Δημοπρατείται και το τελευταίο χιλιόμετρο της οδού Λαγκαδά που είχε μείνει… ορφανό
19/02/2020 14:26
19/02/2020 14:26
Μετά από καθυστέρηση 12 χρόνων, δημοπρατείται επιτέλους και το τελευταίο χιλιόμετρο της οδού Λαγκαδά, που είχε μείνει… ορφανό, στο πλαίσιο του μεγάλου έργου της διαπλάτυνσης που υλοποιεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία ανάρτησε σήμερα τη διακήρυξη του διαγωνισμού για την ολοκλήρωση των μελετών.
Το έργο της διαπλάτυνσης, είχε γίνει για τους Ολυμπιακούς αγώνες, ενώ είχε μείνει ανολοκλήρωτο το τμήμα από τη συμβολή της με την οδό Αγίων Πάντων μέχρι το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά. Σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΠΚΜ παραμένει με μικρή διατομή το τμήμα από διασταύρωση με οδό Αγίων Πάντων μέχρι κόμβο στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, μήκους 1 χλμ. δημιουργώντας τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.
Η μελέτη για τη διαπλάτυνση του τελευταίου ενός χιλιομέτρου, περιλαμβάνει το τμήμα από διασταύρωση με οδό Αγίων Πάντων μέχρι κόμβο στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, ενώ θα εφαρμοστεί διατομή των τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση, εντός της ζώνης του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου). Tο τμήμα αυτό ανήκει στα διοικητικά όρια των Δήμων Θεσσαλονίκης, Νεάπολης - Συκεών, Αμπελοκήπων - Μενεμένης.
Το προβλέπει η μελέτη
Η διαπλάτυνση της οδού Λαγκαδά θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα για τη δυτική Θεσσαλονίκη και για την είσοδο της πόλης από την επαρχία του Λαγκαδά και την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη.
Με βάση τη μελέτη, εκτός από τις τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση που θα κατασκευαστούν, το τελευταίο τμήμα περιλαμβάνει ακόμη, τους κόμβους σηματοδότησης Αγίων Πάντων, Παύλου Μελά (έχει μερικά μελετηθεί με τις παλιότερες εργολαβίες) και δυο -τρεις κόμβους μικρότερους. Θα γίνει μελέτη των κυκλοφοριακών δεδομένων της οδού και μελέτη φωτεινής σηματοδότησης, καθώς και μελέτη οδοφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων ελέγχου κυκλοφορίας για συνολικά τέσσερις –πέντε κόμβους, επισημαίνεται στη διακήρυξη.
Όπως επισημαίνουν οι εισηγητές το έργο θα αναβαθμίσει μια από τις πύλες εισόδου της πόλης και θα διευκολύνει την είσοδο – έξοδο οχημάτων από και προς το κέντρο της πόλης. Επιπλέον θα αποφορτιστεί η περιοχή η οποία παρουσιάζει έντονη κυκλοφοριακή φόρτιση και θα εναρμονιστεί η οδός με τα υπόλοιπα διαπλατυσμένα τμήματά της».
Ξεπεράστηκε το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων
Υπενθυμίζεται ότι το σημαντικότερο πρόβλημα για τη συνέχιση του έργου ήταν οι απαλλοτριώσεις σε δυο σημεία των νεκροταφείων. Το ένα από αυτά είναι στα Συμμαχικά, που βρίσκονται σε έκταση της πρεσβείας της Σερβίας. Το πρόβλημα όμως άρχισε να λύνεται με την παρέμβαση του Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Βαρνάβα, ο οποίος κατέβαλε προσπάθειες, προκειμένου να λυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα, που ταλανίζει όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη.
Αναφερόμενος στο έργο ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, τόνισε ότι τεχνικά η μελέτη δεν είναι δύσκολη, εφόσον έχουν ξεπεραστεί και τα ζητήματα των απαλλοτριώσεων, που όλες θα γίνουν από την πλευρά των κοιμητηρίων, αφού από την άλλη πλευρά υπάρχουν καταστήματα και κατοικίες, που δεν μπορούν να γκρεμιστούν για να διαπλατυνθεί ο δρόμος.
