Ποδηλατικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης: Η κατάργηση του ποδηλατόδρομου στην Λ. Νίκης είναι απολύτως εσφαλμένη
05/11/2023 16:48
05/11/2023 16:48
Την πλήρη αντίθεσή του στο ενδεχόμενο κατάργησης του ποδηλατόδρομου της Λεωφόρου Νίκης ως μία από τις λύσεις για την άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος ενόψει των εργασιών για το Fly Over εκφράζει ο Ποδηλατικός Αθλητικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΠΑΣΘ).
Να σημειωθεί, πάντως, ότι, προς το παρόν, το αρμόδιο Συντονιστικό Όργανο για τον περιορισμό των επιπτώσεων των εργασιών του Fly Over στην κυκλοφορία δεν έχει λάβει απόφαση κατάργησης του ποδηλατόδρομου στη Νίκης. Το ενδεχόμενο αυτό βρίσκεται στο τραπέζι ως ένα από τα εξεταζόμενα μέτρα αλλά οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί, την οποία, σε κάθε περίπτωση, πρέπει να εγκρίνει ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο οποίος προς ώρας δεν έχει εκφράσει τη θέση του.
Στην ανακοίνωσή του ο Ποδηλατικός Αθλητικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΠΑΣΘ), τονίζει πως «είτε καταργηθεί είτε μεταφερθεί επί του παραλιακού πεζοδρομίου, αποτελεί απαξίωση», υπογραμμίζοντας πως «αποτελεί ίσως το μοναδικό τμήμα ποδηλατόδρομου στην πόλη, με τόσο αυξημένη ποδηλατοκίνηση».
«Αδυνατούμε να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο η κατάργηση της ποδηλατολωρίδας θα επιφέρει βελτίωση της κυκλοφορίας, αφού δεν θα προστεθεί άλλο ρεύμα κυκλοφορίας. Δηλαδή απλά θα ξαναγυρίσουμε στην πρότερη κατάσταση, με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και 2 ρεύματα;», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος τονίζοντας ότι το χρονοδιάγραμμα για το Fly Over ήταν εδώ και καιρό γνωστό. Σε αυτό το πνεύμα οι ποδηλάτες υποστηρίζουν ότι κάθε σχέδιο για εξοβελισμό του ποδηλατόδρομου αποτελεί μεγάλο σφάλμα, επικαλούμενοι μάλιστα τη σημαντική αύξηση της χρήσης των ποδηλάτων στην πόλη το τελευταίο διάστημα.
«Υπενθυμίζουμε πως η προώθηση του ποδηλάτου αποτελεί μια από τις λύσεις του κυκλοφοριακού προβλήματος και έτσι θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται από τους ιθύνοντες που σχεδιάζουν και αποφασίζουν: κάθε ποδήλατο στους δρόμους της πόλης αποτελεί ένα αυτοκίνητο λιγότερο», επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Ο ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - Π.Α.Σ.Θ. παρακολουθεί με προσοχή και προβληματισμό τις εξελίξεις και εξαγγελίες από επίσημα και μη χείλη περί κατάργησης του ποδηλατόδρομου της Λεωφόρου Νίκης (είτε καταργηθεί είτε μεταφερθεί επί του παραλιακού πεζοδρομίου, αποτελεί απαξίωση), τα οποία έρχονται να προστεθούν στην κατάργηση της ποδηλατολωρίδας της Κων/νου Καραμανλή και στην ακύρωση της κατασκευής του ποδηλατόδρομου της Παπάφη.
Τονίζουμε πως η συγκεκριμένη ποδηλατολωρίδα της Λ. Νίκης - με όλα τα προβλήματα που σχετίζονται με την κατασκευή της (αντίστροφη κατεύθυνση χωρίς σήμανση, απουσία ασφαλούς διαχωριστικού από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία, κ.ο.κ.) - αποτελεί τμήμα του ΣΒΑΚ (και πάγια διεκδίκηση των ποδηλατών/τριών). Επισημαίνουμε επίσης ότι αποτελεί ίσως το μοναδικό τμήμα ποδηλατόδρομου στην πόλη, με τόσο αυξημένη ποδηλατοκίνηση.
Υπενθυμίζουμε πως η προώθηση του ποδηλάτου αποτελεί μια από τις λύσεις του κυκλοφοριακού προβλήματος και έτσι θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται από τους ιθύνοντες που σχεδιάζουν και αποφασίζουν: κάθε ποδήλατο στους δρόμους της πόλης αποτελεί ένα αυτοκίνητο λιγότερο!
Αδυνατούμε να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο η κατάργηση της ποδηλατολωρίδας θα επιφέρει βελτίωση της κυκλοφορίας, αφού δεν θα προστεθεί άλλο ρεύμα κυκλοφορίας. Δηλαδή απλά θα ξαναγυρίσουμε στην πρότερη κατάσταση, με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και 2 ρεύματα? Ή περιμένουμε να αυξηθεί η ταχύτητα, για να βελτιώσει την κίνηση, σε έναν δρόμο που σχεδιάζεται στο ΣΒΑΚ να είναι ήπιας κυκλοφορίας?
Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του Flyover, ήταν γνωστό εδώ και καιρό, και η απόφαση τελευταίας στιγμής, να ληφθούν αποσπασματικά μέτρα, χωρίς κανέναν σχεδιασμό, προετοιμασία, διαβούλευση και σύμφωνη γνώμη των άμεσα ενδιαφερόμενων πολιτών, των ποδηλατιστών, και μάλιστα μετά την παρέλευση των πρόσφατων εκλογών, καταδεικνύει απαξίωση σημαντικής μερίδας πολιτών, που δυστυχώς έχει ως αποτέλεσμα να θρηνούμε θύματα στην άσφαλτο εντός αστικού ιστού, με πολύ πρόσφατο παράδειγμα!
Εξάλλου το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας των τεταμένων κυκλοφοριακών προβλημάτων και με τη βοήθεια των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών, ο αριθμός των ποδηλάτων έχει αυξηθεί σημαντικά, που σημαίνει πως όσοι έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους, το προτιμούν ως μέσον αντί του ΙΧ ή του απαξιωμενου λεωφορείου, προκειμένου να μετακινηθούν. Ήδη εκτιμήσεις που έχουν δημοσιευθεί προ εβδομάδων, δείχνουν ότι με το εντεινόμενο πρόβλημα του κυκλοφοριακού στην πόλη λόγω του Flyover, ένα ποσοστό περίπου 15%-20% θα άφηνε το αυτοκίνητο για χρήση άλλων βιώσιμων τρόπων μετακίνησης.
Συνεπώς ο εξοβελισμός του ποδηλάτου αποτελεί μέγα σφάλμα και όχι λύση‼
Απαιτούμε την ενσωμάτωση της ποδηλατοκίνησης, ως έκφανση της βιώσιμης κινητικότητας, σε κάθε νέα, έστω και προσωρινή κυκλοφοριακή ρύθμιση‼
Δηλώνουμε πως επιθυμούμε να είμαστε παρόντες σε κάθε συζήτηση που αφορά την ποδηλατοκίνηση.
Τέλος υπενθυμίζουμε και επαναφέρουμε στο προσκήνιο τις δεσμεύσεις -εξαγγελίες των υποψηφίων δημάρχων σε συνεντεύξεις τους που παραχώρησαν στον ΠΑΣΘ, σύμφωνα με τις οποίες δήλωσαν θερμή υποστήριξη της ποδηλατοκίνησης. Θέλουμε να πιστεύουμε πως όσα υποσχέθηκαν θα υλοποιηθούν με τον κατάλληλο σχεδιασμό και τη συμμετοχή μας στη λήψη των αποφάσεων».
Την πλήρη αντίθεσή του στο ενδεχόμενο κατάργησης του ποδηλατόδρομου της Λεωφόρου Νίκης ως μία από τις λύσεις για την άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος ενόψει των εργασιών για το Fly Over εκφράζει ο Ποδηλατικός Αθλητικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΠΑΣΘ).
Να σημειωθεί, πάντως, ότι, προς το παρόν, το αρμόδιο Συντονιστικό Όργανο για τον περιορισμό των επιπτώσεων των εργασιών του Fly Over στην κυκλοφορία δεν έχει λάβει απόφαση κατάργησης του ποδηλατόδρομου στη Νίκης. Το ενδεχόμενο αυτό βρίσκεται στο τραπέζι ως ένα από τα εξεταζόμενα μέτρα αλλά οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί, την οποία, σε κάθε περίπτωση, πρέπει να εγκρίνει ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο οποίος προς ώρας δεν έχει εκφράσει τη θέση του.
Στην ανακοίνωσή του ο Ποδηλατικός Αθλητικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΠΑΣΘ), τονίζει πως «είτε καταργηθεί είτε μεταφερθεί επί του παραλιακού πεζοδρομίου, αποτελεί απαξίωση», υπογραμμίζοντας πως «αποτελεί ίσως το μοναδικό τμήμα ποδηλατόδρομου στην πόλη, με τόσο αυξημένη ποδηλατοκίνηση».
«Αδυνατούμε να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο η κατάργηση της ποδηλατολωρίδας θα επιφέρει βελτίωση της κυκλοφορίας, αφού δεν θα προστεθεί άλλο ρεύμα κυκλοφορίας. Δηλαδή απλά θα ξαναγυρίσουμε στην πρότερη κατάσταση, με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και 2 ρεύματα;», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος τονίζοντας ότι το χρονοδιάγραμμα για το Fly Over ήταν εδώ και καιρό γνωστό. Σε αυτό το πνεύμα οι ποδηλάτες υποστηρίζουν ότι κάθε σχέδιο για εξοβελισμό του ποδηλατόδρομου αποτελεί μεγάλο σφάλμα, επικαλούμενοι μάλιστα τη σημαντική αύξηση της χρήσης των ποδηλάτων στην πόλη το τελευταίο διάστημα.
