ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΠΚΜ: Με το λεωφορείο καθημερινά στο σχολείο 12.500 μαθητές στη Θεσσαλονίκη

Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα άρχισε φέτος το έργο της μεταφοράς μαθητών στη Θεσσαλονίκη και ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία

 26/09/2019 15:05

 ΠΚΜ: Με το λεωφορείο καθημερινά στο σχολείο 12.500 μαθητές στη Θεσσαλονίκη

Φανή Σοβιτσλή

Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, πλην αυτών που αφορούν στα παιδιά με αναπηρίες τα οποία φοιτούν σε ειδικά σχολεία του νομού, εξελίσσεται το έργο της μεταφοράς μαθητών. Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, (φορέας υλοποίησης του έργου), σε συνεργασία με τις διευθύνσεις εκπαίδευσης προχώρησαν εγκαίρως στο σχεδιασμό για την κατάρτιση των δρομολογίων, ανά δήμο, με αποτέλεσμα να εξαλειφθούν τα προβλήματα του παρελθόντος και πλέον με την έναρξη των σχολείων εξυπηρετούνται καθημερινά 12.500 μαθητές με 300 δρομολόγια ημερησίως.

Ωστόσο για τη μεταφορά των παιδιών στα ειδικά σχολεία τα προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού εδικής αγωγής, που έχει ως αποτέλεσμα κάποια δρομολόγια να μη γίνονται. Λόγω μάλιστα της ιδιαιτερότητας του ζητήματος, η αντιπεριφεριάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου που έχει την ευθύνη για το νομό, έχει προτείνει στο υπουργείο τη διεξαγωγή ξεχωριστού διαγωνισμού, ο οποίος θα προβλέπει ειδικούς όρους, διαφορετικά δρομολόγια, αλλά και προσωπικό που είναι αναγκαίο για τη μεταφορά των παιδιών.

Το θέμα της μεταφοράς των μαθητών τέθηκε στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της ΠΚΜ, το σώμα της οποίας ενέκρινε την ανάθεση εκτέλεσης δρομολογίων μεταφοράς μαθητών με χρονική παράταση συμβάσεων που ήταν σε ισχύ στις 30.6.2019 έως τις 30.6.2020.

Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών και Προγραμματισμού, Αθηνά Αηδονά, ο νόμος που εκδόθηκε εντός του Αυγούστου προέβλεψε τη δυνατότητα παράτασης για συμβάσεις για τις οποίες δεν κατέστη εφικτό αρχικά στις περιφέρειες να προκηρύξουν διαγωνισμό, δεν προέκυψαν ανάδοχοι από το διαγωνισμό, υπάρχουν αδιάθετα δρομολόγια ή δεν έχουν αναδειχτεί μειοδότες.

Έγκαιρος σχεδιασμός για να μην υπάρχουν προβλήματα

Αναφερόμενη στο φετινό πρόγραμμα των μαθητικών δρομολογίων η κ. Πατουλίδου τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η διαδικασία εξελίσσεται ομαλά και πως δεν παρατηρούνται προβλήματα αντίστοιχα με εκείνα που υπήρξαν τα προηγούμενα χρόνια.

Στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως είπε η αντιπεριφερειάρχης, μετακινούνται καθημερινά 25.000 μαθητές με λεωφορεία, μικρά λεωφορεία, ειδικά οχήματα και ταξί, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 25 εκατ. ευρώ ετησίως.

«Στη Θεσσαλονίκη μετακινούνται περίπου 12.500 μαθητές με 330 δρομολόγια καθημερινά, στο πλαίσιο διαγωνισμού που διενεργείται ώστε να προκύψουν οι ανάδοχοι που εκτελούν το έργο. Ο προγραμματισμός πάντως γίνεται από την προηγούμενη σχολική χρονιά, οπότε οι διευθύνσεις των σχολείων καταγράφουν τις πρώτες ανάγκες των σχολείων και των μαθητών ώστε να σχεδιαστούν τα δρομολόγια που πρέπει να είναι έτοιμα τον Σεπτέμβριο» υπογράμμισε η κ. Πατουλίδου. Πρόσθεσε επίσης ότι με την έναρξη των μαθημάτων, γίνεται η επικαιροποίηση των αναγκών ώστε να ληφθούν υπόψιν τυχόν μεταβολές και να είναι εφικτός ο ανασχεδιασμός των δρομολογίων μέχρι την οριστικοποίησή τους.

Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, πλην αυτών που αφορούν στα παιδιά με αναπηρίες τα οποία φοιτούν σε ειδικά σχολεία του νομού, εξελίσσεται το έργο της μεταφοράς μαθητών. Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, (φορέας υλοποίησης του έργου), σε συνεργασία με τις διευθύνσεις εκπαίδευσης προχώρησαν εγκαίρως στο σχεδιασμό για την κατάρτιση των δρομολογίων, ανά δήμο, με αποτέλεσμα να εξαλειφθούν τα προβλήματα του παρελθόντος και πλέον με την έναρξη των σχολείων εξυπηρετούνται καθημερινά 12.500 μαθητές με 300 δρομολόγια ημερησίως.

Ωστόσο για τη μεταφορά των παιδιών στα ειδικά σχολεία τα προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού εδικής αγωγής, που έχει ως αποτέλεσμα κάποια δρομολόγια να μη γίνονται. Λόγω μάλιστα της ιδιαιτερότητας του ζητήματος, η αντιπεριφεριάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου που έχει την ευθύνη για το νομό, έχει προτείνει στο υπουργείο τη διεξαγωγή ξεχωριστού διαγωνισμού, ο οποίος θα προβλέπει ειδικούς όρους, διαφορετικά δρομολόγια, αλλά και προσωπικό που είναι αναγκαίο για τη μεταφορά των παιδιών.

Το θέμα της μεταφοράς των μαθητών τέθηκε στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της ΠΚΜ, το σώμα της οποίας ενέκρινε την ανάθεση εκτέλεσης δρομολογίων μεταφοράς μαθητών με χρονική παράταση συμβάσεων που ήταν σε ισχύ στις 30.6.2019 έως τις 30.6.2020.

Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών και Προγραμματισμού, Αθηνά Αηδονά, ο νόμος που εκδόθηκε εντός του Αυγούστου προέβλεψε τη δυνατότητα παράτασης για συμβάσεις για τις οποίες δεν κατέστη εφικτό αρχικά στις περιφέρειες να προκηρύξουν διαγωνισμό, δεν προέκυψαν ανάδοχοι από το διαγωνισμό, υπάρχουν αδιάθετα δρομολόγια ή δεν έχουν αναδειχτεί μειοδότες.

Έγκαιρος σχεδιασμός για να μην υπάρχουν προβλήματα

Αναφερόμενη στο φετινό πρόγραμμα των μαθητικών δρομολογίων η κ. Πατουλίδου τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η διαδικασία εξελίσσεται ομαλά και πως δεν παρατηρούνται προβλήματα αντίστοιχα με εκείνα που υπήρξαν τα προηγούμενα χρόνια.

Στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως είπε η αντιπεριφερειάρχης, μετακινούνται καθημερινά 25.000 μαθητές με λεωφορεία, μικρά λεωφορεία, ειδικά οχήματα και ταξί, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 25 εκατ. ευρώ ετησίως.

«Στη Θεσσαλονίκη μετακινούνται περίπου 12.500 μαθητές με 330 δρομολόγια καθημερινά, στο πλαίσιο διαγωνισμού που διενεργείται ώστε να προκύψουν οι ανάδοχοι που εκτελούν το έργο. Ο προγραμματισμός πάντως γίνεται από την προηγούμενη σχολική χρονιά, οπότε οι διευθύνσεις των σχολείων καταγράφουν τις πρώτες ανάγκες των σχολείων και των μαθητών ώστε να σχεδιαστούν τα δρομολόγια που πρέπει να είναι έτοιμα τον Σεπτέμβριο» υπογράμμισε η κ. Πατουλίδου. Πρόσθεσε επίσης ότι με την έναρξη των μαθημάτων, γίνεται η επικαιροποίηση των αναγκών ώστε να ληφθούν υπόψιν τυχόν μεταβολές και να είναι εφικτός ο ανασχεδιασμός των δρομολογίων μέχρι την οριστικοποίησή τους.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία