Ποδηλάτες στη Θεσσαλονίκη: Διεκδικούμε ένα ασφαλές δίκτυο ποδηλατόδρομων στην πόλη (φωτ.)
24/11/2024 14:32
24/11/2024 14:32
Ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας πραγματοποιούν αυτήν την ώρα δεκάδες κάτοικοι αλλά και φορείς της Θεσσαλονίκης, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να δείξουν την αντίθεσή τους στην πρόθεση κατάργησης του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης.
Οι ποδηλάτες συγκεντρώθηκαν στην Πλατεία Ναυαρίνου, στον χώρο της εκδήλωσης του Πανελλήνιου Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα», για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Συγκρούσεων.
Η ποδηλατοπορεία ξεκίνησε με το σύνθημα «Βάλτε τα ποδήλατα σε όλα τα σχολεία και ποδηλατοδρόμους σε κάθε συνοικία» και θα περάσει «από τις υφιστάμενες ελάχιστες ποδηλατικές υποδομές της Λ. Νίκης μέχρι τον Σιδηροδρομικό σταθμό, καταγράφοντας προβλήματα που υπάρχουν.
Οι μετέχοντες στην σημερινή ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη ζητούν να υλοποιηθεί άμεσα ένα ολοκληρωμένο ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην πόλη, με την μορφή του κατ’ επείγοντος, ώστε να υλοποιηθεί το σχέδιο Μπουτάρη στη μνήμη του.
Επισημαίνουν ότι επί της Διοίκησης του αείμνηστου πρώην δημάρχου το 2018, η Θεσσαλονίκη είχε αποκτήσει ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο Δικτύου Ποδηλατοδρόμων 76 χιλιομέτρων που έγινε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος URBACT III – RESILIENT EUROPE «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης για την προώθηση του ποδηλάτου για τη βελτίωση του βαθμού ανθεκτικότητας της κοινωνίας και της πόλης της Θεσσαλονίκη».
Όπως δήλωσε στο makthes.gr o συντονιστής της συλλογικότητας Gymnosophy, «επιμένουμε ότι πρέπει να κατασκευαστεί άμεσα ένα ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων σε όλη τη Θεσσαλονίκη, ώστε να ενώνονται οι γειτονιές, το κέντρο, οι όμοροι δήμοι και να ενθαρρυνθεί η μικροκινητικότητα.
Διεκδικούμε διαδρόμους ποδηλάτων αποκλειστικής κίνησης, διπλής κατεύθυνσης, ασφαλτοστρωμένους, διαχωρισμένους με νησίδα με φύτευση ή κράσπεδο, όπως στην οδό Κουντουριώτου, και στιβαρά εμπόδια για την αποτροπή της στάθμευσης και κίνησης μηχανοκίνητων οχημάτων σε αυτούς.
Μόνο έτσι θα πάψει η Θεσσαλονίκη να αποτελεί μια εχθρική πόλη για το ποδήλατο και θα ενθαρρύνουμε τον κόσμο να στραφεί προς την μικροκινητικότητα.
Μάλιστα απευθύνουμε και κάλεσμα στον κόσμο να υπογράψει στον σύνδεσμο https://actionnetwork.org/petitions/safe-cycling-network-now για την άμεση κατασκευή του δικτύου».
Όσο για το πόσο κοντά είμαστε στην δημιουργία και κατασκευή ενός ασφαλούς δίκτυου ποδηλατοδρόμων, ο συντονιστής της Gymnosophy απάντησε πως «δυστυχώς είμαστε μακριά ακόμη αλλά εμείς πιέζουμε για να κινηθούν οι διαδικασίες άμεσα. Το σχέδιο υπάρχει από το 2018 76 χιλιομέτρων το οποίο παραμένει στα συρτάρια.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, στη χθεσινή συνάντηση, μάς είπε ότι έχει όραμα για την πόλη και δήλωσε θετικός ως προς την υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου, αφού προηγουμένως η διοίκηση κάνει τις δικές της μελέτες και ενδεχομένως επικαιροποιώντας και κάποια σημεία από το σχέδιο του 2018».
Ποιοι είναι οι 10 +1 λόγοι για τη δημιουργία του δικτύου ποδηλατοδρόμων στη Θεσσαλονίκη
1) για την προστασία της Δημόσιας Υγείας, εξαιτίας των υπερβολικών επιπέδων αέριας ρύπανσης για την όποια δεν υφίσταται κανένα μέτρο.
2) για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής και την μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, όπως αποφασίσθηκε και δεσμεύτηκε και η χώρα μας στην COP21.
3) για την προστασία των ποδηλατιστ@ από δυστυχήματα με μηχανοκίνητα, και διαπληκτισμούς με οδηγούς.