Μετά από καθυστέρηση 12 χρόνων, δημοπρατείται επιτέλους και το τελευταίο χιλιόμετρο της οδού Λαγκαδά, που είχε μείνει… ορφανό, στο πλαίσιο του μεγάλου έργου της διαπλάτυνσης που υλοποιεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία ανάρτησε σήμερα τη διακήρυξη του διαγωνισμού για την ολοκλήρωση των μελετών.
Το έργο της διαπλάτυνσης, είχε γίνει για τους Ολυμπιακούς αγώνες, ενώ είχε μείνει ανολοκλήρωτο το τμήμα από τη συμβολή της με την οδό Αγίων Πάντων μέχρι το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά. Σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΠΚΜ παραμένει με μικρή διατομή το τμήμα από διασταύρωση με οδό Αγίων Πάντων μέχρι κόμβο στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, μήκους 1 χλμ. δημιουργώντας τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.
Η μελέτη για τη διαπλάτυνση του τελευταίου ενός χιλιομέτρου, περιλαμβάνει το τμήμα από διασταύρωση με οδό Αγίων Πάντων μέχρι κόμβο στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, ενώ θα εφαρμοστεί διατομή των τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση, εντός της ζώνης του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου). Tο τμήμα αυτό ανήκει στα διοικητικά όρια των Δήμων Θεσσαλονίκης, Νεάπολης - Συκεών, Αμπελοκήπων - Μενεμένης.
Το προβλέπει η μελέτη
Η διαπλάτυνση της οδού Λαγκαδά θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα για τη δυτική Θεσσαλονίκη και για την είσοδο της πόλης από την επαρχία του Λαγκαδά και την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη.
Με βάση τη μελέτη, εκτός από τις τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση που θα κατασκευαστούν, το τελευταίο τμήμα περιλαμβάνει ακόμη, τους κόμβους σηματοδότησης Αγίων Πάντων, Παύλου Μελά (έχει μερικά μελετηθεί με τις παλιότερες εργολαβίες) και δυο -τρεις κόμβους μικρότερους. Θα γίνει μελέτη των κυκλοφοριακών δεδομένων της οδού και μελέτη φωτεινής σηματοδότησης, καθώς και μελέτη οδοφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων ελέγχου κυκλοφορίας για συνολικά τέσσερις –πέντε κόμβους, επισημαίνεται στη διακήρυξη.
Όπως επισημαίνουν οι εισηγητές το έργο θα αναβαθμίσει μια από τις πύλες εισόδου της πόλης και θα διευκολύνει την είσοδο – έξοδο οχημάτων από και προς το κέντρο της πόλης. Επιπλέον θα αποφορτιστεί η περιοχή η οποία παρουσιάζει έντονη κυκλοφοριακή φόρτιση και θα εναρμονιστεί η οδός με τα υπόλοιπα διαπλατυσμένα τμήματά της».
Ξεπεράστηκε το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων
Υπενθυμίζεται ότι το σημαντικότερο πρόβλημα για τη συνέχιση του έργου ήταν οι απαλλοτριώσεις σε δυο σημεία των νεκροταφείων. Το ένα από αυτά είναι στα Συμμαχικά, που βρίσκονται σε έκταση της πρεσβείας της Σερβίας. Το πρόβλημα όμως άρχισε να λύνεται με την παρέμβαση του Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Βαρνάβα, ο οποίος κατέβαλε προσπάθειες, προκειμένου να λυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα, που ταλανίζει όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη.
Αναφερόμενος στο έργο ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, τόνισε ότι τεχνικά η μελέτη δεν είναι δύσκολη, εφόσον έχουν ξεπεραστεί και τα ζητήματα των απαλλοτριώσεων, που όλες θα γίνουν από την πλευρά των κοιμητηρίων, αφού από την άλλη πλευρά υπάρχουν καταστήματα και κατοικίες, που δεν μπορούν να γκρεμιστούν για να διαπλατυνθεί ο δρόμος.
ΣΧΟΛΙΑ