Θεσσαλονίκη - Πήρα 3D γυαλιά: Όταν η τεχνολογία συναντά το θέατρο…
22/02/2023 16:32
22/02/2023 16:32
Ένας μονόλογος μιας ηθοποιού που υποδύεται την κυρά Φροσύνη, την αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, που εκτέλεσε ο Αλή Πασάς δια πνιγμού στη λίμνη των Ιωαννίνων, αφήνοντας πίσω έναν θρύλο γύρω από το όνομά της.
Όσοι παρακολουθούν την παράσταση δια γυμνού οφθαλμού βλέπουν μπροστά τους μια εξαιρετική ερμηνεία δέκα λεπτών.
Υπάρχουν όμως και οι άλλοι, εκείνοι που φορούν τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας (3D). Η διαφορά είναι τεράστια: βλέπουν τη λίμνη, τον πνιγμό των κοριτσιών, ένα πορτρέτο, φωτισμούς διαφορετικούς που «βάφουν» τη θεατρική αυτή εμπειρία…. Βλέπουν όμως και υπέρτιτλους που τους επιτρέπουν να παρακολουθήσουν την παράσταση σε όποια γλώσσα θέλουν.
Όλα αυτά συμβαίνουν όταν το θέατρο συναντά τις νέες τεχνολογίες. Στον γνωστό και γοητευτικό πολυχώρο Ισλαχανέ στην Ευαγγελίστρια της Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε ένα καινοτόμο σύστημα επαυξημένης πραγματικότητας για τη δημιουργία και παρουσίαση παραστατικών τεχνών, με βασικό στόχο την ενίσχυση της προσβασιμότητας ξενόγλωσσου κοινού, την ανάπτυξη του θεατρικού τουρισμού και την υποστήριξη της δημιουργικής βιομηχανίας.
Το σύστημα που τιτλοφορείται ως «TheARtro» παρουσιάστηκε ήδη στην Αθήνα από τρεις ηθοποιούς διαρκώντας ένα μισάωρο, είναι πειραματικού χαρακτήρα και εντάσσεται στο ΕΣΠΑ. Πραγματοποιείται δε από τη Highway Productions, μέλος του Πολιτιστικού Οργανισμού Λυκόφως του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης – Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών, την Comitech A.E. , το ΔΗΚΕΠΕΘΕ Ιωαννίνων και σκηνοθετείται από τη Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη.
Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη
Το TheARtro αλλάζει τα δεδομένα στον χώρο του θεάματος, αφού επιτρέπει στους δημιουργούς οποιουδήποτε τύπου παράστασης να παρουσιάσουν ένα νέο είδος δράσεων, επαυξημένων με ψηφιακές πληροφορίες (υπέρτιτλους, στατικά και κινούμενα εφέ, πλαίσιο κειμένου, φωτισμούς). Η πρωτοπορία του έγκειται στο γεγονός ότι ο θεατής μπορεί όχι μόνο να επιλέξει τα στοιχεία που θέλει να «δει» αλλά και να τα προσαρμόσει στις προτιμήσεις του, ενώ η «τοποθέτηση» των επαυξημένων στοιχείων μπορεί να γίνει σε όλο το εύρος του χώρου παρουσίασης, παράλληλα με τη ζωντανή δράση.
20/02/2023 15:25
23/02/2023 10:56
Ένας μονόλογος μιας ηθοποιού που υποδύεται την κυρά Φροσύνη, την αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, που εκτέλεσε ο Αλή Πασάς δια πνιγμού στη λίμνη των Ιωαννίνων, αφήνοντας πίσω έναν θρύλο γύρω από το όνομά της.
Όσοι παρακολουθούν την παράσταση δια γυμνού οφθαλμού βλέπουν μπροστά τους μια εξαιρετική ερμηνεία δέκα λεπτών.
Υπάρχουν όμως και οι άλλοι, εκείνοι που φορούν τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας (3D). Η διαφορά είναι τεράστια: βλέπουν τη λίμνη, τον πνιγμό των κοριτσιών, ένα πορτρέτο, φωτισμούς διαφορετικούς που «βάφουν» τη θεατρική αυτή εμπειρία…. Βλέπουν όμως και υπέρτιτλους που τους επιτρέπουν να παρακολουθήσουν την παράσταση σε όποια γλώσσα θέλουν.
Όλα αυτά συμβαίνουν όταν το θέατρο συναντά τις νέες τεχνολογίες. Στον γνωστό και γοητευτικό πολυχώρο Ισλαχανέ στην Ευαγγελίστρια της Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε ένα καινοτόμο σύστημα επαυξημένης πραγματικότητας για τη δημιουργία και παρουσίαση παραστατικών τεχνών, με βασικό στόχο την ενίσχυση της προσβασιμότητας ξενόγλωσσου κοινού, την ανάπτυξη του θεατρικού τουρισμού και την υποστήριξη της δημιουργικής βιομηχανίας.
Το σύστημα που τιτλοφορείται ως «TheARtro» παρουσιάστηκε ήδη στην Αθήνα από τρεις ηθοποιούς διαρκώντας ένα μισάωρο, είναι πειραματικού χαρακτήρα και εντάσσεται στο ΕΣΠΑ. Πραγματοποιείται δε από τη Highway Productions, μέλος του Πολιτιστικού Οργανισμού Λυκόφως του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης – Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών, την Comitech A.E. , το ΔΗΚΕΠΕΘΕ Ιωαννίνων και σκηνοθετείται από τη Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη.
Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη
Το TheARtro αλλάζει τα δεδομένα στον χώρο του θεάματος, αφού επιτρέπει στους δημιουργούς οποιουδήποτε τύπου παράστασης να παρουσιάσουν ένα νέο είδος δράσεων, επαυξημένων με ψηφιακές πληροφορίες (υπέρτιτλους, στατικά και κινούμενα εφέ, πλαίσιο κειμένου, φωτισμούς). Η πρωτοπορία του έγκειται στο γεγονός ότι ο θεατής μπορεί όχι μόνο να επιλέξει τα στοιχεία που θέλει να «δει» αλλά και να τα προσαρμόσει στις προτιμήσεις του, ενώ η «τοποθέτηση» των επαυξημένων στοιχείων μπορεί να γίνει σε όλο το εύρος του χώρου παρουσίασης, παράλληλα με τη ζωντανή δράση.
ΣΧΟΛΙΑ