4) για την αύξηση των πλεονεκτημάτων, της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας χρήσης του ποδηλάτου, με ποιοτικότερη και ταχύτερη μετακίνηση.
5) για την μείωση του κυκλοφοριακού και του προβλήματος της παράνομης στάθμευσης.
6) για τη αύξηση της σωματικής άσκησης, και την μείωση των επιπέδων ηχορύπανσης, με κρίσιμα ευεργετικές συνέπειες στην υγεία μας.
7) για την μείωση χρήσης του πετρελαίου και φυσικού αερίου, των οποίων η εξόρυξη είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον, αλλά και ο έλεγχος των πηγών του σημείο πολεμικών συγκρούσεων παγκοσμίως, με αποτέλεσμα εκατομμύρια περιβαλλοντικούς μετανάστες και πρόσφυγες πολέμων.
8) γιατί το εξαιρετικά χαμηλό κόστος, κτήσης, συντήρησης και μετακίνησης, καθιστά το ποδήλατο το αποτελεσματικότερο μέσο για την αντιμετώπιση της κρίσης (ανεργία, φτώχεια, μεταναστευτικό, κατάθλιψη...).
9) γιατί πρέπει οι πόλεις μας να γίνουν βιώσιμες και να αυξήσουν την ανθεκτικότητα των πολιτών, και άρα πρέπει να υλοποιηθούν ριζοσπαστικά Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
10) γιατί η προώθηση του ποδηλάτου είναι Πανευρωπαϊκή στρατηγική και η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει τα ανάλογα χρηματοδοτικά εργαλεία.
+1) για τη αντιμετώπιση της πανδημίας και περιορισμό της διασποράς που συμβαίνει με την χρήση ΜΜΜ και ΙΧ.
Υπενθυμίζεται πως προ ημερών, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης δεν έκανε δεκτή τη μελέτη του δήμου Θεσσαλονίκης για τη συνέχιση της λειτουργίας του ποδηλατοδρόμου. Η συγκεκριμένη απόφαση κρίνει τον ποδηλατόδρομο παράνομο, καθώς λειτουργεί χωρίς άδεια από τον Μάιο του 2022. Για τον λόγο αυτό, ο Δήμος Θεσσαλονίκης ξεκίνησε άμεσα διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να αναζητηθούν και να προκριθούν οι βέλτιστες δυνατές λύσεις.
Ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας πραγματοποιούν αυτήν την ώρα δεκάδες κάτοικοι αλλά και φορείς της Θεσσαλονίκης, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να δείξουν την αντίθεσή τους στην πρόθεση κατάργησης του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης.
Οι ποδηλάτες συγκεντρώθηκαν στην Πλατεία Ναυαρίνου, στον χώρο της εκδήλωσης του Πανελλήνιου Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα», για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Συγκρούσεων.
Η ποδηλατοπορεία ξεκίνησε με το σύνθημα «Βάλτε τα ποδήλατα σε όλα τα σχολεία και ποδηλατοδρόμους σε κάθε συνοικία» και θα περάσει «από τις υφιστάμενες ελάχιστες ποδηλατικές υποδομές της Λ. Νίκης μέχρι τον Σιδηροδρομικό σταθμό, καταγράφοντας προβλήματα που υπάρχουν.
Οι μετέχοντες στην σημερινή ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη ζητούν να υλοποιηθεί άμεσα ένα ολοκληρωμένο ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην πόλη, με την μορφή του κατ’ επείγοντος, ώστε να υλοποιηθεί το σχέδιο Μπουτάρη στη μνήμη του.
Επισημαίνουν ότι επί της Διοίκησης του αείμνηστου πρώην δημάρχου το 2018, η Θεσσαλονίκη είχε αποκτήσει ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο Δικτύου Ποδηλατοδρόμων 76 χιλιομέτρων που έγινε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος URBACT III – RESILIENT EUROPE «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης για την προώθηση του ποδηλάτου για τη βελτίωση του βαθμού ανθεκτικότητας της κοινωνίας και της πόλης της Θεσσαλονίκη».
Όπως δήλωσε στο makthes.gr o συντονιστής της συλλογικότητας Gymnosophy, «επιμένουμε ότι πρέπει να κατασκευαστεί άμεσα ένα ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων σε όλη τη Θεσσαλονίκη, ώστε να ενώνονται οι γειτονιές, το κέντρο, οι όμοροι δήμοι και να ενθαρρυνθεί η μικροκινητικότητα.
Διεκδικούμε διαδρόμους ποδηλάτων αποκλειστικής κίνησης, διπλής κατεύθυνσης, ασφαλτοστρωμένους, διαχωρισμένους με νησίδα με φύτευση ή κράσπεδο, όπως στην οδό Κουντουριώτου, και στιβαρά εμπόδια για την αποτροπή της στάθμευσης και κίνησης μηχανοκίνητων οχημάτων σε αυτούς.
Μόνο έτσι θα πάψει η Θεσσαλονίκη να αποτελεί μια εχθρική πόλη για το ποδήλατο και θα ενθαρρύνουμε τον κόσμο να στραφεί προς την μικροκινητικότητα.
Μάλιστα απευθύνουμε και κάλεσμα στον κόσμο να υπογράψει στον σύνδεσμο https://actionnetwork.org/petitions/safe-cycling-network-now για την άμεση κατασκευή του δικτύου».
Όσο για το πόσο κοντά είμαστε στην δημιουργία και κατασκευή ενός ασφαλούς δίκτυου ποδηλατοδρόμων, ο συντονιστής της Gymnosophy απάντησε πως «δυστυχώς είμαστε μακριά ακόμη αλλά εμείς πιέζουμε για να κινηθούν οι διαδικασίες άμεσα. Το σχέδιο υπάρχει από το 2018 76 χιλιομέτρων το οποίο παραμένει στα συρτάρια.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, στη χθεσινή συνάντηση, μάς είπε ότι έχει όραμα για την πόλη και δήλωσε θετικός ως προς την υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου, αφού προηγουμένως η διοίκηση κάνει τις δικές της μελέτες και ενδεχομένως επικαιροποιώντας και κάποια σημεία από το σχέδιο του 2018».
Ποιοι είναι οι 10 +1 λόγοι για τη δημιουργία του δικτύου ποδηλατοδρόμων στη Θεσσαλονίκη
1) για την προστασία της Δημόσιας Υγείας, εξαιτίας των υπερβολικών επιπέδων αέριας ρύπανσης για την όποια δεν υφίσταται κανένα μέτρο.
2) για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής και την μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, όπως αποφασίσθηκε και δεσμεύτηκε και η χώρα μας στην COP21.
3) για την προστασία των ποδηλατιστ@ από δυστυχήματα με μηχανοκίνητα, και διαπληκτισμούς με οδηγούς.
4) για την αύξηση των πλεονεκτημάτων, της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας χρήσης του ποδηλάτου, με ποιοτικότερη και ταχύτερη μετακίνηση.
5) για την μείωση του κυκλοφοριακού και του προβλήματος της παράνομης στάθμευσης.
6) για τη αύξηση της σωματικής άσκησης, και την μείωση των επιπέδων ηχορύπανσης, με κρίσιμα ευεργετικές συνέπειες στην υγεία μας.
7) για την μείωση χρήσης του πετρελαίου και φυσικού αερίου, των οποίων η εξόρυξη είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον, αλλά και ο έλεγχος των πηγών του σημείο πολεμικών συγκρούσεων παγκοσμίως, με αποτέλεσμα εκατομμύρια περιβαλλοντικούς μετανάστες και πρόσφυγες πολέμων.
8) γιατί το εξαιρετικά χαμηλό κόστος, κτήσης, συντήρησης και μετακίνησης, καθιστά το ποδήλατο το αποτελεσματικότερο μέσο για την αντιμετώπιση της κρίσης (ανεργία, φτώχεια, μεταναστευτικό, κατάθλιψη...).
9) γιατί πρέπει οι πόλεις μας να γίνουν βιώσιμες και να αυξήσουν την ανθεκτικότητα των πολιτών, και άρα πρέπει να υλοποιηθούν ριζοσπαστικά Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
10) γιατί η προώθηση του ποδηλάτου είναι Πανευρωπαϊκή στρατηγική και η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει τα ανάλογα χρηματοδοτικά εργαλεία.
+1) για τη αντιμετώπιση της πανδημίας και περιορισμό της διασποράς που συμβαίνει με την χρήση ΜΜΜ και ΙΧ.
Υπενθυμίζεται πως προ ημερών, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης δεν έκανε δεκτή τη μελέτη του δήμου Θεσσαλονίκης για τη συνέχιση της λειτουργίας του ποδηλατοδρόμου. Η συγκεκριμένη απόφαση κρίνει τον ποδηλατόδρομο παράνομο, καθώς λειτουργεί χωρίς άδεια από τον Μάιο του 2022. Για τον λόγο αυτό, ο Δήμος Θεσσαλονίκης ξεκίνησε άμεσα διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να αναζητηθούν και να προκριθούν οι βέλτιστες δυνατές λύσεις.
ΣΧΟΛΙΑ