ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΠΚΜ: Με νέα "πράσινα" οχήματα στη μάχη για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Πρόκειται για ηλεκτροκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα και σταθμοί φόρτισης - «Εκσυγχρονίζουμε το στόλο οχημάτων, για να μειώσουμε τους ρύπους στη Θεσσαλονίκη» δήλωσε η Β. Πατουλίδου

 06/11/2020 08:45

ΠΚΜ: Με νέα "πράσινα" οχήματα στη μάχη για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Φανή Σοβιτσλή

Σε ανανέωση του στόλου των οχημάτων της, με νέα, ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, καθώς και στην αγορά σταθμών φόρτισης τους, προχωρά η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σε μια προσπάθεια να κερδίσει, σταδιακά, τη μάχη ενάντια στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

Την προμήθεια των νέων οχημάτων, τα οποία θα ανανεώσουν το στόλο της περιφέρειας και τα οποία θα χρησιμοποιούνται για τη μετακίνηση των υπαλλήλων της περιφέρειας και της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης (Μ.Ε.Θ), ενέκρινε η Μητροπολιτική Επιτροπή σε πρόσφατη συνεδρίαση της. Η πρόταση θα υποβληθεί για χρηματοδότηση στον άξονα προτεραιότητας 04 του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Π.Κ.Μ. 2014-2020 με τίτλο: «Προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης και μείωση του αποτυπώματος του CO2, με τη προμήθεια ηλεκτρικών αυτοκίνητων, σταθμών φόρτισης αυτών και πετρελαιοκίνητων ΙΧ υπηρεσιακών αυτοκίνητων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας».

ilektrokinhta-oxhmta.jpg

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 635.400 ευρώ, ενώ η αγορά αφορά σε 14 ηλεκτροκίνητα Ι.Χ 5 Θέσεων, αντί 5 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων δύο θέσεων, 11 πετρελαιοκίνητα Ι.Χ 5 θέσεων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, 2 πετρελαιοκίνητα βαν για την µετακίνηση των υπαλλήλων των υπηρεσιών της ΠΚΜ και της Μ.Ε.Θ και τρεις σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Προχωράμε στη αγορά νέων οχημάτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία θα διατεθούν για τις ανάγκες μετακίνηση των υπαλλήλων των υπηρεσιών μας» τόνισε στο makthes.gr η αντιπεριφερειάρχης, Βούλα Πατουλίδου, σημειώνοντας παράλληλα πως η περιφέρεια δίνει τη μάχη ενάντια στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

«Κάνουμε μικρά, αλλά ουσιαστικά βήματα για την πράσινη ανάπτυξη, ενώ σχεδιάζουμε κάποια στιγμή να μπορέσουμε να ανανεώσουμε πλήρως το στόλο των υπηρεσιακών οχημάτων» επισήμανε η ίδια και πρόσθεσε ότι «η περιφέρεια στηρίζει ενεργά με δράσεις και πρωτοβουλίες τη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ το ίδιο κάνει και με τους δήμους της Θεσσαλονίκης, προμηθεύοντας τους με αυτό που λέμε πράσινα οχήματα».

Που θα τοποθετηθούν οι σταθμοί φόρτισης

Αναφορικά με τους τρεις σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, ο ένας θα εγκατασταθεί στο νέο κτίριο της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, επί της 26ης Οκτωβρίου 64, όπου έχει ήδη εγκατασταθεί νέος σταθμός φόρτισης και οι άλλοι δύο στο κτίριο της ΠΚΜ επί της οδού Βασιλίσσης Όλγας 198.

perifereia-kentrikis-makedonias.jpg

Σύμφωνα πάντως με την εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας, η αρχική απόφαση για την αγορά, προέβλεπε δυο ηλεκτροκίνητα οχήματα, ωστόσο η υπηρεσία διαπίστωσε ότι τα ηλεκτροκίνητα δύο θέσεων δεν καλύπτουν την προδιαγραφή της ύπαρξης αερόσακων, αλλά και ότι δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ΠΚΜ καθώς οι έλεγχοι κατά κόρον γίνονται από κλιμάκια δύο και άνω ατόμων.

Επίσης, προβλέπεται η αγοράς δυο πετρελαιοκίνητων βαν εννιά θέσεων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, για την μετακίνηση των υπαλλήλων των υπηρεσιών της ΜΕΘ, αντί της προμήθειας δυο ίδιας τεχνολογίας 15 θέσεων, επειδή, όπως αναφέρει η υπηρεσία τα μοντέλα των δεκαπενταθέσιων βαν είναι ελάχιστα στην αγορά και το κόστος τους είναι σχεδόν διπλάσιο.

Σε ανανέωση του στόλου των οχημάτων της, με νέα, ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, καθώς και στην αγορά σταθμών φόρτισης τους, προχωρά η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σε μια προσπάθεια να κερδίσει, σταδιακά, τη μάχη ενάντια στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

Την προμήθεια των νέων οχημάτων, τα οποία θα ανανεώσουν το στόλο της περιφέρειας και τα οποία θα χρησιμοποιούνται για τη μετακίνηση των υπαλλήλων της περιφέρειας και της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης (Μ.Ε.Θ), ενέκρινε η Μητροπολιτική Επιτροπή σε πρόσφατη συνεδρίαση της. Η πρόταση θα υποβληθεί για χρηματοδότηση στον άξονα προτεραιότητας 04 του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Π.Κ.Μ. 2014-2020 με τίτλο: «Προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης και μείωση του αποτυπώματος του CO2, με τη προμήθεια ηλεκτρικών αυτοκίνητων, σταθμών φόρτισης αυτών και πετρελαιοκίνητων ΙΧ υπηρεσιακών αυτοκίνητων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας».

ilektrokinhta-oxhmta.jpg

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 635.400 ευρώ, ενώ η αγορά αφορά σε 14 ηλεκτροκίνητα Ι.Χ 5 Θέσεων, αντί 5 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων δύο θέσεων, 11 πετρελαιοκίνητα Ι.Χ 5 θέσεων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, 2 πετρελαιοκίνητα βαν για την µετακίνηση των υπαλλήλων των υπηρεσιών της ΠΚΜ και της Μ.Ε.Θ και τρεις σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Προχωράμε στη αγορά νέων οχημάτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία θα διατεθούν για τις ανάγκες μετακίνηση των υπαλλήλων των υπηρεσιών μας» τόνισε στο makthes.gr η αντιπεριφερειάρχης, Βούλα Πατουλίδου, σημειώνοντας παράλληλα πως η περιφέρεια δίνει τη μάχη ενάντια στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

«Κάνουμε μικρά, αλλά ουσιαστικά βήματα για την πράσινη ανάπτυξη, ενώ σχεδιάζουμε κάποια στιγμή να μπορέσουμε να ανανεώσουμε πλήρως το στόλο των υπηρεσιακών οχημάτων» επισήμανε η ίδια και πρόσθεσε ότι «η περιφέρεια στηρίζει ενεργά με δράσεις και πρωτοβουλίες τη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ το ίδιο κάνει και με τους δήμους της Θεσσαλονίκης, προμηθεύοντας τους με αυτό που λέμε πράσινα οχήματα».

Που θα τοποθετηθούν οι σταθμοί φόρτισης

Αναφορικά με τους τρεις σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, ο ένας θα εγκατασταθεί στο νέο κτίριο της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, επί της 26ης Οκτωβρίου 64, όπου έχει ήδη εγκατασταθεί νέος σταθμός φόρτισης και οι άλλοι δύο στο κτίριο της ΠΚΜ επί της οδού Βασιλίσσης Όλγας 198.

perifereia-kentrikis-makedonias.jpg

Σύμφωνα πάντως με την εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας, η αρχική απόφαση για την αγορά, προέβλεπε δυο ηλεκτροκίνητα οχήματα, ωστόσο η υπηρεσία διαπίστωσε ότι τα ηλεκτροκίνητα δύο θέσεων δεν καλύπτουν την προδιαγραφή της ύπαρξης αερόσακων, αλλά και ότι δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ΠΚΜ καθώς οι έλεγχοι κατά κόρον γίνονται από κλιμάκια δύο και άνω ατόμων.

Επίσης, προβλέπεται η αγοράς δυο πετρελαιοκίνητων βαν εννιά θέσεων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, για την μετακίνηση των υπαλλήλων των υπηρεσιών της ΜΕΘ, αντί της προμήθειας δυο ίδιας τεχνολογίας 15 θέσεων, επειδή, όπως αναφέρει η υπηρεσία τα μοντέλα των δεκαπενταθέσιων βαν είναι ελάχιστα στην αγορά και το κόστος τους είναι σχεδόν διπλάσιο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία