνούμε τη δουλειά μας και το έργο μας. Δεν είναι όμως το ίδιο», εξηγεί. 

Η παύση που βιώνουμε και η ανάσα που κρατάμε μέχρι να πραγματοποιηθεί η χιλιοειπωμένη ευχή για το 2021 «και του χρόνου ελεύθεροι», εύκολα μπορούν να μετατραπούν σε απραξία και όπως λέει και ο Πυγμαλίων να οδηγήσουν τους επαγγελματίες και συναδέφους του που κάθονται «στον πάγκο» σε ένα οικονομικό και ψυχολογικό αδιέξοδο: 

«Το βασικό είναι η λειτουργία του επαγγέλματος η οποία έχει να κάνει με μία διάδραση της ψυχής και του μυαλού και του σώματος σε κάτι που έχεις προβάρει, με ανθρώπους που άλλες φορές είναι αγαπημένοι. άλλες φορές όχι, αλλά είμαστε επαγγελματίες και μπαίνουμε σε μία διαδικασία να ακολουθήσουμε κάποιους κανόνες ώστε να κάνουμε αυτό που μας εκφράζει, να διασκεδάσουμε και να υπάρχουμε. Η απραξία είναι κάτι που σε διαλύει και όταν έχεις συνηθίσει να υπάρχεις στο παραπάνω πλαίσιο, πέραν της οικονομικής επιβάρυνσης που δέχεσαι ως ηθοποιός υπάρχει και το ψυχολογικό κομμάτι που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι απορυθμίζεσαι.

Εγώ είμαι τυχερός γιατί μου δόθηκε η δυνατότητα να εργαστώ σε μία σειρά που ευτυχώς για όλους τους συναδέλφους μου που εργαζόμαστε μαζί στη "Φαμίλια" δεν έχουν σταματήσει τα γυρίσματα οπότε βρίσκω το κομμάτι μέσα στη μέρα που με κάνει να αισθάνομαι λειτουργικός. Από την άλλη ένας άνθρωπος που δεν εργάζεται καθόλου φαντάζομαι ότι βρίσκεται σε φοβερό αδιέξοδο, τόσο βιοποριστικά όσο και ψυχολογικά.

Είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναζήσει ιστορικά ως γενιά. Δεν είμαι επιστήμονας για να ορίσω αν κάποιο μέτρο είναι σωστό ή λάθος. Είμαι από τους ανθρώπους που προσέχουν και είμαι συγκεντρωμένος σε αυτή την προσπάθεια. Από την άλλη υπάρχουν πράγματα που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν διαφορετικά. Ο καθένας μας έχει μία άποψη για τα πράγματα αλλά επί της ουσίας δεν μπορώ να έχω γνώση που φέρει και την αντίστοιχη ευθύνη. Και η γνώμη μου όμως αφορά το κοινό καλό. Είναι κάτι πολύ σοβαρό για όλους και εύχομαι οι άνθρωποι που οδηγούν τα πράγματα να τα διαχειριστούν όσο το δυνατόν καλύτερα για όλους μας.»

Έτερος Εγώ: Η εκκωφαντική απάντηση περί αστυνομικού θρίλερ στην Ελλάδα 


Πριν από τέσσερα χρόνια, ο Σωτήρης Τσαφούλιας μας εισήγαγε με αριστοτεχνικό τρόπο στο σύμπαν του "Έτερος Εγώ" με την ομώνυμη ταινία. Έπειτα περιπλανηθήκαμε μαζί του στον πρώτο κύκλο της σειράς «Έτερος Εγώ: Χαμένες Ψυχές» για να μας οδηγήσει πριν από ένα μήνα περίπου στην «Κάθαρσις», η οποία τελικά μόνο αυτό δεν ήταν καθώς οι υψηλές προδιαγραφές που έχει θέσει η σειρά κάνουν τον θεατή να αγωνιά τόσο για την εξέλιξη της πλοκής όσο για το που μπορεί να φτάσει η ομάδα των συντελεστών της, σκηνοθετικά και υποκριτικά. 

Και μπορεί για όλους εμάς να είναι ο νέος «εθισμός» στο αστυνομικό θρίλερ αλλά για τον Σωτήρη και τον Πυγμαλίωνα ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα και πέραν των άρτιων ερμηνειών, της επιβλητικής ατμόσφαιρας και της ανατρεπτικής υπόθεσης, αυτό που το χαρακτηρίζει είναι η προσοχή στη λεπτομέρεια. Γεγονός που εξηγείται μόνο με έναν τρόπο:

«Όταν ξεκινήσαμε με το Σωτήρη να ονειρευόμαστε τον κόσμο του Έτερος Εγώ το κάναμε γιατί πιστεύαμε ότι αυτό που αγαπάμε μπορεί να αγαπηθεί και από άλλους. Το τι θα ακολουθούσε δεν το σκέφτηκε κανείς και το διαχειρίζεσαι όταν και αν έρθει. Χαίρομαι που βλέπω ότι ο κόσμος το αγκάλιασε έτσι, την ατμόσφαιρα, τους χαρακτήρες και επιβεβαιώνεται η σκληρή δουλειά που ρίχνουμε όλοι εδώ και οκτώ χρόνια για αυτό.

Κάναμε ότι πιο ρομαντικό και αθώο είχαμε στην ψυχή μας με αγάπη και αυτό ήταν το πιο ευχάριστο. Αυτό συνεχίζουμε να κάνουμε εξελίσσοντας την ιστορία και τους χαρακτήρες και για αυτό είναι μία τεράστια αγκαλιά για όλους τους ηθοποιούς που συμμετέχουν.»
dadakridis-eteros-ego-1.jpg


Κεντρικό πρόσωπο του «Έτερος Εγώ» είναι ο εκκεντρικός και μοναχικός εγκληματολόγος Δημήτρης Λαΐνης, με τον Πυγμαλίωνα να καταφέρνει να μιλά ακόμα και όταν σιωπά. Ένας ήρωας διαφορετικός, στο φάσμα του αυτισμού, με ιδιαίτερα συμβολικό ρόλο:

«Ο χαρακτήρας μου είναι στο φάσμα του αυτισμού. Όταν φτιάξαμε το κείμενο με τον Σωτήρη είχαμε έναν ήρωα κλασικό και η βαθύτερη σκέψη μας ήταν το πώς θα κάνουμε ένα χαρακτήρα υποκειμενικό του θεατή. Όπου ο θεατής μπορεί να τον θεωρήσει αδύναμο, άπραγο, υπό μίας κατάστασης αλλά επειδή τον ταξιδεύει, στο τέλος να τον δικαιώσει γιατί του δίνει το δικαίωμα να παρατηρεί την ιστορία με μία ευαίσθητη πλευρά.

Η δική μου τριβή ήταν στο να φτιάξω έναν χαρακτήρα ο οποίος δεν ήταν μία διατριβή στο πώς ένας ηθοποιός παίζει στο φάσμα του αυτισμού. Ήταν αυτό το χαρακτηριστικό που τον βοηθούσε να συγκεντρώνεται, να είναι βαθιά εσωστρεφής και όποτε επικοινωνεί να είναι απόλυτα λυτρωτικός ή σημαντικός για την εξέλιξη. Εξυπηρέτησε τη συνθήκη και την ατμόσφαιρα του έργου στο ότι πολλές φορές θεωρούμε ότι είμαστε καλύτεροι από άλλους ανθρώπους ή ανώτεροι και αυτό είναι μία μπούρδα. Είμαστε αυτό που είμαστε οι άνθρωποι και καθένας που πατάει αυτή τη γη έχει το δικαίωμα να μας εκπλήξει ή όχι. Ουσιαστικά λοιπόν ο Λαΐνης συνταξίδευε χρονικά με αυτό που βλέπουμε και στο τέλος γινόταν αναγκαίος γιατί παίρνει θέση στα πάντα και ταυτόχρονα δεν παίρνει ποτέ. Υπάρχει εκεί, εκφράζεται για τα πάντα με τα μάτια του και παράλληλα δεν εκφράζεται. Είναι απόλυτα αδύναμος και συνάμα απίστευτα ισχυρός.»

Με την ταινία να ξεπερνά τις 4 εκατ. προβολές στο YouΤube, δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν λόγο για μία παραγωγή που ξεπερνά κατά πολύ τα «ελληνικά δεδομένα» κερδίζοντας επάξια μία θέση ανάμεσα στις καλύτερες κινηματογραφικές προτάσεις ανά τον κόσμο. Ποιος έκρινε όμως τα ελληνικά δεδομένα κατώτερα των περιστάσεων;

«Υπάρχει αυτό το περίεργο πράγμα που λέμε συχνά “τα ελληνικά δεδομένα”. Εμείς εργαστήκαμε σαν Έλληνες. Σαν την Ελλάδα που ονειρευόμαστε. Τα ελληνικά δεδομένα, όταν δίνεται η ευκαιρία ίσως είναι και καλύτερα από τα ξένα. Δεν μπαίνω στη διαδικασία να υποβαθμίσω το κομμάτι του λαού μου στα πράγματα γιατί δεν του έχει δοθεί και η κατάλληλη ευκαιρία αλλά όποτε του δίνεται είτε πρόκειται για Έλληνα επιστήμονας, είτε για ζωγράφο, είτε για σκηνοθέτη, είτε για ηθοποιό, είτε για αθλητή κλπ., ο Έλληνας διαπρέπει σε αυτό που κάνει. Οπότε για μένα τα ελληνικά δεδομένα είναι πολύ σημαντικά. Η ελλειπτική παιδεία πάλι δεν είναι», απαντά ο ηθοποιός.

Ως φίλη του gaming δεν μπορούσα να μην αναρωτηθώ κατά πόσο ένα τόσο ευφάνταστο σενάριο θα καθήλωνε την κοινότητα των gamers αν μεταφερόταν στις αντίστοιχες πλατφόρμες. Με έκπληξη διαπιστώνω ότι ο Πυγμαλίων είναι και αυτός ένας ονειροπόλος gamer, παρά τις δυσκολίες πραγμάτωσης ενός τέτοιου εγχειρήματος:

«Άνετα θα γινόταν παιχνίδι και άνετα θα έδινα την εικόνα μου και τη φωνή μου για το ρόλο που έχω. Όσοι παίζουμε video games θα θέλαμε σίγουρα να γίνει. Είναι τόσο ακριβή όμως η διαδικασία παραγωγής ενός παιχνιδιού που χρειάζεται άλλη διάδραση.»

Η τρίτη και τελευταία σεζόν της σειράς, η οποία θα έχει τον τίτλο "Νέμεσις", βρίσκεται «υπό κατασκευή» με τους δημιουργούς να οραματίζονται την πλοκή της. Από εχθές όλοι μιλούν για μία ιστορική συμφωνία, με το Νetflix να θέλει να εντάξει τη σειρά στην βιβλιοθήκη του δίνοντάς την τον τίτλο της πρώτης ελληνικής παραγωγής που θα βρει τη θέση της ανάμεσα στις σειρές της δημοφιλούς πλατφόρμας. Ωστόσο, οι συζητήσεις που γίνονται είναι σε πολύ αρχικό στάδιο και παρά τα όσα ακούγονται για «τα μισά της διαδρομής» και «το ένα βήμα πριν…», το μόνο που μπορούμε να πούμε μέχρι την επίσημη ανακοίνωση της παραγωγής είναι ότι γίνονται.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία