ΠΚΜ: Στο "μικροσκόπιο" πέντε μεγάλοι δρόμοι με προβληματικά σημεία και ασυντήρητες γέφυρες
17/02/2021 12:32
17/02/2021 12:32
Στο “μικροσκόπιο” της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας μπαίνουν στο εξής πέντε σημαντικοί οδικοί άξονες της περιοχής, με στόχο να μελετηθούν και να υποδειχθούν τα “τρωτά” σημεία τους, αυτά όπου ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι για την ασφάλεια των οδηγών, προκειμένου στη συνέχεια να γίνουν οι απαιτούμενες παρεμβάσεις.
Για πρώτη φορά μάλιστα, στο πλαίσιο των μελετών που θα γίνουν για τα οδικά, θα καταγραφούν και οι γέφυρες που υπάρχουν στους δρόμους, πολλές από τις οποίες είναι προβληματικές και ενδεχομένως επικίνδυνες για την ασφάλεια των διερχόμενων. Εκτός από την καταγραφή που θα γίνει, οι μελέτες θα δείξουν και όλες εκείνες τα παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν στα προβληματικά σημεία, προκειμένου να αρχίσουν οι παρεμβάσεις αναβάθμισης και ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας, καθώς και οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση στο οδικό δίκτυο.
Οι μελέτες, με προϋπολογισμό 1,5 εκτατ. Ευρώ, θα εκπονηθούν στο πλαίσιο ενός μεγάλου διαγωνισμού που έχει προκηρύξει ήδη η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και αφορά στην οδική ασφάλεια πέντε κομβικών οδικών αξόνων. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός έχει καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών την 11η Μαρτίου, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία των Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΚΜ, προβλέπεται ότι το μελετητικό αντικείμενο θα ολοκληρωθεί σε δέκα μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο που θα προκύψει.
Ποιοι είναι οι πέντε δρόμοι
Οι πέντε οδικοί άξονες, για τους οποίους θα εκπονηθούν οι σχετικές μελέτες είναι:
Υπενθυμίζεται ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο – τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ) έχει επισημάνει επανειλημμένα πόσο σημαντικό είναι το θέμα της καταγραφής της κατάστασης και της αποκατάστασης των ζητημάτων ασφάλειας των γεφυρών στους δρόμους, όμως για πρώτη φορά εντάσσεται ως αντικείμενο προς εξέταση και βελτίωση σε μια τέτοια μελέτη.
Σημαντική παράμετρος που θέτει η περιφέρεια Κεντρική Μακεδονίας είναι ότι η μελέτη, εκτός από την καταγραφή και τον εντοπισμό των προβληματικών σημείων στους πέντε οδικούς άξονες, για πρώτη φορά θα υποδείξει τις αναγκαίες παρεμβάσεις και θα τις ιεραρχήσει με βάση το μέγεθος των προβλημάτων. Με αυτό το “εργαλείο” που θα αποκτήσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες θα μπορούν να καταρτίσουν ένα ευρύ πρόγραμμα αποκαταστάσεων, με συγκεκριμένη σειρά και βάσει πάντα των διαθέσιμων πόρων.
Στο “μικροσκόπιο” της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας μπαίνουν στο εξής πέντε σημαντικοί οδικοί άξονες της περιοχής, με στόχο να μελετηθούν και να υποδειχθούν τα “τρωτά” σημεία τους, αυτά όπου ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι για την ασφάλεια των οδηγών, προκειμένου στη συνέχεια να γίνουν οι απαιτούμενες παρεμβάσεις.
Για πρώτη φορά μάλιστα, στο πλαίσιο των μελετών που θα γίνουν για τα οδικά, θα καταγραφούν και οι γέφυρες που υπάρχουν στους δρόμους, πολλές από τις οποίες είναι προβληματικές και ενδεχομένως επικίνδυνες για την ασφάλεια των διερχόμενων. Εκτός από την καταγραφή που θα γίνει, οι μελέτες θα δείξουν και όλες εκείνες τα παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν στα προβληματικά σημεία, προκειμένου να αρχίσουν οι παρεμβάσεις αναβάθμισης και ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας, καθώς και οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση στο οδικό δίκτυο.
Οι μελέτες, με προϋπολογισμό 1,5 εκτατ. Ευρώ, θα εκπονηθούν στο πλαίσιο ενός μεγάλου διαγωνισμού που έχει προκηρύξει ήδη η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και αφορά στην οδική ασφάλεια πέντε κομβικών οδικών αξόνων. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός έχει καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών την 11η Μαρτίου, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία των Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΚΜ, προβλέπεται ότι το μελετητικό αντικείμενο θα ολοκληρωθεί σε δέκα μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο που θα προκύψει.
Ποιοι είναι οι πέντε δρόμοι
Οι πέντε οδικοί άξονες, για τους οποίους θα εκπονηθούν οι σχετικές μελέτες είναι:
Υπενθυμίζεται ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο – τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ) έχει επισημάνει επανειλημμένα πόσο σημαντικό είναι το θέμα της καταγραφής της κατάστασης και της αποκατάστασης των ζητημάτων ασφάλειας των γεφυρών στους δρόμους, όμως για πρώτη φορά εντάσσεται ως αντικείμενο προς εξέταση και βελτίωση σε μια τέτοια μελέτη.
Σημαντική παράμετρος που θέτει η περιφέρεια Κεντρική Μακεδονίας είναι ότι η μελέτη, εκτός από την καταγραφή και τον εντοπισμό των προβληματικών σημείων στους πέντε οδικούς άξονες, για πρώτη φορά θα υποδείξει τις αναγκαίες παρεμβάσεις και θα τις ιεραρχήσει με βάση το μέγεθος των προβλημάτων. Με αυτό το “εργαλείο” που θα αποκτήσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες θα μπορούν να καταρτίσουν ένα ευρύ πρόγραμμα αποκαταστάσεων, με συγκεκριμένη σειρά και βάσει πάντα των διαθέσιμων πόρων.
ΣΧΟΛΙΑ