«Υπενθυμίζουμε πως η προώθηση του ποδηλάτου αποτελεί μια από τις λύσεις του κυκλοφοριακού προβλήματος και έτσι θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται από τους ιθύνοντες που σχεδιάζουν και αποφασίζουν: κάθε ποδήλατο στους δρόμους της πόλης αποτελεί ένα αυτοκίνητο λιγότερο», επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Ο ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - Π.Α.Σ.Θ. παρακολουθεί με προσοχή και προβληματισμό τις εξελίξεις και εξαγγελίες από επίσημα και μη χείλη περί κατάργησης του ποδηλατόδρομου της Λεωφόρου Νίκης (είτε καταργηθεί είτε μεταφερθεί επί του παραλιακού πεζοδρομίου, αποτελεί απαξίωση), τα οποία έρχονται να προστεθούν στην κατάργηση της ποδηλατολωρίδας της Κων/νου Καραμανλή και στην ακύρωση της κατασκευής του ποδηλατόδρομου της Παπάφη.
Τονίζουμε πως η συγκεκριμένη ποδηλατολωρίδα της Λ. Νίκης - με όλα τα προβλήματα που σχετίζονται με την κατασκευή της (αντίστροφη κατεύθυνση χωρίς σήμανση, απουσία ασφαλούς διαχωριστικού από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία, κ.ο.κ.) - αποτελεί τμήμα του ΣΒΑΚ (και πάγια διεκδίκηση των ποδηλατών/τριών). Επισημαίνουμε επίσης ότι αποτελεί ίσως το μοναδικό τμήμα ποδηλατόδρομου στην πόλη, με τόσο αυξημένη ποδηλατοκίνηση.
Υπενθυμίζουμε πως η προώθηση του ποδηλάτου αποτελεί μια από τις λύσεις του κυκλοφοριακού προβλήματος και έτσι θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται από τους ιθύνοντες που σχεδιάζουν και αποφασίζουν: κάθε ποδήλατο στους δρόμους της πόλης αποτελεί ένα αυτοκίνητο λιγότερο!
Αδυνατούμε να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο η κατάργηση της ποδηλατολωρίδας θα επιφέρει βελτίωση της κυκλοφορίας, αφού δεν θα προστεθεί άλλο ρεύμα κυκλοφορίας. Δηλαδή απλά θα ξαναγυρίσουμε στην πρότερη κατάσταση, με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και 2 ρεύματα? Ή περιμένουμε να αυξηθεί η ταχύτητα, για να βελτιώσει την κίνηση, σε έναν δρόμο που σχεδιάζεται στο ΣΒΑΚ να είναι ήπιας κυκλοφορίας?
Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του Flyover, ήταν γνωστό εδώ και καιρό, και η απόφαση τελευταίας στιγμής, να ληφθούν αποσπασματικά μέτρα, χωρίς κανέναν σχεδιασμό, προετοιμασία, διαβούλευση και σύμφωνη γνώμη των άμεσα ενδιαφερόμενων πολιτών, των ποδηλατιστών, και μάλιστα μετά την παρέλευση των πρόσφατων εκλογών, καταδεικνύει απαξίωση σημαντικής μερίδας πολιτών, που δυστυχώς έχει ως αποτέλεσμα να θρηνούμε θύματα στην άσφαλτο εντός αστικού ιστού, με πολύ πρόσφατο παράδειγμα!
Εξάλλου το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας των τεταμένων κυκλοφοριακών προβλημάτων και με τη βοήθεια των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών, ο αριθμός των ποδηλάτων έχει αυξηθεί σημαντικά, που σημαίνει πως όσοι έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους, το προτιμούν ως μέσον αντί του ΙΧ ή του απαξιωμενου λεωφορείου, προκειμένου να μετακινηθούν. Ήδη εκτιμήσεις που έχουν δημοσιευθεί προ εβδομάδων, δείχνουν ότι με το εντεινόμενο πρόβλημα του κυκλοφοριακού στην πόλη λόγω του Flyover, ένα ποσοστό περίπου 15%-20% θα άφηνε το αυτοκίνητο για χρήση άλλων βιώσιμων τρόπων μετακίνησης.
Συνεπώς ο εξοβελισμός του ποδηλάτου αποτελεί μέγα σφάλμα και όχι λύση‼
Απαιτούμε την ενσωμάτωση της ποδηλατοκίνησης, ως έκφανση της βιώσιμης κινητικότητας, σε κάθε νέα, έστω και προσωρινή κυκλοφοριακή ρύθμιση‼
Δηλώνουμε πως επιθυμούμε να είμαστε παρόντες σε κάθε συζήτηση που αφορά την ποδηλατοκίνηση.
Τέλος υπενθυμίζουμε και επαναφέρουμε στο προσκήνιο τις δεσμεύσεις -εξαγγελίες των υποψηφίων δημάρχων σε συνεντεύξεις τους που παραχώρησαν στον ΠΑΣΘ, σύμφωνα με τις οποίες δήλωσαν θερμή υποστήριξη της ποδηλατοκίνησης. Θέλουμε να πιστεύουμε πως όσα υποσχέθηκαν θα υλοποιηθούν με τον κατάλληλο σχεδιασμό και τη συμμετοχή μας στη λήψη των αποφάσεων».
ΣΧΟΛΙΑ