Σε 18 μήνες θα ολοκληρωθούν τα τελευταία έργα στον Κόμβο Κ16 στη Λαχαναγορά
14/02/2020 15:09
14/02/2020 15:09
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η ολοκλήρωση της κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Κ16 στην περιοχή της Λαχαναγοράς, στη συμβολή της ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται πλέον οι υπολειπόμενες εργασίες, που είχαν προβλεφθεί στην τελευταία σύμβαση, ύψους 17,7 εκατ. ευρώ που υπέγραψε η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τον ανάδοχο εργολάβο.
Οι εργασίες αυτές αφορούν στην κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στην οδό Πόντου, την κατασκευή τριών γεφυρών και ενός δικτύου ασφαλτοστρώσεις στην ευρύτερη περιοχή. Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη σειρά παρεμβάσεων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της περιοχής, ενώ θα γίνουν και αναπλάσεις, καθώς ο χώρος βρίσκεται σε κακή κατάσταση.
Ωστόσο το έργο μένει να ολοκληρωθεί με τις παρεμβάσεις που θα κάνει η Εγνατία Οδός Α.Ε και συγκεκριμένα με τη γέφυρα που θα συνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την εθνική οδό. Το έργο θα προχωρήσει σύντομα, καθώς τις επόμενες μέρες οι εργολάβοι θα καταθέσουν τις προσφορές τους στην εταιρεία.
Όπως ανέφερε στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας «πρόκειται για ένα ακόμη μεγάλο, παράλληλο έργο, στο μεγάλο του Κόμβου Κ16 που υλοποιεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο μιας νέας εργολαβίας που ανέθεσε για τις υπολειπόμενες, αλλά προαπαιτούμενες εργασίες» .
Πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα
Τα έργα άρχισαν προ ημερών, ενώ σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις της ΠΚΜ θα ολοκληρωθούν σε 18 μήνες, εκτός και αν προκύψουν προβλήματα με τη μετακίνηση δικτύων από τις ΔΕΚΟ. Ωστόσο οι αρμόδιες υπηρεσίες της περιφέρειας βρίσκονται ήδη σε συνεννόηση μαζί τους, προκειμένου να μην υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις.
Όπως εκτίμησε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, τα έργα αυτά θα συμβάλουν στην αποσυμφόρηση της περιοχής της Λαχαναγοράς, ενώ αποτελεί μια από τις σημαντικότερες υποδομές που έγιναν ποτέ στη Θεσσαλονίκη.
Την έναρξη των εργασιών ανακοίνωσε ο κ. Μπίλλιας με ανάρτηση του στην προσωπική του σελίδα στο facebook, σημειώνοντας πως η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, από την πλευρά της ολοκληρώνει τις υπολειπόμενες εργασίες στον Κ16, στην περιοχή της Λαχαναγοράς, τον σημαντικότερο ανισόπεδο κόμβο που κατασκευάστηκε στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια.
«Ο Κ16 είναι λειτουργικός εδώ και χρόνια, ωστόσο παρέμειναν σε εκκρεμότητα σειρά από παρεμβάσεις στο παράπλευρο δίκτυο. Τα υπό εξέλιξη έργα θα συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση της περιοχής της Λαχαναγοράς από την κυκλοφορία των οχημάτων» τονίζει χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται ότι ο κόμβος Κ16 παραδόθηκε στην κυκλοφορία τον Ιούνιο του 2017 και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της χώρας. Μάλιστα ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας το είχε χαρακτηρίσει ως τη νέα δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, ενώ σημείωσε πως είναι ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους στη χώρα μας και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης, που αλλάζει το συγκοινωνιακό χάρτη. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με 52,6 εκατ. ευρώ, ενώ ο Κ16 επί δεκαετίες παρέμενε σε επίπεδο σχεδιασμού.
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η ολοκλήρωση της κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Κ16 στην περιοχή της Λαχαναγοράς, στη συμβολή της ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται πλέον οι υπολειπόμενες εργασίες, που είχαν προβλεφθεί στην τελευταία σύμβαση, ύψους 17,7 εκατ. ευρώ που υπέγραψε η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τον ανάδοχο εργολάβο.
Οι εργασίες αυτές αφορούν στην κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στην οδό Πόντου, την κατασκευή τριών γεφυρών και ενός δικτύου ασφαλτοστρώσεις στην ευρύτερη περιοχή. Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη σειρά παρεμβάσεων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της περιοχής, ενώ θα γίνουν και αναπλάσεις, καθώς ο χώρος βρίσκεται σε κακή κατάσταση.
Ωστόσο το έργο μένει να ολοκληρωθεί με τις παρεμβάσεις που θα κάνει η Εγνατία Οδός Α.Ε και συγκεκριμένα με τη γέφυρα που θα συνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την εθνική οδό. Το έργο θα προχωρήσει σύντομα, καθώς τις επόμενες μέρες οι εργολάβοι θα καταθέσουν τις προσφορές τους στην εταιρεία.
Όπως ανέφερε στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας «πρόκειται για ένα ακόμη μεγάλο, παράλληλο έργο, στο μεγάλο του Κόμβου Κ16 που υλοποιεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο μιας νέας εργολαβίας που ανέθεσε για τις υπολειπόμενες, αλλά προαπαιτούμενες εργασίες» .
Πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα
Τα έργα άρχισαν προ ημερών, ενώ σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις της ΠΚΜ θα ολοκληρωθούν σε 18 μήνες, εκτός και αν προκύψουν προβλήματα με τη μετακίνηση δικτύων από τις ΔΕΚΟ. Ωστόσο οι αρμόδιες υπηρεσίες της περιφέρειας βρίσκονται ήδη σε συνεννόηση μαζί τους, προκειμένου να μην υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις.
Όπως εκτίμησε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, τα έργα αυτά θα συμβάλουν στην αποσυμφόρηση της περιοχής της Λαχαναγοράς, ενώ αποτελεί μια από τις σημαντικότερες υποδομές που έγιναν ποτέ στη Θεσσαλονίκη.
Την έναρξη των εργασιών ανακοίνωσε ο κ. Μπίλλιας με ανάρτηση του στην προσωπική του σελίδα στο facebook, σημειώνοντας πως η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, από την πλευρά της ολοκληρώνει τις υπολειπόμενες εργασίες στον Κ16, στην περιοχή της Λαχαναγοράς, τον σημαντικότερο ανισόπεδο κόμβο που κατασκευάστηκε στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια.
«Ο Κ16 είναι λειτουργικός εδώ και χρόνια, ωστόσο παρέμειναν σε εκκρεμότητα σειρά από παρεμβάσεις στο παράπλευρο δίκτυο. Τα υπό εξέλιξη έργα θα συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση της περιοχής της Λαχαναγοράς από την κυκλοφορία των οχημάτων» τονίζει χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται ότι ο κόμβος Κ16 παραδόθηκε στην κυκλοφορία τον Ιούνιο του 2017 και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της χώρας. Μάλιστα ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας το είχε χαρακτηρίσει ως τη νέα δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, ενώ σημείωσε πως είναι ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους στη χώρα μας και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης, που αλλάζει το συγκοινωνιακό χάρτη. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με 52,6 εκατ. ευρώ, ενώ ο Κ16 επί δεκαετίες παρέμενε σε επίπεδο σχεδιασμού.
ΣΧΟΛΙΑ