ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

«Πικρός καφές»... με ανατιμήσεις που φτάνουν ως και 66%!

Οι λογαριασμοί της ενέργειας που έχουν εκτιναχτεί στα ύψη αλλά και οι συνεχείς ανατιμήσεις σε καφέ και πρώτες ύλες όπως το γάλα και η ζάχαρη, φέρνουν σε αδιέξοδο τους επιχειρηματίες

 14/01/2023 16:57

Της Νόρας Τσακμάκη

Την ανηφόρα τραβάει η τιμή του καφέ τα τελευταία δύο χρόνια. Οι καταναλωτές βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να απολαύσουν το καφεδάκι τους, ακόμα και «πακέτο», η τιμή του οποίου έχει αυξηθεί συνολικά ως και 66%...

Οι λογαριασμοί της ενέργειας που έχουν εκτιναχτεί στα ύψη αλλά και οι συνεχείς ανατιμήσεις σε καφέ και πρώτες ύλες όπως το γάλα και η ζάχαρη, φέρνουν σε αδιέξοδο τους επιχειρηματίες που προσπαθούν να απορροφήσουν οι ίδιοι ορισμένες από τις αυξήσεις. Τα καθαρά κέρδη μειώνονται δραστικά ακόμα κι εκεί που οι τζίροι είναι αυξημένοι και τα αδιέξοδα μεγαλώνουν.

Σύμφωνα με καταστηματάρχες, το cappuccino τα τελευταία δύο χρόνια έχει καταγράψει άνοδο 21% και πλέον πωλείται στα 2,30-2,50 ευρώ. Αντίστοιχα στον κρύο καφέ στον οποίο συνυπολογίζεται το γάλα παρατηρήθηκε αύξηση 25% εκτοξεύοντας τον στα 2,50 ευρώ, ενώ το freddo espresso θα αγγίξει το 28% και η τιμή του θα κυμαίνεται από 2,10 έως 2,30 ευρώ, χωρίς φυσικά τις επιπλέον χρεώσεις σε τυχόν έξτρα υλικά. Την μεγαλύτερη άνοδο όμως φαίνεται να την έχει ο ελληνικός καφές καθώς έχει συνολική αύξηση 66% και η τιμή του φτάνει έως και τα 2 ευρώ, ενώ η τιμή του το 2021 ήταν στα 1,10 ευρώ.

Νέα ανατίμηση το Μάρτιο

«Περιμένουμε αυτή την εβδομάδα την αύξηση του καφέ και είναι περίπου 15-20% σαν προμήθεια, 20-30% έχουν ανέβει τα γάλατα τον τελευταίο μήνα. Ο κόσμος εξακολουθεί να αγοράζει από έξω καφέ, ο περισσότερος πληθυσμός έχει μειώσει την ποσότητα, την επισκεψιμότητα κατά την διάρκεια της ημέρας και οι 3 στους 10 την ποιότητα του καφέ. Κάποιοι που έπαιρναν διπλό καπουτσίνο τώρα παίρνουν μονό. Θα γίνει ανατίμηση προς τον Μάρτιο και η αύξηση θα είναι 10%», δήλωσε ο Νίκος Βίλας, ιδιοκτήτης καφέ.

.JPG


«Δεν έχουμε κάνει καμία αύξηση μέχρι στιγμής αλλά με τα καινούρια δεδομένα δεν θα αντέξουμε να απορροφήσουμε κι άλλη ανατίμηση. Δεν είναι μόνο η αύξηση στον καφέ, είναι στα ποτήρια, στα καπάκια, στα γάλατα, στην ενέργεια, στην ζάχαρη που η πορεία της αύξησης της είναι τρομακτική. Επομένως στην επόμενη ανατίμηση που περιμένουμε, δεν θα γίνει απορρόφηση», είπαν η Σοφία Μουράτη και η Ευτυχία Μπορόνα, ιδιοκτήτριες καφέ.

-mjVHW.JPG


«Παίρνουμε καφέ από έξω αλλά όχι κάθε μέρα. Γενικά ψάχνουμε τις φθηνότερες επιλογές 10-20 λεπτά διαφορά δηλαδή», δήλωσε ο Παναγιώτης Ζίγκας, καταναλωτής.

Μείωση της κίνησης

Ιδιοκτήτες καταστημάτων και υπάλληλοι μιλούν για μείωση της κίνησης των καταναλωτών έως και 10% κάτω, με πολλούς πελάτες να επισκέπτονται το κατάστημα πλέον μια φορά την εβδομάδα, ενώ παρατηρούν πως κάποιοι τελικά τείνουν προς φθηνότερες επιλογές.

«Έχουν ανέβει οι τιμές του καφέ και όλων των υλικών που συνυπολογίζονται στον καφέ. Από τότε που ανοίξαμε το μαγαζί εδώ και 2 χρόνια ο καφές έχει ανέβει 40-50 λεπτά συνολικά γιατί αναλογικά έχει ανέβει σχεδόν στα διπλά η τιμή του καφέ από την εταιρεία. Έχουμε παρατηρήσει μείωση του κόσμου και από αυτά που ακούμε πολλοί επιλέγουν να ετοιμάζουν τον καφέ τους από το σπίτι. Ένα 10% των ατόμων τα οποία ήταν καθημερινοί πελάτες μπορεί να έρθουν μία φορά την εβδομάδα πλέον ή και καθόλου. Εμείς δεν απορροφούμε τις αυξήσεις, κάνουμε ανατίμηση του καφέ. Βέβαια οι τιμές μας πρέπει να συμβαδίζουν και με τα υπόλοιπα καταστήματα καφέ καθώς εδώ η περιοχή είναι πολύ ανταγωνιστική και αν ξεφύγουν οι δικές μας τιμές περισσότερο από άλλων θα χάσουμε πελατεία», επισήμανε η Πηνελόπη Καράογλου, ιδιοκήτρια.

-OWRBC.JPG


Έρευνα αγοράς για τον καφέ

«Η αύξηση που έχουμε κάνει είναι 20 λεπτά από την αρχή. Απορροφάμε προς το παρών τις ανατιμήσεις αλλά μπαίνει μέσα το κατάστημα διότι έχουμε λιγότερα έσοδα. Κάποιοι που έρχονταν κάθε μέρα έχουν μειώσει απίστευτα πολύ τις επισκέψεις τους. Ο κόσμος κάνει έρευνα αγοράς και επιλέγει πάντα την φθηνότερη επιλογή. Αυτό που γίνεται συχνά το τελευταίο διάστημα είναι να επιλέγουν φθηνότερες εκδοχές του καφέ», δήλωσε η Μύρα Σαχματζόγλου, υπάλληλος.

-rdB61.JPG


«Ακόμη δεν πραγματοποιήσαμε αυξήσεις, βέβαια επειδή ανοίξαμε τον Απρίλιο η τιμή του καφέ που δώσαμε ήταν και αυτή που πήραμε. Εννοείται πως θα κάνουμε ανατίμηση, έχουμε απορροφήσει ήδη μία αύξηση. Έχουμε προσέξει οτι σχεδόν όλοι τείνουν προς τις φθηνότερες επιλογές του καφέ πλέον, ακόμη και οι πιο σταθεροί μας πελάτες», είπε η Σοφία Τσουμπάρη ιδιοκτήτρια καφέ.

ts.JPG


Της Νόρας Τσακμάκη

Την ανηφόρα τραβάει η τιμή του καφέ τα τελευταία δύο χρόνια. Οι καταναλωτές βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να απολαύσουν το καφεδάκι τους, ακόμα και «πακέτο», η τιμή του οποίου έχει αυξηθεί συνολικά ως και 66%...

Οι λογαριασμοί της ενέργειας που έχουν εκτιναχτεί στα ύψη αλλά και οι συνεχείς ανατιμήσεις σε καφέ και πρώτες ύλες όπως το γάλα και η ζάχαρη, φέρνουν σε αδιέξοδο τους επιχειρηματίες που προσπαθούν να απορροφήσουν οι ίδιοι ορισμένες από τις αυξήσεις. Τα καθαρά κέρδη μειώνονται δραστικά ακόμα κι εκεί που οι τζίροι είναι αυξημένοι και τα αδιέξοδα μεγαλώνουν.

Σύμφωνα με καταστηματάρχες, το cappuccino τα τελευταία δύο χρόνια έχει καταγράψει άνοδο 21% και πλέον πωλείται στα 2,30-2,50 ευρώ. Αντίστοιχα στον κρύο καφέ στον οποίο συνυπολογίζεται το γάλα παρατηρήθηκε αύξηση 25% εκτοξεύοντας τον στα 2,50 ευρώ, ενώ το freddo espresso θα αγγίξει το 28% και η τιμή του θα κυμαίνεται από 2,10 έως 2,30 ευρώ, χωρίς φυσικά τις επιπλέον χρεώσεις σε τυχόν έξτρα υλικά. Την μεγαλύτερη άνοδο όμως φαίνεται να την έχει ο ελληνικός καφές καθώς έχει συνολική αύξηση 66% και η τιμή του φτάνει έως και τα 2 ευρώ, ενώ η τιμή του το 2021 ήταν στα 1,10 ευρώ.

Νέα ανατίμηση το Μάρτιο

«Περιμένουμε αυτή την εβδομάδα την αύξηση του καφέ και είναι περίπου 15-20% σαν προμήθεια, 20-30% έχουν ανέβει τα γάλατα τον τελευταίο μήνα. Ο κόσμος εξακολουθεί να αγοράζει από έξω καφέ, ο περισσότερος πληθυσμός έχει μειώσει την ποσότητα, την επισκεψιμότητα κατά την διάρκεια της ημέρας και οι 3 στους 10 την ποιότητα του καφέ. Κάποιοι που έπαιρναν διπλό καπουτσίνο τώρα παίρνουν μονό. Θα γίνει ανατίμηση προς τον Μάρτιο και η αύξηση θα είναι 10%», δήλωσε ο Νίκος Βίλας, ιδιοκτήτης καφέ.

.JPG


«Δεν έχουμε κάνει καμία αύξηση μέχρι στιγμής αλλά με τα καινούρια δεδομένα δεν θα αντέξουμε να απορροφήσουμε κι άλλη ανατίμηση. Δεν είναι μόνο η αύξηση στον καφέ, είναι στα ποτήρια, στα καπάκια, στα γάλατα, στην ενέργεια, στην ζάχαρη που η πορεία της αύξησης της είναι τρομακτική. Επομένως στην επόμενη ανατίμηση που περιμένουμε, δεν θα γίνει απορρόφηση», είπαν η Σοφία Μουράτη και η Ευτυχία Μπορόνα, ιδιοκτήτριες καφέ.

-mjVHW.JPG


«Παίρνουμε καφέ από έξω αλλά όχι κάθε μέρα. Γενικά ψάχνουμε τις φθηνότερες επιλογές 10-20 λεπτά διαφορά δηλαδή», δήλωσε ο Παναγιώτης Ζίγκας, καταναλωτής.

Μείωση της κίνησης

Ιδιοκτήτες καταστημάτων και υπάλληλοι μιλούν για μείωση της κίνησης των καταναλωτών έως και 10% κάτω, με πολλούς πελάτες να επισκέπτονται το κατάστημα πλέον μια φορά την εβδομάδα, ενώ παρατηρούν πως κάποιοι τελικά τείνουν προς φθηνότερες επιλογές.

«Έχουν ανέβει οι τιμές του καφέ και όλων των υλικών που συνυπολογίζονται στον καφέ. Από τότε που ανοίξαμε το μαγαζί εδώ και 2 χρόνια ο καφές έχει ανέβει 40-50 λεπτά συνολικά γιατί αναλογικά έχει ανέβει σχεδόν στα διπλά η τιμή του καφέ από την εταιρεία. Έχουμε παρατηρήσει μείωση του κόσμου και από αυτά που ακούμε πολλοί επιλέγουν να ετοιμάζουν τον καφέ τους από το σπίτι. Ένα 10% των ατόμων τα οποία ήταν καθημερινοί πελάτες μπορεί να έρθουν μία φορά την εβδομάδα πλέον ή και καθόλου. Εμείς δεν απορροφούμε τις αυξήσεις, κάνουμε ανατίμηση του καφέ. Βέβαια οι τιμές μας πρέπει να συμβαδίζουν και με τα υπόλοιπα καταστήματα καφέ καθώς εδώ η περιοχή είναι πολύ ανταγωνιστική και αν ξεφύγουν οι δικές μας τιμές περισσότερο από άλλων θα χάσουμε πελατεία», επισήμανε η Πηνελόπη Καράογλου, ιδιοκήτρια.

-OWRBC.JPG


Έρευνα αγοράς για τον καφέ

«Η αύξηση που έχουμε κάνει είναι 20 λεπτά από την αρχή. Απορροφάμε προς το παρών τις ανατιμήσεις αλλά μπαίνει μέσα το κατάστημα διότι έχουμε λιγότερα έσοδα. Κάποιοι που έρχονταν κάθε μέρα έχουν μειώσει απίστευτα πολύ τις επισκέψεις τους. Ο κόσμος κάνει έρευνα αγοράς και επιλέγει πάντα την φθηνότερη επιλογή. Αυτό που γίνεται συχνά το τελευταίο διάστημα είναι να επιλέγουν φθηνότερες εκδοχές του καφέ», δήλωσε η Μύρα Σαχματζόγλου, υπάλληλος.

-rdB61.JPG


«Ακόμη δεν πραγματοποιήσαμε αυξήσεις, βέβαια επειδή ανοίξαμε τον Απρίλιο η τιμή του καφέ που δώσαμε ήταν και αυτή που πήραμε. Εννοείται πως θα κάνουμε ανατίμηση, έχουμε απορροφήσει ήδη μία αύξηση. Έχουμε προσέξει οτι σχεδόν όλοι τείνουν προς τις φθηνότερες επιλογές του καφέ πλέον, ακόμη και οι πιο σταθεροί μας πελάτες», είπε η Σοφία Τσουμπάρη ιδιοκτήτρια καφέ.

ts.JPG


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία